TEKST: Ana Rotim
DATUM OBJAVE: 24.4.2023.
Projekti restauracije prepoznatljivih objekata i zgrada koje su polako postale kultni dijelovi određenih gradova unutar granica Bosne i Hercegovine nerijetko privuku pažnju našeg uredništva.
Dio jednog takvog projekta koji zahtijeva iznimnu stručnosti, ali i posvećenost bila je bh. arhitektica Mersiha Karić. Naime, riječ je o projektu pod nazivom Park Residence Sales Center koji je zahtijevao restauraciju objekta utkanog duboko u povijesti arhitekture grada Sarajeva. Pri našem upitu o ovom projektu Mersiha je na simpatičan način odgovorila da bi ga pisala kao nezaboravno iskustvo, prepuno izazova, a same detalje kao i prije i poslije fotografije donosimo u nastavku.

Možete li nam otkriti nešto više o projektu Park Residence Sales Center?
Stara Električna Centrala i Upravna zgrada o kojoj danas pišemo jedni su od najznačajnih objekata Sarajeva, stoga je odgovornost prema istoriji i arhitekturi bila ogromna. Prvi zahtjev je bio objekat tlocrtno i organizacijski vratiti u prvobitno stanje.


Iako je zatečena situacija na prvi pogled bila mnogo kompleksna, jasna vizija je bila od pomoći: približiti se što više onome što gledamo na starim fotografijama i zaštiti sve ono što je očuvano do tog trena.


Najteži i najzahtjevniji je bio građevinski dio koji je tražio mnogo prilagođavanja postojećem stanju. Dok je najinteresantniji naravno bio enterijersko uređenje. U tome smo svi uživali i konačno vidjeli rezultate i zgradu koja se od ruševine pretvara u pravu ljepoticu. I moram vam priznati mnogo smo ponosni na rezultate. :)

Restauracija zgrada često je izazovan projekt. Možete li nam otkriti neke o izazova s kojima ste se susreli?
Restauracija predstavlja proces koji zahtjeva mnogo istraživanja i posvećenosti. Tačnije, restauracija se bavi produženjem postojanja, te integriteta karaktera arhitektonske baštine. To se odnosi na očuvanje objekta u smislu oblika, stila, ali i materijala koji se nalaze u enterijeru i eksterijeru.
Na projektu, Upravne zgrade, poznatom danas kao Park Residence Sales Center imali smo mnogo toga za očuvati poput: stropova i zidova od cigle, kamena u lobiju, ograde na stepeništu, proporcija i detalja koje ovaj objekat čine posebnim...


Arhitektica Mersiha Karić
Cijeli proces je bio izazov i teško je izdvojiti bilo koji dio, od dizajna, preko izvođenja do finalnih odluka koje su morale biti donesene baš u tom trenutku kada je otvoreno pitanje bio pred nama.
Ali jedan dio projekta i samog izvođenja bio je specifičan i na njemu je bio najveći fokus, a to je fasada. Obnova i zaštita svega što je očuvano, ali i izrada novih detalja, boja i taj konačni dojam nešto je čemu smo svi težili da bude savršeno.
Restauracija se u praksi odnosi na profesionalno korištenje kombinacije znanosti, umjetnosti, zanatskog umijeća i tehnologije. Dakle, timski rad, konstantno prilagođavanje i mnogo, mnogo fokusiranosti na svaki detalj!


Koliko je trajao sam proces?
Proces obnavljanja trajao je oko godinu dana, a u tom zahtjevnom periodu, učestvovao je veliki broj stručnjaka iz različitih oblasti, koji su sa mnogo strpljenja i želje za svaki problem konsultovali jedni druge, te timski rješavali svaki detalj.


Što biste rekli, koji vam je bio omiljeni dio ovog projekta?
Budući da sam arhitektica po zanimanju, sa velikom strašću prema dizajnu entrijera, najinteresantniji dio mi je svakako bio onaj 'final touch' koji nam je pokazao da smo napravili pozitivan rezultat.

Drveni podovi, štukature, zidne tehnike, draperije, lusteri, tepisi i još poneki detalj bili su sasvim dovoljni da enterijer zablista u klasičnom duhu sa primjesom minimalističkih komada poput dizajnerskih talijanskih sofa i fotelja iz multibrand store-a Finest Selection.

