TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 21.10.2022.

Prvi pogled na ovu kuću pokazao nam je da će ovaj dom, iako malen, biti izuzetno ugodan, cozy i lijepo uređen.


Idejno rješenje kuće zajedno s prijedlogom uređenja interijera glavno je djelo Milice Jakovljević koja ima master iz arhitekture i urbanizma, a ujedno je i vlasnica studija koji rado pratimo - A2 DESIGN STUDIO iz Banja Luke.

 

Foto: Dubravko Aleksić

Milica Jakovljević

 

Kuća prvo privlači pažnju svojim vanjskim izgledom s mnoštvo prozora i ravnim krovom, kao i lijepim vrtom. Zatim, kad zavirite u interijer osvajaju vas drvo, zelena boja i odličan raspored svih elemenata doma, od dnevnog boravka i trpezarije pa sve do sobe i kupaonice. Ograničen prostor tako postaje novo predivno mjesto za život sa svime što vam je potrebno u svega 26 m2.

Što je bio najveći izazov uređenja ovog doma, gdje je Milica crpila inspiraciju, kao i što joj je bio najljepši dio procesa, otkrijte u nastavku.

 

Što je bila vaša inspiracija za uređenje ovog doma?
 

Glavna inspiracija za projektovanje i uređenje tiny home MiniMi je bio spoj Bauhausa, kao arhitektonskog pravca, i japandi stila, koji je sve više popularan u uređenju enterijera. Ideja je bila da implementiram jednostavne geometrijske i lučne forme Bauhausa u kombinaciji sa minimalizmom i prirodnim materijalima, koji su karakteristični za japandi stil.

 



Današnji tiny objekti se najčešće uređuju u klasičnom skandinavskom stilu, tako da sam u samom procesu stvaranja tražila novu ideju, koja će tiny kući dati novi duh i stilski izražaj. Bauhaus mi je oduvijek bio interesantan kao arhitektonski pravac, tako da sam ovim projektom htjela da odem korak dalje i iskombinujem dva naizgled nespojiva stila.

 

Koji su bili najveći izazovi, a koje prednosti uređenja ove male kuće?
 

Projekat je rađen za kompaniju ODA homes, kao tipski prefabrikovani objekat u kategoriji tiny home. Osnovni zadatak je bio da uradim idejno arhitektonsko rješenje za tiny objekat, kao i dizajn enterijera. Nisam željela raditi klasičnu tiny kuću, gdje je jedna zona (najčešće spavaća) izdignuta na galerijski prostor, pa sam se odlučila prvenstveno za prizemni objekat sa ravnim krovom. Projekat je bio izazovan i u projektantskom i dizajnerskom smislu.

 



Funkcija objekta je ispoštovana u svega 26,55 m2, gdje se nalazi hodnik, kuhinja, trpezarija, dnevni boravak, spavaća soba sa radnom zonom, kupatilo i natkrivena terasa. Najveći izazov je upravo bila sama implementacija ideje na kompletan projekat, odnosno na eksterijer i enterijer objekta, a pri tome ispoštovati formu tiny kuće.

Kada istražite arhitekturu Bauhausa primijetićete da su svi objekti kubične forme, najčešće sa lučnim balkonima, elementima okruglih otvora... Odnosno, oštri geometrijski elementi se kombinuju sa lučnim formama. Upravo ove karakteristike su implementirane na dizajn ventilisane fasade objekta, čija je završna materijalizacija keramika. Japandi stil se na fasadi oslikava u jednostavnosti same forme objekta, kao i upotrebi keramike u imitaciji prirodnih materijala – kamena i gline.

 



Pored osnovne ideje spajanja dva stila, željela sam objektu dati i dozu ''monumentalnosti'', bez obzira što je u pitanju mali objekat. Ovaj efekat je postignut zakošenom formom objekta u zoni natkrivene terase, pa kada gledate fotografije 3D prikaza, nemate osjećaj da posmatrate tiny objekat.

Što se tiče dizajna enterijera, i tu je bio izazov odgovoriti na isti zadatak, ali kroz unutrašnjost objekta. Prilikom unutrašnjeg uređenja vodila sam se istim lučnim formama, ali u vidu otvora, motiva na zidnim tapetama, kao i forme kamina. Pošto je u pitanju objekat od ukupno 26,55 m2, ovdje je glavna vodilja bila jednostavnost dizajna i povezanost prostora u jednu cjelinu. Kompletan prostor je zamišljen u zemljanim tonovima sa akcentovanjem zelene boje.

