TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.8.2019.
Ako ste i vi u potrazi za štivom za godišnji odmor ili naslovima koji će vas opustiti i inspirirati u svakodnevnim avanturama, onda su knjige iz područja mode zanimljivo i primamljivo štivo za vas.
Ovi naslovi će vas potaknuti na odvažnost u modnim odabirima, inspirirati na promjene, uvesti u svijet modne industrije, ali i pokazati vam drugu stranu društvenih mreža, odijevanja i izgradnje osobnog stila.
Capture Your Style: Transform Your Instagram Images, Showcase Your Life, and Build the Ultimate Platform by Aimee Song
Vlasnica bloga Song of Style napisala je knjigu u kojoj, osim savjeta za kreativne i vizualno zanimljive foto sadržaje, donosi i par trikova za kreiranje zanimljivih postova, objava i izgradnju unikatnog stila na društvenim mrežama. Ako želite poboljšati vaše društvene mreže i Instagram feed podići na novu razinu, ova je knjiga idealna za vas.

Man Repeller: Seeking Love. Finding Overalls. by Leandra Medine
Vlasnica boga i omiljena street style zvijezda napisala je knjigu u kojoj kroz modne crtice donosi osvrt na izgradnju modnog stila i važnost donošenja (modnih) odluka uz koje se osjećate odlično. Leandra je britka, iskrena i smiješna, a ovu knjigu nećete ispuštati iz ruku.

Love Style Life by Garance Dore
Poznata ilustratorica i blogerica kroz vlastita iskustva, odrastanje i sazrijevanje piše i savjetuje o životu, ljubavi, stilu i karijeri.

Gio_Graphy: Fun in the Wild World of Fashion by Giovanna Battaglia
Modna urednica, stilistica i vrsna poznavateljica stila kreirala je modnu enciklopediju s mnoštvo zabavnih anegdota s modnih događanja, korisnih trikova, stilske inspiracije i beauty trikova.

à Paris by Jeanne Damas
Kada stylish Parižanka i modna dizajnerica objavi knjigu u kojoj donosi portrete 20 chic Francuskinja, onda imate odlično modno štivo za sve ljubitelje pariškog stila.

Dress Scandinavian by Pernille Teisbaek
Ona je modna influencerica, vlasnica kreativne agencije, poznata danska blogerica i dama koja nam je još jedanput u svojoj knjizi potvrdila da je jednostavnost i vjernost klasici ključ uglađenog izgleda. Uz modne preporuke, Pernille otkriva i svoja iskustva iz modne industrije.

TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!