TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 11.10.2024.

Treće izdanje Woman.Comm konferencije je sve bliže.


U Bosanskom kulturnom centru u Sarajevu 15. i 16. oktobra okupit će se vodeći predstavnici komunikacijske industrije, kako iz BiH, tako i iz susjednih zemalja i šire! Fokus kao i prethodnih godina je komunikacijska industrija, umrežavanje i jačanje žena iz Adria regije te odgovorno poslovanje, društvena odgovornost, trendovi i brendovi.

Upravo o brendu i to o državi kao brendu, na konferenciji će govoriti profesor Božo Skoko koji smatra da su nam proizvodi kao brendovi odavno poznati, plaćamo za njih i veću cijenu, jer očekujemo provjeren kvalitet i zadovoljstvo. Naviknuti smo na to i da nam ljudi poput  Ronalda, Obame ili Richarda Bransona postaju brandovi, no trenutno fokus „brendiranja“ postaju države, regije i gradovi.




Kako da grad, ili država postanu brend?

Svi smo sigurno nekada u životu željeli posjetiti New York, London, pa čak i Novi Zeland, jer smo čuli brojne pozitivne priče o njima. New York već dvije decenije ima marketinški tim u rukovodstvu koji ga svakodnevno čini privlačnijim i popularnijim u svijetu. Svjesni te činjenice, čak i zemlje u razvoju poput Albanije, ističe Skoko, angažuju međunarodne promotivne agencije koje će raditi na jačanju vlastite percepcije u svijetu.

Iako se to donedavno činilo nepotrebnim, živimo u vremenu kad je teško zamisliti bilo koju državu na svijetu koja ne bi trebala postati brend. Države su, naime, kopirajući korporacije shvatile da ne mogu preživjeti na globalnom tržištu ako pored vlastitog teritorija, vlasti i suvereniteta, vojske i izvoznih proizvoda, ne postignu ugled.

Kako piše Simon Anholt, vodeći britanski stručnjak za brendiranje destinacija, bilo da razmišljamo o tome kamo na odmor, kupovini proizvoda proizvedenog u određenoj državi, prijavljivanju za posao u inozemstvu, selidbi u novi grad, oslanjamo se na našu percepciju tih mjesta kako bi nam proces donošenja odluke bio što lakši, brži i učinkovitiji. Nemamo vremena za dubinske analize, pa se češće vodimo stereotipima, površnim uvidom i imidžima
“, kazao je prof. Božo Skoko.




Skoko smatra da država koja posjeduje ugled u međunarodnoj javnosti lakše plasira svoje proizvode na strana tržišta, lakše privlači turiste i ulagače, lakše „prodaje“ svoju kulturu i način života, a u međunarodnoj politici joj se često progleda kroz prste. 


Sarajevo Film Festival kao brend BiH

Da imamo i pozitivnih primjera, koji čine pozitivnu percepciju o BiH dokaz je Sarajevo Film Festival, koji je ove godine imao svoje trideseto izdanje. Nastao još u ratnim godinama, prkosi složenom državnom uređenju, različitim politikama, podjelama. 

Vrlo važna stvar koja nadilazi sve te podjele je što organizaciji Festivala prije svega prilazimo profesionalno iz pozicije filmskih djelatnika i publike, tako sve dobiva drugi smisao. Upravo tako se razvijao SFF, od malog događaja koji je Sarajevu pod opsadom donio filmove do postepenog okretanju prema užoj i široj regiji i na taj način profiliranja festivala kao jedinstvenog događaja u Europi i šire. Kada otkrijete svoj pravi profil i svoj pravi smisao, onda je sasvim prirodno da će projekat postati važan i jak brend“, kazala je Elma Tataragić, scenaristica, producentica i selektorica Sarajevo Film Festivala.
 


Sarajevo Film Festival svake godine pokazuje kako BiH može biti atraktivna, funkcionalna i povoljna za život i rad, dodaje Elma. Imidž BiH kao nestabilne, siromašne i postratne zemlje itekako pomjeraju projekti iz kulture, posebno ovako veliki kao što je Sarajevo Film Festival koji privlače nekoliko hiljada profesionalaca svake godine i preko 100.000 gledatelja u BiH. To utiče na sliku Sarajevo i BiH, na ekonomiju, na kulturni život, ali općenito na kvalitet života.

Sve o brendiranju države, kako brendovi mijenjaju pogled na svijet i o uspjehu na Balkanu možete čuti na trećoj Woman.Comm konferenciji. 

* * *
Naslovna fotografija: Pexels.com
Foto: PR


Bonjour

Šta je sve Mostar vidio ovog vikenda? Od sevdaha do slobodnog pada.

TEKST: Bonjour.ba/PR

Šta je sve Mostar vidio ovog vikenda? Od sevdaha do slobodnog pada. Šta je sve Mostar vidio ovog vikenda? Od sevdaha do slobodnog pada.

Mostar je ovog vikenda ponovo bio epicentar adrenalina, emocija i spektakularnih skokova, Red Bull Cliff Diving Svjetska serija stigla je do pretposljednje stanice u sezoni, a grad na Neretvi ugostio je najbolje svjetske skakače i skakačice.

Nakon tri runde održane u četvrtak i petak, koje su ponudile spektakularne skokove, uzbuđenja, preokrete i neizvjesnost, subota je bila rezervisana za četvrtu završnu rundu stanice u Mostaru. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_012


Nakon toga uslijedila je parada skakača i skakačica, koji su u čamcima na Neretvi pozdravili publiku, a spektakl su dodatno podigli padobranci Red Bull Skydiving tima Marco Waltenspiel i Marco Fürst gdje su izveli skok iz aviona i proletjeli ispod luka Starog mosta.


bonjour_ba_red_bull_Cliff_diving_mostar_Sulejman_Omerbasic__01

bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_011


Žene su skakale s visine od 21, a muškarci s 27 metara, a posljednja stanica sezone na rasporedu je 19. septembra u Bostonu. 

