TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 14.10.2022.

U svakodnevnom poslovanju, dijeljenju prostora s drugima, ali i u razgovoru ponekad stvari koje ne govorimo mogu biti rečene kroz našu neverbalnu komunikaciju.


Svjesno ili nesvjesno vaš govor tijela može kod drugih stvoriti dojam nesigurnosti, manjka zainteresiranosti za temu, ali i manjka samopouzdanja. Kako vaš način neverbalne komunikacije ne bi stajao na putu do vašeg promaknuća, ali i kako biste se lakše izborili za iznošenje mišljenja i ideja, važno je imati dobar stav tijekom sastanaka i u svakodnevnim poslovnim situacijama.

 



U tome vam može značajno pomoći vaše držanje, izrazi lica, pa čak i način sjedenja. Prema Time magazinu postoji 6 grešaka u neverbalnoj komunikaciji i govoru tijela koje nesvjesno radimo, a mogu suptilno poslati pogrešnu poruku. Koje su to, otkrijte u nastavku.

 

Loše držanje i pogrbljenost
 

Osim što je pogrbljenost i sjedenje u neugodnom položaju loše za naše fizičko zdravlje i može voditi do problema s kralježnicom, ovaj položaj tijela se također može interpretirati na pogrešan način. Kad netko vidi da konstantno imate lošije držanje, osoba pomisli da niste dovoljno pozorni, da ne pridajete mnoštvo pozornosti temi i da vam nije stalo. Kako biste ovo izbjegli dok stojite pokušajte se što ispravnije držati, a u svojoj stolici se uvijek naslonite dok sjedite.

 

Vrpoljenje i nemirnost
 

Neverbalna komunikacija jako je važna tijekom sastanaka, na konferencijama i u brojnim drugim poslovnim situacijama. Zato je važno da pokušate ostati mirni, držite kontakt očima sa svojim sugovornicima i sjedite/stojite mirno. Svako tapkanje nogom ili prstima ili igranje sa pramenom kose vašem sugovorniku daje znak da niste fokusirani i da trenutno razmišljate o nečemu drugom i niste stopostotno prisutni u razgovoru.

 

Foto: Unsplash

Izraz lica
 

U poslovnim scenarijima jako je važna i vaša ekspresija lica. Bilo da ste na kameri sa timom, uživo na sastanku ili koristite prednosti networkinga na nekom eventu, važno je da vaše lice nema prestrog izraz. Pokušajte s osobama u svakodnevnom razgovoru uvijek prići s određenim smiješkom i poštovanjem bez podizanja obrva i izraza lica koji mogu simbolizirati ljutnju, frustriranost i druge negativne reakcije.

Naravno, ako se trenutno nalazite u situaciji da trebate riješiti problem ili se dogodila određena greška, i dalje pokušajte biti smireni i riješiti jednu po jednu stvar bez osuđujućih izraza lica.

 

Pretjerana opuštenost
 

Iako je u modernim uredskim kulturama sve popularniji opušteni kodeks odijevanja, postoje određena nepisana pravila koja se preporučuju. Iako možete nositi opuštenu odjeću pobrinite se da je ona u dobrom stanju i priliči odijevanju na poslu. Također, važno je i da se ne ponašamo previše opušteno i pripazimo na naš hod, gestikulaciju, ali i poštujemo tuđi prostor za rad.

 

Foto: Unsplash

 

Izbjegavanje kontakta očima
 

Ako je u svakodnevnom razgovoru ili na važnom sastanku vaš pogled uperen prema podu, to vaši sugovornici mogu pročitati kao manjak pozornosti, ali i manjak samopouzdanja. Kontakt očima jedan je od najmoćnijih i najsuptilnijih načina neverbalne komunikacije i tako ga treba i doživjeti. Nemojte se bojati pogledati osobu u uredu i dati joj simpatičan osmijeh – ovakva gesta pokazat će poštovanje i probudit će u osobi osjećaj da vam mogu biti prijatelji.

 

Prekrižene ruke
 

Tijekom razgovora u hodu ili opuštenog susreta na hodniku sa vašim kolegama ili suradnicima često se nađemo u situaciji da stojimo i ne znamo što bismo s rukama. Prekrižene ruke mogu biti signal rezerviranosti, zatvorenosti, a i osoba može pročitati da vam nije pretjerano zanimljivo to što govori. Kako biste ovo spriječili, držite ruke uz tijelo ili ruku u ruci ispred sebe.

***
Naslovna fotografija: @juliaberolzheimer


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!