 



Dnevni boravak je odvojen lučnim kaminom od zone kuhinje i trpezarije. U spavaćoj sobi se nalazi i radni prostor zajedno sa plakarom za skladištenje stvari.

 



Kupatilo je osmišljeno sa velikim formatima pločica, koji su vizuelno povećali prostor. Najveći izazov je definitivno bilo povezati i arhitekturu objekta i dizajn enterijera u istom maniru.

 



Osnovna prednost uređenja ove male kuće jeste njena sama funkcija. Sve prostorije su minimalnih površina i samim tim nameće se i jednostavnost dizajna.

 

Najdraži dio procesa?
 

Najdraži dio procesa je definitivno bilo istraživanje na koji način povezati Bauhaus i japandi, te kako implementirati ova dva stila i na arhitekturu objekta i na sam dizajn. Naravno proces 3D vizualizacije je uvijek najslađi dio posla, gdje u konačnici konkretno vidite produkt svoje ideje.

Više fotografija interijera i eksterijera otkrijte u nastavku. 

 

***
Foto: A2 DESIGN STUDIO


Bonjour

Arhitektura kreativnosti: Bonjour.zaviruje u novu zgradu agencije Via Media

TEKST: Bonjour.ba

Arhitektura kreativnosti: Bonjour.zaviruje u novu zgradu agencije Via Media Arhitektura kreativnosti: Bonjour.zaviruje u novu zgradu agencije Via Media

Via Media, najnagrađivanija marketinška agencija u BiH, ovog ljeta se uselila u svoj novi dom. 

Bonjour. je prvi imao priliku zaviriti unutra, a priča koju vam donosimo je priča o poslovnoj filozofiji pretočenoj u prostor i priča o tome šta je sve moguće kad nam je istinski stalo do našeg posla i kad odbijamo da pristajemo na prosjek.


amna_gif_via_media_bonjour_ba

Ova zgrada je fizički manifest vrijednosti i duha agencije. Svaki sprat, svaka soba, svaki detalj je izraz onoga u šta Via Media vjeruje. Njen slogan, The Art of Giving a F*ck, nije samo provokativna rečenica, već princip koji definiše potpunu posvećenost kreativnosti, poslu i izgradnji snažnih odnosa sa kolegama i klijentima. 

Ta posvećenost je savršeno vidljiva i opipljiva i u svakom detalju novog prostora.

via_media_bonjour_ba

Na sedam nivoa i sa više od 2.000 m2, koncipiran je tako da potakne razmjenu ideja, ubrza kreativne procese i otvori put ka neočekivanim rješenjima. Unikatan je u BiH, ali i regiji, a kroz njega nas je provela suvlasnica agencije Amna Džambić Branković

“Prostor je osmišljen tako da podstiče ono što nam je najvažnije – kreativnost", kaže Amna. 

Htjeli smo razigran, ali profesionalan ambijent koji odražava naš slogan 'The art of giving a f*ck'.  To znači da nam je zaista stalo do našeg posla. Do ideje. Do kvalitete. Do drugih ljudi. Do toga kako komuniciramo, kako rješavamo probleme i kako razmišljamo. To je naša kultura. Zato smo, kada nam je prethodna zgrada postala previše tijesna, okupili kolege iz svih odjela i pitali ih šta im je potrebno za idealne uslove za rad.“

bonjour_ba_via_media_bonjour_02
via_media_501_bonjour_ba (1)

Završni dizajn novog prostora potpisuje arhitektonski studio Brigada, čiji su Damjan Geber i Virna Šonje Kuljiš sa svojim timom u potpunosti razumjeli ideju, prirodu posla i identitet agencije.

Prije nego što krenemo u obilazak, važno je znati da je Via Media full-service marketinška agencija, što znači da pruža sveobuhvatan spektar usluga na jednom mjestu. Upravo zato ona okuplja veći broj timova koji rade u bliskoj koordinaciji.
 



