TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 13.1.2015.

Funky Guerrila je veoma mlad bh.brend. Naime, osnovan je u desetom mjesecu prošle godine, a naše simpatije je zadobio već na samom početku.

Zašto su Funky Guerrilla odjevni komadi neobični, zašto im možemo nositi s ponosom i zašto se nadamo da će upravo oni promijeniti omjer snaga na domaćoj modnoj sceni, saznali smo u razgovoru s dvadesetdevetogodišnjim Predragom Borojevićem, izvršnim direktorom FG Grupa d.o.o. Gradiška.

funky predrag

Predrag Borojević

Ok, nama se sviđa Funky Guerilla. Da čujemo sada vas. Recite našim čitateljima što se krije iza vašeg brenda? Tko je pokretač i koliko dugo već djelujete u BiH?

Funky Guerrilla brand je još uvijek veoma svjež, i prisutan je na BiH tržištu od oktobra 2014. godine kada smo i pokrenuli proizvodnju i predstavili svoju prvu kolekciju. Iza našeg branda se krije grupa entuzijasta koja je željela da pokrene vlastitu proizvodnju i da okupi mlade, talentovane ljude koji će raditi na ideji razvoja društvenog preduzetništva, i razvoja branda te pokazati da mladi ljudi imaju snage i umijeća da uspiju usprkos teškoj situaciji u kojoj se nalaze.

Vratimo se na početak. Kako ste došli do ideje za pokretanjem ovakvog brenda? I što vas je motiviralo da ideju u stvarnosti i realizirate?

Ideja se rodila početkom 2014. godine kada je udruženje Most, koje je i osnivač društvenog preduzeća, krenulo da razmatra mogućnosti direktnog zapošljavanja mladih ljudi i podsticanja njihove proaktivne uloge u traženju posla i stvaranju novih vrijednosti. Tada smo odlučili da sami pokrenemo jedan potpuno novi brand i da se upustimo u avanturu otvaranja preduzeća i pokušamo da se, bar malo i u skladu sa našim mogućnostima, uhvatimo u borbu s problemom nezaposlenosti mladih. To nas je motiviralo i dovelo u ovu poziciju gdje smo danas.

Zašto baš naziv Funnky Guerilla?

Mnogi će se iznenaditi kada kažemo da iza naziva našeg branda stoji jedna čitava filozofija i odnos prema društvu u cjelini. S obzirom da je FG Grupa društveno preduzeće, jasno je da težimo ka jednakosti i socijalnoj pravdi u našoj zemlji, ali i van nje. Zapošljavamo isključivo mlade ljude do 30 godina starosti, ali i ostale teško zapošljive grupe, i dajemo im priliku da pokažu svoje vještine, koje sigurno imaju. Rezultate njihovog rada možete vidjeti na našim proizvodima. Ovo, na jedan specifičan način, predstavlja borbu mladih protiv nezaposlenosti, ali igerilski rat(Guerrilla) jedne male proizvodnje sa svjetski poznatim brandovima prisutnim na našem tržištu.

Međutim naša Guerrilla nije naoružana, niti neprijateljski nastrojena, već se borikreativnim sredstvima i idejama mladih sa naših prostora. Pokušavamo da stvorimo jedinstveno preduzeće i jedinstvene proizvode koji su kreirani u Bosni i Hercegovini i od mladih ljudi koji u njoj žive i žele da rade. Naša Guerrilla koristi pozitivnu energiju svih osoba koje su u nju uključene, ali i Vas, naših zadovoljnih kupaca, te zato želimo da ona budeFunkyi da se širi kroz BiH, ali i daleko šire.

funky ekipa

Funky Guerrilla tim

Kažete da ste društveno odgovorno poduzeće. Kroz koje aspekte se ogleda ta društvena odgovornost? 

Mislimo da je prvo jako bitno da malo približimo termin 'društveno preduzetništvo' čitaocima. S obzirom da termin društveno preduzeće još uvijek nailazi na pomalo zbunjujuće reakcije, neophodno je napomenuti da je društveno preduzeće biznis koji posluje s idejom da kroz zaradu koju ostvari putem prodaje proizvoda ili usluga ispuni jasnu društvenu misiju. To znači da zarađena sredstva ne služe uvećanju imovine pojedinaca – već se ulažu u druge svrhe, što u našem slučaju podrazumijeva dalje zapošljavanje (prvenstveno) mladih, zaštitu životne sredine, rad sa mladima, neformalno obrazovanje, razvoj volonterizma, itd.

