TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.1.2015.
Funky Guerrila je veoma mlad bh.brend. Naime, osnovan je u desetom mjesecu prošle godine, a naše simpatije je zadobio već na samom početku.
Zašto su Funky Guerrilla odjevni komadi neobični, zašto im možemo nositi s ponosom i zašto se nadamo da će upravo oni promijeniti omjer snaga na domaćoj modnoj sceni, saznali smo u razgovoru s dvadesetdevetogodišnjim Predragom Borojevićem, izvršnim direktorom FG Grupa d.o.o. Gradiška.
Predrag Borojević
Ok, nama se sviđa Funky Guerilla. Da čujemo sada vas. Recite našim čitateljima što se krije iza vašeg brenda? Tko je pokretač i koliko dugo već djelujete u BiH?
Funky Guerrilla brand je još uvijek veoma svjež, i prisutan je na BiH tržištu od oktobra 2014. godine kada smo i pokrenuli proizvodnju i predstavili svoju prvu kolekciju. Iza našeg branda se krije grupa entuzijasta koja je željela da pokrene vlastitu proizvodnju i da okupi mlade, talentovane ljude koji će raditi na ideji razvoja društvenog preduzetništva, i razvoja branda te pokazati da mladi ljudi imaju snage i umijeća da uspiju usprkos teškoj situaciji u kojoj se nalaze.
Vratimo se na početak. Kako ste došli do ideje za pokretanjem ovakvog brenda? I što vas je motiviralo da ideju u stvarnosti i realizirate?
Ideja se rodila početkom 2014. godine kada je udruženje Most, koje je i osnivač društvenog preduzeća, krenulo da razmatra mogućnosti direktnog zapošljavanja mladih ljudi i podsticanja njihove proaktivne uloge u traženju posla i stvaranju novih vrijednosti. Tada smo odlučili da sami pokrenemo jedan potpuno novi brand i da se upustimo u avanturu otvaranja preduzeća i pokušamo da se, bar malo i u skladu sa našim mogućnostima, uhvatimo u borbu s problemom nezaposlenosti mladih. To nas je motiviralo i dovelo u ovu poziciju gdje smo danas.
Zašto baš naziv Funnky Guerilla?
Mnogi će se iznenaditi kada kažemo da iza naziva našeg branda stoji jedna čitava filozofija i odnos prema društvu u cjelini. S obzirom da je FG Grupa društveno preduzeće, jasno je da težimo ka jednakosti i socijalnoj pravdi u našoj zemlji, ali i van nje. Zapošljavamo isključivo mlade ljude do 30 godina starosti, ali i ostale teško zapošljive grupe, i dajemo im priliku da pokažu svoje vještine, koje sigurno imaju. Rezultate njihovog rada možete vidjeti na našim proizvodima. Ovo, na jedan specifičan način, predstavlja borbu mladih protiv nezaposlenosti, ali igerilski rat(Guerrilla) jedne male proizvodnje sa svjetski poznatim brandovima prisutnim na našem tržištu.
Međutim naša Guerrilla nije naoružana, niti neprijateljski nastrojena, već se borikreativnim sredstvima i idejama mladih sa naših prostora. Pokušavamo da stvorimo jedinstveno preduzeće i jedinstvene proizvode koji su kreirani u Bosni i Hercegovini i od mladih ljudi koji u njoj žive i žele da rade. Naša Guerrilla koristi pozitivnu energiju svih osoba koje su u nju uključene, ali i Vas, naših zadovoljnih kupaca, te zato želimo da ona budeFunkyi da se širi kroz BiH, ali i daleko šire.
Funky Guerrilla tim
Kažete da ste društveno odgovorno poduzeće. Kroz koje aspekte se ogleda ta društvena odgovornost?
Mislimo da je prvo jako bitno da malo približimo termin 'društveno preduzetništvo' čitaocima. S obzirom da termin društveno preduzeće još uvijek nailazi na pomalo zbunjujuće reakcije, neophodno je napomenuti da je društveno preduzeće biznis koji posluje s idejom da kroz zaradu koju ostvari putem prodaje proizvoda ili usluga ispuni jasnu društvenu misiju. To znači da zarađena sredstva ne služe uvećanju imovine pojedinaca – već se ulažu u druge svrhe, što u našem slučaju podrazumijeva dalje zapošljavanje (prvenstveno) mladih, zaštitu životne sredine, rad sa mladima, neformalno obrazovanje, razvoj volonterizma, itd.
