TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.3.2021.
Lejla Selimović je diplomirana pravnica, koja je vlasnica radionice za redizajn i restauraciju starog namještaja.
Radionica je to u kojoj trošan namještaj dobiva sasvim novo lice i postaje unikatan i chic komad drveta s posebnom pričom.
Ovdje možete pronaći i autentične komade namještaja, ali i ukrasa za dom koji će biti dizajnirani i osmišljeni s ljubavi te imati neodoljivu handmade, retro i chic notu. Da Lejla uistinu pazi na baš svaki detalj dokazala nam je i tijekom realizacije FEEL GOOD majica intervjua, tijekom kojeg nam je s mnoštvo ljubavi i strasti prema poslu, pokazivala neke od radova koje je napravila. Od odabira materijala, završnih detalja i ukrasa, svaki dijelić namještaja nosi svoju, posebnu, zasebnu priču.

Lejla nam je otkrila i više detalja o njenoj poduzetničkoj priči kroz intervju koji donosimo u nastavku.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Priča o radionici Wood Surgery ide unazad sedam godina, nastala je i razvijala se poprilično spontano i neproračunato, iz čiste ljubavi i potrebe da se radi i stvara. Pored administrativno-pravnih izazova koji su mi od samog početka bili otežavajuća okolnost (riječ je o zakonskoj odredbi da se za određenu vrstu obrta mora imati završena odgovarajuća stručna zanatska škola), moj najveći izazov je bio steći povjerenje kupaca i klijenata.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Object of desire :)
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
Radionica za reparaciju, restauraciju i redizajn starog namještaja “Wood surgery” osmišljena je prije svega kao radionica u koju klijenti donose komade starog dotrajalog namještaja koje žele sačuvati od zaborava i dati im novu šansu. Pored toga, ja kao zaljubljenica u dobro dizajnirane stare komade namještaja, takve komade pronalazim i nudim ih uz uslugu reparacije. To su u zadnje vrijeme najčešće fotelje i stolice, jer je tržište pokazalo da su takvi manji komadi najtraženiji, mada je kroz radionicu prošao i veliki broj komoda, kredenaca, noćnih ormarića, stalaka, stolova…
Prepoznati potencijal i ljepotu u odbačenom, biti u mogućnosti realizovati vizualizirano te na kraju naći ljude koji su spremni pokloniti vam povjerenje, lanac je oko kojeg se vrti cijela ideja radionice „Wood Surgery“.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Ovo je jako dinamičan posao, čiji radni dan nekada mi se čini nikada ne prestaje. Radionica se nalazi odmah uz stan u kojem živim, tako da je sve usko vezano.

Dan počinje odgovaranjem na poruke i dogovaranjem narudžbi u stanu, a onda oblačim radno odijelo i silazim u radionicu. Dakle pored organizacije nabavke komada, materijala, dogovaranja narudžbi, osmišljavanja novog dizajna, radim i poslove šmirglanja, sitnijih popravki, bojenja, patiniranja, oslikavanja. Dio koji se tiče tapaciranja prepuštam saradniku koji to uradi na profesionalan način. Posao fotografisanja, plasmana na tržištu, reklamiranja, finansija, organizacije transporta do kupca također je moj dio posla. To je zapravo cijeli sistem koji se mora organizovati da od jednog komada koji je neko namjeravao baciti napravimo priču da on npr. završi u enterijeru nekog finog apartmana na moru.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Čini mi se da su kupci radionicu Wood Surgery prepoznali kao mjesto na kojem mogu dobiti autentičan komad namještaja kojeg ne mogu naći nigdje drugo. Zato nam se vraćaju, preporučuju, poklanjaju povjerenje.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Neuspjesi su sastavni dio posla, bude zaista nepredvidivih i izazovnih situacija. Obzirom da iza radionice stojim samo ja, ogromna je odgovornost i teret cijeli proces iznijeti kako treba. Iz svega se može naučiti lekcija i sve se srećom može popraviti ako ima volje- u mom slučaju i bukvalno i figurativno. :) Ono što me najviše motiviše je ljubav prema ovom poslu u kojem sam se prepoznala i koji apsolutno odgovara mojoj prirodi.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Ja sam naučila iz ličnog iskustva da je poduzetništvo istovremeno najljepša i najteža odluka koju možete donijeti.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Prema mom iskustvu ljudi u BiH su relativno dobro upoznati sa domaćim proizvodima i uslugama, ali svakako se svijest o benefitima kupovine od domaćih brendova i proizvođača treba širiti, bilo kroz kampanje, kroz edukaciju da kupovinom domaćeg jačamo pojedinca, ekonomiju, a samim tim i društvo.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
U zadnje vrijeme sigurno najviše “Kad sam bio hodža” Damira Ovčine.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Putovanje.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Kao učesnica jednog od projekata Fondacije 787 za vrijedne djevojke iz Fondacije imam samo riječi hvale, nekada mi se čini da svojom posvećenosti učesnicama pristupaju kao da se radi o njihovim vlastitim brendovima. Najveći benefit u mom slučaju je bilo umrežavanje, promocija i edukacija.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Oni koji žele da se upuste u poduzetništvo i posvete kreativnoj priči najiskrenije preporučujem da pronađu ono što zaista vole da rade. Kada radite ono što volite radićete to dobro, a kada radite dobro onda će to sigurno biti prepoznato.
Brend Wood Surgery pratite i na njihovoj službenoj Facebook i Instagram stranici.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!