TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 20.12.2019.

Ideja o INTUITIVA brendu nastala je tijekom jednog druženja u četvrti Chelsea, kada su Sabina i Tahir, bračni par koji je i osnovao brend, kroz razgovor uvidjeli da je vrijeme da iskoriste svoje iskustvo za kreiranje kreativne priče. Sabina je bila kreativni um cijele operacije, dok je Tahir pomagao oko organizacije i administrativnih detalja.

INTUITIVA mokasinke su rezultat simbioze modernog njujorškog dizajna i bosanskohercegovačke tradicije, napravljeni za urbanog i svjesnog čovjeka koji vodi brigu o sebi i svojoj zajednici, birajući prirodne materijale i lokalnu etiketu.

INTUITIVA danas ima i svoj showroom u Sarajevu na adresi Zelenih Beretki 22 (2. sprat) u kojem je svaki detalj pomno osmišljen. Od dolaska u stan uređen u austrougarskom stilu, do samog uređenja prostora u kojem se na trenutak osjećate kao doma zbog odabira namještaja i ukrasa, znali smo da je ovo mjesto u koje želimo zaviriti.


Nakon par razmijenjenih emailova, jedno poslijepodne smo zajedno s našim fotografom Marko Jovančićem se i uputili na mjesto na kojem nastaju najslađe Made in BiH espadrile.
Sabina nas je detaljnije upoznala sa samim procesom nastanka, detaljima koji krase INTUITIVA obuću, ali i dala par praktičnih savjeta.

Što te potaknulo da se iskušaš u izradi modnih dodataka? Gdje si pronašla inspiraciju za sam dizajn?

New York kao grad, Njujorčani, razna putovanja. kao i tulum papuče koje su nastale u Tulumu u Mexico. ? Volim modu, ali najviše volim klasične komade kao što su obična bijela majica, bijela košulja, dobre Leviske, lanena haljina na preklop, kašmir džemper, dobar blejzer, vuneni mantil i naravno espadrile. Gledam koliko ljudi troše novac u „lošu modu“. Imaju puno odjeće, a opet ništa za obući. Ne morate imati puno odjeće (i cipela) da bi ste bili lijepo obučeni.


Cilj sa espadrilom mi je bio da uradim cipelu koja će biti udobna, ali i istovremeno moderna te da je pored svega toga, od prirodnog materijala, odnosno kao u našem slučaju, od kože i jute. Cipelu koju stavljate prvu u kofer kada putujete. Espadrila je jako zahvalna cipela. Moje mišljenje je da ona može ići uz sve, od kratkih hlača do haljine i odijela. Espadrila nije nešto što sam ja izmislila, ona postoji već stotinama godina i kad pogledate, svaki dizajner ima espadrile u svojoj ponudi, jer je ona komad koji je must have za tople dane.


Zašto baš INTUITIVA kao naziv brenda? Tko čini tvoj tim?

Kad smo razmišljali o nazivu brenda, bili smo sigurni da želimo nešto što opisuje naš osjećaj prema toj cijeloj ideji. INTUITIVA znači nešto „dobro“, nešto što znate da je pozitivno, „nešto intuitivno“. ?



Kako teče sam proces izrade vaših cipela? Što ih čini drugačijim od drugih brendova na tržištu?

Nakon što dizajniram model na papiru - slijede prvi šabloni, izbor materijala, prvi prototip koji ja i muž lično testiramo, nakon testiranja odlučimo što treba popraviti, još koji krug testiranja i onda idu u proces za proizvodnju. Koliko ja znam, mi smo jedini bh.brend koji svoje espadrile proizvodi i razvija u BiH, pazeći pri tome na pravila korektnog i poštenog poslovanja te uvjeta rada.


Čime se vodite pri izradi novih kolekcija? Trendovi, komentari kupaca, stilske preferencije ili nešto treće?

Sve što sam do sad dizajnirala je po nekom mom osjećaju i po mojim ličnim potrebama. Kad sam dizajnirala muške espadrile, vidjela sam šta mom suprugu Tahiru treba, a to je ljetna cipela koja neće biti previše upadna (jer ne voli previše trendove), koju može da nosi uz dosta kombinacija, koju može ponijeti na put i naravno cipela koja će se i meni svidjeti. Ništa mi nema gore nego kad vidim muškarca u lošoj obući. A strašno puno ih nosi obuću koja je bukvalno od kartona.


