TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 9.4.2019.

Ovih dana, na društvenim mrežama se puno pričalo o editorijalima koje potpisuje ovaj bh.fotograf. Naime, uz još par domaćih kreativaca kreirao je editorijale koji su dobili simpatije i svjetske modne publike te su se našli unutar par poznatih modnih publikacija. Hamza Kulenović mladi je fotograf, koji kroz fotografiju pokazuje svoje emocije i kreira nešto drugačije modne fotografije koje donose posebniju sliku o onome što žena jeste. 
U razgovoru s njim, saznali smo što ga inspirira, kako vidi modnu fotografiju, ali i kako su nastali editorijali koji su poslali lijepu sliku o radu bh.kreativaca svijetu.

Kako bi se opisao osobama koje te još nisu upoznale?
Ljudima koji me ne poznaju, najviše bih se volio opisati kroz svoj rad. Ako bih morao da opišem svoj rad, rekao bih da je moj rad stalno na ivici, eksperimentalan i ekspresivan, ali ipak shodan sa vizuelnim potrebama neke sasvim drugačije modne skupine.

Što je po tebi ključno za dobru modnu fotografiju? 
Za dobru modnu fotografiju ljudi trebaju da poznaju modu, i sami sebe. Kad kažem da čovjek treba da poznaje sam sebe, mislim na to da čovjek treba  kroz svoj rad prenositi ono što osjeća, i kako se osjeća. A samo poznavanje mode je neizostavan segment u rastu i razvoju modnih fotografa, jer sam napredak modne industrije iziskuje znanje koje može da to i prati.

 


Kako se rodila ljubav prema modnoj fotografiji?
Na pitanje kako se razvila ljubav prema fotografiji možda nikad i neću imati precizan odgovor. Ono što ja vjerujem jeste da je ta ljubav od početka tu, kao i sama želja da svijet upozna modu kroz neko moje viđenje.

Gdje pronalaziš inspiraciju? Tko su ti uzori?
Inspiraciju pronalazim u ljudima i dizajnu. Moja najdraža snimanja su proizašla iz ljudskih energija. Također inspiraciju često pronađem i u okolini. Ponekad zbog određene lokacije uradim snimanje. Samo sjedinjavanje s okolinom je veoma važno za moj tim i za mene, iz razloga što nam ta okolina daje potpunu slobodu koja nam treba.

Najdraži projekt?
Moj najdraži projekt, pa rekao bih da su na prvom mjestu kampanja koju sam radio za beogradskog dizajnera Stefana Ristića, i editorial koji smo uradili za SPINNING SHADES magazin iz Berlina.

S kim bi volio surađivati u budućnosti?
U budućnosti bih volio da nađem neke nove mlade dizajnere s kojima bih mogao da ostvarim saradnju. Nemam tendenciju ka velikim dizajnerima, iz razloga što želim da u nekome otkrijem nešto potpuno novo. Također volio bih da radim editoriale za magazine kao što su Vogue Italia, Vogue Ukraine, Vogue Czechoslovakia, Dazed, Document Journal, WSJ i sl.

Što je bila inspiracija za realizaciju editorijala koji su se našli na stanicama SPINNING SHADES i 7Hues magazina?
O editorijalima koje sam uradio u protekla dva mjeseca, bih rekao da sam htio prikazati modu kao jedno veliko polje za igranje. Editorial koji sam uradio sa BiH dizajnerima se referiše prema različitostima unutar modne scene Bosne i Hercegovine. Editorial prikazuje raznovrsnost u paleti realizovanih vizija naših dizajnera.

 

{gallery}2019/2019-4/sipping{/gallery}

Editorijal koji je objavljen u SPINNNG SHADES magazinu 

Fotografija / Direkcija: Hamza Kulenović
Styling: Hamza Kulenović i Milan Senić
Styling asistent: Amela Ibrahimagić
MUA: Adi Hasić
Hair artist: Nora Pavlak
Model: Ivona Baković
Beauty retouch: Nina Mašić
Odjeća: Amira Pertresi, Milan Senić, PlusMinus Fashion, KalaStore, Armin Ćosić

 

Drugi editorial, prikazuje pak hrabrost i ekscentričnost u modnim odabirima. Igre materijala i uzoraka te igru high street komada poput Mango, Zara, u kombinaciji s vintage komadima - Karl Lagerfeld i YSL. 

{gallery}2019/2019-4/huesmagazin{/gallery}

Editorijal koji je objavljen u 7HUES MAGAZINE 

Fotografija: Hamza Kulenović
Direkcija: Hamza Kulenović i Kosta Miljković
Styling: Hamza Kulenović i Kosta Miljković
MUA/Hair stylist: Kosta Miljković
Edit/Retouch: Luka Ukropina

 


Bonjour

Mališanima pristaje ovo: Bh. brend koji privlači pažnju unikatnim komadima

TEKST: Ada Ćeremida

Mališanima pristaje ovo: Bh. brend koji privlači pažnju unikatnim komadima Mališanima pristaje ovo: Bh. brend koji privlači pažnju unikatnim komadima

Na Bonjour.ba uvijek tragamo za brendovima koji nastaju iz iskrenih razloga, iz trenutaka koji se ne planiraju, već spontano rastu uz svakodnevicu.

