TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 5.3.2021.

Mama Manufaktura je novi brend na domaćem tržištu koji će voljeti svi istinski gurmani, ali i oni koji prave tek prve korake u svijetu kulinarstva.

Kompletan proces njihove izrade odvija se ručno, pri izradi se koriste namirnice iz lokalnih domaćinstava iz cijele BiH, nemaju aditive, konzervanse kao ni vještačke boje, a simpatije kupaca dobili su i jer su njihove recepture odobrene od strane nutricionista.

Uz veliki asortiman, Mama Manufaktura knedle i njoke nalaze mjesto u svakoj kućnoj ostavi, a zahvaljujući činjenici da u njihovoj ponudi možete pronaći i gluten free proizvode, sigurni smo da će postati dio brojnih vaših receptura. Kako je nastao brend, zašto je tradicija i ručna izrada važna u gastronomiji i koliko se ljubavi krije iza svakog pakiranja Mama Manufaktura proizvoda, otkrili smo u razgovoru sa osnivačicom brenda, Sandrom Jelin Kadrić.

Sandra Jelin Kadrić

***

Kada je osnovana Mama Manufaktura i tko čini vaš tim?

Firma ZAZA d.o.o. je novi poslovni subjekt na BiH tržištu. Nakon dugogodišnjeg iskustva u ugostiteljstvu i slastičarstvu krajem ljeta 2019.-te godine firma je počela sa proizvodnjom MAMA Manufaktura proizvoda - zamrznutih njoka i knedli. Brend je apsolutno domaći, a recepture su podržane i odobrene od nutricioniste. MAMA tim, za sada vode žene?, ali rado se konsultujemo sa Adisom i Nerminom te našim partnerima iz Mozaik fondacije u vezi strateških odluka, prodaje i marketinga. Sretna sam što u našoj proizvodnji vlada dobra, radna atmosfera. Dosta se smijemo, ali usput vrijedno radimo. Mislim da, generalno svi puno vremena provodimo na poslu i jako je važno da vladaju dobri međuljudski odnosi unutar firme.

Što je vaša filozofija kao brenda?

Ideja i brend MAMA Manufaktura su nastali iz želje i potrebe za kvalitetnom, domaćom, finom, ukusnom i zdravom hranom koja je pristupačne cijene, ali i pristupačna oboljelima od gastroenteroloških oboljenja. Pored Standard linije, u našoj ponudi imamo i Gluten free njoke i knedle.


Recepti koje koristimo su tradicionalni i specifični po procesu proizvodnje. Važno nam je da se ukus mamine kuhinje osjeti od samog početka procesa pravljenja proizvoda pa sve do uživanja prilikom degustacije. Povratak u djetinjstvo!
Proces proizvodnje se bazira na ručnoj izradi zamrznutih njoka i knedli od samog početka recepta tj. od guljenja vrućeg krompira, pasiranja, pravljenja i oblikovanja tijesta, formiranja njoka/knedli, punjenja knedli, zamrzavanja te finalnog pakovanja.


Namirnice koje koristimo pri izradi MAMA proizvoda dolaze iz malih, lokalnih domaćinstava iz cijele BiH.

Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli na početku?

Najveći izazov je bio kako ideju pretočiti u djelo. Naći pravu sortu krompira za njoke i knedle je bio pravi projekat. Trebalo je vremena da se izbalansiraju i potpuno „ispeglaju“ recepture za svaki proizvod. MAMA proizvode smo slali na analize i ispitivanja te za svaki dobili potrebnu dokumentaciju za prodaju od nadležne institucije.

Čime ste se vodili pri osmišljavanju receptura?

Presudno je bilo sjećanje na knedle koje pravi moja mama po tradicionalnoj recepturi. Mama, sestra i ja smo znale u jesenjim danima praviti „zimnicu“ knedli sa šljivama, kako bi ih imali za duži period kada nam nepce poželi tople knedle uz šolju čaja ili mlijeka.

