TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.3.2016.
Mirna Lončarica, arhitektica je koja je našu pozornost pozornost privukla kroz brojne projekte uređenja interijera i eksterijera, kako stambenih prostora, brojnih vila i kuća, tako i kroz uređenje brojnih hotela, restorana i cafea, poput Tratoria Mozaik ili hotela Mlinski Kamen.
Njen profesionalni interes posebno je usmjeren na samoodrživu arhitekturu i zelenu gradnju. Ima dugogodišnje iskustvo u projektiranju niskoenergetskih i pasivnih objekata od drvenih prefabrikovanih sistema realiziranih na području BiH, ali i u inostranstvu zbog čega je bila i gostujući predavač na izbornom predmetu arhitektonskog fakulteta u Sarajevu. Izborom internacionalnog selektora njeni prvi projekti objavljeni su u knjizi Restart čiji je cilj kritičko sagledavanje suvremene bh. arhitektonske scene. Od tada redovno učestvuje i na stručnim izložbama Asocijacije arhitekata BiH. Inicijator je projekta "Naša Pasivna Kuća"- prve promotivne pasivne kuće u BiH otvorene za javnost koja je izgrađena na Kovačima u suradnji privatnog i javnog sektora. U okviru svog projektantskog studia „Archigreen" Mirna se bavi projektiranjem objekata različite namjene te dizajnom enterijera. Jedan od njenih posljednjih projekata je AS kuća, koja privlači pozornost modernim dizajnom koji je rezultat osviještenost krajolikom oko nje.

„Arhitektonski dizajn je za mene moćan alat kojim možemo stvoriti tačno željene uslove i na neki način manipulirati budućnošću koju tek negdje namjeravamo provesti. I ovaj put nastojala sam da ta scenografija ne bude “nesretni slučaj” neplaniranog, već da stvorimo jednu arhitekturu koja nam otvara mogućnosti i učestvuje u ostvarivanju naših vizija i to na najefikasniji način. Važno je oblikovati prostor tako da nas raznolikošću podsjeća na ljepotu življenja, naročito kada se radi o kućama za stanovanje.
U procesu dizajniranja kuće AS bio je veoma značajan i individualni stil klijenata i njihove životne navike te je tako nastao specifičan arhitektonski izražaj ideje- vizije, sa ciljem realizacije zamišljenog. Proces osvještavanja objekta, odnosno spoznaje doživljaja i emocija koje taj prostor treba pružiti jednako je bitan kao i formalni podaci (lokacija, dispozicija, veličina raspoloživog prostora itd.) Na osnovu ovih inputa arhitektura će svojom formom i interakcijom s danim okruženjem podržati i utjeloviti u prostor identitet i energiju, koji direktno utiču na našu osobnost te mogu tako podržati naš kreativni rast i razvoj. Cilj je bio stvoriti objekat tj. kuću koja je i poput ljudi, originalna i individualna, na sebi svojstven način.

Pored želja i očekivanja investitora koncept idejnog rješenja objekta je i posljedica velikog nagiba terena te je zbog toga kuća djelomično ukopana što će ujedno omogućiti veliku uštedu u kasnijoj eksploataciji. Objekat se sastoji od dvije etaže čije se osnove razvijaju okomito na nagib terena, a smicanjem i poluukopavanjem donje etaže objekat se maksimalno prilagođava zatečenoj konfiguraciji.

Kuća je pozicionirana tako da dužu fasadu na kojoj prevladavaju otvori izlaže jugu. Od nepovoljnog ljetnog sunca, fasada sa velikim otvorima i staklenim portalima (gdje su prostorije dnevnog boravka kao i ostale glavne prostorije) zaštićena je velikom drvenom strehom te prepuštenom terasom.