Još jedna nezaboravna stanica Red Bull Cliff Diving Svjetske serije održana je u Mostaru, a za pobjede su se pred mnogobrojnom publikom izborili Rhiannan Iffland i Constantin Popovici


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_sulejman_omerbasic08


Nezaustavljiva Iffland   

U ovu rundu su kao vodeći ušli Australka Rhiannan Iffland i Constantin Popovici. Četvrtu rundu je pred mnogobrojnom publikom u Mostaru, ali i gledaocima pored malih ekrana, odličnim skokom otvorila Kolumbijka Isabel Perez, debitantkinja u Red Bull Cliff Diving Svjetskoj seriji. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_08


Takmičenje u ženskoj kategoriji je ponudilo brojne atraktivne skokove, a svoju dominaciju još jednom je potvrdila Rhiannan Iffland. Stala je na platformu, uživala u trenutku i energiji, potom je zatražila i dobila gromoglasnu podršku publike, a onda je izvela fantastičan skok. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_sulejman_omerbasic05

bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_05


Time je upisala novu pobjedu, ali i osigurala devetu vezanu titulu u Red Bull Cliff Diving Svjetskoj seriji na pretposljednjoj stanici sezone. Trofej kralja Kahekilija će joj biti dodijeljen u Bostonu. Na podijumu su joj se pridružile sunarodnjakinja Xantheia Pennisi i Amerikanka Kaylea Arnett


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_01


"U šoku sam trenutno, ne mogu vjerovati da sam ovdje u Mostaru osigurala titulu, to je potpuno ludo. U Bostonu ću maksimalno uživati. Godina je bila teška, nisam znala kako će se stvari odvijati zbog manjeg broja stanica. Nevjerovatan je osjećaj osvojiti titulu na pretposljednjoj stanici, naporno sam radila za ovo, a sada uživam u tome", izjavila je Iffland. 

Prije skoka je pokazala emocije dok je stajala na platformi. "Da, bilo je ludo. Imam ritual koji prolazim u glavi. Bilo je i malo suza, osjećala sam zahvalnost zbog svega što radim i života koji živim kroz svoj sport i Red Bull Cliff Diving Svjetsku seriju. Bilo je sjajno, sve vas volim", dodala je Australka. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_04

Pobijeda Popovicia uprkos povredi  

Muškarci su također impresionirali publiku svojim vještinama i odvažnim skokovima, a pobjeda je zahvaljujući gotovo savršenom skoku i uprkos problemu s povredom noge pripala Popoviciju. Rumun je slavio ispred Amerikanca Jamesa Lichtensteina i Francuza Garyja Hunta


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_03


Za najbolji skok je izabran onaj koji je izveo Andrea Barnaba. "Osjećao sam bol tokom prošle sedmice, tako da nisam znao šta mogu očekivati ovdje. Uopće nisam trenirao, osim današnjeg skoka s 20 metara. Osjećaj je bio dobar, ali sam prilikom skoka u četvrtoj rundi ponovo istegnuo mišić, tako da sam sretan što prethodno nisam trenirao. Čuvao sam svoje tijelo i računao na svoje iskustvo. Fokusirao sam se, ostavio sve po strani i uradio ono što znam", kazao je Popovici. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_07


On je u dobroj poziciji da se na posljednjoj stanici sezone bori za titulu. "Šta je najgore što se može dogoditi? Otići ću tamo i odraditi svoje skokove. Teško je, Gary ima nekoliko bodova prednosti. Oslanjao sam se na druge skakače da će malo 'promiješati' poredak, no razlika je i dalje velika. Ipak, preostala je još jedna stanica do kraja sezone, još četiri runde. Bit će borbe do posljednjeg skoka", istakao je Rumun. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_06


Grad u ritmu Cliff Divinga  

Mostar je živio od ranih jutarnjih sati, a mnogobrojni Mostarci, posjetioci i turisti uživali su u šetnji i bogatoj gastronomskoj ponudi grada na Neretvi. Također, iz Sarajeva je stigao poseban voz, koji je bio organizovan za posjetu Mostaru i uživanje u spektaklu Red Bull Cliff Divinga. 


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_02

bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_09


Vožnja jednom od najljepših željezničkih ruta u Evropi je protekla u ugodnoj atmosferi uz zvuk gitare i osvježavajući energetski napitak Red Bull. 

Program u Mostaru otvoren je nastupom "kraljice sevdaha" Hanke Paldum, koja je s platforme postavljene na Starom mostu otpjevala svoju pjesmu "Ali pamtim još", što je bio sjajan i prikadan uvod za ono što je publiku očekivalo u nastavku.


bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_sulejman_omerbasic06

bonjour_ba_red_bull_cliff_diving_mostar_sulejman_omerbasic04

 
Za vođenje programa i dobru atmosferu bili su zaduženi Gaga i Stihi iz grupe Helem Nejse, kao i voditelj Zoran Filičić, dok se za muzički ugođaj pobrinuo DJ Soul.

Zabava u Mostaru se nastavila i to na pet lokacija u starogradskoj jezgri, a među njima su Hamam Stage, Ali Baba Stage, Duradžik Stage, Lazy Stage i Bijeli Bar Stage. 

Za one koji su propustili gledati završnu rundu skokova uživo, dostupni su snimci na YouTube i Red Bull TV-u.
 

Foto: Denis Ruvić, Sulejman Omberbašić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!