Osobe i događaji koji su obilježili bh.modnu scenu u 2014.godini
Tekst:Bonjour.ba
MODNE VIJESTINa kraju svake godine se iznenadimo kako je ona brzo prošla, no kada si uzmemo vremena i sumiramo što se sve dogodilo u jednoj godini, osjetimo da je ona uistinu ispunjena sa 365 dana.
U našem uredništvu se već par dana analizira 2014. godina, kroz prizmu bh.modne scene. Iako smo još uvijek dosta daleko od našeg cilja, a to je modna industrija u našoj zemlji, moramo biti iskreni i priznati da se u protekloj godini donekle formirala aktivna modna scena. Pojavili su se vizažisti koji znaju što rade, frizeri koji vide dalje od svog nosa, javne osobe koje prepoznaju sjajne kreacije naših dizajnera te događaji i zabave na kojima se iste te kreacije mogu pokazati. U segmentu organizacije modnih događaja, a samim time i u 'produkciji' kvalitetnih manekenki smo još u velikom deficitu, no nešto nam govori da će se i ova statistika poboljšati u našem sumiranju za 2015.godinu.
Odabirom MODAMO.info uredništva ovo su osobe i događaji koji su obilježili bh.modnu scenu u 2014. godini.
Belma Tvico Stambol već sedam godina marljivo izrađuje svečane kreacije u svom ateljeu pored sarajevske Vijećnice. To nije nikakva novost, no ono zbog čega joj mi čestitamo ove godine jeste izrada kataloga koji je rezultat rada marljivog ikvalitetnog tima ljudi. Naime, ono što nam uvijek nedostaje kod domaćih dizajnera je adekvatno predstavljanje kolekcije, jednom ili dva puta godišnje. Moramo znati što su novo napravili, što je bila nit vodilja za kolekciju, kakvi su materijali korišteni i sve to pogledati, ako ne već na reviji, onda kroz kvalitetne studijske fotografije. Ovaj princip nije izmišljen u našem uredništvu, princip je to na kojem funkcionira svjetska modna industrija, jer zar, primjerice, Emporio Armani ne predstavi svoju kolekciju na tjednu mode, a zatim napravi i fotografije kako bi ju dalje promovirao? A da ne kažemo da za promociju angažira bh.manekenku. Sve u svemu, Belma je ta koja je ove godine napravila potreban iskorak i ulaganje za koje smo sigurni da će se isplatiti dok mi čekamo njene nove fotografije i novu kolekciju.
Vanja Lisac i Božo Vrećo. Ova fotografkinja i pjevač na čije izvedbe sevdalinki nitko ne ostaje imun, su napravili izložbu 'Rapsody'. To je prva izložba jedne od ponajboljih bh.modnih fotografkinja, a koja je pokazala našoj javnosti kako intimno i decentno kroz fotografiju možete predstaviti jednu osobu i jedan tako poseban lik kao što je Božo.
Za dizajnerice Kaftan studija, ovo je godina uspjeha. Njihov modni video kroz koji su Amra Čerkezović i Merima Radmanović predstavile njihovu couture kolekciju je uistinu vrijedan svake pohvale. Energično, zavodljivo, luksuzno i samouvjereno. Pored toga, ovogodišnji uspjeh gledaju i kroz gostovanje na showroomu u Dohi, u Katrugdje su pozvane od strane delegacije koja je njihov studio posjetila za vrijeme trajanja Sarajevo Film Festivala. A govoreći o Sarajevo Film Festivalu vrijedno je i spomenuti to da su neke od najzapaženijih kreacija na crvenom tepihu nosile upravo njihovu etiketu.
Ako ćemo pričati o jednoj javnoj osobi koja je obilježila bh.modnu godinu, tada je to zasigurno Martina Saira. Nije nikakva tajna da je Martina jedna od najvećih ambasadorica bh.dizajna, a potvrdu tome je dobila i u prvom izdanju srpskog izdanja magazina Harper's Baazar gdje je odabrana kao jedna od dama s najviše stila iz naše regije. To je ponovno potvrdila birajući haljinu Selme Starfingerza promociju spomenutog magazina u Beogradu. Martina je zahvaljujući svojoj smjelosti i samouvjerenosti kada je u pitanju moda, na crveni tepih Sarajevo Film Festivalasa stilom donijela neke od vodećih trendova u svijetu, poput rozih pramenova u kosi i haljine od krzna, a ostala je dosljedna sebi i svojim odlukama kada je prozvana zbog haljine koju nosi u znak potpore žrtvama u nesretnim poplavama, te veoma odmjereno i samouvjereno dala svima do znanja kako je njena namjera, namjera podrške, a ne neukusa.