Najveći poslovni izazov s kojim ste dosada susreli je…?

Proizvodnja i moje lične emocije koje sam uvlačila u svaku suradnju.


Najbolji poslovni savjet koji si dobila…? Što je po tebi ključno za uspjeh u poslu?

Nemoj se bojati grešaka, jer ćeš ih praviti i budi ok s tim. Stanite iza vaših odluka, svojih stavova i budite svoji, bez ispričavanja.


Vaš showroom pokazuje da uistinu želite da se kupci prilikom posjete osjećaju kao doma. A dodatan plus svakako je i namještaj u potpisu bh. brenda. Možeš li nam reći nešto više o samoj inspiraciji za uređenje?

Cilj je da se naš kupac osjeća dobro kod nas, da upozna naš brend, našu priču i naravno nas, a još više volimo da čujemo odakle naši kupci dolaze, gdje žive i koliko imaju ljubav prema domaćim brendovima. Meni najljepši kompliment koji smo dobili je kad nam je kupac rekao da smo inspiracija. ?

Slatka dobrodošlica koja je dočekala naš tim pri dolasku u showroom
 

Tako isto se mi trudimo da podržavamo domaće brendove kao što je Woodlab koji potpisuje namještaj u showroomu.


U showroomu nismo mogli ne primijetiti i vaš novi model papuča. Možeš li nam reći nešto više o ovom modelu?

Lori Slippers smo prošle godine probno lansirali i sve se rasprodalo u roku sedmicu dana. Nažalost nismo uspjeli da napravimo nove količine sve do ove sezone. Tako da smo se odlučili ponovo za Lori Slipper, ali ovaj put i u drugoj boji i u nešto većoj količini.


Lori Slipper su optimalne za hladne dane. Primjerene su za po kući. ali mogu se naravno nositi i vani jer imaju gumeni đon, kakav imaju sve naše cipele. Perfektan su novogodišnji poklon.

A kako izgleda tvoj radni dan? Koliko je izazovno balansirati adresu stanovanja u drugom gradu, malu bebu i cijelu proizvodnju?

Moj radni dan jako ovisi o raspoloženju bebe ? i ako sam multitasking mama. Ima dana gdje uspijem da odradim svoju to do listu a ima i manje uspješnih dana i to je ok. Ako nisam u Sarajevu, onda radim od kuće. I naravno da mi dosta pomaže suprug Tahir. On je najbolji otac i super savjetnik što se tiče biznisa. Također, moje cure Ajna i Lamija mi jako puno pomažu. ? 

Kako ostaješ strastvena oko posla kojim se baviš?

Nije lagano biti pozitivan, pogotovo kada ništa ne ide po planu. Ali volim da radim, volim da stvaram, volim pritisak, volim da rješavam probleme, da slavim uspjehe i najbitnije, vjerujem u sebe.


Kako bi opisala svoj stil?

Bezvremenski & ležeran.

Savjet koji bi preporučila svim damama koje žele pokrenuti vlastiti brend:

„You are leading, you are not following. You are driven by your heart, you are driven by your talent and you are driven by your instinct and if you start question on and look at what people are doing to the left or right of you, you are going to lose that clarity of thought.“


Bonjour

Region dobija svoju „sferu“: Evo kako izgleda holandski projekat nove arene u Tirani

TEKST: Ada Ćeremida

Region dobija svoju „sferu“: Evo kako izgleda holandski projekat nove arene u Tirani Region dobija svoju „sferu“: Evo kako izgleda holandski projekat nove arene u Tirani

Holandski MVRDV gradi “The Grand Ballroom”, ogromnu sferu koja spaja arenu, stanove, hotel i park i već sada najavljuje novu eru urbanog dizajna u regionu.

U posljednjih nekoliko godina Tirana je postala poligon za velike međunarodne arhitektonske kuće: od ikoničnih stambenih zgrada do javnih prostora koji mijenjaju ritam grada. 

Sada stiže i možda najglasniji projekt do sada: ogromna sfera koja će zamijeniti postojeću dvoranu Asllan Rusi i ponuditi mješavinu arene, hotela, stanova i prizemnih sadržaja otvorenih prema gradu. 

