TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 24.5.2021.
Danas zavirujemo u (skromno i subjektivno) jednu od najljepše uređenih ljekarni u BiH.
Da, interijer ljekarne može biti zanimljiv, ugodan i fotogeničan. Nastavite čitati tekst ili barem bacite oko na fotografije, pa se i sami uvjerite u tvrdnju. Idemo u Međugorje i Cvit likarije.

Foto: Matea Mihaljević
Ono što sam s oduševljenjem dočekala su ideje investitora i velikim dijelom odriješene ruke. Radi se o mladoj ekipi koja prati trendove, putuje i želi suvremene i hrabre ideje. Da se ne lažemo, bilo je tu i puno ograničavajućih stavki: nezgodni i već definirani gabariti, stroge upute o poslovanju propisane različitim pravilnicima, kao i nezgodno vrijeme: sva priča se zahuktala točno početkom 2020., obilježene globalnom pandemijom.


Foto: Matea Mihaljević
Prva asocijacija na ljekarnu je sterilna bjelina. Ideja je bila postići toplinu i udobnost, eleganciju i atraktivnost. Kompletan prostor se nalazi uz glavnu prometnicu, pa je plan bio osmisliti izlog koji će postati zanimljiva scenografija. Kao u svakom kreativnom procesu, nakon početnih sastanaka i ideja, nastao je moodboard, koji je spojio elemente koje smo zamislili u budućem interijeru: boju zlata, prirodno zelenilo, toplo drvo i jedan šarmantni kutak za savjetovanje.
Osim reprezentativnog dijela u koji ulazimo s glavne prometnice, koji je tema teksta, dio ljekarne su i uredski prostori, skladište i laboratorij, koji se kriju tamo negdje iza. Radi se ukupno o više od 150 metara kvadratnih! Kroz ovaj projekt sam savladala i novu terminologiju: oficina i materijalkA te saznala da se prva tiskana medicinska knjiga na hrvatskom jeziku zove Flos medicinae - Cvit likarije.

Foto: Matea Mihaljević
Prostor je maksimalno iskorišten: prilagodili smo se zatečenim gabaritima, zacrtali čiste hodne linije, napravili praktičan i logičan raspored polica i proizvoda na njima, kako bi se svi posjetitelji i pacijenti jednostavno snašli.
Kombinacija zlatnih nosača i drvene ispune polica unose toplinu i razbijaju onaj klasični hladni dojam koji imaju ljekarne.
Pomičnim komadima opreme, drvenim kockama, omogućeno je jednostavna i brza transformacija interijera. Na njima se smjeste reklamni letci, cvijeće ili proizvodi koji su trenutno na akciji.


Foto: Matea Mihaljević
Posebnu atmosferu interijeru daje zelenilo: masline u saksijama koje su stalna postavka u ljekarni, ili atraktivni buketi različitog svježeg bilja i cvijeća. Ono čini neizostavan dio izloga, ali i interijera. Svoje mjesto tako je našlo i u najšarmantnijem kutku ljekarne. Kutak je to kojeg smo svjesno smjestili u manje vidljiv dio, ali kad već uđete, nemoguće je ne primijetiti ga. Zid u nijansi eukaliptus zelene boje savršena je podloga za uokvirene isječke farmaceutskih savjeta i recepata. Fotogeničan kutak je zaokružen mramornim stolom i dvjema crnim stolicama. Iako izgleda kao dio pariškog cafea, zapravo je ovo prostor za povjerljive razgovore s pacijentima, stručno savjetovanje ili kratki predah od napornog dana.


Foto: Matea Mihaljević
Fotografije ovog kutka su već po otvaranju osvojile ljubitelje lijepih stvari i društvene mreže, naravno. Oni oštrijega oka u stolicama mogu prepoznati rad tvornice Ton, s tradicijom dugom više od 150 godina. Radi se o savijenoj parenoj bukvi, koja se uranja u vruće ljepilo i stavlja u posebne kalupe. Upravo su po toj tehnici proizvodnje prepoznatljive stolice proizvedene u tvornici koju je davne 1861. godine utemeljio Michael Thonet. Mi smo stolice s originalnim pečatom pronašli u Kutchi u Sarajevu.
Foto: Martina Milićević privat
Uz zajedničko biranje rasvjetnih tijela, nijanse drveta za opremu i konačan broja pomoćnih kocki, razmijenile su se tu i neke beauty tajne. I nezaobilazne ideje za buduće suradnje! Do tada uživajte u fotografijama projekta i interijera kojim se pomiču granice uobičajenog.




Foto: Matea Mihaljević
Za Bonjour.ba piše:

TEKST: Bonjour.ba
Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.
To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.
To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.
Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.
Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone
Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.
Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.
Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?
Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.
Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.
Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma.
Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.
Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju.
Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.
Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor
Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.
U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.
Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.
Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 
Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.
U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.
Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.
A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje.
Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!