TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 31.10.2016.
U više navrata je MODAMO.info objavljivao priče o domaćim snagama - o uspješnim pojedincima, firmama ili proizvodima. Danas eksperimentiramo s domaćim komadima namještaja i opreme za dom. Neka imena bi vam s razlogom već trebala zvučati poznato, jer su se probili na međunarodnoj sceni, izlažu na sajmovima i osvajaju nagrade, dok se za neka nadamo da će to isto tek ostvariti.
U više navrata je MODAMO.info objavljivao priče o domaćim snagama - o uspješnim pojedincima, firmama ili proizvodima. Danas eksperimentiramo s domaćim komadima namještaja i opreme za dom. Neka imena bi vam s razlogom već trebala zvučati poznato, jer su se probili na međunarodnoj sceni, izlažu na sajmovima i osvajaju nagrade, dok se za neka nadamo da će to isto tek ostvariti.

DRVOREDAKTURA
Opremiti hodnik, dnevni boravak, blagovaonicu ili dekorirati zid detaljima s bh.potpisom danas je itekako moguće. U nastavku ću pobrojati tek dio iz velikog domaćeg izloga…, recimo da su to moji trenutni favoriti!
Drvo i proizvodi od masivnog drveta su prva asocijacija na bh. namještaj, a drvna industrija oduvijek vodeća industrijska grana. Tradicionalne stolarske radionice su desetinama godina stvarale kvalitetne komade, a danas, u vremenu kada je dizajn sveprisutan, suradnja sa svjetskim dizajnerima, a zatim i s domaćim kreativcima rezultira komadima koje silno želimo posjedovati!
STUDIO VRACO

ARTISAN
Društvene mreže nude puno toga. Minus je svakako činjenica da uvijek možete naručiti komad koji je na fotografiji upravo ono što tražite mjesecima, dok se kod dostave nerijetko dogodi neugodno iznenađenje. Plus je svakako mogućnost informiranja i razmjene iskustava. Postoje i domaće firme koje, nažalost, nemaju prodajna mjesta u BiH, jer sav asortiman izvoze u inozemstvo. Nadajmo se da će nam uskoro sve biti dostupno, prvo da proizvode vidimo „uživo“, a onda i da ih jednostavno transportiramo u vlastite interijere.

GAZZDA
PILA FURNITURE

TURNTABLE WOODWORKERS
Opremiti interijer ili unijeti osvježenje možete i tako što ćete se obratiti nekoj od radionica koje se bave sređivanjem starog namještaja. Na taj način možete dotrajalom ali dragom komadu produžiti vijek trajanja.


DRVOREDAKTURA
Iako su drvna industrija i tehnika rezbarenja tradicija koju treba njegovati i očuvati, trendovi kombinacije s drugim materijalima sve su prisutniji: metal, kamen, koža.
GAZZDA

STUDIO VRACO
Da bi interijer bio potpun, predlažem lampe vrhunskog dizajna i odlične izvedbe - podne, zidne ili dječije; zanimljive jastuke ili kreativne postere i tapete.

HULA HOOP POSTERI

OSA LAMPA

ARTICOOLISAN TAPETA

WISH SOFA

WOOD BETON
Iako su rijetko na društvenim mrežama, u concept storeovima i sajmovima, ne mogu ne spomenuti originalne domaće proizvode koje nalazimo uz lokalne prometnice: kvalitetno tkane prostirke, vunene komade ili posuđe od kovanog željeza. Nisu brandirani, ali su svakako domaći i originalni i savršeno pristaju uz gore prezentirane: Studio Vraco, Waga wood, Artisan, Woodbeton, studio Turntable Woodworkers, Wish Sofa, Zanat, Gazzda, Drvoredaktura, Hula hoop, Articoolisan, Pila furniture, ARTIlab i mnoge, mnoge, mnoge druge domaće snage.
Prepoznajmo i podržimo bh brandove u opremanju interijera!
Za MODAMO.info piše: Martina Penava

Izvor fotografija: Facebook
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Foto: Monika Andrić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!