TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 9.4.2019.

Ovih dana, na društvenim mrežama se puno pričalo o editorijalima koje potpisuje ovaj bh.fotograf. Naime, uz još par domaćih kreativaca kreirao je editorijale koji su dobili simpatije i svjetske modne publike te su se našli unutar par poznatih modnih publikacija. Hamza Kulenović mladi je fotograf, koji kroz fotografiju pokazuje svoje emocije i kreira nešto drugačije modne fotografije koje donose posebniju sliku o onome što žena jeste. 
U razgovoru s njim, saznali smo što ga inspirira, kako vidi modnu fotografiju, ali i kako su nastali editorijali koji su poslali lijepu sliku o radu bh.kreativaca svijetu.

Kako bi se opisao osobama koje te još nisu upoznale?
Ljudima koji me ne poznaju, najviše bih se volio opisati kroz svoj rad. Ako bih morao da opišem svoj rad, rekao bih da je moj rad stalno na ivici, eksperimentalan i ekspresivan, ali ipak shodan sa vizuelnim potrebama neke sasvim drugačije modne skupine.

Što je po tebi ključno za dobru modnu fotografiju? 
Za dobru modnu fotografiju ljudi trebaju da poznaju modu, i sami sebe. Kad kažem da čovjek treba da poznaje sam sebe, mislim na to da čovjek treba  kroz svoj rad prenositi ono što osjeća, i kako se osjeća. A samo poznavanje mode je neizostavan segment u rastu i razvoju modnih fotografa, jer sam napredak modne industrije iziskuje znanje koje može da to i prati.

 


Kako se rodila ljubav prema modnoj fotografiji?
Na pitanje kako se razvila ljubav prema fotografiji možda nikad i neću imati precizan odgovor. Ono što ja vjerujem jeste da je ta ljubav od početka tu, kao i sama želja da svijet upozna modu kroz neko moje viđenje.

Gdje pronalaziš inspiraciju? Tko su ti uzori?
Inspiraciju pronalazim u ljudima i dizajnu. Moja najdraža snimanja su proizašla iz ljudskih energija. Također inspiraciju često pronađem i u okolini. Ponekad zbog određene lokacije uradim snimanje. Samo sjedinjavanje s okolinom je veoma važno za moj tim i za mene, iz razloga što nam ta okolina daje potpunu slobodu koja nam treba.

Najdraži projekt?
Moj najdraži projekt, pa rekao bih da su na prvom mjestu kampanja koju sam radio za beogradskog dizajnera Stefana Ristića, i editorial koji smo uradili za SPINNING SHADES magazin iz Berlina.

S kim bi volio surađivati u budućnosti?
U budućnosti bih volio da nađem neke nove mlade dizajnere s kojima bih mogao da ostvarim saradnju. Nemam tendenciju ka velikim dizajnerima, iz razloga što želim da u nekome otkrijem nešto potpuno novo. Također volio bih da radim editoriale za magazine kao što su Vogue Italia, Vogue Ukraine, Vogue Czechoslovakia, Dazed, Document Journal, WSJ i sl.

Što je bila inspiracija za realizaciju editorijala koji su se našli na stanicama SPINNING SHADES i 7Hues magazina?
O editorijalima koje sam uradio u protekla dva mjeseca, bih rekao da sam htio prikazati modu kao jedno veliko polje za igranje. Editorial koji sam uradio sa BiH dizajnerima se referiše prema različitostima unutar modne scene Bosne i Hercegovine. Editorial prikazuje raznovrsnost u paleti realizovanih vizija naših dizajnera.

 

{gallery}2019/2019-4/sipping{/gallery}

Editorijal koji je objavljen u SPINNNG SHADES magazinu 

Fotografija / Direkcija: Hamza Kulenović
Styling: Hamza Kulenović i Milan Senić
Styling asistent: Amela Ibrahimagić
MUA: Adi Hasić
Hair artist: Nora Pavlak
Model: Ivona Baković
Beauty retouch: Nina Mašić
Odjeća: Amira Pertresi, Milan Senić, PlusMinus Fashion, KalaStore, Armin Ćosić

 

Drugi editorial, prikazuje pak hrabrost i ekscentričnost u modnim odabirima. Igre materijala i uzoraka te igru high street komada poput Mango, Zara, u kombinaciji s vintage komadima - Karl Lagerfeld i YSL. 

{gallery}2019/2019-4/huesmagazin{/gallery}

Editorijal koji je objavljen u 7HUES MAGAZINE 

Fotografija: Hamza Kulenović
Direkcija: Hamza Kulenović i Kosta Miljković
Styling: Hamza Kulenović i Kosta Miljković
MUA/Hair stylist: Kosta Miljković
Edit/Retouch: Luka Ukropina

 


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!