Željela sam taj doživljaj omogućiti i drugima, uz želju da dodam i lični pečat. Imala sam jasnu predstavu proizvoda. Znala sam od samog početka da želim mamin, tradicionalni recept za tijesto koje je mekano kao oblak. Znala sam da kod punjenja nećemo koristiti vještačke arome, pojačivače ukusa, aditive ili konzervanse. Jednako tako, jasno mi je bilo da ćemo sve raditi ručno. Upravo zato u našem pakovanju njoka i knedli možete naići na različite veličine. Mi nismo industrijska proizvodnja i tome zaista ni ne težimo. Guliti vruć krompir i nije baš zabavno, ali nema tu kompromisa. Mikser je nepoznanica za naše krompirovo tijesto.
Mi nudimo ukus mamine kuhinje!

Što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

U vrlo kratkom periodu brend je postao prepoznatljiv i tražen.
Želja nam je da naše kvalitetne, domaće proizvode ponudimo svim kupcima/korisnicima po pristupačnim cijenama. Smatramo da svi imamo pravo na veću ponudu i izbor u prehrambenoj industriji. Tržištu koje je apsolutno preplavljeno industrijskim, GMO proizvodima nudimo zdrave, tradicionalne, ručno rađene, visokokvalitetne proizvode, bez aditiva, konzervansa, vještačkih boja i industrijskih punjenja. Zamrznute njoke i knedle se lako spremaju i imaju odličan rok trajanja (6 mjeseci). U vrijeme kada je životni tempo poprilično užurban, sve manje vremena imamo da se posvetimo pripremanju zdravih, nutricionistički izbalansiranih obroka. Potaknuti ovim problemom današnjice te prije svega želji očuvanja tradicionalnih receptura, ručno rađenih, domaćih, zdravih jela nastale su naše njoke i knedle.
Uskoro krećemo i sa novim projektom, za koji vjerujemo da će biti vrlo dobro prihvaćen od naših kupaca. U saradnji sa našim prijateljem Enom radit ćemo klepe po tradicionalnoj recepturi Restorana Bašča kod Ene.

Koji je vaš proizvod ukrao najviše simpatija kupaca?

Teško je imenovati proizvod kojeg kupci preferiraju. Mlađi kupci se češće opredjeljuju za knedle sa čokoladom ili sa malinama i vanilija kremom ili sa makom i vanilija kremom. Tradicionalno orijentisani kupci biraju naše knedle sa šljivama. Opet, svi mi kući kada pravimo knedle dajemo im svoj završni „touch“ sa vrstom posipa koji pravimo. Većina se opredijeli za tradicionalnu prezlu, sa malo putera, cimeta i vanilin šećera, ali odlična kombinacija bude i kada se malo poigrate pa stavite umjesto prezle prepečene, sjeckane lješnjake ili bademe ili pistacije.
MAMA njoke su vrlo tražene u restoranima, ribarnicama i specijaliziranim radnjama zdrave ishrane. Njoke sa špinatom rado biraju djeca.

Koji je vaš omiljeni način pripreme njoka?

Moj omiljeni način pripreme njoka je kada me čekaju kući tople i slasne.? Šalim se. Istina je da je najveća radost kuhati uz druženje sa porodicom ili prijateljima. Smijeh i ljubav kao najvažniji tajni začin.
Naš brend ambasador, šef Sajo, uvijek ima neki super recept, as iz rukava. Volim gledati videa sa receptima koja mi šalju naši kupci. Kada pustite mašti na volju možete napraviti pravu rapsodiju ukusa, a opet i samo fino skuhane njoke začinjene sa kvalitetnim maslinovim uljem, grubo naribanim parmezanom, soli i biberom su super opcija za brzi, njami obrok.



Proizvode brenda Mama Manufaktura možete detaljno istražiti na njihovoj web stranici, a sve novitete pratite na njihovoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Mama Manufaktura


Bonjour

Pitali smo profesionalca za kafu koju pijemo u BiH. Odgovori su zanimljivi.

TEKST: Bonjour.ba

Pitali smo profesionalca za kafu koju pijemo u BiH. Odgovori su zanimljivi. Pitali smo profesionalca za kafu koju pijemo u BiH. Odgovori su zanimljivi.