Jedan od takvih je MARA, domaći brend dječije odjeće čiji svaki kaput, mantil ili mali zimski model izgleda kao da pripada nekoj nježnoj porodičnoj priči. I zapravo pripada.

Franka Zovko je po struci magistar prava, ali život je, kako sama kaže, “tiho otvorio novi prostor za kreativnost”. MARA nije nastala kao poslovna odluka nego kao prirodan nastavak majčinstva, stvaranja i želje za ljepotom u svakodnevici.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_2-1
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_1

“Dugo sam mislila da svoj put moram smjestiti u unaprijed zamišljene okvire. Ali kreativnost uvijek pronađe svoj prostor, pa čak i kada je najtiša.” rekla nam je Franka.

Danas, taj prostor je MARA, mala radionica nježnih tonova, čistih linija i dječjih kaputa koji djeluju kao spoj skandinavske jednostavnosti i topline doma.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_1-1
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_19

Ručni rad u kojem svaki detalj ima svoje mjesto  

MARA komadi izgledaju kao mali capsule garderober za djecu: kaputi u toplim jesenskim bojama, mantili s finim kontrastnim bordurama, meki A-kroj modeli koji djeci dopuštaju pokret i pletiva koja prate zimu bez težine.

Franka naglašava upravo to: “Svaki detalj prolazi kroz moje ruke. Neke komade radim potpuno od početka prema želji roditelja, druge prilagođavamo tako da postanu nešto što postoji samo za njihovo dijete.” 


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_18
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_21
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_17

Odmah se primijeti koliko je MARA razigrana u estetici, a opet dosljedna u svojoj toplini. Mantili u bež nijansama s obrubima djeluju nježno i klasično, dok kaputići od brušenih tkanina u bordo i živoj crvenoj unose toplinu i svečani karakter u dječje outfite. 

Uz njih se pojavljuju i karirani modeli inspirisani klasičnim britanskim kaputima, koji nose dozu nostalgije, ali i savršene praktičnosti.
Sve to zajedno gradi estetiku brenda koja ostaje topla, elegantna i bezvremenska baš onakva kakvu roditelji žele za uspomene koje će trajati.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_14
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_13
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_12
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_11

Zašto roditelji biraju upravo ovakvu odjeću?  

U vremenu kada dječja moda može biti brza i jednokratna, MARA bira potpuno suprotan ritam. Spori rad, ručna izrada, kvalitetne tkanine i emocija koja se osjeti.

Franka to opisuje vrlo jednostavno: “Radimo sporije, pažljivije i uvijek s osjećajem. Ako roditelj kaže ‘može li nešto posebno?’, to je za mene poziv na novu malu pustolovinu.”


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_15
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_5
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_4

Zato komadi često postaju dio važnih trenutaka porodičnih fotografija, prvih rođendana, jesenskih šetnji, odlazaka u vrtić. Imaju onu vrstu estetike koja ostane na slikama i pamti se.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_3-1

Jesensko–zimska kolekcija: Toplina koja prati igru  

Aktuelna kolekcija osmišljena je upravo za jesen i zimu, za sve one trenutke u kojima djeca trče, istražuju, sjede na travi i skupljaju lišće. U komadima koje vidimo, meke termo tkanine nježno brane hladnoću, dok dugi kaputi sa sigurnim kopčanjem pružaju toplinu bez ograničavanja pokreta. 


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_6
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_7

Široki krojevi ostavljaju dovoljno prostora za slojevito oblačenje, a nježne, prirodne palete čine da se svaki komad lako kombinuje s ostatkom dječije garderobe. Sve zajedno izgleda elegantno, ali prije svega, istinski dječije, a to je, zapravo i najteže postići.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_16
mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_3

Kada pogledamo MARA komade, shvatimo da su to mali znakovi pažnje utkane u tkaninu, način da se uspori dan i uhvati toplina trenutka prije nego što dijete odraste i zakorači u neki novi svijet. 

U njima postoji ona rijetka ravnoteža: praktičnost koja prati igru i elegancija koja ostaje na fotografijama godinama kasnije.

MARA nas podsjeća da moda za najmlađe ne mora biti prolazna. Može biti tiha, topla i duboko lična. Može postati dio rituala odrastanja, detalj koji djeca nose dok stvaraju svoje prve uspomene, ali i mali podsjetnik roditeljima da su birali s ljubavlju.


mara_bih_djecija_odjeca_bonjour_ba_2

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: MARA 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!