TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 19.5.2023.
Ako ste spremni da dodate malo zelenila u svoju oazu posmatranje vaših osobina prema horoskopu je zabavan način da se usmjerite prema biljci koja će sigurno uspjeti.
Naime, izgled biljke, energija i njega o njoj mogu biti povezani sa karakteristikama horoskopskog znaka stoga smo istražili koja je biljka najbolja za vaš znak, a vi provjerite da li ste je već uvrstili u zelenom kutku vaših domovima.
Ovan
Ovnovi su iskreni i direktni u pogledu toga što žele. Marble Pothos, vrsta bršljena je odličan izbor za svakog Ovna. Ovaj prelijepi dodatak zahtijeva malo pažnje što ga čini savršenim cimerom za ovaj vatreni znak. Zalijevanje Marble Pothosa je jednom sedmično i treba ga staviti na mjesto sa umjerenom do jakoj sunčevoj svjetlosti. Poput Ovnova, oni se udobno osećaju u domu ispunjenom ljubavlju i pažnjom.
Bik
Ovi pomalo tvrdoglavi znakovi vole stvari da su sigurne, jasne, bez prevelikih odstupanja, ali je i činjenica da nikada ne odbijaju avanturu, hranu ili dobar provod. Dok uživaju u udobnosti, vole da uživaju u životu. Najbolja biljka za Bika je biljka Sansevieria. Ova biljka ne zahtjeva puno pažnje i može uspijevati praktično bilo gdje. Znakovi Bika nemaju tendenciju da previše fokusa stavljaju na zelenu oazu pa je sansevieria koja traži vrlo malo njege odlična opcija.
Blizanci
Odličan pratilac stilu života Blizancima je Kalateja ili biljka molitve. Ne zahtijevaju puno pažnje, ali preferiraju jarko indirektno svjetlo i potrebno im je dosta vlage. U suštini, ovoj biljci je potrebna stalna pažnja iz vanjskog izvora, slično kao što Blizanci preferiraju pažnju svoje društvene grupe. Sve u svemu, ovo je vjerovatno najbolja biljka za Blizanca.
Rak
Najbolja biljka koja zauzima prostor u životu raka je Fittonia Albivenis. Rakovi imaju tendenciju da uživaju u udobnosti svoje zone i ne vole iznenađenja. Ova biljka može biti pomalo izazova za njegu, ali Rakovi su spremni za to. Potrebna joj je velika vlažnost sa veoma dobrim drenirajućim zemljištem. Kako su Rakovi vodeni znak, trebali bi razumjeti potrebu ovih biljaka za H2O. Fitonija uspijeva od jula do augusta i na kraju će vas obradovati sa prekrasnim zelenim listovima i rozim linijima koje podsjećaju na nervi po čemu je i dobila nadimak nervna biljka ili biljka živaca.
Lav
Vladajuća planeta ovog znaka je sunce sa elementarnim vatrenim znakom. Najbolja biljka za Lava je Monstera Deliciosa. Ova biljka je izuzetno popularna kao lijepa i dekorativna biljka za uljepšavanje prostora. Daje velike zelene listove sa zamršenim rupama što ju čini vizualno stimulirajućom biljkom. Lavovi su ambiciozni i elokventni, a Monstera biljke često ostavljaju upravo isti dojam. Oni rastu ambiciozno po pitanju svoga ega. Monstera Deliciosa uživa puno sunčeve svjetlosti i treba je zalijevati svake 1-2 sedmice kako bi se zemlja osušila između zalijevanja. Zauzvrat, ova biljka će vam pružiti nešto izvanredno za posmatranje.
Djevica
Djevice su vrlo poznate po svojim pomalo izbirljivim i perfekcionističkim stavovima. Element ovog znaka je zemlja i iako su pomalo introvertirani i skromni, vrlo su samosvjesni. Djevicama bi vjerovatno bilo dobro da dijele prostor sa biljkom Pitcherplant odnosno Biljkom mesožder koja pripada porodici Sarraceniacce. Ova jedinstvena biljka veoma je snalažljiva biljka koju je zapanjujuće posmatrati.
Vaga
Vaga je privržen ljubitelj zelenih oaza koji daje sve od sebe da mu biljke izgledaju zdravo i njegovano. Poznato je da su intuitivni i pronalaze ravnotežu u sebi i vanjskim elementima. Dok izbjegavaju sukobe, Vage će učiniti sve da pomognu onima koji su im najbliži. Najbolja biljka za Vagu je takozvana air plant ili Tillandsiu. Ove biljke zamršenog izgleda su neobične, ali pronalaze savršenu ravnotežu između vode i zraka. Mogu napredovati u mnogim uslovima, ali ne vole kada se suoče sa previše izazova.
Škorpija
Možda je dovoljno samo reći kaktus jer je izdržljiva biljka. Zahtijeva puno svjetla i malo vode. Zaista najbolja stvar koju možete učiniti za ovu biljku je da je ostavite na miru.
Strijelac
Strijelac je poznati istraživač poput biljke Philodendron monstera. Ova biljka, srodna Monstera Deliciosa, zahtijeva srednje do indirektno svjetlo uz zalijevanje svake sedmice. Istražuje svoju okolinu izvlačeći se i dalje od svojih korijena i može postati prilično velika. Iako je ova biljka vrlo avanturistička u pogledu rasta, ona je također prilično zapanjujuća sa svojim blago naboranim listovima.
Jarac
Jarac znak koji pokazuje takmičarske osobine i disciplinu stoga se često ovaj znak smatra radoholičarem. Najbolje biljke u koje Jarčevi mogu investirati su sukulenti.
Vodolija
Ficus Macrocarpa je savršena biljka za vodoliju. Dio je porodice bonsai i veoma je poznata biljka po svojim jedinstvenim karakteristikama. Ovaj odličan dodatak oazi podsjeća na malo drvo s relativno debelim korijenskim sistemom. Zahtijeva jako indirektno svjetlo i traži zalijevanje otprilike svake sedmice. Ističe se u svakom prostoru, baš kao Vodolija.
Ribe
Ribe su sanjari sa velikom maštom. Satin pothos je odlična opcija za njih. Iako pripada porodici Pothos, ova biljka ima prelijepe listove poput satena, što je čini nezaboravnom u svakom interijeru. Poput mnogih potosa, ova biljka voli da joj korijenje bude jako ograničeno i uspijeva na kompaktnim prostorima. Ova biljka i znak imaju mnogo zajedničkih karakteristika što ih čini odličnim parom.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Foto: Irfan Redžović
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!