Cilj je bio napraviti impresivan enterijerski prostor, ali njime nikako ne umanjiti vrijednost samog objekta i njegov značaj staviti u drugi plan.


Odgovornost prema naslijeđu dovela nas je sve zajedno do ovakvih rezultata kakvim danas svjedočimo. Od ruine do predivne male poslovne zgrade koja je ponovo zablistala i Skenderiji vratila dio starog šarma.




* * *
Foto: Larisa Hadžić, Adi Šehić, Nihad Mujačić
TEKST: Bonjour.ba - PR
U svijetu gdje se čini da kućni poslovi nikada ne staju, svako od nas je barem jednom poželio pomoćnika koji bi tiho, bez pitanja i bez dodatnog posla, preuzeo brigu o usisavanju i pranju podova. Upravo tu na scenu stiže nova generacija uređaja koja obećava da će kućne obaveze postati znatno lakše i to bez kompromisa po pitanju čistoće.

Inteligentni, pouzdani i snažni: Bosch predstavlja Spotless – novog robota koji sam usisava i briše podove. Zahvaljujući praktičnim funkcijama i najnovijoj tehnologiji, lako se nosi s lišćem, mrvicama i svakodnevnom prašinom u užurbanom porodičnom životu. Spotless je pametni pomoćnik koji se diskretno brine za čistoću doma i ostavlja vam više vremena za opuštanje.

Novi Spotless roboti za čišćenje pouzdano uklanjaju prašinu i nečistoću pomoću Carbon Power četke. Posebnost ove četke je što su njena vlakna izrađena od različitih materijala. Karbonska vlakna omogućavaju odlično čišćenje tvrdih podova, dok sintetička vlakna pružaju pouzdano čišćenje tepiha. Budući da su karbonska vlakna vrlo tanka, mogu se gusto integrisati u četku, što sprječava propuštanje prljavštine.

Četka je optimizirana za manje zapetljavanja dlaka, a zahvaljujući EasyClean mehanizmu lako se održava. Sa snagom usisavanja od 11.000 Pa, optimalno usklađenom sa četkom, Spotless roboti postižu vrhunske rezultate i uspješno savladavaju svaki izazov.
Svi Spotless modeli ne samo da usisavaju nego i brišu podove. To znači da se mrlje i fini prah efikasno uklanjaju – još jedna stavka manje na vašoj to-do listi.
Naprednije verzije Spotless Max i Spotless Max Cam imaju dvije rotirajuće mop krpe za još temeljnije čišćenje. Dodatno, jedna od mop krpa na ovim modelima automatski se izvlači kako bi lakše dosegnula ivice i uglove.

Spotless roboti dolaze sa servisnim stanicama: Spotless Advanced+ je opremljen stanicom za suho čišćenje, dok modeli Spotless Max i Spotless Max Cam imaju pametnu stanicu za suho i mokro čišćenje, koja korisnicima pruža automatizirane zadatke održavanja, uključujući pražnjenje, pranje mopova na 70 °C i njihovo sušenje, kao i dopunjavanje spremnika za vodu.

Antibakterijska vrećica (kod Max verzije) dodatno filtrira čestice i neugodne mirise.
Svi modeli rade preko Bosch Home Connect aplikacije (EU sigurnost, BSI certifikat) uz mogućnost glasovnih komandi. Različiti senzori omogućavaju preciznu navigaciju, detekciju prepreka i automatsko prilagođavanje snage.

Max i Max Cam koriste strukturirano svjetlo, a Max Cam ima i kameru za najdetaljnije mapiranje prostora. Robot se može aktivirati i dodirom stopalom.

Svi Bosch Spotless roboti za čišćenje motora imaju 10 godina garancije. Uslov za izdavanje 10 godina garancije na motor je registracija robotskog usisivača na www.bosch-promocije.ba u roku od 6 mjeseci nakon kupovine.
Bosch Spotless robot usisivače možete pronaći i naručiti kod Bosch partnera, među kojima su: BigBang, Techno Shop, Ekupi, Mališić, Fontale, Gagiš, Centrum Trade, Violeta, Krunić Komerc d.o.o., TEHNODOM d.o.o., DIGITALIS d.o.o., BG- ELEKTRONIK d.o.o., R-PRODUKT d.o.o., Brezje d.o.o., Z.H.-ZOLA d.o.o., SONY& COMPUTERS d.o.o., ZIRAT d.o.o. Živinice, Gama S d.o.o. te Telemach.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!