TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.1.2019.
Briga o osobnim financijama za mnoge od nas je veliki izazov.
Detaljan pristup našem mjesečnom budžetu te planiranje financija unaprijed uvelike može pomoći u razvijanju zdravih financijskih navika, kao i samoj štednji. Zbog toga je itekako važno da već danas usavršite vještinu pametnog raspolaganja novcem te napravite par manjih izmjena u trošenju vašeg budžeta koje će stvoriti velike promjene u svakodnevici, bez da to utječe na kvalitetu vašeg života. U nastavku smo zbog toga i izdvojili par odluka koje će vam pomoći da već danas krenete s realizacijom efikasnih i pametnih financijskih odluka.
#FOND ZA HITNE SLUČAJEVE
Početak godine iskoristite za otvaranje računa ili kupovinu kasice koja će vam pomoći da osnujete vlastiti fond za hitne slučajeve. Jer nije nimalo zabavno kad nemate isti, a vaše auto se pokvari ili morate kupiti lijekove. Neka vaš cilj bude da najkasnije do devetog mjeseca uštedite iznos novca koji vam je dovoljan za tri mjeseca života i sve troškove u tom periodu. Odredite si svotu koju ćete svaki mjesec ubacivati u taj fond i neka vas on motivira na dodatan posao, novi projekt ili sl., kako biste dodatno zaradili i samim time i uštedjeli.
#ODREDITE MJESEČNI BUDŽET
Vaš mjesečni budžet se sigurno promijenio u posljednjih par godina, zbog toga si dajte izazov da kroz dva do tri mjeseca pratite sve troškove i primanja. Na osnovu brojki, odredite si maksimalan mjesečni budžet te razmislite kako možete dodatno uštedjeti. Sve detalje svakako evidentirajte i pratite financije kroz godinu. CHICovnik, omiljeni planer brojnih dama također ima financijski planer u kojem jednostavno možete pratiti koliko je stanje vašeg računa, gotovine, koliki su vaši računi, koji iznos ste uštedjeli, te tako na jednom mjestu imate to-do listu, ali i vaš financijski planer i još mnoštvo toga.

CHICovnik naručite klikom ovdje.
#INVESTIRAJTE U VAŠ DOM
Točnije, usmjerite dio novca u kutak vašeg doma. Gledajte to ovako: ako jedan mjesec preskočite kupovinu kave za ponijeti, uštedjet ćete dovoljno novca da si kupite policu za dnevni boravak i ukrase koji će u potpunosti transformirati interijer, a vi ćete se osjećati sjajno. Vaš životni prostor će biti ljepši, vi zadovoljniji, a kavu možete uvijek ponijeti i od doma. Mala je to promjena koja će vaš životni prostor učiniti organiziranim i ljepšim.
#ZAPAMTITE DA SITNI RITUALI KOJI VAM ULJEPŠAVAJU SVAKODNEVICU NE MORAJU NUŽNO PODRAZUMIJEVATI TROŠENJE
Briga za sebe i ulaganje u osobni rast ne mora nužno značiti i odlazak pedikeru, kupovinu ili putovanje u popularno ljetovalište. Čak štoviše, neka vam postane izazov kreirati posebne uspomene i razvijati um i tijelo uz pomoć besplatnih aplikacija, pripreme vlastitih slastica u kuhinji, vježbanje u udobnosti doma... Danas možete pronaći bezbroj načina za smanjenje stresa i opuštanja koji vas neće koštati gotovo ništa.
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!