TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 17.5.2022.
Kada govorimo o beauty tretmanima lica, najčešći zahtjevi dama su da konačni rezultat izgleda neprimjetno i da na neki način samo naglasi prirodni izgled lica, a u nekim slučajevima da ispravimo beauty greške koje smo načinili ranije.
Jedna od najčešćih grešaka s kojom se mogu povezati mnoge dame je prekomjerno čupanje obrva, čiji takav izgled je bio popularan 90ih i 2000ih. Od 2010. pa sve do danas se izučavaju tehnike koje bi vratile punoću i prirodan oblik obrva. Tehnika koje je postala popularna još prije nekoliko godina je japansko iscrtavanje obrva ili microblading. Svoju popularnost duguje upravo prirodnom izgledu za kojim mnoge dame tragaju. S toga smo odlučili razgovarati sa Grand Masterom, osnivačicom Bold Brows pattern, ali i izvršnom direktoricom @phiacademy_bih & @salon_ljepote_le_salon - Mensurom Hodžić koja nam je dala odgovore na sva pitanja koja možete imati vezano za ovu beauty tehniku.
Koja je razlika između tetoviranih obrva i microblading tehnike?
Razlika između ove dvije tehnike je u tome što se tradicionalna tetovaža radi sa mašinicom i pigment se unosi do dermalnog sloja kože. Microblading tehnika se radi ručnom alatkom i samim tim se kreiraju individualne dlačice koje pružaju jedinstven prirodan izgled. Pigment se unosi u epidermalni sloj kože, tačnije u bazalnu membranu, granica između epiderme i derme, te se zbog toga microblading tehnika zapravo naziva semi permanent to jeste polutrajni make up.
Koliko dugo traje microblading proces i da li je bolan?
Tretman microblading-a traje od 60 do 90 minuta, ovisno o stanju kože klijenta. Sam tretman nije bolan jer se koristi lokalni anestetik. Može se javiti blaga nelagoda prilikom iscrtavanja dlačica, što bismo opisali kao lagano grebuckanje kože koje često ovisi o tolerancije boli kod klijenata.
Kolika je trajnost obrva iscrtanih pomoću ove tehnike?
Trajnost iscrtanih obrva prvenstveno zavisi od tipa kože, zatim unutrašnjih i vanjskih faktora. Vanjski faktori su: sunce, UV zračenje, prečesta posjeta saunama, nepravilna njega kože lica i upotreba kozmetike koja narušava pigment.
Unutrašnji faktori koji utiču na brže razgrađivanje pigmenta su: hormoni, antibiotici i druge vrste lijekova, te životni stil klijenta.
Ovisno od ovih faktora, pigment se zadržava u koži 2 do 3 godine, nakon toga preporučujemo osvježenja koja produžavaju vijek trajanja obrva.
Da li je moguće da uz ovaj proces obrve blijede u nepoželjnim zelenim nijansama?
Ne ukoliko se tehnika sprovede na ispravan način, klijent poštuje savjete njege i koriste adekvatni i kvalitetni pigmenti.
Svaki klijent treba da je upoznat kolika je važnost kvalitetnih pigmenata koji se koriste prilikom tretmana. Naša preporuka jesu Phi Brows pigmenti koje mi koristimo u našem salonu i akademiji. Ovi pigmenti ne sadrže teške metale i bilo kakve štetne supstance, te ne migriraju pod kožom i samim tim ne rezultiraju u neželjenim nijansama kao što imamo priliku to da vidimo kod klasičnog permanentnog make up-a.
Na koji način je potrebno dalje njegovati obrve?
Post tretmanska njega je vrlo jednostavna. Prvi dan je najvažniji jer se obrve moraju ispirati mlakom vodom i nanositi kremu svakih tri sata. Od drugog do desetog dana postupka se ponavlja samo ujutru i navečer. Važno je izbjegavati nanošenje šminke preko obrva, intenzivne treninge, saune, solarij, javna kupališta i bazene u prvih deset do petnaest dana. Također, važno je spomenuti da u post tretmanskoj njezi ne postoji natečenost, crvenilo ili otekline.
