TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 28.9.2025.
London Fashion Week zatvorio je sinoć svoju modnu svjetlost ostavljajući za sobom kaleidoskop boja, tekstura i kontrasta, gdje su etablirane kuće i mladi dizajneri zajedno gurali granice nošnje i identiteta.
Kada pričamo o London Fashion Week-u uvijek pričamo jednako o pisti koliko i o onome što se dešava oko nje. Ove sezone, dok su dizajneri poput Harris Reeda, Burberryja, Simone Roche i Erdem oblikovali svoje vizije za proljeće/ljeto 2026, ulice Londona pretvorile su se u paralelni spektakl.
Street style na ulicama Londona bilježi sve: od punk reminiscencija i britanske klasike, do vibrantnih boja, uzoraka i tekstura koje su se preslikavale i na same kolekcije. Rezultat? Eklektičan miks koji nagovještava sezonu punu hrabrosti, slojevitosti i zabave.

Foto: @lounisphotography
London Street Style: Inspiracija koja živi izvan piste
Na ulicama Londona vladala je atmosfera koja je miješala sve što britanska moda može ponuditi od trench kaputa i tartana, do punk detalja i neočekivanih jarkih boja.
Posjetitelji su pokazivali outfite u kojima se susreću vintage komadi i savremeni luksuz, slojeviti pleteni setovi i šarene torbe, pa sve do animal print detalja. Ovakav street style ne samo da feflektuje raznolikost Londona, nego i predviđa smjer u kojem će se trendovi kretati: neuredno, hrabro, ali i funkcionalno.
Jesensko-inspirisani tonovi spajali su se s proljetnim bojama, dok su teksture poput kože, krošea i perja odavale utisak mode koja je istovremeno zabavna i slojevita.
Taj “anything goes” pristup dao je prostoru da svako ispriča svoju priču kroz odjevne kombinacije. Posebno su se isticali detalji kravate u punk stilu, šeširi inspirisani britanskim naslijeđem, te neočekivani slojevi u kojima se spajaju poslovni i sportski komadi.
U konačnici, londonska ulična moda potvrdila je ono po čemu je grad prepoznat kao jedan od “Velike četvorke” svjetskih modnih prijestonica. Moda je igra, a pravila krojiš sam.
Avangarda i barok u letu Harris Reeda
Harris Reed je pistu pretvorio u mali teatar, sa kolekcijom The Aviary koja je slavila baroknu ekstravaganciju, ali u isto vrijeme prizemljila trendove viđene na ulicama.
Dramatične, gotovo arhitektonske, siluete sa korsetima, caged strukturama, perjem i dramatičnim ramenima, bile su razbijene bojama koje već nosi street style scena: periwinkle, burgundija, zlatni akcenti i animal print u neobičnim kontrastima.
Reed pokazuje da avangarda nije izolovana od svakodnevnice upravo suprotno, ona se pretače u hrabro nošenje boja i tekstura na ulicama Londona. Za narednu sezonu vidimo diktat na teksture koje “hvataju svjetlost”, elementi koji lepršaju i kreću se i miješanje animal print motiva sa mekim pastelnim tonovima.
Festival, retro vibe i britanska srž Burrbery-a
Daniel Lee je Burberry pretvorio u britanski festival boja i tekstura: trench kaputi u neonskim nijansama, tartan u novim kombinacijama, kroše haljine i fringe jakne. Inspiracija 60 - ih i 70 - ih bila je očita, putanja između retro sohoa, Woodstock-eskih frinjica i ikonografije britanskog naslijeđa.
Teksture su raznovrsne: metalik finiši, kroše, sjajna ili lakirana koža, savšeni contrast između grubih i delikatnih materijala, između “prljavštine” festivala koja je vizualno predstavljena kroz zemljane tonove i pijesak na pisti i glamura šta se vidi u sjajnim mini haljinama, uskim krojevima, i dramatici silueta.
Dok su Simone Rocha, Erdem, Roksanda i drugi donijeli svoju verziju romantike i profinjenosti, ove dvije kolekcije su posebno odjeknule, kroz svoje utjecaje dokazali su da tradicija može biti buntovna i zaljubljena u boje.
Ako je nešto jasno nakon ove sedmice u Londonu, to je da proljeće/ljeto 2026 dolazi eklektično i živopisno. Moda je sve više spoj visoke estetike i ulične spontanosti, a upravo taj miks boja, uzoraka i tekstura obećava zabavnu i hrabru sezonu.
Foto: @noorunisa , @harrisreed , @fashionweek
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!