TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 14.7.2023.

Da li se nalazite u onoj grupi žena koje sa sobom nose ogromne torbe u kojima je more bespotrebnih i velikih stvari, a jedan od njih je i ogromni novčanik, jer imate nekoliko platnih kartica i zavisno od situacije u kojoj se nalazite ne znate kada će vam koja zatrebati.


Dok tako stojite na kasi u svom omiljenom butiku, s nekoliko must have komada odjeće za plaćanje, bacite se u potragu za novčanikom po torbi, a onda u potragu za karticom u novčaniku. Vidno ste već pod stresom, a pored vas djevojka na POS terminal prislanja svoj pametni sat i aparat zvučnim signalom da znak za završenu transakciju - za nju stress free trenutak uživanja, a za vas taj znak je okončanje mukotrpnog žongliranja između torbe, novčanika i komada odjeće koju ste držali u ruci.

Zašto ne biste imali platnu karticu digitalizovanu u svom mobilnom telefonu, pametnom satu, fitness narukvici i time prečicom i bez muke došli do vašeg omiljenog dijela kupovine? Da, moguće je, u kupovinu možete i bez fizičkog novčanika, a potrebna vam je samo jedna aplikacija na vašem telefonu.


Uz aplikaciju mobilnog novčanika, plaćanja dobijaju praktičniju i bržu dimenziju jer sve što vam je potrebno nalazi se u vašem mobilnom telefonu koji svakako svi mi imamo kod sebe, praktično non-stop u rukama. Mobilni novčanik je aplikacija u koju smještate svoju platnu Mastercard karticu i uz koju na kasi plaćate tako što telefon prislanjate na terminal, baš kao što beskontaktno plaćate plastičnom karticom, ali ovog puta bez kopanja po torbi i džepovima u potrazi za klasičnim novčanikom.
O prednostima nad brojanjem gotovine, kovanica i kusura da i ne govorimo.
Novčanik možete ostaviti kod kuće i sa sobom ponijeti samo mobilni telefon jer njime možete plaćati svuda gdje već plaćate beskontaktno, a u BiH je sada dostupan i Google Pay mobilni novčanik.





Google Pay je mobilna usluga koja korisnicima omogućava kupovinu proizvoda i usluga pomoću Android ili WearOS uređaja s NFC čipom. Ovo rješenje korisnicima omogućuje uživanje u prednostima beskontaktnog plaćanja na brz i jednostavan način bez upotrebe fizičke kartice. Kako bi uspješno koristili Google Pay, sve što je potrebno učiniti je preuzeti aplikaciju i u nju dodati svoju Masteracard karticu NLB Banke Sarajevo i NLB Banke Banja Luka. Uz Google Pay kupovinu možete obavljati bez fizičkog dodirivanja zaslona, umetanja kartica, unosa PIN koda, a čak nije potrebna ni internetska veza. 


Prednosti Google Pay usluge su brzina i praktičnost uz visok stepen zaštite. Ono što štiti vaše transakcije jeste Mastercard sigurnosna tehnologija zvana „tokenizacija“.

Šta to znači za nas korisnike? 

To podrazumijeva da tokom transakcije, Mastercard platforma štiti podatke korisnika kartica zamjenom brojeva računa jedinstvenim alternativnim brojem kartice ili „tokenom“ koji se mijenja sa svakom transakcijom, a ne postoji ni mogućnost dvostruke naplate, čak iako se mobilni uređaj dva puta prisloni uz POS terminal. Dakle, kada potrošač koristi svoj mobilni uređaj tokom transakcije, prodavnici se daje token, a ne stvarni broj kartice.

Za potrošače i trgovce na malo, svaka kupovina obavljena Mastercard karticom koristeći Google Pay nudi sve prednosti i sigurnost transakcija koje imate s fizičkom Mastercard karticom, samo je prvi način plaćanja mnogo praktičniji i lakši.
Od svih aplikacija koje imate na svom telefonu, a sigurno ih je bezbroj, vjerujemo da će Google Pay postati vaša omiljena jer se Mastercard pobrinuo da dobijete bezbrižno i besprijekorno korisničko iskustvo.

* * * 
Foto: PR 


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!