TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 2.5.2023.
I dok se kroz godinu održava mnoštvo red carpet događaja zbog kojih zaljubljenici/ -ice u modu ostaju budni do kasno u noć čekajući izdanja poznatih, ništa se ne može porediti s prvim ponedjeljkom u 5. mjesecu.
U New Yorku, svakog prvog ponedjeljka u 5. mjesecu se održava donatorska večer za Metropolitan muzej u organizaciji Anne Wintour. Kako su Anna i Karl bili bliski prijatelji i suradnici bilo je jasno da će se nakon njegove smrti 2019. održati i Met Gala u njegovu čast. Anna je cijenila Karlovu genijalnost, posvećenost poslu, prijateljstvo te njegovu moć integracije novog i starog u jedno.
Karl Lagerfeld je njemački dizajner koji se počeo baviti dizajnom još davnih 50-ih godina.
Foto: karl.com
Oni bliski njemu kažu da se iza tamnih naočala krila pronicljiva osoba, kažu da je bio iskren, velikodušan, ali i ljubazan prijatelj. Spominju i to da je imao zajedljiv smisao za humor što nas dovodi do upitnika iznad glave o tome da li su njegove rigorozne izjave koje je znao iznositi u medije, koje su mu zamjerili mnogi za njega bili upravo to – zajedljive humoristične izjave? Bilo kako bilo, voljeli ga ili ne, njegov talent i umijeće stvaranja je neupitno.
Kroz godine je kreirao za Chloe (1964-1997), Fendi (1965-2019.) i Chanel (1982-2019.) te je osnovao i svoj brend KL.
Iza sebe je ostavio mnoštvo kolekcija o kojima će se govoriti desetljećima i koje će biti inspiracija mnogim. Iako je smatrao da je moda nosiva i nije joj mjesto u muzejima, Anna Wintour smatra da bi mu bilo drago da zna da se njegovo ime danas slavilo.
Tema ovogodišnje Met Gale je bila 'Karl Lagerfeld: A Line of Beauty', a baš kako je bitna sama izložba u muzeju, bitne su i kombinacije poznatih s crvenog tepiha. Ove godine su imali zadatak da se obuku u čast Karlu, a interpretirati su to mogli sami.
Ambasadorice kuće Chanel
Znali smo da će se tepihom prošetati njegove dugogodišnje muze i ljubiteljice njegovog dizajna kako za Chanel tako i za Fendi.
Tako su čast odale i ambasadorice brendova poput Penelope Cruz koja je zablistala u Chanel balskoj haljini u bijeloj boji i mnoštvom nježnih sjajnih kristala te upečatljivom kapuljačom.
Kristen Steward je odlučila dati omaž izgledu Karla Lagerfelda te je nosila Chanel tuxedo blejzer u bijeloj boji, crne hlače te bijele loaferice sa androgenim makeup izgledom. Naravno među ambasadorima je bila i prekrasna Margot Robbie koja se odlučila za Chanel haljinu iz kolekcije proljeće/ ljeto 1993.
Ladies in Pink
Kažu da su zlatno doba Karlovog dizajna 90-e godine, a upravo tada su pistama vladale Naomi Campbell i Kate Moss. Naravno, nosile su i Chanel, a na ovogodišnjoj Met Gali su se obje pojavile u kreacijama pink nijansi. Naomi je birala satensku haljinu s upadljivim srebrnim detaljima iz kolekcije Chanel proljeće/ ljeto 2010.
Kate Moss je poznatim stepenicama prošetala u društvu kćerke Lile Moss. Odabrala je Fendi svilenkastu haljinu u ecru nijansi s romantičnim ružičastim rukavima koji sežu do poda. Karl bi bio ponosan!
One vladaju Met Gala stepenicama
Kroz godine održavanja donorske večeri u muzeju neke od poznatih dama se izdvajaju te postaju svojevrsne 'vladarke' ovog tepiha. Blake Lively je sigurno jedna od dama koja svaki put oduševi svojim izgledom i načinom na koji ispoštuje temu, no, nažalost ove godine se nije pojavila. Tu su bile uvijek upečatljiva Rihanna i Cardi B koja polako, ali sigurno krade reflektor pozornosti na Met Gali.
