TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 31.3.2020.
Inicijativa #OstaniKući dala nam je priliku za kreiranje mnoštva novih rituala i kompromisa, pa čak i kada su u pitanju proslave rođendana naših najmilijih.
No, prostora za kreativnost nikada nije bilo više i uistinu je moguće kroz virtualan sadržaj razveseliti svoje prijatelje, članove obitelji i partnere kroz nekoliko praktičnih online trikova.
Uz stvari koje imate doma, malo mašte i hrpu smijeha, donosimo četiri prijedloga kako za rođendan tijekom samoizolacije razveseliti i iznenaditi svoju dragu osobu.
PRIJEDLOG 1 – ONLINE PARTY
Slavljenik ili slavljenica obožava rođendanske partye? I dalje ju možete iznenaditi partyem iznenađenja uz organizaciju iz udobnosti svog doma. Kako, otkrijte kroz sljedećih par koraka.
KORAK 1 – Rezervirajte vrijeme za Skype party
Kreirajte za svoje društvo pozivnicu sa podacima o vašem Skype pozivu, pošaljite im na mail i pobrinite se da slavljenik ili slavljenica ne saznaju.
Svi se u isto vrijeme odjenite u party odjeću i pozovite svoju dragu osobu u dogovoreno vrijeme.
KORAK 2 – Kad se osoba javi, dočekajte ju sa zabavnim natpisima na zidu
Neka svatko od vas kreira posebnu pozadinu sa smiješnim slikama i natpisima koji će osobu raznježiti i kreirati osmijeh na njenom licu.
KORAK 3 – Održite smiješnu i pozitivnu zdravicu
Dodatan način kako iznenaditi vašu posebnu osobu je osmišljeni govor koji će ju podsjetiti na vaše najdraže uspomene i dati joj do znanja koliko vam je drago da ju imate u životu.
KORAK 4 – Uživajte preko kamere uz razgovor, smijeh i grickalice
Nastavite vaše online druženje uz virtualni party, razgovor, grickalice, smijeh i uživajte.

PRIJEDLOG 2 – VIDEO IZNENAĐENJA
Za svoju posebnu osobu možete kreirati i smontirati video u kojemu će svatko iz vašeg društva ili vi sami poželjeti sve najljepše slavljeniku ili slavljenici.
Ne mora biti savršeno niti u potpunosti osmišljeno, neka bude od srca i s puno ljubavi jer to će ih ipak na kraju najviše razveseliti.

PRIJEDLOG 3 – AUTORSKA PJESMA
Ako ste glazbenik (a ako niste, još bolje) jedan od dobrih načina kako razveseliti dragu osobu tijekom rođendana u izolaciji je autorska pjesma.
Možete ju sami uglazbiti ili uraditi obradu, ono što je najbitnije je da s tekstom budete što originalniji i oživite neke od vaših najdražih trenutaka u prošlosti.

PRIJEDLOG 4 – POSEBNA KOREOGRAFIJA
Ponovo, ako ste plesno talentirani (a ako niste, još bolje) za vašu posebnu osobu možete zajedno sa društvom u udobnosti svog doma snimiti posebnu sinkroniziranu koreografiju.
Štos će biti još bolji ako koristite neku od najdražih pjesama slavljenika ili ako koristite pjesmu koja je omiljena u vašem društvu.
U svakom slučaju, zabave neće nedostajati.

TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!