TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 14.1.2025.
Koju metodu koristite za odabir odgovarajućih skin care proizvoda?
Nedavno istraživanje provedeno u SAD-u među 2.000 korisnika proizvoda za njegu kože, pokazalo je kako se njih gotovo 80 % oslanja na metodu pokušaja i pogrešaka kako bi utvrdili šta im odgovara, a prosječna osoba isprobala je sedam različitih sredstava za čišćenje lica prije nego što je pronašla ono koje joj odgovara. 
 
Beauty svijet sve više ide ka spoju sa tehnologijom kako bismo dobili što bolje rezultate and we love it! Na uticajnom svjetskom tehnološkom događaju CES® 2025 u Las Vegasu početkom godine, L'Oréal Grupa je predstavila L'Oréal Cell BioPrint, prenosni uređaj za personaliziranu analizu kože u samo pet minuta.
Ovaj uređaj koristi naprednu proteomiku – proučavanje uticaja sastava proteina u ljudskom tijelu na starenje kože. L'Oréal Cell BioPrint nastao je zahvaljujući L'Oréalovom inovativnom istraživanju dugovječnosti koji otkriva kako mehanizmi u ljudskom tijelu mogu uticati na izgled kože, kroz ekskluzivno partnerstvo s korejskim startupom NanoEnTek.

Uz pomoć L'Oréalovog uređaja, za samo pet minuta možete dobiti personalizovanu procjenu kože, što uključuje i izračunavanje biološke dobi kože i pružanje prilagođenih preporuka za usporavanje procesa starenja, utvrđivanje preosjetljivosti na određene aktivne sastojke te identifikaciju potencijalnih problema poput tamnih mrlja ili proširenih pora prije nego što postanu vidljive.
„Koža je naš najveći organ i ključan je dio našeg zdravlja, stoga smo uzbuđeni što možemo predstaviti Cell BioPrint – ekskluzivnu mikrofluidnu tehnologiju „laboratorija u čipu“, povezanu s našim stogodišnjim naučnim istraživanjem kože. S uređajem Cell BioPrint omogućavamo korisnicima da pomoću specifičnih biomarkera steknu bolje uvide o svojoj koži, kako bi proaktivno brinuli o njenoj ljepoti i dugovječnosti“, izjavila je Barbara Lavernos, zamjenica generalnog direktora, odgovorna za istraživanje, inovacije i tehnologiju u L'Oréal Grupi.

Biomarkeri u službi boljeg razumijevanja potreba kože
Napredna nauka koja stoji iza L'Oréal Cell BioPrint uređaja koristi se za bolje razumijevanje kože, zahvaljujući decenijama istraživanja i inovacija L'Oréalovog tima za napredna naučna istraživanja. Po prvi put, identifikovani su jedinstveni biomarkeri na koži koji mogu ukazivati na ključne faktore zdrave kože i dugovječnosti. 
Uređaj L'Oréal Cell BioPrint koristi ekskluzivnu mikrofluidnu tehnologiju „laboratorija u čipu“ kompanije NanoEnTek, za mjerenje prisutnosti L'Oréalovih inovativnih biomarkera proteina za samo pet minuta.
Proces je jednostavan i neinvazivan, a sastoji se od nekoliko koraka:
1.     Postaviti traku za lice na obraz i uroniti je u pufer otopinu.
2.     Otopinu staviti u uloške L'Oréal Cell BioPrint i umetnuti ih u uređaj za analizu.
3.     Dok L'Oréal Cell BioPrint obrađuje uzorak, uređaj Skin Connect snima nekoliko slika lica, a korisnik ispunjava kratki upitnik o pitanjima vezanim uz kožu i starenje.

Potraga za boljom personalizacijom kože
Rast globalnog tržišta njege kože, koje se procjenjuje na 125 milijardi dolara u 2024. godini, pokreću potrošači koji neprestano traže više informacija o koži i efikasnijim proizvodima za njegu. L'Oréal Cell BioPrint uređaj planira se testirati s jednim od L'Oréalovih brendova u Aziji, u drugom dijelu 2025. godine.
* * *
Naslovna fotografija: @marielobanova
Foto: PR
TEKST: Ilda Lihić-Isović
                                
                            U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
 
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
 
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?  
 
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
 
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
 
Layering direktno na koži  
 
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.
 

 
Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.
 

 
Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
 
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
 
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.
 

 
Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

 
Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

 
Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.
 

Foto: @thfragrancevault  
 
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!