Govoreći o bh.blogerima, možemo reći da je ovo godina Midhete Agić, Ajnire Karšik Muminović i Ajle Hodžić. Midheta je zahvaljujući trudu i zanimljivim, redovno osvježavanom sadržaju na blogu naziva Young Sophisticates došla do zavidnog broja pratitelja, baš kao i Ajnira čiji je blog naziva majnira, pravi modni katalog bh.dizajnera i njihovih kreacija u kojima Ajnira tako spretno pozira. Ajlinu godinu je s druge strane najviše obilježila suradnja s dizajnericom Ninom Varga i sjajan editorijal koji su napravile u Ninom stanu.
Midheta Agić, Ajnira Karšik Muminović
Ajla Hodžič i Nina Varga
Da bh.modna scena ima i svoje itekako vrijedne muška aktere, dokazuju Milan Senić i Vladan Gavrić. Naime, odluka Milana Senića da svoju novu kolekciju muških košulja javnosti predstavi kroz kratki modni film u kojem će glavnu ulogu imati domaći modni bloger, jednostavno ocjenjujemo kao sjajnu! Modni film 'SPLIT' je u modnim krugovima dugo bio tema razgovara, a ukoliko ga još niste pogledati možete to učiniti klikom na video ispod.
Mladi Marko Feher je u jednoj godini uspio objaviti dva editorijala, jedan za mušku, jedan za žensku kolekciju te realizirati suradnju s bh.modnim brendom Funky Guerrilla. Sigurno tri hvalevrijedna razloga zbog kojih je i Marko stigao na našu listu. Marko nažalost, kako je najavio na svojim društvenim mrežama, odlazi iz naše zemlje, a mi mu želimo sve najbolje i da ostvari svoje poslovne ciljeve.
Dokaz da je svim predrasudama o manekenkama mjesto u smeću, je jedna od ponajboljih bh.manekenki – Sarah Čerkez. Sarah je svojim zalaganjem, organizacijom, trudom i radom uspjela jednu sasvim običnu galeriju u Sarajevu preurediti u više nego pristojno mjesto sa stilom i umjetničkim dodirom, idealnim za postavku izložbe iz opusa 'Behar' koju potpisuje njezin otac, Sead Čerkez. Izložba je to na kojoj su svi bilii o kojoj su svi pričali. Pored toga, Sarah svima svojim primjerom pokazuje kako su zdrav život, zdravo tijelo i marljivo vježbanje preduvjet za karijeru u svijetu manekenstva. Mi jedva čekamo vidjeti koja će dama biti najustrajnija u slijeđenju njezinih stopi.
Blesavo bi bilo pričati o 2014. godini na bh.modnoj sceni, a da ne spomenemo Naidu, Neiru i Adisu koje kao dizajnerski tim rade pod imenom SHE:YOU. Njihovasport kolekcija, kao i kolekcija multifunkcionalnih kaputa i kožnih torbi koje se mogu lako transformirati, sve to skupa predstavljeno kroz odlične fotografije s graphic efektima su nam obećanje da djevojke puno toga zanimljivog spremaju i u narednoj godini.
