TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 10.4.2025.
Ulice Milana postaju galerije, showroomovi postaju instalacije, a dizajneri pripovjedači. Među nijma su i domaća poznata imena.
Milano je ove sedmice epicentar svjetskog dizajna. Organizovan od strane Camera Nazionale della Moda Italiana, Milano Moda Design predstavlja most između modne estetike i funkcionalnosti doma, kroz saradnje koje prevazilaze granice klasičnog shvatanja discipline.
Milano Moda Design ima za cilj povezati modne i dizajnerske univerzume kroz prezentaciju Home kolekcija modnih brendova.
Ovaj događaj, koji traje od 7. do 13. aprila, smješten je u okviru Milan Design Weeka, najvažnije sedmice u godini kada je riječ o modi, a i dizajnu interijera.
Foto: @annanirvanaaa
Šta smo do sada vidjeli?
Već u prvim danima sedmice, postalo je jasno da je ovogodišnje izdanje jedno od najupečatljivijih do sada. Louis Vuitton je predstavio novu ediciju “Objets Nomades” kolekcije, spajajući luksuz i inovaciju kroz sofisticirane komade namještaja.
Roberto Cavalli je kroz senzualnu izložbu „Glowing Reflections“ prenio publiku u atmosferu američkog jugozapada, dok je Missoni otvorio svoj novi butik posvećen enterijeru, unoseći prepoznatljivu teksturu brenda u prostor Via Solferino.
Poseban ton početku sedmice dao je i Prada Frames simpozij kao jedan od intelektualno najprovokativnijih događaja Milan Design Weeka. Ova inicijativa, koja se održava paralelno sa sajmom Salone del Mobile, istražuje kompleksne društvene i kulturne teme kroz prizmu dizajna.
Diskusije su se vodile na dvije izuzetne lokacije unutar obnovljenog Arlecchino voza, dizajniranog 1950-ih od strane Gio Pontija i Giulija Minolettija, te u Padiglione Reale, nekadašnjem kraljevskom salonu na Centralnoj stanici u Milanu.
Foto: @manfantastic
Foto: @formafantasma
Šta nas još čeka?
Program se nastavlja istim intenzitetom: Luisa Beccaria nudi vizualnu odu ženstvenosti i udobnosti doma dok Tod’s izložba „Italian Hands“ posvećena vještini italijanske izrade otvara vrata publici od 9. do 14. aprila.
Foto: @ luisabeccaria
Foto: @tods
No, ono što nas posebno raduje jeste prisustvo bosanskohercegovačkih predstavnika dizajnerskih kuća Zanat, GAZZDA i ARTISAN koje svaka na svoj način redefinišu ideju regionalne estetike.
Zanat, brend koji ove godine obilježava deset godina od svog osnivanja, poziva publiku da prisustvuje jubilejskoj izložbi i predstavljanju nove kolekcije za 2025. godinu na prestižnom sajmu Salone del Mobile.
Njihova postavka, smještena u pažljivo kuriranom prostoru Spotti Milano, još jednom potvrđuje kako tradicija rezbarenja može postati medij savremenog izraza.
Ove godine, kolekciji se pridružuje i Željana Vidović Mioli, keramička umjetnica koja djeluje pod imenom ZEECERAMICS. Njen rad, ukorijenjen u arhitektonskom razmišljanju, suzdržanosti i emocionalnoj jasnoći, donosi dodatnu dubinu i taktilnu toplinu viziji koju Zanat njeguje.
Foto: @zanatcraft
Studio GAZZDA s druge strane, učestvuje na Salone del Mobile, najvažnijem sajmu namještaja na svijetu, koji se također održava u sklopu milanskog Design Weeka.
U periodu od 8. do 13. aprila, GAZZDA će predstaviti selekciju novih dizajna i osvježene kolekcije, potvrđujući još jednom status brenda koji spaja jednostavnost, prirodne materijale i savremeni duh u izuzetno prepoznatljiv estetski potpis.
Foto: @gazzda
U istom duhu autentičnog izraza i posvećenosti prirodnim materijalima, ARTISAN nastupa na sajmu Salone del Mobile sa svojom prepoznatljivom filozofijom i njegovanjem zanatske tradicije u izradi namještaja od punog drveta. Njihov ovogodišnji nastup slavi bezvremenost dizajna koji nastaje u spoju ručne izrade i dubokog poštovanja prema prirodi.
Posjetitelji sajma imaju priliku uroniti u svijet toplih tekstura, organske forme i namještaja stvorenog da traje generacijama.
Foto: @artisanlovewood
Ove dvije izložbe su vizionarski iskorak domaćeg dizajna prema globalnoj publici, kroz priče koje izlaze iz materijala, kroz teksturu drveta i linije koje odražavaju filozofiju življenja.
Ostanite s nama, iz Milana vam donosimo najnovije vijesti, fotografije i priče, jer dizajnerska sedmica tek dobija svoj puni oblik. Uskoro još više domaćih perspektiva iz svjetskog konteksta.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da svaki put kada postavite sto, umjesto obične keramike, koristite tanjire i šoljice iz H&M Home koje izgledaju kao ručno rađene i izdrže svakodnevnu upotrebu. Zvuči predobro da bude istina?
Kad biramo posuđe, često se nađemo u dilemi – želimo nešto što je lijepo, ali i praktično, nešto što traje, a ne samo za fotku. H&M Home u svojim kolekcijama stoneware keramike (100 % stoneware) obećava upravo tu ravnotežu: estetiku koja se uklapa u savršen rustičan ili savremeni stil, plus čvrst materijal koji može izdržati svakodnevne izazove. Ako si se ikada pitao/la da li postoji posuđe koje izgleda kao ručno rađeno, a ne kuca se pri pranju možda si upravo na pravom mjestu.
Jedan od glavnih problema s kojim se mnogi susreću jeste da kuhinjsko posuđe izgubi ljepotu nakon nekoliko pranja, da se glazura oguli ili da tanjiri izgledaju jeftino i masno. H&M Home stoneware rješenja rješavaju ovaj problem zahvaljujući čvrstom materijalu i kvalitetnoj završnoj obradi reactive glazes i ručni rad čine da komadi zadrže karakter, unikatnost i da se ogrebotine te ogrebotine manje vide zbog šarenih tekstura.
Drugi izazov je da nađeš posuđe koje kombinuje lijep dizajn i svakodnevnu funkcionalnost da tanjir bude dubok koliko treba da ne prska, da šolja bude udobna za držanje, da zdjela može primiti salatu ili supu, a da se čak uklopi u dekor stola. Stoneware iz H&M-a često ima “težu” strukturu, solidan osjećaj u ruci, pa ne „pleše“ na stolu, te je otporan na pranje u mašini i na promjene temperature. To omogućava da komadi budu i lijepi i korisni.
Treća stvar koja često zabrinjava jeste cijena u odnosu na dugotrajnost i estetiku da li dobiješ vrijednost za novac?
Ovdje H&M Home opet naoštrava igru: s obzirom da su mnogi komadi veoma pristupačni, ali izrađeni s detaljima kao što su ručni obrubi, prirodne boje, tradicija porcelana/stoneware-keramike, investicija u takav komad znači da nećeš morati stalno kupovati novo kada nešto pukne ili izgubi sjaj.
Uz to, raznovrsnost dizajna znači da možeš birati između neutralnih i upečatljivih komada, što daje slobodu da posuđe služi i kao dekor, ne samo kao alat.
Foto: @ldnloft
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!