TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 4.4.2011.
Nivea BH Fashion Week Sarajevo Recenzija by modamo.info – druga večerDruga večer sarajevskog tjedna mode se odvijala pred manjim brojem uzvanika što je dobro jer sinoć su, za razliku od noći otvaranja, svi mogli stati u salu Doma oružanih snaga. Svoje kolekcije su predstavili još tri bh.dizajnerska imena – Edina Osmančević je prva poslala svoje modele na pistu, zatim je uslijedil
Edina Osmančević
Korištenje neboja, točnije bijele, smeđe, bež, boje leda i zlatne učinilo je da kolekcija naziva „Arahna Chic“ dobije svoj početak, nit vodilju i kraj, no bez priklanjanja trendovima koji vladaju na svjetskoj modnoj sceni za ovu sezonu, a to su boje, boje i boje. Prvi modeli koji su se pojavili odali su dojam da ćemo vidjeti jednu klasičnu à la Bellissima liniju za poslovne žene, no dizajnerica je u finalu napravila pomak zahvaljujući zlatnoj i bijelim haljinama. One su je odmakli iz te „poslovne“ forme, iako se u svojoj cjelovitosti kolekcija može opisati kao klasična. Detalj koji je također pomogao da se kolekcija ne utopi u klasici jesu moderne futurističke forme koje smo vidjeli na kopčanju hlača i suknji, te na rukavima haljina. No futurizam nije ono najbolje što bi istaknuli na kolekciji, a nije ni klasično završavanje revije inačicom vjenčanice, nego kao najbolje ističemo korištenje čipke na haljinama. Iako već viđeno, jako lijepo i cjelovito izgledaju te romantične haljine za koje smo sigurni da će među prvim modelima iz kolekcije pronaći svoje mjesto na vješalicama bh.dama.
Svjetlana Vuković Ceca
Kolekcija naziva „Beauty“ je predstavljena u dva seta po šest haljina, a glavna razlika između njih je u tome što su jedne šivene tako da prate liniju tijela, dok druge slobodno padaju od struka prema dole. Nježne boje – blijedo roza, bijela i svijetloplava su obilježile kolekciju. Bilo je to kao da gledamo my sweet sixteen zabavu ili kao da smo se vratili ponovno na maturalnu proslavu, a najviše zahvaljujući prorezima ispod grudi na haljinama (slično rezovima kakvi su karakteristični za monokini, naravno samo puno plići).
Uglavnom proreze bi zašili.
Ono što nam se svidjelo je bijela haljina bez naramenica, srcolikog izreza s zlatnom aplikacijom na prednjem dijelu koja pomalo podsjeća na zmiju te kratka bijela haljinica na bretele u dojnjem djelu sašivena od volana. Istina, također već viđeno, ali lijepo.
.jpg)
Istok Bratić
„Jardins du la mediterranee“ tj „Vrtovi mediterana“ je kolekcija koju potpisuje Istok Bratić i on je izgleda jedini (zasada) pratio što se događa na modnoj sceni izvan naše zemlje. Sviđaju nam se mrkva hlače, kombinacija zelene suknje s narandžastim remenom i narandžasta suknja s plavim. Volimo minimalizam koji daju mrkva hlače i bijela majica. Plus ide i za igru ovratnicima kada govorimo o muškoj kolekciji.
Bilo je još lijepih komada, poput maxi suknje u kombinaciji s crveno bijelim prugama i crne haljine puf rukava ukrašene zlatnim dugim ogrlicama.
Ali koliko god se trudili nikako da povežemo kožne hlače, minimalizam, zlatni nakit, šešire širokog oboda, pruge, haljine stegnute u struku, žarke boje, hlače i sakoe u jednu kolekciju naziva "Vrtovi mediterana". No, to je možda samo do nas. Ili nije?
.jpg)
Večeras će svoje radove na 26. Nivea BH Fashion Weeku predstaviti studenti Tehničkog fakulteta Bihać, odsjek tekstilni dizajn, dizajnerica Bahar Kanik iz Turske, te bh.dizajnerice Slađana Raič Galić i Blanka Zgonjanin .
Napisala: Ana Perić
Foto: Monika Šimunac
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!