Emina Ganić je osoba koja je na sjajan način pojasnila zašto sebe ne smatra ambasadorom bh.dizajnera i što je potrebno našoj sceni za razvitak. Odgovor je to koji je itekako 'odzvnio' u glavama mnogih. "Do onog trenutka kada budemo u stanju osigurati značajne investicije u razvoj modne industrije, i to na način da su naši dizajneri u stanju ponuditi pret-a-porter kolekcije, lako dostupne, u potrebnim količinama s konzistentnim kvalitetom i niskog produkcijskog troška, mi nemamo modnu industriju. Imamo tek modnu scenu. Recimo to ovako - naše modne revije: sjedimo nas istih 50 na svakoj, nema buyera, nema velikih kuća koje će naručiti modele – osim Belissime i Granoffa, i o tom potencijalu bi trebali pričati, ali nekom drugom prilikom – nema investitora koji traže da podrže modni brend i povedu ga na međunarodnu scenu s potrebnim ulogom od par stotina hiljada maraka. Imamo nas 50, od kojih će nas 10 naručiti po jednu haljinu. Naši dizajneri, neki od njih vrhunski umjetnici, su primorani raditi kao glorificirani šnajderi ili guerrila pop-up-shop metodom. Naša modna scena ima ogroman potencijal i jako impresivne stvaraoce. Recimo, prošli festival, bude mi teško kad vidim Martinu Sairu Konaković u jakni mlade Anide Kapo i hoću svisnuti od jada što je ja nemam. I eto sad imam dvije. Promocija funkcioniše jer bez Martine ne bih imala pojma da postoji neko takvog talenta. Ali se opet vrtimo unutar 50 ljudi koji su jako, jako skupi za te mlade dizajnere koji rade komad po komad. Tako – mi koji imamo velike beneficije od grupe ljudi ovakvog potencijala, sada moramo razmišljati kako da za njih otvorimo značajne poslovne prilike koje će voditi razvoju industrije. Kada prema tome usmjerim svoje napore, možete me zvati ambasadorom bh. mode.", rekla je Emina u našem intervjuu.
Ensar Dervišbegović. Zašto Ensar? Zato što potpisuje styling skoro svake dobre frizure koja se pojavi na bh.modnoj sceni, bilo na nekom događaju, bilo na fotografijama. Preuredivši svoj salon u pravu malu oazu sjajnog interijera gdje upoznaje barokne detalje s industrijskim dizajnom, dobio je mjesto gdje se iz dana u dan izmjenjuju dame bh.modne scene u potrazi za najnovijim trendovima iz svijeta uređenja kose.
Nažalost, bh.modnu scenu je obilježilo i par dizajnerskih odlazaka iz BiH. Tužno i demotivirajuće, ali i razumljivo. No, danas ne pričamo o njima, danas pričamo o pozitivnim pričama, kakva je i ona koju ispisuje Selma Berisalić Starfinger, koja je nakon uspješne dizajnerske karijere u New Yorku, otvorila iprodajno mjesto u BiH. Njezin atelje u kojem se izrađuju njene sjajne kreacije od kože, svile i ostalih materijala, je ujedno i njezin izložbeni prostor gdje nerijetko svraćaju imena poput Emine Ganić, Martine Saire, Nine Badrić i ostalih dama istančanog modnog ukusa. Mi se nadamo da ćemo Selmu još dugo godina viđati na adresi Drazova 6, Sarajevo.
Jedna pozitivna suradnja koja je obilježila godinu je angažiranje Fuada Backovića Deena u kreativni odjel i usmjeravanje bh.modne kuće Bellissima. Kolekcija i prezentacija kolekcije na kojoj je Deen surađivao je jedna od ponajboljih koje je ova kuća imala. Iako nismo za odabir stranih dizajnera u njenom kreiranju, reći ćemo da je Deen napravio sjajan posao dosljedan puno zahtjevnijih tržišta od našeg, stoga je na štetu Bellissime činjenica da ovaj ugovor nije produžen i kroz naredne kolekcije.
2014 su obilježile i bh.fotografkinje. Maja Topčagić, Nina Mašić,Nađa Berberović i mnoge druge koje su briljantnim izvedbama svojih fotografija svijetu poslale sliku o talentima kakve imamo u našoj zemlji. Veselimo se njihovim novim kolorističkim pričama.
Tu si i odlični ilustratori koji su nas nasmijavali svojim autorskim natpisima i crnim humorom, ali i dirali ravno u srce romantičnim porukama. Igor Lazić i crni oblak, Maida Ljubuškić i Muzej Sjebanosti su samo neki od autora čije su ilustracije postali omiljeni detalj na našim destopima, majicama i zidovima.
Jedna od najdražih nam ostvarenih suradnji u prošloj godini je ona između bh.dizajnerice Nataše Erić i bh.brenda Alma Ras. Naime,Nataša dizajnira rublje koje Alma Ras u svojim pogonima izrađuje od kvalitetnih materijala i plasira na naše tržište. Jedva čekamo vidjeti što nam je ovaj tim spremio za narednu godinu, a do tada, uživamo u našim funkcionalno izrađenim i estetski veoma lijepim komadima rublja s Made in BiH etiketom.
FOTO: MODAMO.info arhiva