TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 8.11.2021.
Nova kolekcija novogodišnjih dekoracija stigla je u JYSK prodavnice.
U kolekciji se mogu pronaći ukrasi za dom, terasu ili ulazna vrata, novogodišnja jelka, ali i dodaci za dekoraciju prazničnog stola koji će posebno uljepšati domove tokom novogodišnjih praznika.
Tradicionalni novogodišnji praznici

Tradicionalni novogodišnji praznici su ove godine glavni izvor inspiracije.
Prevladava crvena boja u svim nijansama koju možemo pronaći na jastučićima, stolnjacima, popularnim patuljcima, raznim ukrasima i keramičkim dekoracijama.
Njima se dodaju predmeti sa štampanim motivima ili specifičnim prazničnim dezenima poput jelinih grana, šišarki, jelki, zvjezdica i pahuljica.

Kako se u vrijeme praznika češće prisjećamo djetinjstva, kolekcija uključuje razne proizvode inspirisane pričama iz djetinjstva.
Likovi kao što su patuljci, sobovi i Snješko, anđeli ili drveni vojnici, podsjećaju nas na klasične novogodišnje priče i tu fascinaciju čitajući ih.
Djecu, ali i odrasle koji nisu zaboravili svoje djetinjstvo, ovakvi detalji će sigurno razveseliti.
Novogodišnji stol
Više od svega, susret sa porodicom i druženje sa prijateljima praznike čine tako posebnima, a novogodišnji stol je ono oko čega se okuplja cijela porodica kako bi razgovarali, smijali se i zajedno uživali u dobroj hrani.

Kako je novogodišnji stol tako važan element u priči o novogodišnjim praznicima, JYSK je pripremio keramičke predmete i posebne ukrase za stol.
Zlatni poslužavnik, podmetači ili pribor za jelo u kombinaciji sa par grančica ili šišarki na salvetama stolu će dati potpuno drugu dimenziju, a stolice sa navlakom u obliku soba pretvoriće novogodišnji stol u mjesto puno čarolije.
Kad se dodaju još razni lampioni, svijeće i novogodišnji svijećnjaci i obični svakodnevni tanjiri će zablistati na prazničnom stolu za pamćenje.
Limitirana kolekcija Nordic Mood Christmas
Limitirana kolekcija Nordic Mood dio je novogodišnje ponude koja spaja tradiciju i prirodu u svečanoj kombinaciji.
„Ništa nije više povezano sa lijepim sjećanjima kao što su to novogodišnji praznici, a našom novom kolekcijom Nordic Mood želimo proslaviti tradiciju i radost sa kojom smo novogodišnje praznike doživjeli kao djeca.

Na primjer, naše figurice Orašara nas podsjećaju na bajke i čarobne novogodišnje priče, slavnog danskog pisca Hans Christian Andersena ", kaže Tina Nymann, Category Buyer u JYSK.
Priroda igra važnu ulogu u kolekciji.

Tradicionalne praznične boje sada ustupaju mjesto zagasitim tonovima kako bi kolekciji dali posebnu eleganciju i mirnoću.

Čak i umjetne novogodišnje jelke izgledaju prirodnije nego inače, imitiraju boje i oblike pravog drveća.

"Kolekcija je savršeno sinhronizovana sa našim skandinavskim DNK: tišina koja se nalazi u prirodi tokom ovog perioda, tama zime u kojoj novogodišnji praznici blistaju poput svjetla nade, jednostavan i klasičan dizajn sa modernim detaljima i oblicima", kaže Tina Nymann.
Kolekcija novogodišnjih dodataka i ukrasa za 2022. je stigla u sve JYSK prodavnice, a dodatno možete da se inspirišete uz novogodišnji katalog i na instagram profilu JYSK.ba.
***
Naslovna fotografija: Promo
Tekst: Promotivni članak
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Foto: Monika Andrić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!