TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2020.

Jeroen Op de Beeck je mlad, energičan, kreativan i uporan produkt dizajner, koji već neko vrijeme gradi svoj brend namještaja od drva koji bi brzo mogao privući i vašu pozornost.

Studirao je produkt dizajn u Antwerpu, nedavno se doselio u Sarajevo sa svojom obitelji i pod etiketom Jera Wood stvara komade od drveta koji će se lako uklopiti u svaki moderan dom.

U razgovoru s Jeroenimom saznali smo kako se odlučio na ovaj poduzetnički pothvat, ali i što njegov brend izdvaja na tržištu.

Što vas je potaknulo da krenete raditi s drvetom? Gdje pronalazite inspiraciju za dizajn?

Moj otac je stolar i odmalena sam okružen drvetom i alatima za obradu drveta, s kojima sam se igrao, pravio predmete i vježbao svoju kreativnost. Od desete godine pomagao sam ocu u radu. U početku je bilo riječ o manjim zadacima, ali vremenom sam bio uključen u sve ozbiljnije poslove kroz koje sam učio i razvijao određene vještine.

Studirao sam produkt dizajn na sveučilištu u Antwerpu što mi je pripomoglo u kreiranju smjera mog pogleda na dizajn jer ovaj se studij fokusira na cijeli spektar različitih vrsta dizajna.
S obzirom na to da sam bio zainteresiran za namještaj, išao sam na par specijaliziranih tečaja za dizajn namještaja tijekom studija i nastavio sam se razvijati čitajući knjige na temu i prateći novosti na tom polju.
Moja inspiracija ne dolazi iz jednog specifičnog izvora. Vjerujem da je dizajner stalno uključen u sam proces dizajniranja, čak i na podsvjesnoj razini. Tako, sve što možete vidjeti ili doživjeti može utjecati na način na koji razvijate dizajn. Rekao bih da inspiracija dolazi od svega što nas okružuje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Moj pristup dizajnu se svodi na sačuvanje prirodne forme drveta koju pokušavam naglasiti kroz svoj rad, tako da je priroda na jedan način, uvijek moja inspiracija.
Ako bih trebao imenovati jednog dizajnera koji je na mene najviše utjecao, koji me je potaknuo da stilski idem njegovim putem, to bi bio George Nakashima. On je uistinu i pravi primjer stolara koji ima savršene vještine i ideje, koji je počeo od ničega i vremenom postao jedan od najpoznatijih stolara svog vremena.

Opišite nam brend Jera Woods kroz tri riječi.

Unikatan, handmade i ekološki orijentiran.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on


Koliko je vremena potrebno za izradu jednog komada Jera Wood namještaja?

Vrijeme uvelike ovisi o tome koja je vrsta predmeta koji se izrađuje i jesam li se već bavio sličnim dizajnom u prošlosti ili ne.
Ako nema vremenskog roka, ponekad razmišljam o nekom komadu puno prije nego dođem do konačnog rješenja što uključuje skiciranje ideja, nakon čega slijedi faza razmišljanja i preispitivanja kompletnog procesa sve dok ne budem zadovoljan završnim rezultatom. Potom razmišljam o tehničkim detaljima kao što su drveni spojevi koji moraju biti dovoljno jaki da podnesu potrebnu silu. Vrijeme za fizičku izradu komada varira od nekoliko do deset dana.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jeroen op de beeck (@jera_wood) on

Koje su sve faze samog procesa dizajniranja namještaja?

Imam bimodalni pristup svom radu. Mogu započeti grubim skiciranjem neke ideje na papiru sljedeći dizajn do samog kraja, a naknadno utvrđujem dimenzije komada namještaja. S druge strane, ponekad pokrenem proces dizajniranja promatrajući komad drveta. Na osnovu njegove forme pripisujem mu funkciju. Drvo je vrlo inspirativan materijal za rad.


Svaki je komad jedinstven, ima svoje crte, karakteristike, osjećaj. Ovakva priroda materijala zahtijeva individualan pristup svakom komadu ponaosob. Vjerujem da odabir drva, ovisno o načinu na koji se izrađuje i obrađuje, ima bitan utjecaj na krajnji rezultat, čineći sam proizvod nepotpunim, ako je materijal neadekvatan.
Prema zadanim postavkama smatram da su svi ovi koraci važni kao i sama ideja i nastojim uvesti ovaj holistički pristup u svoj rad.

Listajući vaš portfolio, vidjeli smo i drvene igračke za djecu. Što ih čini posebnim i unikatnim?

Dok je moja supruga bila trudna, bio sam inspirisan djetetom koji dolazi i počeo sam raditi na liniji dječjih igračaka. Drvene igračke su bez vijaka što ih čini dugotrajnim i ekološki prihvatljivim. Igračke su dizajnirane za poticanje dječje mašte i drugih moždanih funkcija, poput razvijanja motoričkih sposobnosti tijekom igranja. Takve igračke odražavaju nešto iza čega mogu stajati, što će, nadam se, nadahnuti i djecu i roditelje da se brinu o budućnosti u pravom smjeru. Sve su igračke na kraju premazane uljem za drvo koje je sigurno za zdravlje djece, beba i mališana.