Rihanna se pojavila u Valentino setu koji se sačinjavao od bijele haljine dugačkog šlepa te jakne ukrašene prepoznatljivim 3D Chanel cvjetovima. Cardi B se odlučila pak za crne 3D ruže koje su krasile donji dio Chenpeng Studio kreacije, a priznanje Karlu je odala i srebrnom kosom i bijelom košuljom i kravatom. Zanimljivi pristupi kod obje dame.
Honourable mentions
* * *
Naslovna fotografija: @versace
TEKST: Bonjour.ba
Inspirisan kafom, Armin Osmančević, autor modnog brenda AROS, svjetski dizajner sa adresom u Sarajevu, kreirao je novu kolekciju za sezonu jesen/zima 2025.
Nakon što je prije nekoliko mjeseci modu Milana doveo u bh. prijestolnicu, sada je kroz topli napitak uspio povezati dvije kulture bosansku i italijansku.
Miris i teksturu kafe pretočio je u materijale i krojeve, a italijansku estetiku i bosansku kulturu ispijanja kafe pretočio je u modnu priču za muškarce koja će početkom decembra biti prezentirana javnosti.
‘’Iskreno vjerujem da sve najljepše uspomene i najzanimljivije priče nastaju uz kafu. U našem podneblju, kultura kafe nosi bezbroj značenja od laganog jutarnjeg razgovora do ozbiljnog poslovnog trenutka.
Za mene, kafa je stil života: inspiracija, odmor, mali luksuz u toku dana. Najbolja je, uvijek, u društvu onih najbližih. Italijanska tradicija kafe je takođe dio svakodnevnog života, a karakterišu je rituali kao što je ispijanje kafe stojeći za šankom, za razliku od nas koji volimo ćejfiti kafu.
Počeo sam piti kafu sa devet godina, jer bi moja majka, inače šnajderica znala napraviti kafu meni i njoj, da oćejfimo prije nego što ona počne raditi, tako da je meni kafa sastavni dio izrade garderobe, i za nju me uvijek veže toplina, kreativnost i pozitivna energija.'' kaže Armin Osmančević.
Ćejf, razgovori, odabir materijala i boja
‘’Kafu pijem ujutro sam ili sa prijateljima, u Štrosmajerovoj ulici preko puta ateljea AROS, kombinirajući iskustvo Italije sa našim osjećajem ćejfa, druženja i razgovora koji je unikatan u svijetu, obično uz superiore espresso ili mali macchiato.
Poslijepodne pijem kafu sa mojim timom, često napolju ispred ateljea uz duge razgovore na temu života, uzora, moralnih vrijednosti i tih malih užitaka ispijanja kafe i svega što uz nju dolazi. Tako je i nastala ova kolekcija. Crna, krem, smeđa, bež, sve su to različite boje kafe pretočene direktno iz najljepših trenutaka koje sam osjetio u Sarajevu poslednjih mjeseci, sa fokusom na najbolje materijale, prelijep dizajn i vječnu eleganciju.'' kaže Osmančević.
Pri izradi svake kolekcije Osmančević posebnu pažnju poklanja odabiru materijala, jer, svaki od njih priča priču za sebe, posebno u smislu nosivosti i trajnosti. Jer, njegovi modeli nastaju po mjeri, a materijali pružaju kvalitet zbog čega traju vječno.
‘’Dok sam radio na kolekciji za jesen/zimu 2025, vraćao sam se temeljnim pitanjima: ko su naši istinski uzori, koje vrijednosti nosimo, i kako odjeća može biti smisleni dio života u vremenu koje prolazi nevjerovatnom brzinom?
U središtu mog rada stoji odgovornost briga o kvaliteti materijala, transparentnosti i održivosti svakog koraka lanca nabave i proizvodnje, kako bismo zaštitili i sačuvali svijet za generacije koje dolaze. Sarađujemo s više od četrdeset italijanskih kuća specijaliziranih za prirodna vlakna.
Loro Piana, Carnet Ferla, Drapers, Zegna Baruffa, Rogna, Ariston Napoli su neki brendovi koje sam koristio u ovoj kolekciji. Fokus je uvijek na dugotrajnosti, nikada na prolaznim trendovima. Odjeća treba biti modularna, slojevita i trajati decenijama.
