TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 10.3.2021.

Lejla Selimović je diplomirana pravnica, koja je vlasnica radionice za redizajn i restauraciju starog namještaja.

Radionica je to u kojoj trošan namještaj dobiva sasvim novo lice i postaje unikatan i chic komad drveta s posebnom pričom.
Ovdje možete pronaći i autentične komade namještaja, ali i ukrasa za dom koji će biti dizajnirani i osmišljeni s ljubavi te imati neodoljivu handmade, retro i chic notu. Da Lejla uistinu pazi na baš svaki detalj dokazala nam je i tijekom realizacije FEEL GOOD majica intervjua, tijekom kojeg nam je s mnoštvo ljubavi i strasti prema poslu, pokazivala neke od radova koje je napravila. Od odabira materijala, završnih detalja i ukrasa, svaki dijelić namještaja nosi svoju, posebnu, zasebnu priču.


Lejla nam je otkrila i više detalja o njenoj poduzetničkoj priči kroz intervju koji donosimo u nastavku.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Priča o radionici Wood Surgery ide unazad sedam godina, nastala je i razvijala se poprilično spontano i neproračunato, iz čiste ljubavi i potrebe da se radi i stvara. Pored administrativno-pravnih izazova koji su mi od samog početka bili otežavajuća okolnost (riječ je o zakonskoj odredbi da se za određenu vrstu obrta mora imati završena odgovarajuća stručna zanatska škola), moj najveći izazov je bio steći povjerenje kupaca i klijenata.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Object of desire :)

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Radionica za reparaciju, restauraciju i redizajn starog namještaja “Wood surgery” osmišljena je prije svega kao radionica u koju klijenti donose komade starog dotrajalog namještaja koje žele sačuvati od zaborava i dati im novu šansu. Pored toga, ja kao zaljubljenica u dobro dizajnirane stare komade namještaja, takve komade pronalazim i nudim ih uz uslugu reparacije. To su u zadnje vrijeme najčešće fotelje i stolice, jer je tržište pokazalo da su takvi manji komadi najtraženiji, mada je kroz radionicu prošao i veliki broj komoda, kredenaca, noćnih ormarića, stalaka, stolova…
Prepoznati potencijal i ljepotu u odbačenom, biti u mogućnosti realizovati vizualizirano te na kraju naći ljude koji su spremni pokloniti vam povjerenje, lanac je oko kojeg se vrti cijela ideja radionice „Wood Surgery“.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Ovo je jako dinamičan posao, čiji radni dan nekada mi se čini nikada ne prestaje. Radionica se nalazi odmah uz stan u kojem živim, tako da je sve usko vezano.

Dan počinje odgovaranjem na poruke i dogovaranjem narudžbi u stanu, a onda oblačim radno odijelo i silazim u radionicu. Dakle pored organizacije nabavke komada, materijala, dogovaranja narudžbi, osmišljavanja novog dizajna, radim i poslove šmirglanja, sitnijih popravki, bojenja, patiniranja, oslikavanja. Dio koji se tiče tapaciranja prepuštam saradniku koji to uradi na profesionalan način. Posao fotografisanja, plasmana na tržištu, reklamiranja, finansija, organizacije transporta do kupca također je moj dio posla. To je zapravo cijeli sistem koji se mora organizovati da od jednog komada koji je neko namjeravao baciti napravimo priču da on npr. završi u enterijeru nekog finog apartmana na moru.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Čini mi se da su kupci radionicu Wood Surgery prepoznali kao mjesto na kojem mogu dobiti autentičan komad namještaja kojeg ne mogu naći nigdje drugo. Zato nam se vraćaju, preporučuju, poklanjaju povjerenje.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Neuspjesi su sastavni dio posla, bude zaista nepredvidivih i izazovnih situacija. Obzirom da iza radionice stojim samo ja, ogromna je odgovornost i teret cijeli proces iznijeti kako treba. Iz svega se može naučiti lekcija i  sve se srećom može popraviti ako ima volje- u mom slučaju i bukvalno i figurativno. :) Ono što me najviše motiviše je ljubav prema ovom poslu u kojem sam se prepoznala i koji apsolutno odgovara mojoj prirodi.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Ja sam naučila iz ličnog iskustva da je poduzetništvo istovremeno najljepša i najteža odluka koju možete donijeti.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Prema mom iskustvu ljudi u BiH su relativno dobro upoznati sa domaćim proizvodima i uslugama, ali svakako se svijest o benefitima kupovine od domaćih brendova i proizvođača treba širiti, bilo kroz kampanje, kroz edukaciju da kupovinom domaćeg jačamo pojedinca, ekonomiju, a samim tim i društvo.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

U zadnje vrijeme sigurno najviše “Kad sam bio hodža” Damira Ovčine.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Putovanje.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Kao učesnica jednog od projekata Fondacije 787 za vrijedne djevojke iz Fondacije imam samo riječi hvale, nekada mi se čini da svojom posvećenosti učesnicama pristupaju kao da se radi o njihovim vlastitim brendovima. Najveći benefit u mom slučaju je bilo umrežavanje, promocija i edukacija.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Oni koji žele da se upuste u poduzetništvo i posvete kreativnoj priči najiskrenije preporučujem da pronađu ono što zaista vole da rade. Kada radite ono što volite radićete to dobro, a kada radite dobro onda će to sigurno biti prepoznato.

