TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.3.2023.
Kada bismo morali odabrati jedan segment Bonjour.ba kao omiljeni, to bi bez sumnje bio svaki razgovor sa ženama. Poduzetnice, direktorice, pokretačice malih biznisa, modne ili beauty zaljubljenice ili interijer i gourmet majstorice, svaka od njih nosi posebno mjesto na Bonjour.ba.
Kada govorimo o karijeri u BiH i uspješnim brendovima ta lista nije potpuna bez žene koja stoji iza cijelog kreativnog procesa jednog od najuspješnijih bh. brendova – Alme Ras. Danas vas upoznajemo sa Sedinom Memagić, kreativnom direktoricom ovog brenda. Ukoliko ste imali priliku razgovarati ili surađivati sa Sedinom onda ste jasno mogli primijetiti njeno zalaganje, spretnost i strast prema onome što radi.
Iako to danas nije tema našeg razgovora, ne možemo ne spomenuti ni Sedinine odjevne kombinacije, koje za mnoge predstavljaju inspirativna poslovna izdanja.
Sa Sedinom smo željeli razgovarati o uspjehu, karijernim barijerama i greškama, ali i o mentorstvu i uticaju koji podrške žena imaju na razvoj svake industrije. Šta je to Sedina imala reći na naše upite, čitajte u nastavku.
Sedina Memagić, kreativna direktorica brenda Alma Ras
Sedina, kreativna ste direktorica jedne od najpoznatijih bh. kompanija i poslovni uzor mnogim ženama. Koliko ste ponosni na svoj rad i uticaj koji Alma Ras ima na domaće tržište?
Ponosna sam na svoje ljude, na svoj rad i na uspjeh moje kompanije. Kao lideri u tekstilnoj industriji, pomjeramo mnoge granice. Radimo s izuzetnim uposlenicima koji rastu i razvijaju se s našom kompanijom. Pored toga, kupci nam vjeruju, rado se vraćaju - a to sve predstavlja najveći uspjeh jedne kompanije.
Kako je zapravo tekla vaša karijera? Da li ste oduvijek željeli biti kreativna direktorica Alme Ras ili ste imali druge planove?
Uvijek sam se htjela baviti kreativnim radom, to zasigurno. Moja karijera jeste zavidna, radila sam i razvijala sam se postepeno, ali i kroz sve segmente poslovanja od prodaje, preko razvoja, art –direkcije, do upravljanje ljudima i procesima. Takav razvojni put mi je donio iskustvo i potrebnu širinu da doprinesem daljem rastu kompanije i prenesem svoje znanje dalje kako bismo se svi razvijali.
Biti dio kompanije, pogotovo porodične, gdje možeš dati svoj doprinos je nevjerovatan osjećaj.
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju jednoj kreativnoj direktorici?
Najvažnije sposobnosti i znanja za uspjeh, ma kojoj karijeri su spremnost na promjene, odlučno suočavanje sa izazovima, ali i kreativan pristup. Biti kreativan nije značajno samo u kreativnoj industriji. Biznisima generalno treba kreativnijeg pristupa u poslu, odnosu s kupcima, ljudima i lokalnom zajednicom.
Konstantno praćenje trendova kreativne industrije, inspiracija, motivacija i dobra koordinacija s ostalim odjelima razvoja proizvoda su dio mog svakodnevnog posla kao kreativne direktorice. Opet, važno je da smo u svakom momentu svjesni da postoji prostor za napredak.
Otkrijte nam jednu vašu osobinu/sposobnost ili talent zbog kojih dobro radite vaš posao?
Neiscrpan izvor ideja, sposobnost vizije u trenutku i vizualizacije iste. Kako čujem, svojim stilom i radom inspirišem ostale uposlenike, a vjerujem da je to rezultat moje emocionalne inteligencije i osjećaja u radu s timom.
Na koji način se zapravo inspirišete?
Inspiraciju vidim u svemu, prvo ja moram biti zadovoljna sobom i inspirisati sebe.
Dosta je lijepog oko nas, samo je bitno koliko smo spremni da to vidimo i iz svega najljepše uzmemo. Inspirišu me moji uposlenici, kolege i saradnici, kupci i njihova iskustva. Naša kompanija se trudi da svakim danom stvori bolje uslove rada i kreativnije okruženje. Kroz taj proces svi rastemo, a za mene je to izvor neiscrpne inspiracije.