Ono što je klijentima neobično je to što obrve budu 15% deblje i 40% tamnije nego što će biti nakon deset do petnaest dana. Mogući su sitni nedostatci koji se javljaju nakon ljuštenja kože koje se dešava od četvrtog do sedmog dana, te je zbog toga korekcija obavezna nakon mjesec dana na kojoj se dodaju ti sitni nedostaci.
Da li je nakon microblading tehnike potrebno popunjavanje obrva olovkom ili sjenama, te da li je uopšte dozvoljeno ukoliko klijentica to želi?
Klijentice koje cijene prirodan izgled uvijek će željeti što prirodniji rezultat. Takva su očekivanja idealna kod microblading-a, jer je to cilj ove tehnike. Klijentice koje su više ljubiteljice intenzivnijeg dnevnog make up-a, češće se trude da microblading izgleda intenzivnije i očekuju gušći raspored dlačica, a često se vraćaju na osvježenje prije nego što zatreba. U ovom slučaju je najbitnije razgovarati s klijentom. Objasniti im šta je cilj ove tehnike, to jeste prirodan rezultat kojim se postižu uredne i oblikovane obrve, a sasvim je normalno da klijentice ponekad šminkom popune obrve.
Klijenticama koje konstantno žele intenzivniji izgled obrva, najbolje rješenje je preporučiti im dodatno sjenčenje u kombinaciji s dlačicama ili samo puder tehniku. Zato je važno već pri prvom tretmanu prepoznati koji je cilj učinka koji klijenti očekuju nakon tretmana microblading-om.
Da li se oblik obrva dizajnira za svakog klijenta individualno, zavisno od njegovih/njenih crta lica?
Oblik obrva se određuje pomoću šestara prema morfologiji lica klijenta i zlatnom presjeku (Phi 1,618) te se na taj način za svakog klijenta individualno određuje oblik obrva. Boja obrva se određuje prema prirodnoj boji kose.
Dlačice se iscrtavaju u smjeru prirodnog rasta dlačica kako bi se postigao hiperrealističan izgled obrva i na ovaj način svaki klijent ima unikatan izgled obrva.
Postoji li način da klijent/ice prije ovog procesa vidi kako bi finalne obrve izgledale na njima?
Korištenjem Phi aplikacije klijentima je moguće pokazati simetriju iscrtanih obrva, a zatim pokazati primjer kako bi obrve izgledale na njima nakon tretmana. Potrebno je samo poslati fotografiju Vaših obrva ( uslikanu na dnevnom svjetlu bez make up-a) na našu email adresu kako bi vidjeli preporučeni primjer iscrtanih dlačica.
Znamo da vam je lista klijenata često popunjena, koliko ranije je potrebno zakazati svoj termin?
Kao Grand Master ove tehnike često sam odsutna van države iz edukativnih razloga i podrške mojim studentima, zatim imamo studente koji posjećuju Bosnu i Hercegovinu iz drugih država kako bi unaprijedili svoje znanje i vještine, samim tim sam prebukirana te je to razlog zašto imamo liste čekanja koje se unaprijed bukiraju na mjesec dana.
Trenutno nam je teško precizirati vrijeme koliko bi čekali na odgovarajući termin, u praksi najbolje i najsigurnije bi bilo da se upišete na listu dva do tri mjeseca unaprijed.
Na koji način naši čitatelji/ice mogu rezervisati svoj termin u vašem salonu?
Svi zainteresovani tretman mogu zakazati u Salonu ljepote Le Salon Sarajevo, Merhemića trg 4. Ciglane, na Instagram profilu @salon_ljepote_le_salon, na broj telefona +38733213933, u Phiacademy Sarajevo, Kalmija Baruha 1, kao i na Instagram profilu @phiacademy_bih , broj telefona 061 663 668 ili na Instagram profilu @grand_master_megy.
* * *
Fotografije: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba
Plan je bio brz i jednostavan: završiti sastanak, preletjeti preko Ferhadije, ući u Martimex i pronaći jedan parfem koji je za svaki dan. Međutim… samo tri tester trake kasnije sve se pretvorilo u malu olfaktivnu krizu identiteta jer kako izabrati jedan kad nađete šest mirisa koji su kao različite verzije vas i sve vam se sviđaju?