Brend Wood Surgery pratite i na njihovoj službenoj Facebook i Instagram stranici

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba

 


Bonjour

Set posuđa koji viđate posvuda, a možda niste znali zašto je toliko poseban

TEKST: Ada Ćeremida

Set posuđa koji viđate posvuda, a možda niste znali zašto je toliko poseban Set posuđa koji viđate posvuda, a možda niste znali zašto je toliko poseban

Ako postoji jedan predmet koji nas vraća kuhinji kao mjestu topline, šarma i malih rituala, to je šahovnica MacKenzie-Childs kolekcije.

U našoj rubrici Interijer & Dizajn volimo istraživati komade koji nisu samo dekor, nego mala poglavlja dizajnerske historije, predmeti koji imaju priču, karakter i onu posebnu sposobnost da traju. 

S vama dijelimo takve ikone ne zato što želimo puniti liste želja, nego zato što vjerujemo da svaka kuća zaslužuje barem jedan predmet koji ostaje, koji se ne zamjenjuje svakih šest mjeseci i koji podsjeća na to zašto uopće volimo uređivati svoj dom.

Volimo one komade koji nose energiju vremena, koji vas inspirišu da maštate o kuhinji punoj rituala ili boravku koji izgleda toplo i živopisno i nakon godina korištenja.

 



Zato danas govorimo o jednom takvom setu posuđa, MacKenzie Childs je prepoznatljiv na prvi pogled, već decenijama je mnogo više od šahiranog uzorka. Ikona je jer budi emociju, jer se naslanja na tradiciju i jer podsjeća da dom čine detalji s dušom.

Znate je i ako je nikada niste držali u ruci: mali emajlirani čajnici, šoljice s ručkama u zlatnom tonu, lončići koji izgledaju kao da su pobjegli iz nekog vintage filma. Ako ga tek otkrivate, razumjet ćete zašto ga zovemo ikonom.

 



Rođena na farmi: Nastanak jednog vizualnog jezika  

Priča počinje 1983. godine na farmi u saveznoj državi New York. Umjetnici Victoria i Richard MacKenzie-Childs pretvorili su staro imanje u radionicu u kojoj se brišu granice između dekoracije i teatra. 

Svaka posuda, svaka šoljica, svaki uzorak bio je ručno slikan ne savršeno, nego namjerno nejednako, s blagim sjenama koje stvaraju osjećaj dubine.

 



Courtly Check: Uzorak koji je postao statusni simbol  

Čuveni šahirani motiv pojavljuje se početkom 1990-ih i odmah definiše identitet brenda. Inspirisan je starim kuhinjskim krpama, viktorijanskim pločicama i engleskim seoskim interijerima. Ali način na koji ga MacKenzie-Childs interpretira bio je potpuno nov.

Kvadrati nisu uniformni. Svaki je naslikan ručno. Linije su blage. Ponekad bježe. Zlatni rubovi daju glamur koji ne biste očekivali. To je kombinacija zbog koje je komad istovremeno rustičan i luksuzan, domaći i scenski, topao i hrabar.

 

 

U vremenu kada se Amerika zaljubljivala u cozy maximalism, Courtly Check postaje signal prefinjenog, eklektičnog ukusa. Vidimo ga u filmovima, u kuhinjama dizajnerskih kuća, u domovima slavnih, na Pinterest boardovima koji spajaju cottagecore i klasični luksuz.

 

 

Kako je MacKenzie-Childs postao dio kulture?  

Tokom kasnih devedesetih i ranih dvehiljaditih, brend se polako pretvara u kult. Komad MacKenzie-Childsa više nije bio samo kuhinjsko posuđe postaje poklon za vjenčanja, dekor koji govori o generaciji i nostalgiji, detalj koji pretvara kuhinju u scenu.

Najprepoznatljiviji predmet? Čajnik. Onaj koji danas TikTok naziva “starter piece za odrasle koji vole maksimalizam”.
Ali svaki komad nosi istu ideju: ljepota je u šarmu, a šarm je u ručnom radu koji ne pokušava biti savršen.

U eri kada sve izgleda serijski i polirano, MacKenzie-Childs nudi suprotnost emotivni trag ruke, malo pretjerivanja, malo igre.

 



Trendovi za 2026. jasno govore jedno: vraćamo se bojama, slojevima, uzorcima i predmetima koji imaju priču. MacKenzie-Childs se savršeno uklapa u ovaj povratak estetici doma koja je opet topla, vizualno bogata i lična.

Ne kupujete samo lončić. Kupujete atmosferu. Komad koji će stajati na ploči šporeta i izgledati kao da je odnekud naslijeđen, ali istovremeno moderan. Kupujete komad koji momentalno daje karakter prostoru.
 
 

 

Za kuhinje koje su godinama bile minimalističke, šahovnica dolazi kao mali buntovni čin. Da bi nešto bilo ikona, mora biti prepoznatljivo, dugovječno i emocionalno relevantno. Courtly Check je sve to.

Tri decenije kasnije, i dalje se proizvodi ručno, i dalje je predmet želje, i dalje ga novi korisnici otkrivaju kao da je tek lansiran. To je rijetkost u svijetu dizajna koji se mijenja svakih šest mjeseci.

MacKenzie-Childs je dokaz da kuhinja može biti prostor estetike jednako kao i dnevni boravak. Da posuđe može biti umjetnost i da se šarm, ako je autentičan, nikada ne troši.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @mackeziechilds


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!