Kao jedna od liderica velike bh. firme šta vam je bila najizazovnija barijera za prevazići?
Najveći izazov je bio pronaći diferencijator našeg branda, definisati jasan pravac u kom želimo ići, te dosljednost sprovođenja i strategije uprkos izazovima. Pokazalo se da smo jak brand i da se ništa ne dešava slučajno. To nam je ujedno dalo priliku da još više ojačamo i zauzmemo još bolju tržišnu poziciju. Kada tržište pokaže reakcije kakve mi bilježimo iz godine u godinu, to znači da ste na dobrom putu.
Koja greška u karijeri vam je ostala u pamćenju, a iz koje ste uspjeli naučiti nešto važno?
Bilo je i dosta grešaka naravno, ali svaka je bila lekcija. Ne postoje takve organizacije u kojima nema grešaka. Ljudi smo da bismo i pogriješili pa i na taj način učili. Važna greška koja mi se skoro desila mi je pokazala da za neke kampanje tržište nije još uvijek spremno, da treba vremena. Naučila sam mnogo iz svih grešaka, između ostalog i to da što ste jači brend ili kompanija jača su i očekivanja kupaca. To je motivacija za konstantni razvoj.
Da li ste u svojoj karijeri imali žene mentorice i koliko vam je to zapravo pomoglo u radu i rastu?
Imala sam mentorice, među prvima moja majka Almasa, a ženama koje su utjecale na moju karijeru sam neizmjerno zahvalna. Bodrile su me i usmjeravale u smislu da postanem najbolje od onoga što je već u meni i da ostvarim svoj potencijal. Pitanje koga izabrati, koga uzimate za primjer, s kim se poistovjećujete je veoma bitno.
Također, bitno je i da mentor zna koji je idealan put po kojem se trenutno krećete i koju putanju razvoja će odabrati za vas. Ja sam zaista imala sreću, ali i volju da napredujem što je važno koliko i sam izbor mentora. Mi žene razumijemo bolje jedna drugu u svim segmentima našeg života i žene sa lakoćom uviđaju na koji način možemo podnijeti izlazak iz sopstvene zone komfora.
Enisa Gleda (trade specialist), Nermina Kadrić (marketing manager), Mervana Muhović (PR), Azra Omerhodžić (digital marketing specialist)
Koji je vaš najbolji savjet za buduće poduzetnice kada je u pitanju razvoj brenda?
Moj savjet je da vjeruju u sebe i svoj brand. Da se maksimalno posvete i stave u ulogu samog korisnika. Jako je bitno definisati ciljne skupine i poruke kome se obraćaju.
Kreirati kampanje koje su u skladu sa personom koja opisuje njihov brand (životni stil, starosna skupina, primanja, obrazovanje, interesne sfere) i što je najbitnije biti drugačiji, jedinstven.
Na koji način ste vi danas tu za mlade poduzetnice, kolegice i suradnice?
Ja sam često u ulozi mentora i saradnika, neko ko svojim imputima želi da moj kolega i saradnik dođe do najboljeg i najkreativnijeg rješenja. Učestvujem na panelima i diskusijama na kojima su mladi ljudi u publici. Nastojim da na svaki mogući način podržim i pospješim njihov rad.
Foto: Alma Ras konferencija
Za kraj vas nećemo pitati kako to 'kao žena' stižete sve obaveze u danu. Ono što želimo znati jeste jedan korak vaše mental health rutine koji ne preskačete ni jedan dan?
Zahvalnost prije svega, na svemu što jeste i na onome što imate, to je jedini način da budete bolji, jer time privlačite bolje. Kad vam se učini nešto teško, odvažite se da to učinite, jer na taj način razvijate sebe i druge oko sebe. Kad mislite da je nada nestala, dajte joj još jednu šansu, tako ćete se vi motivisati, a i vaš tim. Umor je dobra reakcija da pravite dobre stvari i izlazite iz zone komfora.
