TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.2.2021.
Kada smo kroz #DoYouBONJOUR otkrili preslatke šalice s točkicama koje Merima ručno oslikava i ukrašava, znali smo da će njeni radovi ukrasti simpatije i BONJOUR.čitateljica koje rado čitaju o lijepim #MadeinBiH pričama.
Kroz projekt #FEELGOODmajica, Merimu smo ugostili u Sarajevu te kroz ležerno druženje saznali kako teče jedan njezin radni dan, što ju je motiviralo da u fokus svog rada stavi upravo mandale te ručno oslikano posuđe, koliko joj je vremena potrebno da pripremi jednu šalicu za slanje, ali i koji su noviteti u njenoj ponudi.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Moj brend postoji već tri godine, a među najvećim izazovima su skeptičnost ljudi da ručni rad nije cijenjen u našoj zemlji i da sa ovim poslom neću dugo opstati. Međutim moja pozitivnost i ljubav prema ovome pokazali su da to nije tako. Također, samouka sam, morala sam sama istraživati šta mi to sve treba, isprobati razne vrste materijala dok ne dođem do onog koji mi najviše odgovara i slično.
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Kreativno, opuštajuće i koloristično.
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
Moji radovi su isključivo ručni radovi slobodnom rukom. U mojoj ponudi pronaći ćete slike na platnu sa motivom Mandale, kao i posuđe (šolje, tanjiri, šoljice za kafu) i mnoge druge površine po želji kupca.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Tokom čitavog dana, a nerijetko i dio noći ispunjen je kreativnim radom jer trenutno radim od kuće. Ovaj posao zahtijeva mnogo više nego što to nekome izgleda kada vidi samo jedan moj proizvod. Nabavka materijala, sama izrada, proces sušenja, pakovanje, fotografisanje proizvoda, plasiranje na društvenim mrežama, komunikacija sa kupcima, slanje poštom, sve ovo je skoro pa svakodnevnica.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Ljubav utkana u radove, unikatnost i moja upornost da budem drugačija i bolja svakim danom.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Za mene je neuspjeh odustajanje, a ja nisam odustala ni na početku kada je bilo najizazovnije čvrsto vjerujući u sebe i svoje kreacije. Motivacija su mi ljudi koji se svakodnevno javljaju ostavljajući svoje dojmove i oduševljenja. Motivacija je i svaka nova inspiracija, kao i moje zadovoljstvo gotovim proizvodom.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Cijeniti svoj trud i rad i čvrsto vjerovati u sebe!
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Smatram da je ta etiketa došla do najvećeg broja ljudi upravo u ovom periodu pandemije kada nam je najviše bilo dostupno upravo ono #madeinBiH. Željela bih da nastavimo širiti svijest o tome, da se ulaže u reklame #madeinBiH proizvoda, ali i mi sami da održimo tu svijest tražeći i istražujući sve o domaćim proizvodima.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Svaka knjiga ostavi neki pečat, a trenutno sam pod utiscima svježe pročitane “Budni u 5” (Robin Sharma) zbog velike količine motivacionih poruka koje ta knjiga daje.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Moj posao je ujedno i moje vrijeme za opuštanje, ali za napuniti baterije biram Sunce i prirodu.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Smatram da je ovo veoma koristan i velikodušan projekat. Vjerujem da će rezultati biti fantastični, a dosadašnja saradnja bila je veliki vjetar u leđa meni i mom biznisu.
Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Merima Spajić
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Započni odmah jer ništa ne možeš izgubiti, a ne znaš koliko možeš dobiti sve dok ne pokušaš. Ne odlažite taj početak za “neke bolje dane” ili “dok dobijem čitavu viziju projekta”, vremenom ćete graditi svoju ideju i širiti svoju kreativnost.
Više detalja o ovom brendu možete saznati na njihovoj službenoj Facebook, kao i Instagram stranici.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
U Tuzli je izgrađena kuća koja dokazuje da arhitektura može biti i utočište i nada, a sada je prepoznata i na svjetskoj sceni.
Roditeljska kuća u Tuzli, projekat studija Normal Laboratorija, našla se na ovogodišnjoj longlisti Dezeen Awards za 2025. godinu, jednom od najutjecajnijih međunarodnih priznanja u arhitekturi i dizajnu.
U konkurenciji od preko 4.300 prijava iz 89 zemalja, upravo je ovaj bh. projekat izdvojen među najbolje u kategoriji leisure & wellness. Ovaj uspjeh ne predstavlja samo arhitektonsko priznanje, već i potvrdu da ideja nastala iz empatije i potrebe zajednice ima univerzalnu snagu.
Roditeljska kuća u Tuzli nastala je na inicijativu udruženja Srce za djecu oboljelu od raka, s ciljem da pruži dostojanstven i siguran smještaj mališanima na liječenju i njihovim porodicama tokom terapija na Univerzitetskom kliničkom centru u Tuzli.
Arhitektonski zadatak bio je istovremeno zahtjevan i dirljiv: osmisliti prostor koji neće biti hladan institucionalni objekt, već mjesto nalik domu.
Rezultat je objekat koji gotovo lebdi iznad prirodnog terena i time čuva postojeću vegetaciju. Takvo rješenje podsjeća na tradicionalnu bosansku sojenicu, dok istovremeno unosi savremenu prostornu dinamiku.
Kuća je koncipirana kroz četiri volumena sa prepoznatljivim kosim krovovima, čime se razbija masivnost građevine i stvara osjećaj intimne, domaće atmosfere.
U njoj se nalazi pet stambenih jedinica, zajednička kuhinja i trpezarija, igraonica za djecu te prostori za podršku porodicama.
Velika pažnja posvećena je i energijskoj efikasnosti: orijentacija prema jugoistoku omogućava maksimalno korištenje prirodne svjetlosti i pasivnog grijanja, dok zeleni krov i ventilirana fasada doprinose održivosti objekta.
Prozori i otvori pažljivo su raspoređeni kako bi omogućili povezanost s okolinom i pružili osjećaj mira i otvorenosti.
Materijali korišteni u izgradnji birani su zbog svoje izdržljivosti, prirodnosti i ljudske mjerljivosti, stvarajući prostor koji nije samo funkcionalan, nego i topao.
Roditeljska kuća u Tuzli već je ispunila svoju najveću svrh pružila je utočište, toplinu i dostojanstvo porodicama u najtežim trenucima.
Sada, prizananje i na međunarodnoj arhitektonskoj sceni potvrđuje vrijednost projekta i njegovu snagu da inspiriše i izvan granica Bosne i Hercegovine. Nakon objave longliste u septembru, shortlist će biti poznat u oktobru, dok će pobjednici ovogodišnjih nagrada biti proglašeni krajem novembra.
Foto: Normal Laboratorija
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!