TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 11.1.2023.

Prošle godine nismo imali priliku gledati dodjelu Golden Globe nagrada, nakon što su organizatori odlučili kreirati privatan event koji se nije televizijski prenosio, niti vidjeti raskošno obučene poznate osobe, ne čudi da smo ovu dočekali s uzbuđenjem.


Neka od najpoznatijih imena industrije su sinoć prošetali crvenim tepihom te kao i uvijek neki su briljirali i ukrali sve simpatije, dok su se drugi našli na drugoj strani modnih kritika. Najviše pažnje, ali i simpatija je ukrala zvijezda mini serije 'Wednesday' - Jenna Ortega. Prošetala je u romantičnoj Gucci haljini puderaste nijanse, s lepršavim plisiranim materijalom, koja je u struku dizajnirana s trendovskim izrezima. U isto vrijeme je i elegantna i seksi. Ovu kreaciju je upotpunio savršen makeup, frizura i naravno, Tiffany & Co. nakit. Gledajući ovu kreaciju ne možemo, a da ne zažalimo što ovaj put nismo vidjeli Zendayu, koja je sinoć osvojila nagradu za najbolju žensku ulogu u seriji 'Euphoria'. 
 

 

Najbolja modna izdanja 


No, svejedno, nismo ostali zakinuti za modna izdanja koja su nas impresionirala. Lily James je vratila crvenu boju na svečane dodjele s raskošnom Versace haljinom koja savršeno pristaje njenoj svijetloj puti. Silueta haljine poput onih iz zlatnog doba Hollywooda je kreirana od čak 50 metara materijala. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Just Jared (@justjared)



Priznajemo da je Rihanna još jednom ostavila snažan i pozitivan dojam na nas svojim modnim odabirom. Sinoć je po ko zna koji put dokazala zašto je jedna od najbolje obučenih dama u industriji. Birala je Schiaparelli crnu haljinu, s raskošnim plaštom i crnim sandalama. U teoriji nemaštovit look, u njenoj interpretaciji izgleda kao pravo osvježenje na svečanoj dodjeli poput ove. 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue France (@voguefrance)



Voljeli bismo u listu najbolje obučenih dodati zadivljujuću Violu Davis u kraljevsko plavoj Jason Wu haljini. Na tepihu se pojavila sa neodoljivim šarmom, zbog kojeg je bila neprimjetna i mrlja nastala zbog kiše na dnu haljine.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cosmopolitan (@cosmopolitan)



Michaela Jaé zaslužuje čistu peticu za svoj besprijekoran izgled i dizajn Balmain haljine koji odvlači svu pažnju. Emma D’Arcy su unijeli dozu neobičnog i odvažnog u Acne studio kombinaciji.

 



U tamno plavoj Armani Privé haljini profinjene siluete, blago dramatičnog pepluma i šljokica sa srebrnim odsjajem. Sinoć je Michelle Yeoh osvojila našu nagradu za modno izdanje koje nas je oduševilo kao i Golden Globe nagradu za ulogu u filmu 'Everything everywhere all at once'.

 



Izdanja koja nisu pokupila simpatije kritičara
 

Iako je Margot Robbie završila kolaboraciju s kućom Chanel, još jednom nas je dočekao ne tako maštovit look. Za ovu Chanel haljinu je bilo potrebno preko 750 sati rada, njena nježna roza nijansa savršeno pristaje promociji njenog novog 'Barbie' filma. Look i dalje izgleda zanosno, no, voljeli bismo je vidjeti u odvažnijoj i kreaciji drugog dizajnera.

 



Neharmonična kombinacija Heidi Klum se našla na listama najmanje impresivnih izdanja. Kreacija se sastojala od perja, dinamičnim izreza, šljokica i prozirnog materijala te je jednostavno bila prekomplikovana za ovakav događaj. Veselimo se novim izdanjima ove fashionistice. 

Za kraj preostaje kombinacija Anye Taylor-Joy u Dior kreaciji od koje smo očekivali mnogo više! Nedostatak posebnosti dizajna i boja koja ne pristaje njenom tenu su, nažalost, učinili da se ovaj put modna ikona u nastajanju, nađe na listi dama koje nisu stilski najbolje odgovorile na ovaj modni zadatak.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Heidi Klum (@heidiklum)

* * *
Naslovna fotografija: @vogueitalia


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!