Ako se osjećate super potrudite se da i drugi osjete tu sreću. Završite dan tako što mislite da ste dali najbolje od sebe i budite zahvalni za naredni dan koji dolazi jer je to prilika da bude bolji od prethodnog.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Trudnoća vas mijenja u tišini. Bez najave, u hodu. Nekad kroz sitne promjene na koži, nekad kroz osjećaj u stomaku, a najviše kroz novu svijest da više niste sami. Tada se javi potreba da sebi budete nježniji i da u svemu što birate postoji smisao.
Zato su neki proizvodi kao savjeti koji se šapuću na kafi, pokloni koji dolaze s osmijehom i rečenicom: „Vjeruj mi, ovo ti treba.“
U ovom članku nećete pronaći slučajne preporuke, već one koje su prošle kroz ruke trudnica, testirane u stvarnim noćima bez sna, danima s natečenim nogama i onim trenucima kad vam je samo trebao dodir nježnosti.
Prva pomisao na prirodnu njegu: Weleda
Weleda je godinama prisutna tamo gdje je potrebna, a to je u najosjetljivijim trenucima prve njege, prve trudnoće, prvih dodira.
Nije samo stvar tradicije ili lijepih ambalaža jer Weleda je jedna od samo dvije kozmetike na svijetu koja nosi sve važne certifikate organske kozmetike što znači da ono što nanosite na kožu stvarno je blago i za vas i za bebu.
Upravo iz te filozofije pažnje i dodira koji ne zaboravljamo, dolazi saveznik njege u trudnoći koji preporučujemo: Weleda puter za trudnice.
Zašto baš on?
Ovaj puter za trudnice traži da stanete. Da dodirnete stomak. Da se povežete sa sobom. Da njegujete, ali i osluškujete i to je, možda, najveća vrijednost ovog proizvoda.
Puter je gust, bogat, ali se topi na dodir. Bez parfema, bez iritacija, bez suvišnih obećanja. Samo čista formula s organskim kakaom, shea puterom i uljem sjemenki suncokreta, koja pomaže da koža ostane elastična i njegovana.
Nema jak miris, nema svjetlucavi sloj, ali ima ono što vam treba osjećaj da ste se pobrinuli za sebe i za onoga koga nosite. Možete ga kupiti ovdje.
Jastuk za trudnice u obliku slova “U”
U trudnoći čak i jednostavne stvari poput toga kako ćete zaspati, postanu ozbiljna misija. Leđa zatežu, stomak smeta, bokovi traže nešto mekše. Zato žene koje su ga probale kažu da je trudnički jastuk u obliku slova “U” bio jedna od boljih odluka koje su donijele.
Punjenje od silikonskih vlakana ostaje meko, ali se ne ulegne, a navlaka od pamuka prozračna je i nježna prema koži.
Zašto baš on?
Zato što vas oslobađa stalnog traženja “nekog boljeg položaja” i što je još važnije, ne ostaje samo trudnički. Nakon poroda, postaje podrška pri dojenju, mjesto gdje beba leži dok vi konačno imate dvije slobodne ruke.
Mama grudnjak za dojenje
I dok vam tijelo i dalje mijenja ritam, a beba postaje stvarnost u naručju, dolazi i nova faza njege. Ovaj put ona koja traži funkcionalnost, udobnost i mnogo strpljenja. Grudi postaju osjetljive, a svaki sloj odjeće mora biti nježan, ali i praktičan. Grudnjak za dojenje tu je baš zbog toga.
Bez žica, mekan, s preklopom koji se otvara jednom rukom spreman je da prati ritam dojenja, bilo gdje i bilo kad. Prilagođen je tijelu koje prolazi kroz promjene, ali i potrebama koje ne čekaju.
Zašto baš on?
Zato što kad krene dojenje, shvatite koliko znači da se sve može otvoriti jednom rukom i bez nervoze, bez presvlačenja. Ovaj grudnjak to rješava. Nježan je, praktičan i stvarno olakša svakodnevnicu.
Na kraju, možda se ništa od ovoga ne čini krucijalnim, ali kada dođu oni dani kada vam tijelo ne odgovara, beba plače, a vi samo tražite nešto poznato i mekano ovi mali saveznici postaju ogromni.
Zato ih dijelimo dalje jer trudnoća i majčinstvo su vrijeme za podršku, a ova tri izbora su upravo to podrška, spakovana u nježnu rutinu.
Foto: @fakander
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!