TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 23.1.2018.
Kad provodite sate i sate na portalima posvećenim interijerima, uočite da se često pojavljuju isti komadi. Ne samo stolica ili svjetiljka, nego često i dekoracija! Ovomjesečnom kolumnom ću pokušati otkriti neke od komada koje viđamo na Pinterestu i sličnim portalima.
Često se radi o klasicima dizajna, pa ćemo ih ovom prilikom i upoznati. Svijet tzv „lažnjaka“ je osvojio i tržište namještaja, pa ćete možda neke od komada koje danas predstavim naći i u jeftinijim varijantama...
#AIM lampa by Flos
Aim lampa by Flos, u potpisu slavne braće Ronana & Erwana Bouroullec iz 2013. godine posljednjih godina je hit u stambenim prostorima. 1, 2, ili čak 6,7 visilica, crna ili bijela... Radi se o komadu rasvjete koji ima sposobnost transformirati prosječnu prostoriju u prostoriju za pamćenje. Kablovi su najčešće dio opreme koji se krije i pakira u nadi da ostane nevidljiv, međutim, kod Aim lampe šuma kablova predstavlja estetski iskorak i daje mogućnost različitog postavljanja, prema vašim potrebama i željama.


#'MRAV' stolica
Tragajući za reprezentativnim fotografijama Aim lampe, naiđem na fotografiju s još jednim komadom koji nerijetko osvaja ljubitelje dizajna. Radi se o stolici zanimljivog naziva Mrav. “Ant” je stolica koju je 1951. dizajnirao veliki danski dizajner Arne Jacobsen, a koja je dobila ime po suženom struku naslona i tankim, cjevastim čeličnim nogama.


#'TOLIX' stolica
1934. godine je nastala valjda najpoznatija stolica koju vežemo za industrijski stil, stolica Tolix. Dizajnirao ju je Xavier Pauchard, i prvobitno je planirana za bašte i općenito vanjske prostore. Danas je dio trpezarijskih setova, uredskih prostora, kafića i restorana, ali i stalna postavka MOMA-e u New Yorku, centra Pompidue u Parizu i Vitra design kolekcije u Njemačkoj.


# 'BEAT FAT' lampa
Beat fat viseća lampa je još jedna visilica nezaobilazna na popularnim fotografijama modernih interijera. Moguće ju je upotrijebiti samostalno ili u grupi od više istih ili različitih oblika. Vanjska površina je crna, što je kontrast unutarnjoj toploj, zlatnoj boji. Dizajn lampe potpisuje Tom Dixon.


# 'SMEG' hladnjaci
Ikona dizajna su svakako i Smeg hladnjaci. Osim što su tu da hranu i piće čuvaju hladnim, Smeg se potrudio da izgledom zadovolji i one najzahtjevnije i ljubitelje minimalizma i retro stila 50ih godina. Upravo hladnjaci retro izgleda savršen su dodatak modernim interijerima,i podižu i onaj najdosadniji kutak. Od pink i žute, do Union jack ili Modrian uzorka. I da napomenem da Smeg osim hladnjaka ima i sve ostale kuhinjske aparate, uključujući i kuhalo za vodu, mikser i toster.


# 'JUICY SALIF' cjediljka za limun
Cjediljka za limun. Da i to je popularni dio interijera. Juicy Salif lemon squeezer, čiji dizajn potpisuje slavni francuski dizajner Philippe Starck dio je postavke MOMA-e u NY. Visok je 29 centimetara, a izrađen od lijevanog i poliranog aluminija. Za cjediljku za limun neki kažu da i nije baš praktična i da napravi popriličan nered kod uporabe, dok je drugi slave kao komad čija je forma ispred funkcije.

# DRVENA RUKA
Kad sam već kod detalja, teško je ne primIjetiti drvenu ruku. Komad koji je zapravo model za crtanje, postao je nezaobilazan dio interijera. Namjenu s vremenom mijenja, pa postaje i stalak za nakit, ali i „samo“ ukras. :)


Egg stolica, Arco by Flos podna svjetiljka... I još je tu puno komada koji savršeno pristaju stylish interijerima, ali negdje moram stati. Ako ste vlasnica/vlasnik nekog od predmeta koje sam spomenula, otkrijte nam to uz #modamozaviruje.
ZA MODAMO.info piše: Martina Milićević

TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!