TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 3.9.2024.
U našem prethodnom razgovoru, 15 minuta prije revije, Marko Feher je podijelio svoje emocije samo tik pred izlazak na pistu u Budimpešti.
Sada, nakon što je revija završena, Marko nam priča kako su se te emocije transformirale u osjećaj ispunjenosti. Njegova kolekcija "My Digital Legacy," koja je već tada nosila lične i emotivne slojeve, sada dobiva dublje značenje dok Marko otkriva kako je preispitao svoje stavove i dao prednost emotivnoj snazi dizajna nad intelektualnim promišljanjem.
Kroz ovaj intervju, Marko nas vodi kroz izazove i uspjehe koje je doživio nakon revije te govori o tome kako je publika reagovala na njegovu posvećenost društvenim porukama, održivosti i inovaciji u modi. Posebno nas je raznježio kada nam je otkrio ko mu je zapravo inspiracija i na koji način je tu ljubav prenio u dizajn.
Marko, 15 minuta prije revije si s nama podijelio svoje emocije i utiske. Kako bi tu izjavu prokomentarisao sada kada je revija prošla?
Nakon što je revija prošla, osjećam se zaista ispunjeno. Iako sam prije same revije bio pomalo nervozan i uzbuđen, sada kada sam doživio reakcije publike i čujem povratne informacije, osjećam da sav trud nije bio uzaludan. :) Revija je prošla bolje nego što sam očekivao, a to uvijek daje ogromnu motivaciju za dalje.
Koje svoje stavove 'neću nikad' si u ovoj kolekciji morao preispitati ili čak odbaciti?
Pa često sam sebi govorio da neću dopustiti da mi emocija preoblikuje kolekciju, ovaj put se to desilo. Daisy cvijet koji je glavni motiv kolekcije, predstavlja simboliku meni najznačajnijeg bića koje me je napustilo nakon 15 godina zajedničkog života, a to je moja DeeDee. Ona je po rođenju nosila ime Daisy što znači cvijet, tratinčicu. I tako nisam mogao odoljeti da je ne uključim u ovu kolekciju, morao sam, bilo je jače od mene, sada sam ipak srećan što jesam, jer da nisam, mislim da bih osjećao ogromnu prazninu.
S obzirom na to da je tvoj rad prepoznat po snažnim društvenim porukama, koliko je za tebe važno da publika zaista razumije i prepozna te poruke?
Za mene je izuzetno važno da publika razumije i prepozna poruke koje šaljem kroz svoje kolekcije. Moda je za mene više od estetske vrijednosti; to je medij putem kojeg mogu komunicirati važne društvene teme. Ako publika ne prepozna te poruke, onda moj rad gubi dio svoje svrhe. Možda najvažnija poruka ove revije je: Moda ne treba biti prljavi biznis, trebamo je učiniti čistijom, a to možemo svojim ispravnim izborima.
Da li ti je važnije da kolekcija izazove emotivnu reakciju ili intelektualno promišljanje?
Oboje mi je važno, ali ako moram birati, možda bih ipak dao prednost emotivnoj reakciji. Mislim da moda, kao i umjetnost, treba prije svega da dodirne srce ljudi, a zatim da ih navede na razmišljanje. Emotivna reakcija je prvi korak ka dubljem razumijevanju poruka koje želim prenijeti pa nakon emotivnog dolazi i intelektualno razmišljanje, jer mislim da obrnuto ne funkcioniše.
Kada bi morao povući paralelu između 'My Digital Legacy' i svoje posljednje kolekcije koja bi to bila?
Uvijek preispitivanje i pomjeranje sopstvenih granica.
Šta te natjeralo na neke promjene estetskih aspekata vašeg rada koje su možda ranije za tebe bile nezamislive?
Vjerovatno mislite na cvjetove i boje. Recikliranje je uvijek bilo moja šoljica čaja, ali na nešto drugačiji način, a kolorit i ovi cvjetovi nisu baš. Međutim, ovu kolekciju je obojila DeeDee, baš kao što sam rekao. Postoji priča o tome kako psi vide žutu i plavu pa je ovo bilo moje mahanje njoj, a ova kolekcija njena ostavština meni. <3
Da li su reakcije publike na 'My Digital Legacy' uticale na tvoju percepciju o budućem smjeru tvog dizajna?
Reakcije publike na 'My Digital Legacy' su mi pokazale da ljudi cijene kada se moda spoji s odgovornošću i inovacijom. To me ohrabruje da nastavim istraživati održive prakse i da još više eksperimentišem s recikliranim materijalima u budućim kolekcijama. Mene je uglavnom u recikliranju kada to dizajneri rade, smetalo što mnogo kolekcija izgledaju kao da su reciklirane, bez uvrede, ali za neke se vidi da su nastale od smeća, ja sam to htio izbjeći i postići jedan drugačiji osjećaj, da prva pomisao ne bude, hej vidi ovo, ovo je reciklirano...
Kako vidiš uticaj svojih društvenih poruka kroz dizajn? Da li osjećaš da si uspio u svojoj misiji do sada?
Mislim da su moje društvene poruke imale veliki uticaj kroz moj dizajn, jer su mnogi ljudi prepoznali i cijenili taj aspekt mog rada. Osjećam da sam uspio do sada da prenesem neke meni bitne poruke, ali također mislim da uvijek ima prostora za dalji rast i unapređenje. Važno mi je da nastavim edukovati prije svega sebe pa onda i svoju publiku o mnogim temama ali i o možda gorućoj, održivosti, koja nije bitna i važna samo nama trenutno nego i svim naraštajima kojima ostavljamo ovu našu Planetu Zemlju.
Aaaa, kada možemo očekivati narednu reviju u BiH? :D
Hahah, to se zapravo i ja pitam... Na kraju ipak osjetim kao da zemlje iz okruženja više razumiju i više žele prikazati i vidjeti moj rad, nego što je to slučaj kod nas. Jako bih volio da griješim, ali čini se pak da je tako, gomila sjajnih prilika mi se nudi, uglavnom van BiH. Međutim svi dobro znate koliko sam vezan za BiH i da je to jedan od razloga zašto sam tu, barem još uvijek!
* * *
Fotografije: HFDA / The Sparkle Content
TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado
Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.
Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost.
Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost.
Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji.
Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili
monoton?
Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost.
Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.
U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.
Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?
Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.
Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.
Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.
Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.
Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?
GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.
Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.
Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.
Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.
Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?
Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.
Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.
U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.
GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?
Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.
Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.
Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.
Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?
Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.
Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!