Naše preduzeće je u 100% vlasništvu udruženja Most koje je nevladina, neprofitna organizacija, koja teži izgradnji i jačanju civilnih inicijativa i građanskog društva u lokalnoj zajednici na principu održivog razvoja. Princip održivog razvoja je doveo „Most“ do uspostavljanja tri programska djelovanja udruženja, i to: omladinski rad, zaštita životne sredine i lokalni razvoj – u sklopu kojeg je i osnovano društveno preduzeće FG Grupa. Tako da većina profita koja se ostvari, ide u redovne aktivnosti udruženja.
Vaš web shop je već aktivan. Recite nam, kakav je interes za odjećom urbanog izričaja kakva je vaša?
Web shop je aktivan od 6. oktobra 2014. godine i od tada je moguće naručiti naču robu putem www.funkyguerrilla.com. Moramo reći da je internet prodaja kod nas još uvijek u povojima, a sa druge strane odjeća je nešto što se ljudi inače teško odlučuju naručiti preko interneta tako da je stepen prodaje preko nije na visokom nivou. Međutim, interesa za naše proizvode zaista ima i sada tražimo i lokalne partnere kako bi pored internet prodaje, plasirali naše proizvode i kroz maloprodajne objekte širom BiH.
Ekipa na snimanju Funky Guerrila fotografija za web shop
Kakve materijale koristite u izradi Funnky Guerilla garderobe?
Za Funky Guerrilla proizvode koristimo materijale visokog kvaliteta. S obzirom da težimo visokom kvalitetu izrade, moramo da radimo sa vrhunskim materijalima. To su najčešće prirodni materijali kao što su pamuk ili viskoza, međutim ima i ostalih materijala koje koristimo za haljine kao što je Ponte Roma koji ima i drugih primjesa. Npr. za naše dukseve koristimo dve vrste futera koji je veoma udoban, dok neki imaju i određeni postotak elastina, što dodatno daje komfor.
Kako biste opisali modni izričaj u Bosni i Hercegovini i koliko su, prema vašem iskustvu, naši sugrađani otvoreni prema domaćim dizajnerima?
S obzirom da ja sam nisam dizajner, jako mi je teško dati odgovor na to pitanje. Smatram ipak da javnost još uvijek nije toliko otvorena prema domaćim dizajnerima, i da je potrebno pružiti priliku mladim dizajnerima da se dokažu i predstave našoj javnosti. Mi upravo želimo da promovišemo takav jedan koncept i naše dosadašnje kolekcije koje smo razvili su djelo mladih dizajnera iz Banja Luke sa kojima smo sarađivali.
Gledali smo video sa snimanja vaše prve kolekcije i u videu se pojavljuje puno nasmiješenih lica. Recite nam, tko sve radi na razvoju vašeg brenda?
Na razvoju branda radi čitav jedan tim ljudi: od dizajnera odjeće, preko grafičkih dizajnera, naših vrijednih zaposlenika u proizvodnji koji rade na konstrukcijama po nacrtima dizajnera, te izradi odjevnih predmeta, fotografa, do tima koji se bavi administracijom, prodajom, marketingom, itd.
U razvoj branda je uključen zaista širok spektar ljudi i uloženo je puno truda, te se nadam da će javnost to i da prepozna.
Nedavno smo na MODAMO.info premijerno predstavili i vašu kolekciju 'Black Limited' koju ste napravili u suradnji s Markom Feherom. Marko je u ovom slučaju bio gostujući dizajner. Planirate li napraviti još sličnih suradnji i kada će ta kolekcija biti dostupna za kupovinu?
Ova kolekcija je već dostupna u prodaji i naišla je na zaista dobre reakcije. Modamo.info je imala priliku i da premijerno predstavi editorijal koji smo uradili sa aktuelnom Miss BiH Isidorom Blagovčanin. Saradnja sa Markom Feherom je bila odlična, jer smo dobili prepoznatljive proizvode u njegovom stilu, ali koji su opet bili i komercijalno orjentisani. Sigurno da ćemo ovakve tipove saradnje praktikovati i u budućnosti, jer mogu donjeti puno dobrih stvari. Ove saradnje pružaju priliku mladim dizajnerima da izraze svoj talenat, a nama da kroz taj vid saradnje dođemo do novih i jedinstvenih proizvoda.
Pored toga, kakvi su planovi za skoru budućnost, a gdje vidite svoj brend za 5 godina?