Ostale detalje o brendu, kao i kolekcije detaljnije možete istražiti na službenoj web stranici brenda, kao i na službenoj Facebook i Instagram stranici.


Bonjour

Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati

TEKST: Ada Ćeremida

Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati

Ako pratite našu rubriku Interijer i dizajn, onda vam je rad interior dizajnerice Lejle Barakocić već poznat od Backyarda, koji je postao jedan od najfotografisanijih caffe interijera u gradu, do njenih pažljivo promišljenih interijera  koji uvijek otkriju neki novi pristup teksturi, svjetlu ili proporciji.

Zato nam je bilo posebno zanimljivo zaviriti u njen najnoviji projekt: stan u Tuzli u kojem se mekoća tonova, precizna rasvjeta i savršena smirenost linija stapaju u prostor koji djeluje gotovo scenski.

 lejla_barakovic_stan_sarajevo_bonjour_ba2

U ovom interijeru sve je nenametljivo, ali ništa nije slučajno. Zidovi su čisti, oblici zaobljeni, materijali tihi; baš ona vrsta estetike koja dozvoljava da se arhitektura diše, a stan djeluje veći, skladniji i topliji nego što kvadratura sugeriše.

Svjetlo se kreće kroz prostor kao arhitektonski alat presijeca kuhinju, mekša granice između boravka i trpezarije i naglašava najljepši detalj ovog doma: odnos pastelnih tonova i geometrijski čistih linija.


lejla_barakovic_stan_sarajevo_bonjour_ba4
 
Kako je postavljen ritam prostora

Prvo što primijetite u ovom stanu jeste koliko je njegov otvoreni koncept zapravo dobro organizovan. Dnevni boravak, kuhinja i trpezarija dišu zajedno, ali svaka zona ima svoj identitet. Granice nisu postavljene zidovima, nego logikom svjetla, pogledima i materijalima. 

Rasvjeta ovdje ne služi samo da obasja prostorona crta novi tlocrt. Dugački linearni visilac nad kuhinjskim ostrvom vodi vas prema najtoplijem dijelu doma, dok okrugli luster u boravku sabira sve linije u jednu meku kompoziciju. Tu su i ogledala, strateški postavljena, koja unose dodatnu dubinu i refleksiju, baš onaj rafinirani trik koji čini da prostor djeluje prozračnije, plemenitije i mirnije.


tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_2


Kuhinja kao centralna osa

U srcu stana nalazi se kuhinja oblikovana kao arhitektonska smirenost boje su prigušene, prelazi nježni, a svaki element izgleda kao da je tačno tu gdje treba biti. Zaobljeni luk koji uokviruje policu uvodi u prostor toplinu i mekoću, pravi kontrast modernim linijama ostrva i vertikalama ormarića. 

Tople bež nijanse stapaju se s teksturom drveta, dok diskretni zlatni akcenti rasvjete daju dozu profinjenosti bez dramatike. Sve je jednostavno, ali nijedan detalj nije slučajan: kuhinja funkcioniše kao osovina cijelog doma, mjesto gdje se ritam prostora prelama i gdje minimalizam prestaje biti estetika, a postaje način života.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_8
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_4
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_3


Trpezarija i boravak: Lekcija o proporciji

Kada pogled krene iz kuhinje prema trpezariji, primjećujete kako je proporcija ovdje ključna. Skulpturalni crni sto stoji na podu kao komad galerijske umjetnosti, ali zahvaljujući mekim, zaobljenim stolicama, zadržava pristupačnost i toplinu. To je prostor u kojem želite sjediti satima, upravo zato što je ravnoteža između taktilnog i vizualnog tako dobro uhvaćena. 

Dnevni boravak nastavlja tu logiku: modularna sofa koja ne preuzima prostor, stolovi jednostavnih linija i zidovi bez viška dekora stvaraju jednu laganu, profinjenu pozadinu. Rasvjeta se ovdje ponovo javlja kao statement dva dominantna lustera koja definišu karakter doma i daju mu gotovo scenografski potpis.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_1
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_6
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_7

Zašto ovaj stan funkcioniše tako dobro?  

Zato što u njemu funkcija i estetika nikada nisu u sukobu. Svaki detalj je promišljen: od proporcija namještaja do ritma svjetla, od tekstura koje unose toplinu do geometrije linija koja unosi mir. 

To je stan koji pokazuje kako se savremeni minimalizam može osjećati toplo, a ne sterilno kako prostor može biti čist, ali i dalje pun života. Ova ravnoteža čini da interijer djeluje skladno i cjelovito kao da je zamišljen u jednom dahu.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_5

Ovo je interijer koji dokazuje da dobar dizajn nema potrebu da bude glasan da bi bio upečatljiv. Na ovoj adresi u Tuzli vidi se jasna filozofija: manje elemenata, više namjene; manje vizualnog šuma, više smirenosti; manje improvizacije, više namjernosti. 

Primjer je to lokalnog projekta koji podiže standarde i koji inspiriše sve koji žele topao, elegantan i suvremen dom bez gubitka intime.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Lejla Baraković


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!