Većina nas kafu procijeni vrlo brzo, ili nam prija ili ne. Rijetko se zapitamo zašto. Šta se zapravo dešava u šoljici prije nego što mi damo svoju presudu?

Na Bonjour ba x Grand kafa Coffee Experience eventu imali smo priliku vidjeti drugu stranu tog procesa: onu u kojoj se kafa ne pije iz navike, nego analizira, mjeri i ocjenjuje prema preciznim kriterijima. Upravo tu počinje posao Ilije Đurića, profesionalnog degustatora i cup testera Grand kafe.


grand_kafa_ilija_djuric30bonjour_ba

Ilija Đurić, profesionalni degustator kafe

Dok mi govorimo o jačini i aromi, Ilija govori o balansu, tijelu, kiselosti i mirisu i zna tačno objasniti zašto nam neka kafa odgovara, a neka nikada neće, bez obzira na to koliko je pijemo godinama.

Zato smo s njim razgovarali o onome što se rijetko čuje izvan stručnih krugova: kako se kafa profesionalno provjerava, šta čini dobar blend, gdje najčešće griješimo u pripremi i koliko zaista poznajemo napitak koji pijemo svaki dan.


grand_kafa_ilija_djuric32bonjour_ba

grand_kafa_ilija_djuric10bonjour_ba



Kako izgleda kafa prije nego što mi kažemo “dobra je”?


Prije nego što kafa završi u našoj šoljici, ona prolazi kroz niz provjera koje nemaju veze s navikom, nego s preciznošću. Tu nema mjesta subjektivnom, nego se traži balans, čistoća ukusa i dosljednost.

Upravo taj prvi korak često ostaje nevidljiv krajnjem konzumentu, ali je ključan za sve što kasnije prepoznajemo kao kvalitet.


grand_kafa_ilija_djuric20bonjour_ba

grand_kafa_ilija_djuric18bonjour_ba

Ilija objašnjava da se kvalitet kafe ne procjenjuje nasumično, nego po jasno definisanom redoslijedu: prvo se provjerava botanička vrsta zrna, zatim klasa, a tek onda dolaze ono što mi najčešće primijetimo, a to su ukus, miris i aroma. Taj stručni proces osigurava da kafa ima stabilan, prepoznatljiv karakter i prije nego što uopće dođe do šoljice.


grand_kafa_ilija_djuric34bonjour_ba

grand_kafa_ilija_djuric15bonjour_ba



Zašto jačina nije isto što i dobra kafa?


Kada kažemo domaća kafa, većina nas prvo pomisli na jačinu. (Da i Grand kafu!) Ali u stvarnosti, jačina je samo jedan mali dio mnogo složenije slike.

Od izbora zrna, preko prženja, do načina pripreme, svaki korak utiče na to kakva će kafa na kraju biti. A džezva, iako duboko ukorijenjena u našim navikama, u tom procesu nije samo simbol tradicije, nego aktivni dio ukusa i teksture kafe.


grand_kafa_ilija_djuric28bonjour_ba

Upravo tu se lome razlike između kafe koja je samo jaka i one koja je zaista dobra.

„Za dobru pripremu kafe važna je džezva, jer nam ona služi da voda provri što prije. Ja kažem da se voda ne smije ‘patiti’. Ako treba dugo da provri, tvrda voda, koja je pogodna za kafu, pretvara se u meku i tada dobijamo bljutav ukus.“, pojasnio je Ilija Đurić.


grand_kafa_ilija_djuric35bonjour_ba



Pronašli ste svoju idealnu kafu. A sada… jedan mali korak dalje


Recimo da ste već pronašli svoju Grand kafu. Znate koja vam jačina odgovara, koja aroma vam „legne“ i u kojem dijelu dana je pijete s najvećim uživanjem. Razlika između dobre i zaista dobre šoljice često se krije u jednom, naizgled nevažnom detalju. Ne u novoj opremi, ne u komplikovanim pravilima i ne u dodatnom vremenu, nego u malim promjenama koje lako zanemarimo.


grand_kafa_ilija_djuric5bonjour_ba

grand_kafa_ilija_djuric4bonjour_ba

To su sitni trikovi koji ne traže poseban trud, ali mogu potpuno promijeniti doživljaj prve šoljice. Evo šta Ilija savjetuje:

