TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 26.9.2023.
Ok, definitivno nas je sve teže uvjeriti da postoji nešto što ovoj ženi ne stoji i što ne može nositi.
Prije manje od 24h internet su preplavile fotografije Kim Kardashian s novom frizurom. Kim je u jednom od svojih starijih intervjua za CNN izjavila da je Kanye West došao kući i donio joj knjigu Carine Roitfeld govoreći joj da je to modna Biblija koju treba proučavati. Njeno pitanje je bilo ko je Carine?
Carine je bila urednica francuskog izdanja Vogue časopisa i jedna je od žena s najvećim uticajem na svijet mode, a njeno ime u tom krugu budi samo oduševljenje. Osnivačica je CR Fashion Book - publikacije koja se objavljuje dva puta u godini i online platforme o kulturi i stilu.
Novi look Kim Kardashian je kreiran upravo za naslovnicu ovog remek - djela. Iako nije njihova prva saradnja, jedna je od onih koje su ovog jutra prodrmale svijet mode, stila i pop kulture. Kim je postala njena muza i po četvrti put se našla na naslovnici CR. Ovaj editorijal je jedan od onih koji će se dugo pamtiti i čiji uticaj na stil će ostaviti trag.
Minimalan makeup koji je istaknuo njene prirodne crte lica, tanke obrve i kratka kosa su Kim K look na koji bismo se mogli navići. Fotografije su u isto vrijeme oda njenoj prepoznatljivoj ženstvenosti, ali izrazi lica, stav i gard opake, pomalo melanholične cure odaju i drugu stranu Kim, koja rijetko dolazi do izražaja.
Kao što je slučaj sa svakom promjenom koju je Kim pravila sa svojom frizurom i cjelokupnim izgledom, vjerujemo da će od danas biti inspiracija za mnogo odvažnih odlazaka kod frizera.
* * *
Naslovna fotografija: @crfashionbook
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!