TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2020.

Jeroen Op de Beeck je mlad, energičan, kreativan i uporan produkt dizajner, koji već neko vrijeme gradi svoj brend namještaja od drva koji bi brzo mogao privući i vašu pozornost.

Studirao je produkt dizajn u Antwerpu, nedavno se doselio u Sarajevo sa svojom obitelji i pod etiketom Jera Wood stvara komade od drveta koji će se lako uklopiti u svaki moderan dom.

U razgovoru s Jeroenimom saznali smo kako se odlučio na ovaj poduzetnički pothvat, ali i što njegov brend izdvaja na tržištu.

Što vas je potaknulo da krenete raditi s drvetom? Gdje pronalazite inspiraciju za dizajn?

Moj otac je stolar i odmalena sam okružen drvetom i alatima za obradu drveta, s kojima sam se igrao, pravio predmete i vježbao svoju kreativnost. Od desete godine pomagao sam ocu u radu. U početku je bilo riječ o manjim zadacima, ali vremenom sam bio uključen u sve ozbiljnije poslove kroz koje sam učio i razvijao određene vještine.

Studirao sam produkt dizajn na sveučilištu u Antwerpu što mi je pripomoglo u kreiranju smjera mog pogleda na dizajn jer ovaj se studij fokusira na cijeli spektar različitih vrsta dizajna.
S obzirom na to da sam bio zainteresiran za namještaj, išao sam na par specijaliziranih tečaja za dizajn namještaja tijekom studija i nastavio sam se razvijati čitajući knjige na temu i prateći novosti na tom polju.
Moja inspiracija ne dolazi iz jednog specifičnog izvora. Vjerujem da je dizajner stalno uključen u sam proces dizajniranja, čak i na podsvjesnoj razini. Tako, sve što možete vidjeti ili doživjeti može utjecati na način na koji razvijate dizajn. Rekao bih da inspiracija dolazi od svega što nas okružuje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Moj pristup dizajnu se svodi na sačuvanje prirodne forme drveta koju pokušavam naglasiti kroz svoj rad, tako da je priroda na jedan način, uvijek moja inspiracija.
Ako bih trebao imenovati jednog dizajnera koji je na mene najviše utjecao, koji me je potaknuo da stilski idem njegovim putem, to bi bio George Nakashima. On je uistinu i pravi primjer stolara koji ima savršene vještine i ideje, koji je počeo od ničega i vremenom postao jedan od najpoznatijih stolara svog vremena.

Opišite nam brend Jera Woods kroz tri riječi.

Unikatan, handmade i ekološki orijentiran.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on


Koliko je vremena potrebno za izradu jednog komada Jera Wood namještaja?

Vrijeme uvelike ovisi o tome koja je vrsta predmeta koji se izrađuje i jesam li se već bavio sličnim dizajnom u prošlosti ili ne.
Ako nema vremenskog roka, ponekad razmišljam o nekom komadu puno prije nego dođem do konačnog rješenja što uključuje skiciranje ideja, nakon čega slijedi faza razmišljanja i preispitivanja kompletnog procesa sve dok ne budem zadovoljan završnim rezultatom. Potom razmišljam o tehničkim detaljima kao što su drveni spojevi koji moraju biti dovoljno jaki da podnesu potrebnu silu. Vrijeme za fizičku izradu komada varira od nekoliko do deset dana.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Koje su sve faze samog procesa dizajniranja namještaja?

Imam bimodalni pristup svom radu. Mogu započeti grubim skiciranjem neke ideje na papiru sljedeći dizajn do samog kraja, a naknadno utvrđujem dimenzije komada namještaja. S druge strane, ponekad pokrenem proces dizajniranja promatrajući komad drveta. Na osnovu njegove forme pripisujem mu funkciju. Drvo je vrlo inspirativan materijal za rad.


Svaki je komad jedinstven, ima svoje crte, karakteristike, osjećaj. Ovakva priroda materijala zahtijeva individualan pristup svakom komadu ponaosob. Vjerujem da odabir drva, ovisno o načinu na koji se izrađuje i obrađuje, ima bitan utjecaj na krajnji rezultat, čineći sam proizvod nepotpunim, ako je materijal neadekvatan.
Prema zadanim postavkama smatram da su svi ovi koraci važni kao i sama ideja i nastojim uvesti ovaj holistički pristup u svoj rad.

Listajući vaš portfolio, vidjeli smo i drvene igračke za djecu. Što ih čini posebnim i unikatnim?

Dok je moja supruga bila trudna, bio sam inspirisan djetetom koji dolazi i počeo sam raditi na liniji dječjih igračaka. Drvene igračke su bez vijaka što ih čini dugotrajnim i ekološki prihvatljivim. Igračke su dizajnirane za poticanje dječje mašte i drugih moždanih funkcija, poput razvijanja motoričkih sposobnosti tijekom igranja. Takve igračke odražavaju nešto iza čega mogu stajati, što će, nadam se, nadahnuti i djecu i roditelje da se brinu o budućnosti u pravom smjeru. Sve su igračke na kraju premazane uljem za drvo koje je sigurno za zdravlje djece, beba i mališana.