Materijali su pažljivo birani: kašmir lagan poput pera, alpaka meka poput putera, ekstra-fina merino vuna izuzetne čvrstoće, organski pamuk i lyocell izrađen od eukaliptusa. Sve opipljivo, senzualno i stvoreno da traje. Bez viškova, bez ukrasa koji odvlače pažnju, samo čista namjera, funkcija i tiha elegancija.'’ objašnjava Osmančević. 
Sklad boja s mjerom i dugovječnost
Svaka nova AROS sezona nastavlja se na prethodnu, gotovo neprimjetno, kao prirodan tok. Sako iz kolekcije proljeće/ljeto 2025 nosi se uz hlače jesen/zima 2025 istinska održivost, ne kao slogan, već kao princip.
Bez vidljivih logotipa. Bez prolaznih trendova. Samo čiste linije, besprijekorna konstrukcija i materijali koji govore sami za sebe.
‘’Ne zanima me moda, već trag koji ostaje. Sklad boja postavljen s mjerom, izrada bez ijednog pretjeranog detalja; garderoba koja šapuće umjesto da traži pažnju. Odjevni predmeti koji traže blizinu, a ne publiku.
Moj cilj nadilazi stabilnost poslovanja želim da naš rad doprinese široj zajednici, da potakne ljepšu, odgovorniju svakodnevicu. Muški stil je tek u svojoj ranoj fazi i ja sam tek na početku. Sve što zaista želim reći, reći ću kroz kolekcije koje dolaze.'' pojašnjava Osmančević. 
Ove sedmice AROS predstavlja prvi dio kolekcije kao posvetu ritualu jutarnje kafe u Štrosmajerovoj ulici, malom urbanom trenutku koji, u ovom gradu, ima poseban mir.
Kompletna kolekcija jesen/zima 2025 stiže početkom decembra, obogaćena pažljivo izabranim saradnjama sa globalnim brendovima iz različitih industrija.
‘’Za nas, odjeća po mjeri znači da se dizajn prilagođava čovjeku ne obrnuto. U vremenu ubrzanih odluka, biramo sporiji ritam: slušamo potrebe klijenata, pravimo garderobu koja traje.
Pored sezonske AROS kolekcije, nudimo i AROS LUX uslugu potpuno personalizirane izrade, oblikovane oko individualnog stila, želja i mjere. Nakon nedavne posjete klijentima u Štutgartu, AROS LUX idućih sedmica selimo u Varšavu i Dubai. Namijenjena odabranoj klijenteli, ova usluga pruža pristup materijalima, detaljima i krojevima koji se rijetko nalaze drugdje.
Proces traje 4 do 6 sedmica. Mjera, odabir tkanine, dugmadi i postave, razgovor o stilu svaki korak bilježi se precizno prije nego što se sve pošalje u našu italijansku fabriku. Po završetku izrade, ponovo se susrećemo s klijentom radi finalnog pregleda.
Sve preference čuvamo u sigurnom digitalnom profilu, stvarajući savršenu sintezu klasičnog zanata i savremene tehnologije, potpuno unikatnu u našoj regiji.'' naglašava Osmančević.
AROS piše globalnu priču iz Sarajeva
Prije Sarajeva ispisao je impresivnu karijeru, sarađivao je sa mnogim poznatim brendovima poput H&M, Adidas, Stella McCartney. Ali, povratak u domovinu za Armina je značio povratak sebi.
‘’Sve što sam naučio u svijetu želio sam ponuditi upravo odavde, sa mjesta koje više nema šta dokazivati nikome. Sarajevo me je dočekalo kao majka dijete. Posebnu zahvalnost dugujem svojim komšijama, bez čije podrške ovaj početak ne bi bio ovako kvalitetan.
U samo tri mjeseca ugostili smo klijente iz više od petnaest zemalja od Amerike i Luksemburga do Australije i Japana. AROS piše globalnu priču, naš stil je već prepoznatljiv, a najveću zaslugu imaju moje kolege Jasmin i Nedžad.
Njihova toplina prema svakom prolazniku, istančan lični stil i iskreni osmijeh čine AROS vidljivim na način koji se ne može isplanirati. To je ljepota koja dolazi iznutra, a govori glasnije od odjeće. Ovo je budućnost Sarajeva. Budućnost BiH i šire regije.
Mi smo ovdje da joj damo svoj doprinos strpljivo, posvećeno i s vjerom u ono što gradimo. Dobrodošli da gradimo zajedno.'' poručuje Osmančević.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!