TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.2.2020.
Jeroen Op de Beeck je mlad, energičan, kreativan i uporan produkt dizajner, koji već neko vrijeme gradi svoj brend namještaja od drva koji bi brzo mogao privući i vašu pozornost.
Studirao je produkt dizajn u Antwerpu, nedavno se doselio u Sarajevo sa svojom obitelji i pod etiketom Jera Wood stvara komade od drveta koji će se lako uklopiti u svaki moderan dom.
U razgovoru s Jeroenimom saznali smo kako se odlučio na ovaj poduzetnički pothvat, ali i što njegov brend izdvaja na tržištu.
Što vas je potaknulo da krenete raditi s drvetom? Gdje pronalazite inspiraciju za dizajn?
Moj otac je stolar i odmalena sam okružen drvetom i alatima za obradu drveta, s kojima sam se igrao, pravio predmete i vježbao svoju kreativnost. Od desete godine pomagao sam ocu u radu. U početku je bilo riječ o manjim zadacima, ali vremenom sam bio uključen u sve ozbiljnije poslove kroz koje sam učio i razvijao određene vještine.
Studirao sam produkt dizajn na sveučilištu u Antwerpu što mi je pripomoglo u kreiranju smjera mog pogleda na dizajn jer ovaj se studij fokusira na cijeli spektar različitih vrsta dizajna.
S obzirom na to da sam bio zainteresiran za namještaj, išao sam na par specijaliziranih tečaja za dizajn namještaja tijekom studija i nastavio sam se razvijati čitajući knjige na temu i prateći novosti na tom polju.
Moja inspiracija ne dolazi iz jednog specifičnog izvora. Vjerujem da je dizajner stalno uključen u sam proces dizajniranja, čak i na podsvjesnoj razini. Tako, sve što možete vidjeti ili doživjeti može utjecati na način na koji razvijate dizajn. Rekao bih da inspiracija dolazi od svega što nas okružuje.
Moj pristup dizajnu se svodi na sačuvanje prirodne forme drveta koju pokušavam naglasiti kroz svoj rad, tako da je priroda na jedan način, uvijek moja inspiracija.
Ako bih trebao imenovati jednog dizajnera koji je na mene najviše utjecao, koji me je potaknuo da stilski idem njegovim putem, to bi bio George Nakashima. On je uistinu i pravi primjer stolara koji ima savršene vještine i ideje, koji je počeo od ničega i vremenom postao jedan od najpoznatijih stolara svog vremena.
Opišite nam brend Jera Woods kroz tri riječi.
Unikatan, handmade i ekološki orijentiran.
Koliko je vremena potrebno za izradu jednog komada Jera Wood namještaja?
Vrijeme uvelike ovisi o tome koja je vrsta predmeta koji se izrađuje i jesam li se već bavio sličnim dizajnom u prošlosti ili ne.
Ako nema vremenskog roka, ponekad razmišljam o nekom komadu puno prije nego dođem do konačnog rješenja što uključuje skiciranje ideja, nakon čega slijedi faza razmišljanja i preispitivanja kompletnog procesa sve dok ne budem zadovoljan završnim rezultatom. Potom razmišljam o tehničkim detaljima kao što su drveni spojevi koji moraju biti dovoljno jaki da podnesu potrebnu silu. Vrijeme za fizičku izradu komada varira od nekoliko do deset dana.
Koje su sve faze samog procesa dizajniranja namještaja?
Imam bimodalni pristup svom radu. Mogu započeti grubim skiciranjem neke ideje na papiru sljedeći dizajn do samog kraja, a naknadno utvrđujem dimenzije komada namještaja. S druge strane, ponekad pokrenem proces dizajniranja promatrajući komad drveta. Na osnovu njegove forme pripisujem mu funkciju. Drvo je vrlo inspirativan materijal za rad.

Svaki je komad jedinstven, ima svoje crte, karakteristike, osjećaj. Ovakva priroda materijala zahtijeva individualan pristup svakom komadu ponaosob. Vjerujem da odabir drva, ovisno o načinu na koji se izrađuje i obrađuje, ima bitan utjecaj na krajnji rezultat, čineći sam proizvod nepotpunim, ako je materijal neadekvatan.
Prema zadanim postavkama smatram da su svi ovi koraci važni kao i sama ideja i nastojim uvesti ovaj holistički pristup u svoj rad.
Listajući vaš portfolio, vidjeli smo i drvene igračke za djecu. Što ih čini posebnim i unikatnim?
Dok je moja supruga bila trudna, bio sam inspirisan djetetom koji dolazi i počeo sam raditi na liniji dječjih igračaka. Drvene igračke su bez vijaka što ih čini dugotrajnim i ekološki prihvatljivim. Igračke su dizajnirane za poticanje dječje mašte i drugih moždanih funkcija, poput razvijanja motoričkih sposobnosti tijekom igranja. Takve igračke odražavaju nešto iza čega mogu stajati, što će, nadam se, nadahnuti i djecu i roditelje da se brinu o budućnosti u pravom smjeru. Sve su igračke na kraju premazane uljem za drvo koje je sigurno za zdravlje djece, beba i mališana.
