TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 23.1.2018.
Kad provodite sate i sate na portalima posvećenim interijerima, uočite da se često pojavljuju isti komadi. Ne samo stolica ili svjetiljka, nego često i dekoracija! Ovomjesečnom kolumnom ću pokušati otkriti neke od komada koje viđamo na Pinterestu i sličnim portalima.
Često se radi o klasicima dizajna, pa ćemo ih ovom prilikom i upoznati. Svijet tzv „lažnjaka“ je osvojio i tržište namještaja, pa ćete možda neke od komada koje danas predstavim naći i u jeftinijim varijantama...
#AIM lampa by Flos
Aim lampa by Flos, u potpisu slavne braće Ronana & Erwana Bouroullec iz 2013. godine posljednjih godina je hit u stambenim prostorima. 1, 2, ili čak 6,7 visilica, crna ili bijela... Radi se o komadu rasvjete koji ima sposobnost transformirati prosječnu prostoriju u prostoriju za pamćenje. Kablovi su najčešće dio opreme koji se krije i pakira u nadi da ostane nevidljiv, međutim, kod Aim lampe šuma kablova predstavlja estetski iskorak i daje mogućnost različitog postavljanja, prema vašim potrebama i željama.


#'MRAV' stolica
Tragajući za reprezentativnim fotografijama Aim lampe, naiđem na fotografiju s još jednim komadom koji nerijetko osvaja ljubitelje dizajna. Radi se o stolici zanimljivog naziva Mrav. “Ant” je stolica koju je 1951. dizajnirao veliki danski dizajner Arne Jacobsen, a koja je dobila ime po suženom struku naslona i tankim, cjevastim čeličnim nogama.


#'TOLIX' stolica
1934. godine je nastala valjda najpoznatija stolica koju vežemo za industrijski stil, stolica Tolix. Dizajnirao ju je Xavier Pauchard, i prvobitno je planirana za bašte i općenito vanjske prostore. Danas je dio trpezarijskih setova, uredskih prostora, kafića i restorana, ali i stalna postavka MOMA-e u New Yorku, centra Pompidue u Parizu i Vitra design kolekcije u Njemačkoj.


# 'BEAT FAT' lampa
Beat fat viseća lampa je još jedna visilica nezaobilazna na popularnim fotografijama modernih interijera. Moguće ju je upotrijebiti samostalno ili u grupi od više istih ili različitih oblika. Vanjska površina je crna, što je kontrast unutarnjoj toploj, zlatnoj boji. Dizajn lampe potpisuje Tom Dixon.


# 'SMEG' hladnjaci
Ikona dizajna su svakako i Smeg hladnjaci. Osim što su tu da hranu i piće čuvaju hladnim, Smeg se potrudio da izgledom zadovolji i one najzahtjevnije i ljubitelje minimalizma i retro stila 50ih godina. Upravo hladnjaci retro izgleda savršen su dodatak modernim interijerima,i podižu i onaj najdosadniji kutak. Od pink i žute, do Union jack ili Modrian uzorka. I da napomenem da Smeg osim hladnjaka ima i sve ostale kuhinjske aparate, uključujući i kuhalo za vodu, mikser i toster.


# 'JUICY SALIF' cjediljka za limun
Cjediljka za limun. Da i to je popularni dio interijera. Juicy Salif lemon squeezer, čiji dizajn potpisuje slavni francuski dizajner Philippe Starck dio je postavke MOMA-e u NY. Visok je 29 centimetara, a izrađen od lijevanog i poliranog aluminija. Za cjediljku za limun neki kažu da i nije baš praktična i da napravi popriličan nered kod uporabe, dok je drugi slave kao komad čija je forma ispred funkcije.

# DRVENA RUKA
Kad sam već kod detalja, teško je ne primIjetiti drvenu ruku. Komad koji je zapravo model za crtanje, postao je nezaobilazan dio interijera. Namjenu s vremenom mijenja, pa postaje i stalak za nakit, ali i „samo“ ukras. :)


Egg stolica, Arco by Flos podna svjetiljka... I još je tu puno komada koji savršeno pristaju stylish interijerima, ali negdje moram stati. Ako ste vlasnica/vlasnik nekog od predmeta koje sam spomenula, otkrijte nam to uz #modamozaviruje.
ZA MODAMO.info piše: Martina Milićević

TEKST: Bonjour.ba
Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.
To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.
To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.
Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.
Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone
Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.
Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 
Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima
Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.
Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?
Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.
Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.
Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma.
Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.
Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju.
Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.
Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor
Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.
U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.
Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.
Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 
Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.
U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.
Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.
A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje.
Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!