TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 10.9.2021.
Rawdah Mohamed je norveški model porijeklom iz Somalije, a ranije ove godine je imenovana modnom urednicom magazina Vogue Skandinavija.
Poznata je i po svom eklektičnom i neobičnom modnom stilu - Rawdah spaja basic artikle sa komadima visoke mode.
Rawdah je započela svoju internacionalnu karijeru 2018. godine kada je u Oslu prisustvovala predstavljanju kolekcija za proljeće 2019./2020.
Tada su se njene kombinacije sastojale od upečatljivih naočala, perja pa čak i mrežastog ukrasa za glavu koji podsjeća na srednjovjekovni komad.
Tada je pokazala svoju vještinu stilskog eksprimentiranja, ali i ljubavi prema neobičnim modnim dodacima.
Svi su se oduševljavali njenom kreativnom sposobnošću za kombiniranje pristupačnih komada iz high street brendova sa onim iz visoke mode.

Svoj stil opisuje kao moderan i odvažan te kaže kako nikako ne želi da on bude običan i dosadan.
Smatra da ruž za usne može popraviti svaku kombinaciju.
Ranije ove godine je na svom Instagram profilu (koji danas broji više od140 hiljada pratitelja) objavila da je imenovana za modnu urednicu Vogue magazina te je tako postala prva žena s hidžabom koja je urednica jednog od izdanja ovog magazina na Zapadu.
Uz objavljenu fotografiju je napisala:, ,Nadam se da ću biti kulturna snaga (magazinu) koju čeka puno učenja, rasta i suočavanja s izazovima koji s tim dolaze. Nadam se da ste svi spremni i ponosni na ovo kao i ja.“
Aktivistkinja je za ženska prava i etničke manjine i uz to je, zdravstvena radnica za djecu sa autizmom.
Ne smijemo zaboraviti podijeliti i njene originalne stilske kombinacije, koje vam predstavljamo u nastavku.
Vjerujemo da će Rawdah svojim svježim pristupom stilu, umjetnosti i kulturi, zajedno sa svojim timom, dati poseban pečat Vogue magazinu i pričama koje će kreirati.
Veselimo se pratiti sve detalje o projektima ove kreativne dame.
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
* * *
Naslovna fotografija: @rawdis
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!