TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 9.11.2023.
Za početak ćemo razjasniti nedoumice koje možda imate ako je riječ o tome kojoj generaciji pripadate.
Prema posljednjim podacima koji su ažurirani prije nekoliko dana milenijalcima pripadaju osobe rođene u periodu od 1980. do 1994. Gen Z je ekipa rođena u periodu od 1995. do 2012. Ovisno o tome ko je izvor vaših informacija brojke će ponekad varirati, a najkonfuznije su osobama koje su rođene negdje između.
TikTokom i Instagramom je zavladao trend u kojem Gen Z Milenijalcima govori koje bi to navike "trebale ostati u prošlosti". Većina njih se tiče korištenja društvenih mreža, načina na koji se šminkamo i stilizujemo svoju kosu. Emoji koji plače od smijeha, rose gold nakit i detalji, bežične slušalice - sve se ovo našlo na Gen Z listi.
Mi smo izdvojili jedan šaljivi video koji je sažetak većine tema kojih se dotičemo u razlikama.
1. Više nije cool koristiti gifove i memove. Iskreno, imamo nekoliko savršenih koji odgovaraju baš na ovu stavku!
2. Kada je riječ o fotografijama i poziranju odvojeni peace znak i duck face su cool. Zajedno? Gen Z kaže - ne!
U istu kategoriju je uvršteno i zoomiranje lica za Instagram story.
3. Moramo priznati da nam se sviđa promjena koju Gen Z donosi ovom trećom stavkom. Koliko god humor na vlastiti račun može biti zabavn, ponekad je zapravo samo jedan od načina da se nosimo sa stvarima i situacijama koje nam smetaju.
Šale kojim umanjujemo sebe, više nisu prihvatljive.
4. Dolazimo i do pomalo apsurdnog dijela, ali navodno razdeljak kojim više kose prebacujemo na jednu stranu nije najbolja opcija.
5. Na petom mjestu se nalazi izbjegavanje pravopisnih pravila poput navođenja interpunkcijskih znakova i upotrebe velikih slova.
6. Za kraj još jedan favorit - don't be a pick me! Ok, šta ovo znači?
Google definicija glasi ovako: "Osoba koja djeluje protiv interesa svoje (obično marginalizirane) grupe u nadi da će dobiti naklonost većine." Obično se odnosi na muško - ženske odnose.
Mi smo napravili jasnu podjelu trendova koji nam se sviđaju i onih koji su nam manje simpatični. No, zanima nas i koji meme najbolje opisuje vašu reakciju na ovu listu?
* * *
Naslovna fotografija: @matildadjerf
TEKST: Bonjour.ba/PR
Ovogodišnji retreat, organizovan od strane Biznis Unije menadžera, još jednom je potvrdio da ovo udruženje okuplja novu generaciju menadžera spremnih za transformaciju poslovne kulture, gdje inspirativne priče, razmjena znanja i umrežavanje dominiraju.
Drugi po redu događaj, održan u prelijepom ambijentu hotela Nomad na Bjelašnici, okupio je lidere, stručnjake i partnere iz različitih sektora, stvarajući prostor za razmjenu ideja o digitalizaciji, inovacijama, održivom razvoju te važnosti mentalnog zdravlja i emocija.
Od samog osnivanja, BUM se pozicionirao kao važan akter u izgradnji održive i konkurentne poslovne zajednice, okupljajući članove s misijom izgradnje nove generacije menadžera i razvoja domaće privrede. Događaj je okupio više od 100 učesnika koji su kroz lične priče, razmjenu iskustva i otvorenu diskusiju razgovarali o savremenim izazovima.
"Danas, više nego ikada, vjerujem da se vizija BUM-a ostvaruje. Zahvaljujući vama, našim članovima i partnerima, koji uprkos svemu, zadržavaju optimizam, vjeru i onu malu dozu ludosti da su velike stvari moguće, BUM okuplja blizu 100 članova iz cijele BiH, mjesečno dodjeljuje 33 stipendije, a kroz naše događaje otvara teme o kojima se nedovoljno priča.
Hvala vam što zajedno pomjeramo granice i kreiramo novu eru poslovne zajednice u BiH“, istakao je Aleksandar Krunić, predsjednik Upravnog odbora BUM-a, na samom početku događaja.

Program je stavio u fokus digitalnu transformaciju, održivost, snagu ljudskog kapitala i poduzetničkog duha u svrhu rasta, teme koje su kroz vlastita iskustva i stručna znanja predstavili govornici iz različitih sektora.
Nedžad Pirić je iznio značajne informacije o važnosti kvalitetne transformacije u procesu digitalizacije, te da je važno posložiti infrastrukturu kako bi promjene postigle maksimalan učinak.
Posebna pažnja bila je usmjerena na primjere kompanija koje su uspjele spojiti inovacije i održivost u modele koji ih čine globalno konkurentnim.
Jedan takav primjer predstavio je Jure Širić iz kompanije Modepack, koji je govorio o tome kako se njegova industrija ambalaže transformisala u brend prisutan na 36 svjetskih tržišta, te zašto je upravo ulaganje u reciklirane i ekološke materijale postalo ključ njihovog međunarodnog uspjeha.
Jure Širić u razgovoru sa moderatoricom konferencije, Unom Bejtović naglasio je važnost izlaska iz komfort zone i ulaganja u inovacije koje će osigurati da budemo ispred globalne konkurencije.
“U cijelom procesu ključno je ostati prizeman, dosljedan sebi i svojim vrijednostima, te činiti nešto više za cijelu zajednicu”, istakao je Širić.

Razvoj i širenje uspješnih domaćih kompanija bila je tema izlaganja Aleksandra Kremenović, osnivača MF grupacije, koji je kroz iskustvo stvaranja jedne od najstabilnijih finansijskih institucija u regiji pokazao kako vizija i dugoročna strategija mogu pretvoriti „mikro“ inicijativu u „makro“ uspjeh.
Njegov pogled na regionalno pozicioniranje i upravljanje finansijskim sistemima dao je učesnicima uvid u to kako domaće kompanije mogu graditi održiv rast u promjenjivom tržišnom okruženju. Trendovi se ne trebaju slijepo pratiti, umjesto toga potrebno je vjerovati u svoju viziju i prilagođavati je prilikama na tržištu.


Osim tehnoloških i poslovnih perspektiva, važan dio programa bio je posvećen i mentalnom zdravlju. Jasmin Bešić je otvorio pitanje stresa u modernom menadžmentu i načina na koji on oblikuje liderstvo i profesionalni identitet.
Njegov psihodinamski pristup, koji spaja nauku i iskustvenu praksu, donio je potpuno drugačiji pogled na razvoj lidera u okruženju koje se ubrzano mijenja. Stres ne treba biti dio našeg identiteta, već podstrek da slušamo i prihvatamo svoje emocije.


BUM Retreat 2025 realiziran je uz podršku ključnih partnera: Go Digital in the Western Balkans, EBRD uz podršku Evropske unije, EFSE fonda uz podršku Evropske unije kao dugogodišnjeg BUM partnera, UN Women, te brojnih prijatelja i partnera iz poslovne zajednice.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!