TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 11.10.2025.
Pariz je otvorio vrata izložbi koja vraća posjetioce u zlatno doba Art Décoa i luksuznog putovanja.
U galeriji luksuzne modne kuće Louis Vuitton, LV Dream, tik uz Samaritaine, javnosti je predstavljena velika izložba posvećena stogodišnjici Međunarodne izložbe dekorativnih i industrijskih umjetnosti iz 1925. godine, događaja koji je definisao umjetnički pravac Art Décoa.
Više od 300 rijetkih predmeta i arhivskih dokumenata oživljava duh tog vremena i pokazuje kako je luksuzno putovanje postalo simbol modernog života kroz ovaj brend.
Art Déco: zlatno doba elegancije
Nastao u dvadesetim godinama prošlog stoljeća, Art Déco je spojio geometriju, luksuzne materijale i optimizam “ludih godina”. Bio je to jezik nove urbane elite: u arhitekturi se oglašavao kroz monumentalne linije i simetriju, dok su moda i primijenjena umjetnost prštale bojama, geometrijskim uzorcima i profinjenim detaljima.
Pariz je bio epicentar tog pokreta, a 1925. godina ostala je upisana kao trenutak kada se modernost susrela s glamuroznom dekoracijom.
Kako je kuća pratila duh vremena
Za kuću koja je svoje ime gradila na putnim koferima, Art Déco je otvorio prostor za inovacije. Gaston-Louis Vuitton, unuk osnivača, prepoznao je da luksuzno putovanje traži više od funkcionalnosti ono mora odražavati i estetsku avangardu. 

U saradnji s vodećim kreatorima epohe, oblikovao je personalizirane kovčege, sofisticirane setove za toaletne potrepštine i predmete u koži i platnu s prepoznatljivim geometrijskim linijama. 

Na izložbi se danas može vidjeti, između ostalog, neseser Jeanne Lanvin, vintage bočice parfema i kovčeg izrađen posebno za couturiera Paula Poireta, artefakti koji pokazuju kako je brend postao sinonim za modernu eleganciju.

Foto: @luxuriousbymm
Postavka je raspoređena u osam imerzivnih prostorija unutar LV Dream centra, preko puta robne kuće Samaritaine. Izložba je besplatna, uz prethodnu rezervaciju, i nudi jedinstvenu priliku da se istraži kako je kuća, kroz dizajn i majstorstvo, utkala svoj trag u Art Déco epohu.
Stoljeće kasnije, taj vizionarski duh i dalje oblikuje Pariz kao svjetsku prijestolnicu stila.


Foto: @salutlesgarcones
TEKST: Ada Ćeremida
Kada je prije gotovo osam godina pokrenula Zavrzlamu, Nadira Ahatović je željela jednu stvar: stvarati vizuale koji u dom unose nježnost, toplinu i onu tihu estetiku koja svakodnevne trenutke čini posebnim.
Tokom godina, njen brend je postao prepoznatljivo ime na lokalnoj sceni, od personaliziranih printova, minimalističkih ilustracija, pa sve do colorful sezonskih motiva koji se pretvaraju u malu tradiciju svake zime.
Nakon godine dana kreativne pauze ispunjene učenjem, preispitivanjem i rastom, Zavrzlama se 01.12. vratila sa potpuno novom energijom, vizualima i estetikom koja podsjeća zašto smo je toliko voljeli.
Ove sezone, Nadira predstavlja kolekciju idealnu za sve koji žele sastaviti praznični photowall, mali zidni kolaž koji priča tvoju priču kroz boje, ilustracije i personalizirane trenutke.
Povratak koji smo čekali: novi vizuali, nova toplina, isto srce brenda
Zimska kolekcija donosi upravo ono što Zavrzlama godinama radi najbolje, vizuale koji izgledaju i kao dekor i kao emocija. Minimalističke linije, personalizovane poruke, nježni neutralni tonovi i pastelne kuće prekrivene snijegom vraćaju nas u onu atmosferu koja je obilježila prve kolekcije brenda.
Ovo je sezona u kojoj se personalizirani posteri ponovo vraćaju na velika vrata bilo da slaviš važan datum, početak nove priče ili jednostavno želite u dom unijeti nešto što je samo vaše.

Praznični photowall: Kako ga složiti uz Zavrzlamu?
Ako već dugo razmišljate o zidu koji izgleda kao Pinterest album u zagrljaju božićnih lampica ovo je kolekcija za vas.
Pastelne kućice prekrivene snijegom, statement natpisi poput “Dođi da mi ruke griješ”, minimalističke ljubavne ilustracije i grafike posvećene bosanskim gradovima mogu stvoriti savršenu kombinaciju toplog, ličnog i estetski odmjerenog zida.
Ključ dobrog prazničnog photowalla uvijek je u pažljivo odmjerenom miksu. Dovoljno je odabrati jedan veći statement poster s toplijom tipografijom koji će voditi cijelu kompoziciju, zatim mu dodati ilustrativni pastelni motiv koji unosi vedrinu i boju.
Uz to, personalizirani print s imenima, datumom ili gradom daje zidnoj dekoraciji lični pečat, dok jedan vintage-inspired crtež donosi onaj suptilni kontrast tekstura koji sve povezuje u estetsku cjelinu.
Takav mali set od četiri postera u prostoru stvara potpuno novu atmosferu. Toplu, promišljenu i prazničnu, ali bez ijednog prenaglašenog božićnog detalja.



Zavrzlama je poznata po tome da svaka ilustracija nosi toplinu rukopisa. Bilo da se radi o datumu, imenu, kućnom broju, poštanskom broju ili silueti para svaki print može biti pretvoren u ličnu priču.
To je razlog zašto su njihovi posteri među najtraženijim poklonima za kraj godine. Za godišnjice, useljenja, nove početke, vjenčanja, skrivene poruke personalizirani print u prazničnom okviru postaje poklon koji ostaje godinama. A nova kolekcija ima onu pravu dozu cozy energije koja podsjeća na dekice, kolačiće i miris bora.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!