TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2020.

Jeroen Op de Beeck je mlad, energičan, kreativan i uporan produkt dizajner, koji već neko vrijeme gradi svoj brend namještaja od drva koji bi brzo mogao privući i vašu pozornost.

Studirao je produkt dizajn u Antwerpu, nedavno se doselio u Sarajevo sa svojom obitelji i pod etiketom Jera Wood stvara komade od drveta koji će se lako uklopiti u svaki moderan dom.

U razgovoru s Jeroenimom saznali smo kako se odlučio na ovaj poduzetnički pothvat, ali i što njegov brend izdvaja na tržištu.

Što vas je potaknulo da krenete raditi s drvetom? Gdje pronalazite inspiraciju za dizajn?

Moj otac je stolar i odmalena sam okružen drvetom i alatima za obradu drveta, s kojima sam se igrao, pravio predmete i vježbao svoju kreativnost. Od desete godine pomagao sam ocu u radu. U početku je bilo riječ o manjim zadacima, ali vremenom sam bio uključen u sve ozbiljnije poslove kroz koje sam učio i razvijao određene vještine.

Studirao sam produkt dizajn na sveučilištu u Antwerpu što mi je pripomoglo u kreiranju smjera mog pogleda na dizajn jer ovaj se studij fokusira na cijeli spektar različitih vrsta dizajna.
S obzirom na to da sam bio zainteresiran za namještaj, išao sam na par specijaliziranih tečaja za dizajn namještaja tijekom studija i nastavio sam se razvijati čitajući knjige na temu i prateći novosti na tom polju.
Moja inspiracija ne dolazi iz jednog specifičnog izvora. Vjerujem da je dizajner stalno uključen u sam proces dizajniranja, čak i na podsvjesnoj razini. Tako, sve što možete vidjeti ili doživjeti može utjecati na način na koji razvijate dizajn. Rekao bih da inspiracija dolazi od svega što nas okružuje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Moj pristup dizajnu se svodi na sačuvanje prirodne forme drveta koju pokušavam naglasiti kroz svoj rad, tako da je priroda na jedan način, uvijek moja inspiracija.
Ako bih trebao imenovati jednog dizajnera koji je na mene najviše utjecao, koji me je potaknuo da stilski idem njegovim putem, to bi bio George Nakashima. On je uistinu i pravi primjer stolara koji ima savršene vještine i ideje, koji je počeo od ničega i vremenom postao jedan od najpoznatijih stolara svog vremena.

Opišite nam brend Jera Woods kroz tri riječi.

Unikatan, handmade i ekološki orijentiran.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on


Koliko je vremena potrebno za izradu jednog komada Jera Wood namještaja?

Vrijeme uvelike ovisi o tome koja je vrsta predmeta koji se izrađuje i jesam li se već bavio sličnim dizajnom u prošlosti ili ne.
Ako nema vremenskog roka, ponekad razmišljam o nekom komadu puno prije nego dođem do konačnog rješenja što uključuje skiciranje ideja, nakon čega slijedi faza razmišljanja i preispitivanja kompletnog procesa sve dok ne budem zadovoljan završnim rezultatom. Potom razmišljam o tehničkim detaljima kao što su drveni spojevi koji moraju biti dovoljno jaki da podnesu potrebnu silu. Vrijeme za fizičku izradu komada varira od nekoliko do deset dana.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Koje su sve faze samog procesa dizajniranja namještaja?

Imam bimodalni pristup svom radu. Mogu započeti grubim skiciranjem neke ideje na papiru sljedeći dizajn do samog kraja, a naknadno utvrđujem dimenzije komada namještaja. S druge strane, ponekad pokrenem proces dizajniranja promatrajući komad drveta. Na osnovu njegove forme pripisujem mu funkciju. Drvo je vrlo inspirativan materijal za rad.