Bitno je naglasiti veliki potencijal same lokacije i ljepote prirodnog okruženja te vizura koje se pružaju sa lokacije. Smatram da su okoliš i prirodna bogatstva nepresušni izvor inspiracije za kreativna rješenja i kreativne ideje. Arhitektura koja osluškuje naše potrebe neminovno osluškuje i potrebe prirode i okoliša u kojem gradimo i živimo, dok projektovanje tretirajući sklad s prirodom odražava potrebe i želje za zdravim i održivim životnim stilom. Zbog toga, ali i zbog ekonomičnosti održavanja objekat će biti realiziran kao optimalna energetski efikasna kuća. Pored projektantskih principa koji su uslovljeni energetskom efikašnošću i sama materijalizacija kuće je u skladu sa tim. Nosivu konstrukciju objekta čini skeletni AB sistem sa armirano betonskim podzidom koji je ujedno temeljni zid kuće ali i potporni zid terena. Zidni sistem predviđen je od Porotherm 30 Profi blokova zbog visokih izolacijskih svojstava i akumulacije toplote.
Forma kuće AS je posljedica osnovne ideje projekta, tako da vanjski izgled iskreno slijedi i odražava dispoziciju kuće. Određeni elementi na fasadama su naglašeni kamenom i drvenom oblogom. Prirodno okruženje ove kuće kao i sam njen koncept brišu granice između rekreacija i stanovanja. Veliki stakleni portali te prostrana terasa osiguravaju vizure na pretežno prirodni krajolik, ali malim dijelom i na naznake urbanog u kotlini što upotpunjuje doživljaj ljepote i smirenosti ove lokacije.
Foto: Mirna Ločarica/Archigreen
TEKST: Ada Ćeremida
Savršeni praznični interijeri često ne nastaju iz velikih budžeta, već iz ideja koje gledamo i pomislimo: ovo bih i ja mogla.
Upravo zato volimo prolaziti kroz objave na kojima nas tagujete na Instagramu, jer među outfitima i stilskim kombinacijama sve češće pronalazimo i domove koji inspirišu.
Ovih dana posebno nam je zapela za oko estetika koju dijeli Sanja Zorba, pokazujući kako se uz malo kreativnosti, tekstila i osjećaja za detalj može stvoriti topla, chic praznična atmosfera. Njeni trikovi su jednostavni, izvedivi i vizuelno izuzetno efektni baš onakvi kakve volimo dijeliti u našoj Interijer & Dizajn rubrici.
Mašna kao statement: Tekstil umjesto klasičnog dekora
Jedan od najupečatljivijih detalja u Sanjinom domu je velika mašna napravljena od Sinsay posteljine u gingham uzorku. Postavljena uz zidnu svijeću i klasične lajsne, djeluje gotovo kao scenografski element.
Umjesto jarkocrvene boje, gingham donosi suptilnu toplinu i osjećaj cozynessa koji je sofisticiraniji i dugotrajniji. Ovo je savršen primjer kako običan tekstil, uz dobar placement, može postati centralni dekor sezone.

Gingham u okviru: Drugačiji način da “obučete” zid
Gingham uzorak nastavlja se i kroz još jedan trik koji smo posljednjih mjeseci često spominjali u našoj kolumni kreativno kadriranje zidova. Sanja je klasičnu ilustraciju upotpunila kružnim gingham tekstilom u pozadini, čime je običan okvir dobio potpuno novu dimenziju.
Ovakav slojeviti pristup daje zidovima dubinu i karakter, a pritom ostaje nježan i nenametljiv. Idealna ideja za sve koji žele promjenu bez bušenja i velikih zahvata.

Prazan okvir kao dekor: manje je zaista više
Još jedan detalj koji nas je osvojio je prazan vintage ovalni okvir postavljen samostalno na zidu. Bez slike, bez dodatnih ukrasa, ali uz postojeće zidne lajsne koje ga dodatno “uokviruju”.
Upravo ta jednostavnost čini ga toliko chic. Prazan okvir ovdje ne djeluje nedovršeno, već kao svjesna estetska odluka koja prostoru daje dah starinskog šarma i editorial osjećaj.
Na kraju, ovo je samo mali podsjetnik zašto volimo vaša dijeljenja i zašto se uvijek vraćamo vašim profilima po inspiraciju. Nastavite nas tagovati, slati svoje DIY ideje i pokazivati kako praznici izgledaju u vašim domovima, jer nikad ne znate čija će priča sljedeća inspirisati sve nas.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!