Ostale detalje o brendu, kao i kolekcije detaljnije možete istražiti na službenoj web stranici brenda, kao i na službenoj Facebook i Instagram stranici.

TEKST: Ada Ćeremida
Ralph Lauren godinama njeguje estetiku doma koja jednako pripada filmovima, starim romantičnim kućama u američkoj divljini i porodičnim albumima koji se prenose generacijama.
Njegovi praznični interijeri nisu samo dekor, nego mali rituali tople rasvjete, teških materijala, tartana, drva i tekstura koje mirišu na nostalgiju. U svijetu u kojem se dekor često mijenja iz sezone u sezonu, Ralph Lauren ostaje dosljedan ideji da dom treba da izgleda kao nešto što ima dušu i kontinuitet.
Kroz godine, njegov stil postao je prepoznatljiv po atmosferi starog engleskog kluba, brvnare u snijegu i njujorškog apartmana s bibliotekama koje sežu do stropa.
Malo ko spaja modu, arhitekturu i interijere tako prirodno: isti osjećaj koji daju njegovi kašmir džemperi, daju i njegove deke, jastuci, lampe i sve druge sitnice koje stvaraju taj “lived-in luxury” dojam. I upravo zato taj stil uvijek iznova postaje inspiracija za praznične interijere čak i kada koristimo samo ono što već imamo u domu.
Kako u svoj interijer unijeti Ralph Lauren praznični stil?
Ralph Lauren ne gradi stil kroz glamur, nego kroz slojevitost. Počinje od palete — tamne, smirene i umirujuće — koja služi kao pozadina za sve ostalo. Materijali se biraju tako da svaki ima svoju ulogu: baršun za luksuz, vuna za toplinu, koža za karakter, drvo za stabilnost, metal za suptilni sjaj. Uzorci kao što su tartan i riblja kost ubacuju ritam i pokret, ali se drže iste palete kako ništa ne bi djelovalo vizuelno “glasno”.
Atmosfera je ono što sve povezuje: prigušeno svjetlo, puno tekstura, detalji koji izgledaju kao da su naslijeđeni. Jastuci mogu podsjećati na džempere iz njegovih kolekcija, stolnjak može izgledati kao kaput iz stare engleske lovačke priče, a drvena polica kao dio kuće u Aspenu. To je svijet u kojem moda, arhitektura i interijer pričaju istu priču, samo kroz različite elemente.
Topla, zasićena paleta boja
Ralph Lauren praznični dom nikada ne izgleda brzo i svijetlo nego duboko, zasićeno i toplo. Zelena je tamna poput borovine, crvena ide prema burgundiji, a plava prema noćnom nebu.
Ako želite replicirati taj senzibilitet, ne morate kupovati ništa novo: možda već imate tamnu deku, bordo svijeće, stari drveni okvir ili jastučić u nijansi lovačke zelene. Poenta je u stvaranju harmonične, smirene palete koja izgleda kao da pripada istom filmu.
Materijali koji mirišu na klasiku
Ralph Lauren koristi materijale koji imaju težinu i taktilnost: baršun, vuna, koža, drvo, mesing. Oni nisu tu da budu ukras nego da pričaju priču. Baršun odmah unosi toplinu i eleganciju, vuna i pletenine prizivaju osjećaj zime i intime, a kožne detalje samo jedna lampica pretvara u scenu iz planinske kuće.
Ako želite da vaš dom dobije tu notu, kombinujte teksture, čak i samo jedan komad može promijeniti atmosferu prostora.
Uzorci koji nose naslijeđe
Tartan, pepita, riblja kost, sitni cvjetni printovi u britanskom stilu, to su obrasci koji čine osnovu Ralph Lauren estetike. Ne morate imati cijeli set, često je dovoljno dva-tri detalja da unesu ritam i karakter.
Tartan stolnjak, štitnik za ruke u kuhinji, jastučić, pa čak i stari šal mogu postati element prazničnog dekora. Ralph Lauren estetika voli ponavljanje, ali nikada uniformnost.
Atmosfera trpezarije kao “srca doma”
Ralph Lauren interijer teško je zamisliti bez trpezarije koja u praznično vrijeme preuzima ulogu centralnog mjesta prostora gdje se priče prepliću, gdje svijeće gore duže nego što traje večera i gdje svaki predmet izgleda kao da je tu već godinama.
U ovom pristupu, praznični sto ne mora biti savršeno simetričan niti besprijekorno stiliziran. Naprotiv, ljepota je upravo u prirodnom rasporedu predmeta, u mješavini starog i novog, u neočekivanim detaljima koji unose toplinu i karakter.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!