Svaki je komad jedinstven, ima svoje crte, karakteristike, osjećaj. Ovakva priroda materijala zahtijeva individualan pristup svakom komadu ponaosob. Vjerujem da odabir drva, ovisno o načinu na koji se izrađuje i obrađuje, ima bitan utjecaj na krajnji rezultat, čineći sam proizvod nepotpunim, ako je materijal neadekvatan.
Prema zadanim postavkama smatram da su svi ovi koraci važni kao i sama ideja i nastojim uvesti ovaj holistički pristup u svoj rad.

Listajući vaš portfolio, vidjeli smo i drvene igračke za djecu. Što ih čini posebnim i unikatnim?

Dok je moja supruga bila trudna, bio sam inspirisan djetetom koji dolazi i počeo sam raditi na liniji dječjih igračaka. Drvene igračke su bez vijaka što ih čini dugotrajnim i ekološki prihvatljivim. Igračke su dizajnirane za poticanje dječje mašte i drugih moždanih funkcija, poput razvijanja motoričkih sposobnosti tijekom igranja. Takve igračke odražavaju nešto iza čega mogu stajati, što će, nadam se, nadahnuti i djecu i roditelje da se brinu o budućnosti u pravom smjeru. Sve su igračke na kraju premazane uljem za drvo koje je sigurno za zdravlje djece, beba i mališana.


Ostale detalje o brendu, kao i kolekcije detaljnije možete istražiti na službenoj web stranici brenda, kao i na službenoj Facebook i Instagram stranici.


Bonjour

Iza ovih plavih vrata se nalazi jedan od interijera koji će vam teško izaći iz glave

TEKST: Ada Ćeremida

Iza ovih plavih vrata se nalazi jedan od interijera koji će vam teško izaći iz glave Iza ovih plavih vrata se nalazi jedan od interijera koji će vam teško izaći iz glave

Milin stan u Oslu je galerija svakodnevice, pažljivo komponovan, ličan, hrabar i topao u isto vrijeme. Inspiracija svima koji žele pokazati da interijer može biti priča koju ispisujemo vlastitim izborima.

Emilie Willoch Frøyland, poznatija po svom profilu Home with Mila, norveška je influencerica i entuzijastkinja interijera čiji je stan u Oslu jednako osoban koliko i pažljivo komponovan. 

Njen dom ne slijedi predvidljive obrasce skandinavske minimalne discipline; umjesto toga, on gradi vlastiti narativ kroz teksture, boje i ritmove koji su istovremeno i hrabri i smireni. 

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_02
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_01

Na prvi pogled, čini se da je tu mnoštvo svega – apstraktne slike u vibrantnim tonovima, skulpturalna rasvjeta, monumentalni mramor – ali upravo ta igra kontrasta stvara povezujuću nit koja vodi iz prostorije u prostoriju. 

Hodnik sa šahovskim pločicama i velikim ogledalom postavlja ton: ovdje se svaki detalj tretira s istom pažnjom kao i centralni komad namještaja. Mila je svoj stan oblikovala tako da on nije samo prostor za življenje, već prostor za doživljavanje – galerija intimnih izbora i inspiracija.


bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_03

Dnevni boravak: Modularni teatar svakodnevice  

Stropovi visoki tri metra daju prostoru dodatnu dozu monumentalnosti, dok pažljivo odabrane umjetnine mladih umjetnika iz Osla unose boju i osobnost. Mila je tako svoj dom pretvorila u intimnu galeriju, ali i platformu kojom podržava lokalnu scenu, svaki komad priča vlastitu priču i otvara razgovor.

U centru dnevne sobe su modularne, polukružne sofe komadi koji se mogu slagati, razdvajati i ponovo spajati prema potrebi. Jednog dana sklopljeni u otočić za druženje, drugog dana rašireni za opušteno poslijepodne, ovi komadi daju prostoriji pokretljivost i igru.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_05
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_07

U kontrastu s tim, skulpturalne stolice i stolić na kojem leži mala šahovska tabla naglašavaju intimnost detalja. Oči vuku prema kaminu: ovalan otvor uokviren metalom u zlatnoj nijansi, gotovo poput instalacije, pretvara funkcionalni element u komad umjetnosti. 

