TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 15.9.2021.

Temperature su postepeno sve niže, lišće počinje opadati, biramo pletiva i udobne kardigane... jesen se bez sumnje polako približava i da, jedva čekamo!

"Kad bi se godina mogla smjestiti u sat, jesen bi bio sat čarolije." Victoria Erickson

Od šarolikih krajolika, prirode pejzaža do planiranja dekoracije koja će divno preslikati ovo godišnje doba i u našem kutku, postoji mnoštvo razloga zašto je jesen jedno od najomiljenijih sezona.

Ako dijelite isti entuzijazam kao mi ili ste više #TeamSummer u nastavku smo izdvojili 5 razloga da i vi što prije uskočite u #FallInAutumn vibe.

Priroda i palete boja

Ovo je vjerovatno jedan od glavnih razloga zašto mnogi toliko vole jesen.

Gdje god pogledate, prelijepo je jer sa promjenom lišća na drveću u prekrasne nijanse crvene, žute i narančaste, boje u ovo doba godine čine fotografije savršene za razglednice.

Bilo da želite osjetiti škripanje lišća pod petama ili jednostavno odmarati u pogledu na boje, jesen je idealna za svakodnevnu šetnju.

Također, vožnja planinom odličan je način da uživate u zadivljujućim pogledima koje jesen nosi sa sobom.

Cozy noći uz toplu čokoladu i mekanu dekicu

Iako je u prohladnijim danima istraživanje divnih lokacija u Bosni i Hercegovini odlična ideja, jednostavno nema ništa bolje od povratka u topli kutak naše oaze.

Ako ipak želite čitav ambijent podići ljestvicu iznad, mnoge vikendice na planini imaju kamine koji će biti savršeni za romantičan odmor.

Udobna odjeća, zanimljivi printovi i igranje slojevima

Nema ništa bolje od uskakanja u omiljeno pletivo ili ušuškavanje u stylish kardigan. Zagrijte se toplim šeširima i šalovima, igrajte se kariranim detaljima prije nego što udahnete svježi jesenski zrak.

"Osjećam miris jeseni koja pleše na povjetarcu, slatkoću bundeve i šuštanje suhog lišća." Ann Drake

Topli napici

Bilo da volite latte sa začinima od bundeve, vruće čokolade ili čajeve; jesen je sezona toplih napitaka.

Ukusni su i čine da se unutra osjećate super toplo.

Tikva, kesten i začini

Jesen je odličan pokazatelj da, kada je u pitanju gourmet strana cijele priče, nudi mnoštvo opcija.

Kako dani postaju sve hladniji, svi pokušavamo tražimo način zagrijavanja, a jedan od naših omiljenih svakako su ukusne čorbice od tikve koje prate začinski mirisi poput đumbira ili za slatki zalogaj puding sa cimetom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ?????? (@beti.befit)

Također, miris tek pečenog kestenja doslovno osjetimo u zraku i jedan je od najdražih vjesnika jeseni. Bez obzira za šta se odlučite, ove namirnice garantiraju odlično raspoloženje.

Foto: unsplash.com

***

Naslovna fotografija: pexels.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!