Za regionalni kontekst ovo je važna vijest jer rijetko viđamo ovako snažno oblikovane urbane objekte koji su zaista multifunkcionalni.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_03

The Grand Ballroom: Nova ikona bez uglova  

Zamišljena kao ogromna kugla, visoka više od 100 metara, nova zgrada djeluje kao arhitektonska metafora igre referenca na loptu, ali i na arhitektonske utopije prosvjetiteljstva. No, njena forma nije samo vizuelni potpis. Kružni oblik omogućava da zgrada nema “stražnju fasadu” nema iza, nema periferiju. Svaka strana komunicira s gradom podjednako, otvara se prema ulicama i stvarnim životima ljudi oko nje.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_05

Upravo u toj ideji jednakosti, MVRDV pronalazi balans između urbanog spektakla i svakodnevne funkcionalnosti. Na relativno maloj parceli uspjeli su složiti čitav mali svijet: arena u središtu, hotel iznad nje, stambeni prostori u višim zonama, a prizemlje otvoreno svima. 

Kako se sfera sužava pri dnu, oslobađa prostor za trgove, male parkove i vanjske sportske terene koji će, barem prema vizijama arhitekata,ostati dostupni i djeci iz komšiluka. 

Donji dio sfere kao da se utisnuo u teren, stvarajući amfiteatarske stepenice i kafiće koji će funkcionisati i kada nema utakmica.

Sve to zajedno čini da The Grand Ballroom ne djeluje kao izolovana arena, već kao živa zgrada koja diše s gradom, koja ima ritam svakodnevice, a ne samo ritam sportskih događaja.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_01

Interijer sfere: Vrt, arena i hotel u jednom  

Kada se uđe u unutrašnjost sfere, prvo što dočekuje pogled je ogromni oculus, stakleni otvor koji na vrhu propušta svjetlost i povezuje različite slojeve zgrade. 

U središtu je arena s 6.000 sjedišta, okružena tribinama i prostorima koji se mogu koristiti i za druge događaje. Iznad nje, u neobičnom arhitektonskom obratu, smješten je hotel čije sobe gledaju direktno na teren. Neki gosti će, doslovno, moći gledati utakmicu iz kreveta.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_2

Još više fascinira ono što se krije iznad hotela: stambeni prstenovi koji formiraju dvostruku ljusku sfere. U toj debljini zida razvija se unutrašnji vrt, gotovo kao obrnut odraz arene ispod, mjesto s drvećem, klupama i tišinom. Taj prostor, iako unutar sfere, djeluje kao park pod nebom.

Kako se zgrada sužava prema vrhu, rastu i terase. Vanjski zidovi stanova blago su uvučeni unutar konstrukcije, pa svaka etaža iznad stvara prirodan hlad. Na samom vrhu nalaze se dupleksi s privatnim krovnim terasama i sky-bar koji obećava panoramski pogled na Tiranu, novu tačku s koje će se posmatrati grad koji ne prestaje da raste.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_04

Život oko sfere  

Jedna od najvećih prednosti projekta leži u prizemlju prostoru koji je MVRDV pretvorio u park i javni trg. Kako se sfera sužava, otvara se prostor za sedenje, kafu, igru i druženje. Na betonskim platoima i zelenim “džepovima” očekuje se svakodnevni život: studenti s laptopima, djeca s lopticama, i svi oni koji žele biti dio grada čak i kada se ništa spektakularno ne dešava.

Sve je osmišljeno da se kreće pješke, polako. Kružne staze oko prizemlja vode posjetioce prema ulazu u arenu, ali i omogućavaju laganu šetnju za one koji samo prolaze. Zgrada ‘’diše'' sa velikim otvorima između slojeva sfere koji stvaraju prirodnu ventilaciju, dok debeli betonski prstenovi prave hlad i štite od ljetnog sunca.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_02

Tirana je u posljednjih nekoliko godina otvoreno pozvala međunarodne arhitekte da eksperimentišu. The Grand Ballroom se savršeno uklapa u taj niz kao svojevrsna kulminacija ideje da arhitektura može biti i skulptura i infrastruktura istovremeno.

albanija_tirana_sfera_mvrdv_bonjour_ba_1

Za region koji često zazire od velikih arhitektonskih gesti, ovo je ohrabrujući primjer. Pokazuje da monumentalnost ne mora biti hladna, da arena može postati kvart, da sfera može postati komšinica. Sve zavisi od toga hoće li Tirana uspjeti održati duh javnosti oko nje ako to pođe za rukom, The Grand Ballroom bi zaista mogao postati ono što mu i ime sugeriše: velika, zajednička dvorana grada.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Renderi: MVDRV


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!