TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 22.12.2023.
Kaftan Studio, svima poznati dizajnerski duo iz Bosne i Hercegovine, još jednom osvaja modne naslove svojim jedinstvenim kreacijama.
Njihov značaj na modnoj sceni u BiH je neosporno važan, a najnoviji projekat uključuje i saradnju s jednom od najpoznatijih holivudskih glumica.
Naime, u najnovijem izdanju magazina NEW BEAUTY, poznata glumica Bryce Dallas Howard blista noseći kreaciju Kaftan Studio. Howard, čije glumačko umijeće je dobro poznato ljubiteljima filma kroz ostvarenja poput "The Help", "Twilight", "Spider-Man 3", "Jurassic World", "Rocketman" i "Tales of Jedi", kao i serije "Black Mirror", pokazuje svoju stilsku profinjenost i kroz bh. dizajn.
Fotografije za ovaj modni editorijal snimio je poznati fotograf John Russo, dodatno naglašavajući eleganciju i raskoš Kaftan dizajna. Kreacija iz Kaftan Studia koju Howard nosi u boji leda savršeno ističe njezinu profinjenu pojavu, kontrastno s njenom bojom kose, stvarajući spoj klasične elegancije i savremenog šarma.
Bryce Dallas Howard u ovom izdanju magazina također najavljuje svoj nadolazeći film "Argylle". Uz nju, u ovom ambicioznom projektu, igraju vrhunski glumački talenti poput Samuela L. Jacksona, Henryja Cavilla kao i Dua Lipe.
Emina, dizajnerica iz Kaftan Studia, najavljuje da je ovo još jedna stepenica više mnogim sličnim projektima. Njezina vizija i umjetnički izraz kroz Kaftan obećavaju mnogo toga u budućnosti, a zaljubljenici u ovaj brend već s nestrpljenjem očekuju nove kreacije koje će osvojiti srca ljubitelja mode diljem svijeta.

Photo: Bonjour.ba
Emina Hodžić Adilović/ Kaftan Studio
Kaftan Studio, kroz suradnju s Bryce Dallas Howard, još jednom potvrđuje svoj status kao relevantna adresa za elegantnu i sofisticiranu modu. Njihova priča, ispričana kroz kreacije koje nose svjetske zvijezde, dodatno pojačava globalni značaj ovog dizajnerskog dvojca. Modni svijet nestrpljivo iščekuje što će nam Kaftan Studio donijeti u budućnosti, dok se Bryce Dallas Howard i njezini kolege pripremaju za filmski spektakl "Argylle".
* * *
Naslovna fotografija: @newbeauty
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!