TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 9.11.2023.

Za početak ćemo razjasniti nedoumice koje možda imate ako je riječ o tome kojoj generaciji pripadate.


Prema posljednjim podacima koji su ažurirani prije nekoliko dana milenijalcima pripadaju osobe rođene u periodu od 1980. do 1994. Gen Z je ekipa rođena u periodu od 1995. do 2012. Ovisno o tome ko je izvor vaših informacija brojke će ponekad varirati, a najkonfuznije su osobama koje su rođene negdje između. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kezia Rose Cook (@keziacook)



TikTokom i Instagramom je zavladao trend u kojem Gen Z Milenijalcima govori koje bi to navike "trebale ostati u prošlosti". Većina njih se tiče korištenja društvenih mreža, načina na koji se šminkamo i stilizujemo svoju kosu. Emoji koji plače od smijeha, rose gold nakit i detalji, bežične slušalice - sve se ovo našlo na Gen Z listi.

Mi smo izdvojili jedan šaljivi video koji je sažetak većine tema kojih se dotičemo u razlikama.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by j a d e (@jade.smiith)



1. Više nije cool koristiti gifove i memove. Iskreno, imamo nekoliko savršenih koji odgovaraju baš na ovu stavku! 

2. Kada je riječ o fotografijama i poziranju odvojeni peace znak i duck face su cool. Zajedno? Gen Z kaže - ne!
U istu kategoriju je uvršteno i zoomiranje lica za Instagram story

3. Moramo priznati da nam se sviđa promjena koju Gen Z donosi ovom trećom stavkom. Koliko god humor na vlastiti račun može biti zabavn, ponekad je zapravo samo jedan od načina da se nosimo sa stvarima i situacijama koje nam smetaju.

Šale kojim umanjujemo sebe, više nisu prihvatljive

 



4. Dolazimo i do pomalo apsurdnog dijela, ali navodno razdeljak kojim više kose prebacujemo na jednu stranu nije najbolja opcija

5. Na petom mjestu se nalazi izbjegavanje pravopisnih pravila poput navođenja interpunkcijskih znakova i upotrebe velikih slova

6. Za kraj još jedan favorit - don't be a pick me! Ok, šta ovo znači? 
Google definicija glasi ovako: "Osoba koja djeluje protiv interesa svoje (obično marginalizirane) grupe u nadi da će dobiti naklonost većine." Obično se odnosi na muško - ženske odnose.

Mi smo napravili jasnu podjelu trendova koji nam se sviđaju i onih koji su nam manje simpatični. No, zanima nas i koji meme najbolje opisuje vašu reakciju na ovu listu

* * *
Naslovna fotografija: @matildadjerf


Bonjour

Nova kreativna mapa Sarajeva: Šta donosi partnerstvo koje mijenja scenu?

TEKST: Bonjour.ba

Nova kreativna mapa Sarajeva: Šta donosi partnerstvo koje mijenja scenu? Nova kreativna mapa Sarajeva: Šta donosi partnerstvo koje mijenja scenu?

U rezidenciji britanskog ambasadora u Sarajevu predstavljen je početak implementacije projekata koji kroz partnerstva sa UK stručnjacima unapređuju razvoj domaćih kreativnih industrija.

U rezidenciji britanskog ambasadora Juliana Reillyja obilježen je početak implementacije novih projekata podržanih kroz WB-UK Creative Skills Development Fund, inicijativu British Council usmjerenu na jačanje kreativnih industrija i profesionalnih vještina mladih.

Fond predstavlja dio šireg programa kreativne ekonomije British Council, zamišljenog da kroz saradnju s lokalnim institucijama, kreativnim organizacijama i britanskim partnerima ojača kapacitete sektora, podstakne zapošljavanje i omogući pristup savremenim metodologijama rada.

Kako je najavljeno na nedavnom sastanku ministara vanjskih poslova u Belfastu, u prvoj fazi biće podržano deset projekata iz šest zemalja. Među njima su i dva iz Bosne i Hercegovine, projekti Sarajevo Film Festivala i Udruženja „Tuzla Live“.

british_council_bih_sarajevo_kreativna_ekonomija_bonjour_ba_8

Sarajevo Film Festival: unapređenje profesionalnih programa i razvoj talenata  

Projekat Sarajevo Film Festivala realizira se u partnerstvu s britanskom konsultantskom kućom Olsberg SPI. Fokus je na izradi sveobuhvatne studije koja će analizirati postojeće programe obuke, poput CineLink Industry Days, te mapirati nedostatke i potrebe domaće filmske industrije.

Cilj studije jeste razvoj preporuka koje će ojačati ulogu Sarajevo Film Festivala kao regionalnog centra za stručno usavršavanje mladih autora i filmskih profesionalaca.

Direktor Sarajevo Film Festivala, Jovan Marjanović, istakao je da je ključni cilj projekta „da talenti iz BiH imaju znanje, vještine i podršku koja ih povezuje s evropskim i globalnim tržištem te da im se pruži razlog da stvaraju i grade karijeru ovdje“.

british_council_bih_sarajevo_kreativna_ekonomija_bonjour_ba_1

„Tuzla Live“: prenos znanja iz savremene muzičke industrije  

Drugi podržani projekat je inicijativa Udruženja „Tuzla Live“, koja se realizira u saradnji s britanskim WaterBear College of Music. Projekat se fokusira na prijenos znanja, najboljih praksi i edukativnih metoda iz modernog muzičkog tržišta, s posebnim naglaskom na razvoj mladih talenata.

Nakon uspjeha programa „Tuzla Rock School“, koji je u prethodnih 18 mjeseci obučio više od 150 mladih muzičara, novi grant omogućit će dodatno jačanje infrastrukture, nabavku opreme, radne posjete i digitalne edukativne alate.

british_council_bih_sarajevo_kreativna_ekonomija_bonjour_ba_2
british_council_bih_sarajevo_kreativna_ekonomija_bonjour_ba_6

Podrška različitim kreativnim sektorima  

Odabrani projekti obuhvataju oblasti vizuelnih efekata, muzike, dizajna, razvoja video-igara, kustoskih praksi i imerzivnog pripovijedanja. Zajednički cilj im je pružanje savremenih znanja mladim profesionalcima i snažnije povezivanje obrazovnih institucija i tržišta rada.

Direktorica British Councila za regiju, Clare Sears, naglasila je važnost ulaganja u kreativni sektor:

„Ovi grantovi ulaganje su u transformativnu moć kreativnosti. Kroz saradnju obrazovanja, industrije i inovacija, osnažujemo mlade profesionalce da stvaraju održiviju budućnost.“

british_council_bih_sarajevo_kreativna_ekonomija_bonjour_ba_3

Širi kontekst programa British Councila  

Fond je pokrenut nakon Ministarskog foruma o kreativnoj ekonomiji održanog u Kotoru u maju 2025. godine, u okviru Berlinskog procesa.

Program kreativne ekonomije British Councila globalna je inicijativa koja podržava industrije kulture i kreativnosti kroz istraživanje, politike, zagovaranje i jačanje kapaciteta.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!