TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 11.1.2023.
Prošle godine nismo imali priliku gledati dodjelu Golden Globe nagrada, nakon što su organizatori odlučili kreirati privatan event koji se nije televizijski prenosio, niti vidjeti raskošno obučene poznate osobe, ne čudi da smo ovu dočekali s uzbuđenjem.
Neka od najpoznatijih imena industrije su sinoć prošetali crvenim tepihom te kao i uvijek neki su briljirali i ukrali sve simpatije, dok su se drugi našli na drugoj strani modnih kritika. Najviše pažnje, ali i simpatija je ukrala zvijezda mini serije 'Wednesday' - Jenna Ortega. Prošetala je u romantičnoj Gucci haljini puderaste nijanse, s lepršavim plisiranim materijalom, koja je u struku dizajnirana s trendovskim izrezima. U isto vrijeme je i elegantna i seksi. Ovu kreaciju je upotpunio savršen makeup, frizura i naravno, Tiffany & Co. nakit. Gledajući ovu kreaciju ne možemo, a da ne zažalimo što ovaj put nismo vidjeli Zendayu, koja je sinoć osvojila nagradu za najbolju žensku ulogu u seriji 'Euphoria'.
Najbolja modna izdanja
No, svejedno, nismo ostali zakinuti za modna izdanja koja su nas impresionirala. Lily James je vratila crvenu boju na svečane dodjele s raskošnom Versace haljinom koja savršeno pristaje njenoj svijetloj puti. Silueta haljine poput onih iz zlatnog doba Hollywooda je kreirana od čak 50 metara materijala.
Priznajemo da je Rihanna još jednom ostavila snažan i pozitivan dojam na nas svojim modnim odabirom. Sinoć je po ko zna koji put dokazala zašto je jedna od najbolje obučenih dama u industriji. Birala je Schiaparelli crnu haljinu, s raskošnim plaštom i crnim sandalama. U teoriji nemaštovit look, u njenoj interpretaciji izgleda kao pravo osvježenje na svečanoj dodjeli poput ove.
Voljeli bismo u listu najbolje obučenih dodati zadivljujuću Violu Davis u kraljevsko plavoj Jason Wu haljini. Na tepihu se pojavila sa neodoljivim šarmom, zbog kojeg je bila neprimjetna i mrlja nastala zbog kiše na dnu haljine.
Michaela Jaé zaslužuje čistu peticu za svoj besprijekoran izgled i dizajn Balmain haljine koji odvlači svu pažnju. Emma D’Arcy su unijeli dozu neobičnog i odvažnog u Acne studio kombinaciji.
U tamno plavoj Armani Privé haljini profinjene siluete, blago dramatičnog pepluma i šljokica sa srebrnim odsjajem. Sinoć je Michelle Yeoh osvojila našu nagradu za modno izdanje koje nas je oduševilo kao i Golden Globe nagradu za ulogu u filmu 'Everything everywhere all at once'.
Izdanja koja nisu pokupila simpatije kritičara
Iako je Margot Robbie završila kolaboraciju s kućom Chanel, još jednom nas je dočekao ne tako maštovit look. Za ovu Chanel haljinu je bilo potrebno preko 750 sati rada, njena nježna roza nijansa savršeno pristaje promociji njenog novog 'Barbie' filma. Look i dalje izgleda zanosno, no, voljeli bismo je vidjeti u odvažnijoj i kreaciji drugog dizajnera.
Neharmonična kombinacija Heidi Klum se našla na listama najmanje impresivnih izdanja. Kreacija se sastojala od perja, dinamičnim izreza, šljokica i prozirnog materijala te je jednostavno bila prekomplikovana za ovakav događaj. Veselimo se novim izdanjima ove fashionistice.
Za kraj preostaje kombinacija Anye Taylor-Joy u Dior kreaciji od koje smo očekivali mnogo više! Nedostatak posebnosti dizajna i boja koja ne pristaje njenom tenu su, nažalost, učinili da se ovaj put modna ikona u nastajanju, nađe na listi dama koje nisu stilski najbolje odgovorile na ovaj modni zadatak.
* * *
Naslovna fotografija: @vogueitalia
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!