5 godina je dug period, i ukoliko se za 5 godina Funky Guerrilla i dalje bude nalazila na BiH tržištu to će biti veliki uspjeh za nas. Nadamo se da će ljudi prepoznati naš trud i da će im se proizvodi svidjeti, te da će se odlučiti i da kupuju naše proizvode, jer jedino tako možemo opstati. Pored toga, ako nam se planovi ostvare, vidimo se kao preduzeće koje će svoj brand da plasira na naše, ali i na tržište EU, te da imamo jedan stabilan rast i razvoj novih proizvoda, sa najmanje 3 divne kolekcije godišnje. :)
I mi se nadamo da ćemo tri puta godišnje gledati Funky Guerrilla novitete, a svima onima koji su se kroz ovaj razgovor zaljubili u vašu priču, ostaje nam reći kako će već od sutra, 14.1.2015. Funky Guerrilla odjevne komade moći kupiti u MODAMO.kreARTiva Concept Storeu na Rondou, u Mostaru.
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Planirate li kratki bijeg za Prvi maj, ali ne želite gubiti vrijeme na presjedanja? Bez brige! Izdvojili smo četiri atraktivne destinacije do kojih možete stići direktnim letom iz BiH. Spremire kofere i pripremite se za nezaboravno putovanje!
Milano: Grad gdje 1. maj ima stila
Dok se ostatak svijeta odmara uz roštilj, vi možete prošetati ulicama gdje je svaki izlog editorijal, a svaki espresso kao iz filma. Milano je savršen za kratki city break.
Spoj je kulture, mode i capuccina s pogledom na Duomo, a uz direktni let iz Sarajeva, doslovno ste na večeri u Italiji. Dakle, dan možete provesti na kafici s rajom, a već navečer biti na italijanskom tlu spremni za vikend ispunjen pastom, dizajnom i dozom tog prepoznatljivog milanskog šarma.
Direktni let Sarajevo – Milano (BGY) | Ryanair
Datum: Četvrtak, 1. maj 2025.
Avio-kompanija: Ryanair
Vrijeme polaska: 19:10
Vrijeme dolaska: 01:15 (2. maj)
Trajanje leta: 1h 30min
Aerodrom dolaska: Milano Bergamo (BGY)
Ovaj let je direktan i operira se Boeing 737 avionom.
Rezervacija: Ryanair – Let Sarajevo – Milano
Beč: 1. maj za ljubitelje elegancije i torti s pričom
Ako vam je 1. maj sinonim za miran bijeg, šetnju uz Dunav i kafu koja se pije satima… Beč je vaš vibe. Grad muzike, muzeja i slastičarni koje izgledaju kao kulise iz kraljevskih serija… vidite se tamo? Uz jutarnji let iz Sarajeva, već do doručka možete biti uz Sacher tortu u samom srcu Evrope.
Direktni let Sarajevo – Beč (VIE) | Austrian Airlines
Datum: četvrtak, 1. maj 2025.
Avio-kompanija: Austrian Airlines
Vrijeme polaska: 06:10
Vrijeme dolaska: 07:20
Trajanje leta: 1h 10min
Tip aviona: Airbus A320-100/200
Ovaj direktni let omogućava brz i udoban dolazak u Beč. Prema dostupnim informacijama, Austrian Airlines je jedina aviokompanija koja nudi direktne letove na ovoj relaciji.
Rezervacija: Austrian Airlines – Let Sarajevo – Beč
London: Kad vam za 1. maj treba doza britanskog šarma
Zaboravite na izlete u prirodi ove godine 1. maj može biti u znaku crvenih autobusa, čaja s mlijekom i šopinga na Oxford Streetu. London je klasična destinacija koja nikad ne dosadi, a sada je dostupna direktno iz Sarajeva. Večernji let? Savršen da preskočite gužvu i stignete taman za kasnu šetnju uz Temzu.
Direktni let Sarajevo – London (Stansted) | Ryanair UK
Datum: četvrtak, 1. maj 2025.
Avio-kompanija: Ryanair UK
Vrijeme polaska: 20:55
Vrijeme dolaska: 22:40
Trajanje leta: 2h 45min
Aerodrom dolaska: London Stansted (STN)
Ovaj direktni let omogućava brz i udoban dolazak u London. Prema dostupnim informacijama, Ryanair UK je jedina aviokompanija koja nudi direktne letove na ovoj relaciji.
Rezervacija: Ryanair – Let Sarajevo – London
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!