TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 8.7.2020.

Marko Feher dizajner je koji je u BiH, regiji, ali i na svjetskoj modnoj sceni postao prepoznatljiv po kolekcijama koje koketiraju s avangardom i koje su uvijek društveno osviještene. Naime, kroz svoj rad ne samo da ispituje granice odjeće, pojedinih stereotipa, nego i redovito iste imaju i snažnu poruku. 

Njegova posljednja modna priča, 'Kozara Ethno Fusion', pokazala nam je da su motivi s tradicionalnih bh. nošnji nosivi i danas, a prije par dana, objavio je da se njegov novi rad našao među deset najboljih u sklopu natjecanja “Fashion Makes Sense Award” koje će se održati u Nizozemskoj.
„O radu ne mogu mnogo da pričam jer je premijera upravo tamo. Riječ je o jednoj vrlo ličnoj kolekciji, poprilično, čim bude prilike da o tome diskutujem, podijeliću s vama. Radujem se svakom vrjednovanju mog rada, tako naravno i ovom, divno je biti 1 od 10 u velikoj konkurenciji dizajnera iz cijelog svijeta.“ – prokomentirao je Marko na početku našeg razgovora.

Marko Feher
Foto: Marko Jovančić

Marko je nedavno započeo i zanimljivu kampanju na društvenim mrežama pod nazivom 'They are coming', koja je ujedno uvod u rebranding samog vizualnog identiteta brenda.
Osnovne vrijednosti Marko Feher etikete ostaju iste, no, u njegov tim dolaze He, She i They. U razgovoru s njim, saznali smo više detalja.

Tvoja kampanja na društvenim mrežama 'They are coming' krade simpatije svih pratitelja. Što je bila inspiracija i glavna nit vodilja za priču? 

Nazvao bih to rebranding, ne samo kampanja, oni dolaze i oni ostaju. To su likovi koje već od 6.7. možete pratiti na svim socijalnim mrežama Marko Feher. Inspiracija je potreba brenda za vizuelnim identitetom i pričom koju želimo predstaviti te na taj način želimo biti u bližem kontaktu sa našim pratiocima. Ovo će biti jedna interaktivna priča, vidjećete kako vrijeme prolazi, koliko će sve da se mijenja i dobiva jednu novu dimenziju. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ????? ????? (@markofeher) on

Kada ćemo saznati tko je She, He i They? Kako bi ih ti opisao? 

Evo She je već predstavljena ukratko, a svih narednih sedmica ćete imati priliku pratiti razvoj njenog lika. He dolazi već sutra, a They do kraja sedmice. Sve njih ćete pratiti svake sedmice u novim situacijama. Neću puno da pričam o njima, upoznajte ih sami, ali oni su zabavni, naučićemo svašta od njih, nasmijati se, zabaviti, ali umiju da budu ozbiljni i da nam „očitaju lekciju“ svima redom. 

Tko je s tobom surađivao na ovom projektu? 

Na projektu je mnogo saradnika iz različitih segmenata. Ja sam zadužen za art direkciju i dizajn, naravno, a  moj dugogodišnji saradnik Saša Savičić je direktor fotografije, nekada smo radili zajedno na editorijalima, a sada radimo na jednom znatno većem projektu. U timu je narator Armin Redžić, a ostatak ekipe je zavisno od epizode do epizode, na kraju svakog videa ćemo imati odjavu te predstaviti ekipu sa kojom smo sarađivali. 

She je najavila da nam uskoro stiže i web shop? Kada možemo očekivati više detalja? 

Daaa, jako dugo ja najavljujem shop te nikako, ali evo, She je „prelomila“ preuzela svu odgovornost na sebe i već veliki posao odradila, vrijeme je sada. Do kraja ovog mjeseca shop će biti aktivan, kako mi She kaže. ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ????? ????? (@markofeher) on

Najavio si da radiš pauzu od društvenih mreža. Što te je potaknulo na ovaj potez? 

Ja se privatno želim povući iz „prvog plana“, zato oni i dolaze, mislim da koncept treba da vodi brend na jedan potpuno novi način, gdje dajem mnogo prostora za saradnju sa novim, mladim ljudima iz različitih oblasti, možda ćemo uskoro imati gostujuće saradnike koji će sa likovimaa napraviti svoj pogled, naravno uz vrlo jasnu ideologiju brenda te uz odobrenje likova. Pored saradnje, dajem više prostora za interakciju sa likovima i sa samim brendom. Nešto posve drugačije uistinu.


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!