TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
DATUM OBJAVE: 3.12.2021.
U galeriji Collegium artisticum, na adresi Terezije bb, Centar Skenderija, danas u 18:00 sati, će se održati izložba dizajnerice Ljiljane Majkić pod nazivom „REDRESS“, a trajat će do 11.12. 2021.
Ljiljana Majkić je modna dizajnerica i umjetnica, članica ULUPUBIH-a i ULUPUDS-a te dobitnica mnogih nagrada i priznanja. REDRESS je njena deseta samostalna izložba, a učesnica je brojnih kolektivnih izložbi u zemlji i svijetu.
"Ovim projektom sam željela da se priključim savremenim trendovima održive mode i cirkularne ekonomije, te da na jedan kreativan i inovativan način dođem do novog proizvoda, koristeći svoje modele dizajnirane prethodnih godina, koji nisu do sada našli svog vlasnika.
Reciklirajući dva ili više modela, kombinujući njhove pojedine dijelove, kao i koristeći ostatke materijala iz drugih kolekcija došla sam do potpuno nove kreacije i odijevnog predmeta.

I ovog puta, dizajnom i načinom izrade, sam željela dobiti model koji predstavlja inovaciju, ali i nosivu umjetnost. Koristeći ostatke materijala iz prethodnih kolekcija, smanjila sam količinu otpada, a u nastaloj ekonomskoj krizi omogućila sebi nastavak rada sa postojećim resursima.

Želim ujedno pokazati kako se, kao umjetnici, moramo prilagođavati novonastalim kriznim situacijama i stvarati sami sebi nove mogućnosti opstanka i preživljavanja, a da pri tom, koristeći svoje umjetničke talente, radimo za dobrobit cijelog društva.
Ideja je zapravo nastala na mojoj prošlogodišnjoj retrospektivnoj izložbi “Archotouch”, pa sam i za ovu izložbu koristila sličan izlagački concept i također printala fotografije, koje je i ovaj put uradila Vanja Lisac, ali sada na još većem platnu, da bih imala dovoljnu količinu materijala za novi model." - otkrila nam je Liljana što joj je bila inspiracija za ovu izložbu.
Izložbu je podržalo Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, a možete ju posjetiti do 3.12.2021. godine.
* * *
Fotografije: Vanja Lisac
Model: Mariji Šuković Vučković
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!