U konačnici napravili smo listu. I ne, nije bilo lako.
Iako smo i prije ovoga navikli razlikovati mainstream i niche parfeme, i znamo da niche mirisi imaju izraženiji karakter, kvalitetnije sirovine i hrabrije kompozicije, dolazak ovdje podsjetio nas je koliko je to očigledno tek kad ih isprobate uživo. Mainstream parfemi često se prilagođavaju ukusu većine, dok niche idu u potpuno drugom smjeru: ne žele da budu za svakoga.
Zato nas je i iznenadilo što se umjesto jednog izdvojilo šest, svaki potpuno drugačiji, ali jednako upečatljiv.

Nismo one osobe koje na prvi tester odmah kažu da je to taj. Znamo kako izgleda realnost: većina parfema je “lijepa”, neki su “okej”, a tek poneki izazove onaj klik koji ne možemo objasniti. I tu počinje lista koja je pokvarila sve naše planove o jednom parfemu godišnje.
Kako miriše: toplo drvenasto, kremasto, lagani začini, vrlo elegantno.
Koliko traje: cijeli dan bez osvježavanja, odnosno najdugotrajniji iz cijele liste.
Kada je najbolji: rekli bismo u hladnijim danima i večernjim prilikama.
Ko bi ga volio: svi koji vole “čiste” timijske note bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa nakon kojih vas ljudi pitaju koji parfem nosite čak i kad ste uvjereni da se jedva osjeti.

Kako miriše: cvjetno, lagano tamjanasto, senzualno ali nije težak.
Koliko traje: 6-8 sati uz stabilan trag, bez prenaglašavanja.
Kada je najbolji: navečer, ali je iznenađujuće dobar i kao dnevni miris zimi.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme tipa misteriozno, ali uredno i čisto.
Naš efekt: pozdravile smo ga kao onaj parfem koji te ne nadglasi, nego obgrli.

Kako miriše: gurmansko, kremasto, slatko. Kokos i karamela daju početni wow, ali vrlo brzo dolazi puderasto–drvenasta toplina sa notama duhana i tonke koja ga čini zrelijim i profinjenim.
Koliko traje: vrlo dugo, tačnije 8 do 12 sati, posebno snažno na odjeći i kosi.
Kada je najbolji: popodne i večer, ali voli i zimske dnevne prilike jer se odlično grije na koži.
Ko bi ga volio: svi koji vole slatke parfeme.
Naš efekt: onaj tip mirisa koji ostane na šalu i onda ga sutradan tražite samo da ponovo pomirišete.

Kako miriše: gurmanski, kremasto, toplo, ali ne preslatko.
Koliko traje: 7-10 sati, srednje jak trag, dosta postojan.
Kada je najbolji: popodne i večer, posebno kada ste u zatvorenom prostoru.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme sa vanilijom, ali u modernoj, elegantnoj verziji.
Naš efekt: izazvao je univerzalan feedback “njami”, što je rijetkost.

Kako miriše: citrusno, sočno, vodeno, nježno svježe; bukvalno ljetni dan.
Koliko traje: 5-7 sati. Rekli bismo slabiji početak, ali odličan razvoj na koži.
Kada je najbolji: proljeće, ljeto i topli dani bez obzira na sezonu.
Ko bi ga volio: oni koji biraju parfeme tipa lagano i prirodno, bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa koji poprave raspoloženje u sekundi.

Kako miriše: proljetno-morski, kombinacija svježine i cvijeća.
Koliko traje: 6-9 sati, a odlično postojan na odjeći.
Kada je najbolji: svaki dan; idealan za posao, sastanke i minimalističke outfite.
Ko bi ga volio: ljubitelji “čistih” parfema, ali ne sportskih; više “luksuzno čisto”.
Naš efekt: odmah dobio titulu mirisa koji ne može biti pogrešan.

I tu dolazimo do jedinog pitanja na koje još nismo našli univerzalan odgovor: kako izabrati samo jedan?
Možda tako što ga biramo prema raspoloženju tog dana. Možda prema rasporedu. Možda prema outfitu, a možda je vrijeme da se prestanemo pretvarati da parfem mora biti jedan i prihvatimo da i mi imamo više verzija sebe: jutarnju, večernju, poslovnu, nježnu, hrabru, optimističnu, minimalističku.

Martimex je trenutno jedna od rijetkih adresa u Sarajevu gdje se ovakav raspon niche parfemskih kuća može testirati uživo, od Memo do The Merchant of Venice. I tu ne mislimo samo na izbor, nego i na način: bez žurbe, bez pritiska na odluku i uz prostor da parfem “sjedne” na kožu, a ne na tester traku. To je iskustvo koje beauty znalci cijene i zbog kojeg se fanovi niche mirisa stalno vraćaju.
Za kraj samo jedan prijateljski savjet iz iskustva: ako na adresi Ferhadija 14A u Sarajevu uđete s planom da ćete na brzinu samo da osjetite jedan parfem… rezervišite dodatnih 20 minuta. I iskreno? Mi nemamo ništa protiv.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!