TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 9.11.2023.
Za početak ćemo razjasniti nedoumice koje možda imate ako je riječ o tome kojoj generaciji pripadate.
Prema posljednjim podacima koji su ažurirani prije nekoliko dana milenijalcima pripadaju osobe rođene u periodu od 1980. do 1994. Gen Z je ekipa rođena u periodu od 1995. do 2012. Ovisno o tome ko je izvor vaših informacija brojke će ponekad varirati, a najkonfuznije su osobama koje su rođene negdje između.
TikTokom i Instagramom je zavladao trend u kojem Gen Z Milenijalcima govori koje bi to navike "trebale ostati u prošlosti". Većina njih se tiče korištenja društvenih mreža, načina na koji se šminkamo i stilizujemo svoju kosu. Emoji koji plače od smijeha, rose gold nakit i detalji, bežične slušalice - sve se ovo našlo na Gen Z listi.
Mi smo izdvojili jedan šaljivi video koji je sažetak većine tema kojih se dotičemo u razlikama.
1. Više nije cool koristiti gifove i memove. Iskreno, imamo nekoliko savršenih koji odgovaraju baš na ovu stavku!
2. Kada je riječ o fotografijama i poziranju odvojeni peace znak i duck face su cool. Zajedno? Gen Z kaže - ne!
U istu kategoriju je uvršteno i zoomiranje lica za Instagram story.
3. Moramo priznati da nam se sviđa promjena koju Gen Z donosi ovom trećom stavkom. Koliko god humor na vlastiti račun može biti zabavn, ponekad je zapravo samo jedan od načina da se nosimo sa stvarima i situacijama koje nam smetaju.
Šale kojim umanjujemo sebe, više nisu prihvatljive.
4. Dolazimo i do pomalo apsurdnog dijela, ali navodno razdeljak kojim više kose prebacujemo na jednu stranu nije najbolja opcija.
5. Na petom mjestu se nalazi izbjegavanje pravopisnih pravila poput navođenja interpunkcijskih znakova i upotrebe velikih slova.
6. Za kraj još jedan favorit - don't be a pick me! Ok, šta ovo znači?
Google definicija glasi ovako: "Osoba koja djeluje protiv interesa svoje (obično marginalizirane) grupe u nadi da će dobiti naklonost većine." Obično se odnosi na muško - ženske odnose.
Mi smo napravili jasnu podjelu trendova koji nam se sviđaju i onih koji su nam manje simpatični. No, zanima nas i koji meme najbolje opisuje vašu reakciju na ovu listu?
* * *
Naslovna fotografija: @matildadjerf
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!