TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.7.2019.
Naše financijske okolnosti i potrebe se mijenjaju iz godine u godinu, no, bez obzira na dob ili posao kojim se bavimo, važno je stalno raditi na razvijanju zdravih financijskih navika.
One će nam pripomoći u pravilnom i samostalnom upravljanju novcem, ali i pobliže nas upoznati sa štednjom i potrošnjom, a na kraju, pravilno posloženi koraci pridonijet će ostvarenju financijskih ciljeva. Prostora za napredak na tom polju uvijek ima, a kako biste imali bolji odnos prema novcu i sami sebe izazvali na sitne korake koji će donijeti velike promjene, izdvojili smo 4 navike koje biste trebali kopirati i u vašu svakodnevnicu.
PRATITE SVOJE TROŠKOVE PUTEM MOBILNIH APLIKACIJA
Mit i YNAB neke su od najpopularnijih mobilnih aplikacija kroz koje svaki trenutak možete pratiti koliko ste novaca potrošili i gdje. Najmanje mjesec dana zapisujte baš svaki trošak. Ovaj korak pomoći će vam da uvidite, a zatim i umanjite ili u potpunosti smanjite nepotrebne izdatke.
DVOTJEDNI IZAZOV ZABRANE KUPOVINE
Dakle, kupovina osnovnih namirnica za dom i prijevoz su neka od polja kod kojih nema restrikcija. No, coffee-to-go, piće nakon posla i odlazak u omiljeni dućan s trendi komadima su zabranjeni, kako biste još bolje shvatili na koje sve stvari ili usluge trošite novac, a nisu primarne. Ne samo da će vas ovaj izazov potaknuti na kreativnost u potrazi za aktivnostima koje vas ne koštaju ništa, nego ćete i bolje shvatiti koliko možete uštedjeti ako svaki dan ne birate jesti hranu iz restorana ili voziti se taksijem.

SVAKI TJEDAN ČITAJTE O TEMAMA VEZANIM ZA RAZVOJ ZDRAVIH FINANCIJSKIH NAVIKA
Svi odgovori na nedoumice koje imate vezano za planiranje financija nalaze se tek par klikova daleko od vas. Dovoljno je da u Internet tražilicu upišete pojam koji vas zanima i krenete s učenjem. Čitajte i članke o investiranju, upravljanju osobnim financijama, štednji… to su tekstovi koji će biti odličan start u vašem boljem razumijevanju novca.
POPULARNO: 4 odluke vezane za financije koje želimo ostvariti u ovoj godini
PRIDRŽAVAJTE SE SHOPPING PRAVILA '72'
Pravilo '72', zapravo je koncept koji potiče kupovinu određenih komada jedino ako i nakon 3 dana (72 h), nakon što vidite određeni proizvod koji želite, i dalje ga smatrate potrebnim za vašu svakodnevicu. Navika je to koja odlaže impulzivnu kupovinu, sprječava gomilanje stvari i potiče male promjene koje donose velike rezultate.

TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!