Ostale detalje o brendu, kao i kolekcije detaljnije možete istražiti na službenoj web stranici brenda, kao i na službenoj Facebook i Instagram stranici.


Bonjour

U ovom sarajevskom stanu dječija soba otkriva najpametniji pristup odlaganju za porodične domove

TEKST: Ada Ćeremida

U ovom sarajevskom stanu dječija soba otkriva najpametniji pristup odlaganju za porodične domove U ovom sarajevskom stanu dječija soba otkriva najpametniji pristup odlaganju za porodične domove

Zašto je pametno skladištenje osnova dugoročno funkcionalne dječije sobe i kako je jedan projekt to savršeno pokazao?

Dječije sobe možda jesu najnježniji prostori u domu, ali su istovremeno i najzahtjevniji. Dok svi razmišljamo o bojama, igračkama, krevetima i stolovima, ono što se najčešće zanemari je odlaganje

U jednom stanu u srcu Baščaršije, s pogledom na Vijećnicu, arhitektonski studio NPA pokazao je kako se odlaganje može pretvoriti u glavnu prednost dječije sobe i to u prostoriji koja je u startu bila sve osim idealne. 


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_1

Pametno odlaganje: Kako soba postaje funkcionalna tek kada se stvari imaju gdje smjestiti?  

Ono što ovu sobu razlikuje od uobičajenih rješenja jeste osjećaj reda koji ne djeluje strogo. Police nisu samo postavljene da budu police. One su ritam prostora, arhitektonski detalj, konstanta koja unosi mir u sobu koja je prirodno sklona neredu.

Nedžla Potogija, arhitektica NPA studija, koncept zasniva se na ideji da soba raste s djetetom. Zato su radna ploha i police pomični elementi koji se mogu podizati kako dijete odrasta, bez potrebe da se soba mijenja svakih nekoliko godina. Time odlaganje prestaje biti samo praktično pitanje, postaje dio životnog ciklusa prostora.


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_3
sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_7
sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_8

Zakrivljeni oblici i mekani rubovi: Trend koji nije samo estetski, nego i funkcionalan  

Arhitektonski najljepši elementi u sobi su ujedno i oni koji čine odlaganje ugodnijim – polukružna vrata i police oblikovane u meke lukove.

Ovi oblici imaju tihu, ali snažnu funkciju: oni vizuelno „omekšavaju“ prostor čineći ga sigurnijim i smirenijim, što je posebno važno u sobi za dijete. Lukovi u ormaru stvaraju elegantne niše u kojima svaki predmet izgleda kao mali moment pažljivo kurirane izložbe. Umjesto da se igračke i sitnice gomilaju, one postaju dio prostora.


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba1

Ono najzanimljivije: polukružna vrata se mogu potpuno otvoriti i uvući u zid. Time soba dobija dvostruki karakter. Kada je otvorena postaje dio ostatka kuće, inkluzivna i povezana. Kada je zatvorena, pretvara se u miran, ličan kutak, savršeno odvojen od kućne dinamike.


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_9


Svjetlo, privatnost i red: 3 stvari koje često činimo pogrešno u dječijim sobama  

Radni dio sobe rješava još jedan veliki izazov roditelja: kako pronaći dovoljno svjetla, ali zadržati privatnost i fokus.

Zato je prema stubištu postavljeno neprovidno staklo. Ono propušta potpuno prirodno svjetlo, ali skriva prostor, stvarajući miran kutak koji poziva na učenje. To je luksuz koji većina dječijih soba nema, prostor koji daje osjećaj da je dijete već „veliko“, da ima svoj radni ambijent, ali bez imalo hladnoće.


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_4
sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_2

Sve nijanse, od mekane terracotta sofe do drvenih fronti ormara i bijelih panela, pažljivo su birane za dugotrajnost. To znači da se soba neće „prerasti“ dijete za dvije ili tri godine. Promjene će dolaziti kroz igračke, interese, detalje koje dijete donese samo. Osnova ostaje.

Simetrični niz širokih bijelih polica u radnom dijelu, kombinovan sa toplim drvenim panelima, stvara dinamiku, ali i disciplinu. Roditelji znaju da je ovo rijetka kombinacija: prostor koji dopušta kreativni haos, ali ga može brzo sakriti i vratiti u ravnotežu.


sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_5
sarajevo_bih_djecija_soba_uredjenje_nedzla_potogija_bonjour_ba_6

Nepravilan oblik, dugačak nejasan zid, prelaz između prostora i stubišta sve ono što obično komplikuje projekt, ovdje je postalo polazište za kreativno, dugoročno i vizuelno izuzetno rješenjej, jer je upravo način na koji je odlaganje ugrađeno u prostor taj koji mijenja ritam sobe i čini je jednako funkcionalnom u prvoj godini škole kao i kasnije, u tinejdžerskom periodu.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: NPA Studio


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!