TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 11.10.2024.
Treće izdanje Woman.Comm konferencije je sve bliže.
U Bosanskom kulturnom centru u Sarajevu 15. i 16. oktobra okupit će se vodeći predstavnici komunikacijske industrije, kako iz BiH, tako i iz susjednih zemalja i šire! Fokus kao i prethodnih godina je komunikacijska industrija, umrežavanje i jačanje žena iz Adria regije te odgovorno poslovanje, društvena odgovornost, trendovi i brendovi.
Upravo o brendu i to o državi kao brendu, na konferenciji će govoriti profesor Božo Skoko koji smatra da su nam proizvodi kao brendovi odavno poznati, plaćamo za njih i veću cijenu, jer očekujemo provjeren kvalitet i zadovoljstvo. Naviknuti smo na to i da nam ljudi poput Ronalda, Obame ili Richarda Bransona postaju brandovi, no trenutno fokus „brendiranja“ postaju države, regije i gradovi.
Kako da grad, ili država postanu brend?
Svi smo sigurno nekada u životu željeli posjetiti New York, London, pa čak i Novi Zeland, jer smo čuli brojne pozitivne priče o njima. New York već dvije decenije ima marketinški tim u rukovodstvu koji ga svakodnevno čini privlačnijim i popularnijim u svijetu. Svjesni te činjenice, čak i zemlje u razvoju poput Albanije, ističe Skoko, angažuju međunarodne promotivne agencije koje će raditi na jačanju vlastite percepcije u svijetu.
„Iako se to donedavno činilo nepotrebnim, živimo u vremenu kad je teško zamisliti bilo koju državu na svijetu koja ne bi trebala postati brend. Države su, naime, kopirajući korporacije shvatile da ne mogu preživjeti na globalnom tržištu ako pored vlastitog teritorija, vlasti i suvereniteta, vojske i izvoznih proizvoda, ne postignu ugled.
Kako piše Simon Anholt, vodeći britanski stručnjak za brendiranje destinacija, bilo da razmišljamo o tome kamo na odmor, kupovini proizvoda proizvedenog u određenoj državi, prijavljivanju za posao u inozemstvu, selidbi u novi grad, oslanjamo se na našu percepciju tih mjesta kako bi nam proces donošenja odluke bio što lakši, brži i učinkovitiji. Nemamo vremena za dubinske analize, pa se češće vodimo stereotipima, površnim uvidom i imidžima“, kazao je prof. Božo Skoko.
Skoko smatra da država koja posjeduje ugled u međunarodnoj javnosti lakše plasira svoje proizvode na strana tržišta, lakše privlači turiste i ulagače, lakše „prodaje“ svoju kulturu i način života, a u međunarodnoj politici joj se često progleda kroz prste.
Sarajevo Film Festival kao brend BiH
Da imamo i pozitivnih primjera, koji čine pozitivnu percepciju o BiH dokaz je Sarajevo Film Festival, koji je ove godine imao svoje trideseto izdanje. Nastao još u ratnim godinama, prkosi složenom državnom uređenju, različitim politikama, podjelama.
„Vrlo važna stvar koja nadilazi sve te podjele je što organizaciji Festivala prije svega prilazimo profesionalno iz pozicije filmskih djelatnika i publike, tako sve dobiva drugi smisao. Upravo tako se razvijao SFF, od malog događaja koji je Sarajevu pod opsadom donio filmove do postepenog okretanju prema užoj i široj regiji i na taj način profiliranja festivala kao jedinstvenog događaja u Europi i šire. Kada otkrijete svoj pravi profil i svoj pravi smisao, onda je sasvim prirodno da će projekat postati važan i jak brend“, kazala je Elma Tataragić, scenaristica, producentica i selektorica Sarajevo Film Festivala.
Sarajevo Film Festival svake godine pokazuje kako BiH može biti atraktivna, funkcionalna i povoljna za život i rad, dodaje Elma. Imidž BiH kao nestabilne, siromašne i postratne zemlje itekako pomjeraju projekti iz kulture, posebno ovako veliki kao što je Sarajevo Film Festival koji privlače nekoliko hiljada profesionalaca svake godine i preko 100.000 gledatelja u BiH. To utiče na sliku Sarajevo i BiH, na ekonomiju, na kulturni život, ali općenito na kvalitet života.
Sve o brendiranju države, kako brendovi mijenjaju pogled na svijet i o uspjehu na Balkanu možete čuti na trećoj Woman.Comm konferenciji.
* * *
Naslovna fotografija: Pexels.com
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba/PR
Nakon uspješnog lansiranja prve radnje 2022. godine u sarajevskom Alta shopping centru, bh. brend Werkstatt prepoznatljiv po unikatnom, ručno izrađenom dizajnerskom nakitu, s ponosom najavljuje otvaranje svoje druge radnje.
Smješten u samom srcu Starog grada, na adresi Gazi Husrev-begova 45, Baščaršija.
Otvaranjem radnje u Starom gradu, Werkstatt dodatno učvršćuje svoju vezu s lokalnom kulturom i identitetom, i nastavlja graditi most između tradicionalne grafike i savremenog dizajna.
Brend se od početka oslanja na princip održive i male serijske proizvodnje, s naglaskom na ručni rad, pažljivo birane materijale i estetsku dosljednost.
U svakom komadu ogleda se spoj posvećenosti ručne izrade i umjetničke slobode, što Werkstatt čini prepoznatljivim na domaćem tržištu, ali i izvan njega.
Otvaranje nove radnje na Baščaršiji označava novu fazu u razvoju brenda, s ambicijom da se još čvršće veže za lokalni kontekst, ali i istupi prema međunarodnoj publici kroz autentičan dizajn i jasnu viziju.
U ambijentu koji odiše historijom i autentičnim duhom Sarajeva, Werkstatt predstavlja kolekcije nakita koje brišu granice između umjetnosti, dizajna i zanatstva. Svaki komad izrađuje se ručno, s pažnjom na detalje, materijale i izražajnu snagu.
Otvorenje radnje obilježeno je druženjem kojem su prisustvovali brojni prijatelji brenda, predstavnici kreativne scene, kao i ljubitelji unikatnog nakita.
U intimnoj i opuštenoj atmosferi, gosti su imali priliku među prvima vidjeti nove modele nakita, osjetiti estetiku brenda i doživjeti Werkstatt kroz njegov prepoznatljivi spoj minimalizma, elegancije i autentičnosti.
Otvaranjem nove radnje, Werkstatt nastavlja graditi svoju priču u prostoru u kojem se tradicija susreće sa savremenim stvaralaštvom, potvrđujući svoju posvećenost autentičnosti, lokalnoj proizvodnji i vrhunskom zanatstvu.
Foto: Amina Ahmetagić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!