„Nije dobro kafu zakuhati u kuhinji pa šoljicu nositi do mjesta gdje ćemo je piti. Prva ekstrakcija se dešava tokom zakuhavanja, ali ona fina, kada se talog odvaja i arome se razlivaju, dešava se u šoljici. Zato je važno da se kafa sipa tamo gdje se pije i da šoljica nekoliko trenutaka miruje prije prvog gutljaja.“

grand_kafa_ilija_djuric2bonjour_ba



Zašto se kafa u BiH ne pije kao nigdje drugo?


Kafa u BiH nije pauza između obaveza. Ona je često sama obaveza. Razgovor, dogovor, predah, znak pažnje.

U toj šoljici je i ono što zovemo ćejf, osjećaj da se Grand kafa pije polako, s razlogom i u tačno određenom trenutku. Taj odnos prema kafi čini ritual ispijanja u BiH drugačijim od mnogih drugih kultura, čak i kada se koristi isto zrno. Evo šta o tome kaže Ilija:

„Kod nas se koriste male džezve, što je ispravno: jedna džezva, jedna šolja. Piju se iz fildžana i uz kafu se služi nešto slatko, bilo šećer, rahat-lokum ili kockica čokolade. Upravo ti detalji nas izdvajaju.“


grand_kafa_ilija_djuric21bonjour_ba



Kakvu kafu bira profesionalac?


Zato smo Iliju pitali ono što zanima svakog ljubitelja kafe: kada vam je posao provjeravati, mirisati i ocjenjivati kafu, kakvu kafu bira za sebe. U tom pitanju se često najbolje vidi da i iza stručnosti stoji lična navika, dio dana koji vam je najdraži i mali ritual koji nema veze s pravilima ili teorijom, nego isključivo s užitkom.


grand_kafa_ilija_djuric4bonjour_ba-1

grand_kafa_ilija_djuric5bonjour_ba-1

Ilija kaže da ujutru najčešće pije kafu iz kategorije koja je u svijetu poznata kao turska kafa. Lično bira Grand kafu Gold, u većoj šolji, jer mu pruža pun i uravnotežen ukus. Onima koji vole mekši i zaokruženiji profil preporučuje Gold, dok će ljubitelji izraženije jačine posegnuti za Grand Strong.


grand_kafa_ilija_djuric1bonjour_ba



Mekša ili jača: kako znati koja je vaša Grand kafa?


Nakon što nam je otkrio kakvu kafu on bira za sebe, logičan nastavak razgovora bio je upravo ovaj: kako da svako od nas lakše prepozna svoj Grand ukus. Nisu svi dani isti, nisu ni navike, pa samim tim ni kafa ne mora biti ista za sve.

Postoje jasni signali koje nam nepce već daje u smislu da li više uživamo u aromi, pitkosti i zaokruženom ukusu, ili tražimo izraženiju jačinu koja ostaje duže i ostavlja trag. Upravo na tim razlikama, objašnjava Ilija, treba graditi izbor kafe, a ne na pukoj navici ili onome što smo godinama pili bez razmišljanja.


grand_kafa_ilija_djuric2bonjour_ba-1

grand_kafa_ilija_djuric1bonjour_ba-1


Možda je baš zato kafa u BiH toliko lična stvar. Ne pijemo je samo zbog jačine ili navike, nego zbog trenutka, razloga i osjećaja koji ide uz šoljicu. I često je pijemo isto godinama, bez pitanja da li nam zaista najviše prija.

Razgovor s Ilijom nas je podsjetio da ne treba mijenjati kafu, nego način na koji je pijemo. Mali detalji prave veliku razliku, a kad znaš šta tražiš, lakše pronađeš i onu Grand kafu koja ti stvarno prija.

Ako ste se već uhvatili kako razmišljate o sljedećoj šoljici Grand kafe… znamo da smo uspjeli.
 

grand_kafa_ilija_djuric6bonjour_ba-1

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Grand kafom
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović    
Fotografija: Enida Kajević i Sanela Zukić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!