TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.3.2016.
Mirna Lončarica, arhitektica je koja je našu pozornost pozornost privukla kroz brojne projekte uređenja interijera i eksterijera, kako stambenih prostora, brojnih vila i kuća, tako i kroz uređenje brojnih hotela, restorana i cafea, poput Tratoria Mozaik ili hotela Mlinski Kamen.
Njen profesionalni interes posebno je usmjeren na samoodrživu arhitekturu i zelenu gradnju. Ima dugogodišnje iskustvo u projektiranju niskoenergetskih i pasivnih objekata od drvenih prefabrikovanih sistema realiziranih na području BiH, ali i u inostranstvu zbog čega je bila i gostujući predavač na izbornom predmetu arhitektonskog fakulteta u Sarajevu. Izborom internacionalnog selektora njeni prvi projekti objavljeni su u knjizi Restart čiji je cilj kritičko sagledavanje suvremene bh. arhitektonske scene. Od tada redovno učestvuje i na stručnim izložbama Asocijacije arhitekata BiH. Inicijator je projekta "Naša Pasivna Kuća"- prve promotivne pasivne kuće u BiH otvorene za javnost koja je izgrađena na Kovačima u suradnji privatnog i javnog sektora. U okviru svog projektantskog studia „Archigreen" Mirna se bavi projektiranjem objekata različite namjene te dizajnom enterijera. Jedan od njenih posljednjih projekata je AS kuća, koja privlači pozornost modernim dizajnom koji je rezultat osviještenost krajolikom oko nje.

„Arhitektonski dizajn je za mene moćan alat kojim možemo stvoriti tačno željene uslove i na neki način manipulirati budućnošću koju tek negdje namjeravamo provesti. I ovaj put nastojala sam da ta scenografija ne bude “nesretni slučaj” neplaniranog, već da stvorimo jednu arhitekturu koja nam otvara mogućnosti i učestvuje u ostvarivanju naših vizija i to na najefikasniji način. Važno je oblikovati prostor tako da nas raznolikošću podsjeća na ljepotu življenja, naročito kada se radi o kućama za stanovanje.
U procesu dizajniranja kuće AS bio je veoma značajan i individualni stil klijenata i njihove životne navike te je tako nastao specifičan arhitektonski izražaj ideje- vizije, sa ciljem realizacije zamišljenog. Proces osvještavanja objekta, odnosno spoznaje doživljaja i emocija koje taj prostor treba pružiti jednako je bitan kao i formalni podaci (lokacija, dispozicija, veličina raspoloživog prostora itd.) Na osnovu ovih inputa arhitektura će svojom formom i interakcijom s danim okruženjem podržati i utjeloviti u prostor identitet i energiju, koji direktno utiču na našu osobnost te mogu tako podržati naš kreativni rast i razvoj. Cilj je bio stvoriti objekat tj. kuću koja je i poput ljudi, originalna i individualna, na sebi svojstven način.

Pored želja i očekivanja investitora koncept idejnog rješenja objekta je i posljedica velikog nagiba terena te je zbog toga kuća djelomično ukopana što će ujedno omogućiti veliku uštedu u kasnijoj eksploataciji. Objekat se sastoji od dvije etaže čije se osnove razvijaju okomito na nagib terena, a smicanjem i poluukopavanjem donje etaže objekat se maksimalno prilagođava zatečenoj konfiguraciji.

Kuća je pozicionirana tako da dužu fasadu na kojoj prevladavaju otvori izlaže jugu. Od nepovoljnog ljetnog sunca, fasada sa velikim otvorima i staklenim portalima (gdje su prostorije dnevnog boravka kao i ostale glavne prostorije) zaštićena je velikom drvenom strehom te prepuštenom terasom.

Bitno je naglasiti veliki potencijal same lokacije i ljepote prirodnog okruženja te vizura koje se pružaju sa lokacije. Smatram da su okoliš i prirodna bogatstva nepresušni izvor inspiracije za kreativna rješenja i kreativne ideje. Arhitektura koja osluškuje naše potrebe neminovno osluškuje i potrebe prirode i okoliša u kojem gradimo i živimo, dok projektovanje tretirajući sklad s prirodom odražava potrebe i želje za zdravim i održivim životnim stilom. Zbog toga, ali i zbog ekonomičnosti održavanja objekat će biti realiziran kao optimalna energetski efikasna kuća. Pored projektantskih principa koji su uslovljeni energetskom efikašnošću i sama materijalizacija kuće je u skladu sa tim. Nosivu konstrukciju objekta čini skeletni AB sistem sa armirano betonskim podzidom koji je ujedno temeljni zid kuće ali i potporni zid terena. Zidni sistem predviđen je od Porotherm 30 Profi blokova zbog visokih izolacijskih svojstava i akumulacije toplote.
Forma kuće AS je posljedica osnovne ideje projekta, tako da vanjski izgled iskreno slijedi i odražava dispoziciju kuće. Određeni elementi na fasadama su naglašeni kamenom i drvenom oblogom. Prirodno okruženje ove kuće kao i sam njen koncept brišu granice između rekreacija i stanovanja. Veliki stakleni portali te prostrana terasa osiguravaju vizure na pretežno prirodni krajolik, ali malim dijelom i na naznake urbanog u kotlini što upotpunjuje doživljaj ljepote i smirenosti ove lokacije.
Foto: Mirna Ločarica/Archigreen
TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!