TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.8.2025.
Prvi put otvaramo vrata jednog od najprepoznatljivijih bh. modnih brendova i ulazimo tamo gdje nastaju kreacije koje su prošetale najglamuroznijim svjetskim crvenim tepisima, od Oscara i Venice Film Festivala, pa sve do onog nama najdražeg, Sarajevo Film Festivala.
Kaftan Studio, pod kreativnim vodstvom Emine Hodžić Adilović i Nermine Hodžić, godinama njeguje prepoznatljiv dizajnerski potpis koji spaja profinjenu estetiku, konstrukciju i emotivnu priču utkanu u svaku kreaciju.

Emina Hodžić Adilović i Nermina Hodžić, Emina Smaka glavna urednica Bonjour.ba
Ovoga puta, naš Bonjour.zaviruje vodi vas pravo u centar njihovog rada, u prostor u kojem ideje dobijaju oblik, tkanine postaju priče, a detalji se brižljivo dorađuju do savršenstva.
Kroz kadrove iz studija, Emina nas dočekuje sa 'Bonjour!' i poziva da zajedno prođemo kroz prostor, od kutka za sjedenje, gdje nastaju prve skice, do radionice u kojoj se posljednji šavovi dodaju kreacijama namijenjenim za crveni tepih.
"Od prvog dana, Nermina i ja smo željele da Kaftan bude siguran prostor u kojem se žene osjećaju slobodno da budu ono što jesu," rekla je Emina.
Ono što je posebno važno u ovom periodu godine je energija koju donosi Sarajevo Film Festival. Za Eminin i Nerminin tim, tih nekoliko dana u augustu predstavljaju vrhunac modnog kalendara. U tom periodu studio je ispunjen šuštanjem tkanina, preciznim potezima krojačkih makaza i isprobavanjima kreacija.


"Jedan od osnovnih principa u estetskom djelovanju je etika, jer bez etike nema ni estetike," naglasila je Emina.
Kreacije koje ćemo ove godine vidjeti nose imena i priče svojih vlasnica. Među njima su Lidija Kordić, Ana Ćavar, Amna Džambić Branković i Ksenija Pajić. Sve one, svaka na svoj način, interpretiraju Kaftan estetiku, a publika ih je imala priliku vidjeti u punom sjaju 15. augusta na crvenom tepihu.
"U pristupu kreiranja za crveni tepih nastojimo kroz individualne razgovore oblikovati jasnu sliku o klijentici. Želimo da haljina odražava njen karakter i da se osjeća dobro u svojoj koži," pojasnila je.


Proces od prve ideje do finalne realizacije u Kaftan Studiju podsjeća na filmsku priču. Proces počinje skicom, nastavlja se izborom tkanina i krojeva, a kulminira u trenutku kada kreacija ugleda svjetla reflektora. Upravo u tom spoju kreativnosti, discipline i emocije leži razlog zbog kojeg su Kaftan haljine prepoznate i izvan granica BiH.



"Želimo da publika osjeti toplinu i ljepotu kreacije te da se osjeti zaista dobrodošlo," istaknula je Emina.

Ovim 'zavirivanjem' u Kaftan Studio još jednom smo pokazali ono što Bonjour.ba dosljedno njeguje, a to su priče koje otvaraju vrata domaće kreativne i kulturne scene. Drago nam je da smo našim čitateljima mogli donijeti i ovaj pogled iza kulisa, gdje moda postaje dio šire priče o talentu, predanosti i estetici koja se gradi u BiH, a prepoznaje širom svijeta. Sarajevo Film Festival ostaje savršena pozornica da se te priče vide, čuju i pamte. 
Produkcija: Bonjour.ba
Fotografije: Monika Andrić za Bonjour.ba
Video: Edin Babić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!