TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.5.2018.
Uz razgovore s kolegama, odgovaranje na email te pregled društvenih mreža, ponekad se znamo naći u scenarij gdje zbunjeno razmišljamo kako nam je tako brzo (i neproduktivno) proletjelo sat vremena? Kako biste kroz dan bili u potpunosti u kontroli nad vašim obvezama, ostali fokusirani i motivirani, posudite trikove ovih dama i dodajte ih i u vašu poslovnu svakodnevnicu.
#ORGANIZACIJA, ORGANIZACIJA, ORGANIZACIJA
Način na koji isplanirate tjedan nedjeljom, utjecat će na to kako će izgledati vaš cijeli tjedan.
Jednom kad dobijete pregled svog kalendara za tjedan pred vama, znat ćete što je još potrebno uraditi, pomjeriti ili dodati kako biste imali lijep i ugodan period pred vama. Ovakva priprema pomoći će da organizirate i trosatni ručak s prijateljicama, odlazak na trening i spa dan kroz narednih sedam dana bez osjećaja stresa kako sve stići. Koristite se aplikacijama koje daju jasan pregled vaših obveza i događanja ili planerom koji će sve vaše to do liste na jednom mjestu.
A uz to i ponedjeljak jutro ćete početi znatno smireniji i nasmijaniji, jer ste uradili vašu domaću zadaću.
#ONE ZNAJU VAŽNOST PAUZE
Bez obzira na broj obveza koje imate, ključno je da napravite pauzu i udaljite se od laptopa. Naravno, to ne znači da trebate uzeti telefon u ruke i 20 minuta provesti pregledavajući Internet. Kako biste ponovno povratili energiju i spriječili gubitak motivacije, vrijeme pauze iskoristite za inspirativne aktivnosti – šetnju, razgovor s prijateljima, ručak u slatkom restoranu.
#ONE STRATEŠKI ORGANIZIRAJU RADNI DAN
Uvijek prvo rješavajte teže zadatke. Ukoliko težu obvezu budete odlagali za kasnije, ona može učiniti da se osjećate anksiozno te da poželite da ona nekim čudom samo nestane. Umjesto toga, uhvatite se u koštac s njom te se kasnije nagradite za uspješan rad. U toku dana organizirajte vrijeme za pregledavanje emaila i odgovaranje na upite na emailu. Van tog vremena ne smijete otvarati tab email pošte i gubiti fokus s obveza na kojima sada radite. Organizirajte vaš radni stol – ne želite da zbog potrage za olovkom, važnim spisom ili post-it papirićem dan završi s osjećajem nervoze jer je sve u neredu. Okružite se stvarima koje volite i uvijek imajte uredan stol. To će djelovati pozitivno i motivirajuće na vas.
Svaki tjedan si postavite tri veća cilja i radite na njihovom ostvarenju.
#ONE ZNAJU KADA JE VRIJEME DA PRESTANETE RADITI NA NEKOM PROJEKTU
I iako žele raditi dok neki projekt ne bude savršen, svjesne su da savršenost ne postoji te da je ponekad bolje par dodatnih stvari iskoristiti za pripremu za nove obveze, nego razmišljajući i kopkajući se o projektu. Također, svjesnu da, kad neki projekt ne oslikava brand koji one ne predstavljaju, vrijeme je da se povuku iz tog projekta.
#ONE STAVLJAJU SEBE NA PRVO MJESTO
I iako ovo samo po sebi zvuči malo strašno, nećete moći ostati na pravom putu ukoliko se ne brinete za sebe. Gledajte to ovako: ukoliko ste bolesni, iscrpljeni, anksiozni nećete moći završiti sve obveze i ciljeve.
Zato kreirajte svakodnevnicu u kojoj ćete uz posao na rasporedu imati pripremu ukusnih jela, druženje s dragim ljudima, hobije…
Foto: Josefin Dahlberg
TEKST: Nevena Divčić | FOTO: @wefelicia
Ne možete početi s radom ako prostor oko vas nije uredan? Treba vam muzika ili maksimalna tišina?
Svi imamo drugačiji pristup fokusu na rad i učenje. Postoji mnogo faktora koji mogu uticati na produktivnost prilikom učenja ili rada, međutim kao i uvijek, postoje izazovi s kojima se najviše nas suočava i koji se ponavljaju jer su najzahtjevniji za prevazilaženje.
Nedostatak organizacije
Nedostatak organizacije može biti ozbiljna prepreka produktivnosti. Ako nemate jasno definisane ciljeve, raspored ili prioritete, lako ćete se osjećati izgubljeno i preplavljeno količinom posla ili informacija s kojim raspolažete.
Organizirajte se! Postavite realne ciljeve i rokove. Koristite planere, aplikacije za upravljanje zadacima ili kalendare kako biste pratili svoje obaveze i prioritete. Redovno provjeravajte svoj napredak i prilagodite svoj plan kako biste ostali fokusirani.
Koncentracija
Nedostatak koncentracije često proizlazi iz distrakcija, a to može biti sve, od društvenih medija do buke u okolini. Gubitak koncentracije smanjuje produktivnost i produžuje vrijeme potrebno za obavljanje zadataka.
Isključite distrakcije koliko god možete. To može značiti isključivanje telefona, blokiranje pristupa društvenim mrežama ili pronalaženje tišeg mjesta za rad. Koristite tehniku kao što je Pomodoro metoda (rad u intervalima od 25 minuta s kratkim pauzama) kako biste održali koncentraciju i povećali produktivnost.
Manjak samopouzdanja
Nedostatak samopouzdanja može dovesti do negativnog stava prema učenju ili radu, što će smanjiti produktivnost. Ako ne vjerujete u svoje sposobnosti, teže ćete se nositi s izazovima i zadacima.
Radite na razvoju samopouzdanja. Postavite realna očekivanja prema sebi i prihvatite da svako počinje od nečega. Postavljanjem malih ciljeva i postupnim napretkom, možete graditi povjerenje u svoje vještine. Također, tražite povratnu informaciju od mentora, kolega ili profesora kako biste se usmjeravali na poboljšanje svojih sposobnosti.
* * *
Naslovna footgrafija: @wefelicia
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!