Sve to zaokružuje luster koji lebdi iznad, rasvjeta koja nije tek izvor svjetla, već kruna čitave kompozicije.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_06

Ovdje se svijetlost lomi na više nivoa: ogledala, stakleni elementi i bijeli zidovi reflektuju je, dok tamniji i mekši namještaj upija, pa prostor djeluje istovremeno i prozračno i usidreno. 

To je balans koji rijetko uspijeva izgledati ovako nenametljivo, a opet savršeno režirano.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_08

Kuhinja: Jedna šara koja povezuje priču  

U kuhinji je Mila odabrala da priča dobije svoj refren. Originalne štukature sačuvane su kao omaž prošlosti stana, dok je svaki detalj kuhinje oblikovan da bude jednako funkcionalan koliko i estetski moćan. Tu se ogleda i njena filozofija spoj tradicije i savremenog, intime i reprezentativnog.

Monumentalni kuhinjski otok od dramatičnog crno-bijelog mramora, prošaranog poput apstraktne slike, postavlja ton ne samo ovoj prostoriji, već cijelom stanu. 


bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_017
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_010

Taj isti mramor pojavljuje se kasnije i u drugim prostorijama, kao motiv koji povezuje prostor kroz jednu linearnu priču. Ono što bi drugdje djelovalo kao previše, kao bučno, ovdje djeluje prozračno i smireno, maksimalistički u uzorku, ali minimalistički u kompoziciji.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_09
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_012
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_011

Kuhinja je u svojoj monumentalnosti i funkcionalna. Topli tonovi drveta smekšavaju dramatiku mramora, dok pažljivo odabrani predmeti na otvorenim policama daju domaću, ličnu notu. 

A onda, iznenađenje: ogledalo. Funkcionalni kuhinjski prostor iznenada dobija refleksiju kao da je riječ o dnevnoj sobi. Ogledalo u kuhinji? Zašto ne. Kod Mile, i najneočekivaniji detalj pronalazi svoje logično mjesto.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_013

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_014

Ovdje se prostor otvara prema trpezariji: jednostavnoj, elegantnoj, sofisticiranoj. Stol i stolice odišu klasičnom formom, ali upravo detalji poput pribora za jelo i pažljivo odabranih tanjira donose karakter. 

Tu je i mali coffee nook, kutak koji nije samo praktičan, nego i estetski: uređaj, šalice, i opet ona ista pažnja na detalj kao da se radi o umjetničkoj vitrini.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_015
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_016

Spavaća soba: Igra proporcija zida i kreveta  

Hod od dnevnog boravka, preko kuhinje i trpezarije vodi nas ravno do spavaće sobe. Ovdje zid iza kreveta postaje monumentalno platno: mural u bogatim, apstraktnim tonovima daje sobi karakter koji nije moguće ignorisati. 

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_018
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_020

Neutralna posteljina i jednostavni komadi namještaja služe da ne odvrate pažnju, ovdje zid priča glavnu priču. Rezultat je prostor koji balansira između hotelskog luksuza i intimne privatnosti, između monumentalnog i nježnog.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_019

Kupatilo: Detalj koji ostaje u fokusu  

Na kraju, kupatilo gdje se pojavljuje onaj isti mramor iz kuhinje, kao motiv koji vezuje priču od prvog do posljednjeg kadra. Prostor je funkcionalno čist, ali u Milinom stilu tu je ogledalo do plafona.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_023
bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_021

Rezultat je iluzija prostranstva, gotovo galerijski osjećaj unutar intimne prostorije. 

Polukružni arhitektonski urez u zidu, postavljen s preciznošću, dodatno naglašava osjećaj da ovo nije samo kupaonica, već završni akord čitave kompozicije.

bonjour_ba_mila_oslo_stan_interijer_emilie_willoch_froyland_022

Milin stan u Oslu je linearna priča, autobiografska galerija koja se otvara od plavih vrata pa sve do mramornog završetka u kupatilu. Svaka prostorija ima svoj karakter, svoje iznenađenje, ali svi zajedno pripadaju istoj priči o hrabrim odlukama, detalju i dizajnu koji se ne boji biti ličan.
 

Foto: @homewithmila


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!