“Iako odjeli funkcionišu samostalno“, kaže Amna, “njihov raspored omogućava stalnu komunikaciju. Vjerujemo i da sam prostor može biti pokretač ideja, pa smo svaki detalj prilagodili tom konceptu.“


via_media_507_bonjour_ba
via_media_505_bonjour_ba

Tako su na jednom od spratova, u neposrednoj blizini, smješteni Account, Digital i PR odjeli, kao i ured strateškog planera, te kancelarije suvlasnica, Amne i Vesne. 

via_media_gif_5_bonjour_ba

Upravo na ovom spratu oblikuju se strategije kampanja, a otvoreni raspored stolova i blizina timova potiču stalnu komunikaciju i brzu razmjenu informacija, što je u ovom poslu nezamjenjivo.


bonjour_ba_via_media_bonjour_zaviruje_02

Ipak, neki dijelovi posla zahtijevaju drugačiju koncepciju prostora. Tako je jedan sprat u potpunosti posvećen video i audio produkciji. 

Tu se nalaze dva studija, filmski i muzički, kojima upravlja ekipa koja piše, režira, montira, animira i producira sve od reklamnih ili muzičkih spotova, pa do dokumentarnih filmova i još mnogo toga između.

bonjour_ba_via_media_bonjour_zaviruje_07
bonjour_ba_via_media_bonjour_zaviruje_06

A tačno osamnaest stepenica iznad produkcije nalazi se odjel čiji je posao potpuno drugačiji, Event & BTL. Ovo je logistički mozak agencije. 

bonjour_ba_via_media_bonjour_zaviruje_05
via_media_1000_bonjour_ba

U prostoriji ispunjenoj policama i ormarima, oko širokog barskog stola, svoje planove prave ljudi koji stoje iza nebrojenih uspješnih evenata poput konferencija, promocija, gala večeri, proslava ili koncerata. 

Ukratko, šta god zamislite, oni će to ostvariti. Zapravo, vjerovatno već jesu.

via_media_800_bonjour_ba
via_media_bonjour_ba5

Sale za sastanke nalaze se na istom spratu kao i community zona. Ovi prostrani i otvoreni prostori su mjesto na kojem se isprepliću neobavezni razgovori i brainstorm-i, a osmišljeni su upravo u duhu ideje da iz spontane razmjene često nastaju najbolje zamisli.

via_media_500_bonjour_ba
bonjour_ba_via_media_bonjour_zaviruje_04
via_media_802_bonjour_ba

Popnemo li se sprat više, naći ćemo se tačno ispred Zen sobe. Ova udobna i zvučno izolovana prostorija osmišljena je kao oaza mira u dinamičnom radnom okruženju. 

zen-soba-via-media_bonjour-ba

Ovdje se svako može povući da napravi pauzu, obnovi energiju i osvježi kreativnost. Locirana je tačno na pola puta između kreativnog odjela, koji se može pohvaliti sa više nego inspirativnim pogledom, te minimalistički uređenog ureda CEO-a kompanije, sa jednako spektakularnim pogledom na grad.

Na istom spratu nalazi se i prostorija s mnogobrojnim priznanjima agencije. Ovo je svojevrsna zbirka priča o projektima, ljudima i trenucima koji su oblikovali agenciju Via Media. To su podsjetnici na predanost, kreativnost i drugačiji pristup u svakom novom izazovu.

via_media_office_34_bonjour_ba

Naš obilazak završavamo u Amninom uredu. Zid krasi djelo mlade bh. umjetnice Hanne Dujmović, a prostor spaja snagu i jednostavnost, eleganciju i funkcionalnost.

U razgovoru, Amna ističe da je agencija usmjerena na hrabru kreativnost, onu koja tjera ljude da misle, osjećaju i reaguju. Ne boje se izazova, otvoreno zagovaraju različitost u mišljenju, karakterima i pristupima, i duboko cijene odgovornost, integritet i otvorenost.
 

bonjour_ba_via_media_amna_01

Via Media njeguje kulturu u kojoj se autentičnost ne shvata kao fraza, već kao obaveza. U kojoj razlike nisu tolerisane, nego slavljene. U kojoj se vjeruje da odvažna kreativnost zaista može promijeniti svijet – makar onaj naš kutak pod nebom.

bonjour_ba_via_media_bonjour_amna_01
bonjour_ba_via_media_amna_office_01
 

Produkcija: Bonjour.ba  
Foto/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!