Naše preduzeće je u 100% vlasništvu udruženja Most koje je nevladina, neprofitna organizacija, koja teži izgradnji i jačanju civilnih inicijativa i građanskog društva u lokalnoj zajednici na principu održivog razvoja. Princip održivog razvoja je doveo „Most“ do uspostavljanja tri programska djelovanja udruženja, i to: omladinski rad, zaštita životne sredine i lokalni razvoj – u sklopu kojeg je i osnovano društveno preduzeće FG Grupa. Tako da većina profita koja se ostvari, ide u redovne aktivnosti udruženja.

Vaš web shop je već aktivan. Recite nam, kakav je interes za odjećom urbanog izričaja kakva je vaša?

Web shop je aktivan od 6. oktobra 2014. godine i od tada je moguće naručiti naču robu putem www.funkyguerrilla.com. Moramo reći da je internet prodaja kod nas još uvijek u povojima, a sa druge strane odjeća je nešto što se ljudi inače teško odlučuju naručiti preko interneta tako da je stepen prodaje preko nije na visokom nivou. Međutim, interesa za naše proizvode zaista ima i sada tražimo i lokalne partnere kako bi pored internet prodaje, plasirali naše proizvode i kroz maloprodajne objekte širom BiH.

funky snimanje

Ekipa na snimanju Funky Guerrila fotografija za web shop

Kakve materijale koristite u izradi Funnky Guerilla garderobe?

Za Funky Guerrilla proizvode koristimo materijale visokog kvaliteta. S obzirom da težimo visokom kvalitetu izrade, moramo da radimo sa vrhunskim materijalima. To su najčešće prirodni materijali kao što su pamuk ili viskoza, međutim ima i ostalih materijala koje koristimo za haljine kao što je Ponte Roma koji ima i drugih primjesa. Npr. za naše dukseve koristimo dve vrste futera koji je veoma udoban, dok neki imaju i određeni postotak elastina, što dodatno daje komfor.

funky logo

Kako biste opisali modni izričaj u Bosni i Hercegovini i koliko su, prema vašem iskustvu, naši sugrađani otvoreni prema domaćim dizajnerima?

S obzirom da ja sam nisam dizajner, jako mi je teško dati odgovor na to pitanje. Smatram ipak da javnost još uvijek nije toliko otvorena prema domaćim dizajnerima, i da je potrebno pružiti priliku mladim dizajnerima da se dokažu i predstave našoj javnosti. Mi upravo želimo da promovišemo takav jedan koncept i naše dosadašnje kolekcije koje smo razvili su djelo mladih dizajnera iz Banja Luke sa kojima smo sarađivali.

Gledali smo video sa snimanja vaše prve kolekcije i u videu se pojavljuje puno nasmiješenih lica. Recite nam, tko sve radi na razvoju vašeg brenda?

Na razvoju branda radi čitav jedan tim ljudi: od dizajnera odjeće, preko grafičkih dizajnera, naših vrijednih zaposlenika u proizvodnji koji rade na konstrukcijama po nacrtima dizajnera, te izradi odjevnih predmeta, fotografa, do tima koji se bavi administracijom, prodajom, marketingom, itd.

U razvoj branda je uključen zaista širok spektar ljudi i uloženo je puno truda, te se nadam da će javnost to i da prepozna.

Nedavno smo na MODAMO.info premijerno predstavili i vašu kolekciju 'Black Limited' koju ste napravili u suradnji s Markom Feherom. Marko je u ovom slučaju bio gostujući dizajner. Planirate li napraviti još sličnih suradnji i kada će ta kolekcija biti dostupna za kupovinu?

Ova kolekcija je već dostupna u prodaji i naišla je na zaista dobre reakcije. Modamo.info je imala priliku i da premijerno predstavi editorijal koji smo uradili sa aktuelnom Miss BiH Isidorom Blagovčanin. Saradnja sa Markom Feherom je bila odlična, jer smo dobili prepoznatljive proizvode u njegovom stilu, ali koji su opet bili i komercijalno orjentisani. Sigurno da ćemo ovakve tipove saradnje praktikovati i u budućnosti, jer mogu donjeti puno dobrih stvari. Ove saradnje pružaju priliku mladim dizajnerima da izraze svoj talenat, a nama da kroz taj vid saradnje dođemo do novih i jedinstvenih proizvoda.

feher funky guerrilla 06

Pored toga, kakvi su planovi za skoru budućnost, a gdje vidite svoj brend za 5 godina?

