TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 9.11.2023.
Za početak ćemo razjasniti nedoumice koje možda imate ako je riječ o tome kojoj generaciji pripadate.
Prema posljednjim podacima koji su ažurirani prije nekoliko dana milenijalcima pripadaju osobe rođene u periodu od 1980. do 1994. Gen Z je ekipa rođena u periodu od 1995. do 2012. Ovisno o tome ko je izvor vaših informacija brojke će ponekad varirati, a najkonfuznije su osobama koje su rođene negdje između.
TikTokom i Instagramom je zavladao trend u kojem Gen Z Milenijalcima govori koje bi to navike "trebale ostati u prošlosti". Većina njih se tiče korištenja društvenih mreža, načina na koji se šminkamo i stilizujemo svoju kosu. Emoji koji plače od smijeha, rose gold nakit i detalji, bežične slušalice - sve se ovo našlo na Gen Z listi.
Mi smo izdvojili jedan šaljivi video koji je sažetak većine tema kojih se dotičemo u razlikama.
1. Više nije cool koristiti gifove i memove. Iskreno, imamo nekoliko savršenih koji odgovaraju baš na ovu stavku!
2. Kada je riječ o fotografijama i poziranju odvojeni peace znak i duck face su cool. Zajedno? Gen Z kaže - ne!
U istu kategoriju je uvršteno i zoomiranje lica za Instagram story.
3. Moramo priznati da nam se sviđa promjena koju Gen Z donosi ovom trećom stavkom. Koliko god humor na vlastiti račun može biti zabavn, ponekad je zapravo samo jedan od načina da se nosimo sa stvarima i situacijama koje nam smetaju.
Šale kojim umanjujemo sebe, više nisu prihvatljive.
4. Dolazimo i do pomalo apsurdnog dijela, ali navodno razdeljak kojim više kose prebacujemo na jednu stranu nije najbolja opcija.
5. Na petom mjestu se nalazi izbjegavanje pravopisnih pravila poput navođenja interpunkcijskih znakova i upotrebe velikih slova.
6. Za kraj još jedan favorit - don't be a pick me! Ok, šta ovo znači?
Google definicija glasi ovako: "Osoba koja djeluje protiv interesa svoje (obično marginalizirane) grupe u nadi da će dobiti naklonost većine." Obično se odnosi na muško - ženske odnose.
Mi smo napravili jasnu podjelu trendova koji nam se sviđaju i onih koji su nam manje simpatični. No, zanima nas i koji meme najbolje opisuje vašu reakciju na ovu listu?
* * *
Naslovna fotografija: @matildadjerf
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!