5 godina je dug period, i ukoliko se za 5 godina Funky Guerrilla i dalje bude nalazila na BiH tržištu to će biti veliki uspjeh za nas. Nadamo se da će ljudi prepoznati naš trud i da će im se proizvodi svidjeti, te da će se odlučiti i da kupuju naše proizvode, jer jedino tako možemo opstati. Pored toga, ako nam se planovi ostvare, vidimo se kao preduzeće koje će svoj brand da plasira na naše, ali i na tržište EU, te da imamo jedan stabilan rast i razvoj novih proizvoda, sa najmanje 3 divne kolekcije godišnje. :)

I mi se nadamo da ćemo tri puta godišnje gledati Funky Guerrilla novitete, a svima onima koji su se kroz ovaj razgovor zaljubili u vašu priču, ostaje nam reći kako će već od sutra, 14.1.2015. Funky Guerrilla odjevne komade moći kupiti u MODAMO.kreARTiva Concept Storeu na Rondou, u Mostaru. 


Bonjour

6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!)

TEKST: Bonjour.ba

6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!) 6 Majinih festivalskih izdanja koja se i danas prepričavaju (4 je posebno!)

Kada kažemo Sarajevo Film Festival, prvo pomislimo na filmove koji osvajaju publiku i slave umjetnost, a među onima koji festivalu daju poseban šarm nalazi se i Maja Čengić Miralem kao prepoznatljivo lice i osmijeh crvenog tepiha.

Godinama publiku pozdravlja u zanimljivim izdanjima i vodi program s elegancijom zbog koje je njen izlazak pred kamere postao drag i upečatljiv trenutak festivalskih večeri.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll1_bonjour_ba

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll2_bonjour_ba

Zato je upravo ona prva osoba s kojom je Bonjour.ba želio napraviti festivalski throwback i to u saradnji s Perwollom, brendom koji već drugu godinu zaredom podržava Sarajevo Film Festival i vjeruje da odjeća ima priče vrijedne čuvanja. 
 

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem6_bonjour_ba
 

Njihova zajednička nit? Ljubav prema trenucima koji traju, bilo da su u pitanju besprijekorne haljine na crvenom tepihu ili sjećanja koja se prepričavaju i godinama kasnije. 
 

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem7_bonjour_ba

sarajevo_film_festival_perwoll_maja_cengic_miralem5_bonjour_ba
 

Kroz šest pažljivo odabranih lookova, Maja nam je otkrila anegdote, emocije i male modne tajne koje su obilježile njene festivalske noći, a mi ćemo ih, baš poput njenih haljina, sačuvati od zaborava. 

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll7_bonjour_ba
 

Kada smo Maju pitali kada je nosila ovaj outfit i kakva su joj prva sjećanja na tu noć, odgovorila je bez razmišljanja prošle godine.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_55_bonjour_ba
 

 “Raznježi me svaki put kad ga vidim i i dalje mi izmami osmijeh na lice”, priznala nam je. Otkrila je i da su ovaj look birali oko dva mjeseca, a posebna atmosfera te večeri ostala joj je urezana u sjećanje.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_8_collage_bonjour_ba
 

Bijela odjeća na crvenom tepihu uvijek nosi dozu glamura, ali i izazova. Kada smo je pitali za ovaj look Maja nam je rekla da: “I sada sam oduševljena dizajnom ovog look-a.” 

 

maja_cengic_perwoll_59_bonjour_ba
 

Dodala je da je imala samo jednu probu za njega i da je, naravno, zahtijevao posebnu brigu i njegu.

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_5555_collage_bonjour_ba
 

Tada smo je pitali da nam otkrije trik koji koristi da odjeća izgleda besprijekorno i godinama nakon. “Meni je jako važna kvaliteta tkanine i samim tim ta tkanina zahtijeva posebnu njegu i brigu, pogotovo ljeti… Perwoll je moj vječni saveznik, deterdžent koji čuva boju, što je ljeti posebno važno s obzirom na češće nošenje svijetle i bijele tkanine.”

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll_9_collage_bonjour_ba
 

Ova izdanja su mali podsjetnik na to kako moda i sjećanja idu ruku pod ruku. Svaka haljina nosi trenutke iza kojih se kriju osmijesi, aplauzi i ona uzbuđenja tik prije izlaska na crveni tepih. Maja ih čuva s pažnjom, a uz njegu koja traje, ti komadi ostaju spremni za nove priče i neke buduće posebne prilike. 

 

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll10_bonjour_ba

sarajevo-film-festival-maja-cengic-miralem-perwoll11_bonjour_ba
 

Upravo tu ljubav prema trenucima koji traju dijeli i Perwoll jer odjeća vrijedi onoliko koliko vrijedi priča koju nosi. Ostatak priča kako su nastali ostali lookovi, koje anegdote Maja do sada nikada nije podijelila pogledajte u našem video formatu.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Perwollom

Produkcija: Bonjour.ba  
Fotografije/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!