Fatima je pokrenula brend prirodne kozmetike Theca, a njena čorokot krema idealna je za problematičnu kožu - Bonjour.ba...

Fatima je pokrenula brend prirodne kozmetike Theca, a njena čorokot krema idealna je za problematičnu kožu

Tekst:

Bonjour.ba

BEAUTY SAVJETI
22.10.2021.

Fatima Lutvić-Avdić je nakon završenog studija hemije i par godina iskustva rada u farmaceutskoj kompaniji, pokrenula i vlastitu poduzetničku priču – Theca- prirodna kozmetika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi proizvodi su spravljeni od hladno cijeđenih ulja, a u sastav krema idu i prirodni shea i kakao maslac te eterična ulja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovisno o potrebama kože, u svoje proizvode dodaje i sastojke koji će obogatiti beauty rutinu te vašoj koži dati ono najbolje iz prirode.  Proizvodi su bez konzervansa, umjetnih mirisa, boja, bez parabena i svih štetnih sastojaka, ali i ručno rađeni, kroz što se dodatno vidi posvećenost svakom proizvodu.

Fatima Lutvić-Avdić

Ljubav prema dermokozmetici i prirodnim formulacijama prepoznala je i kompanija dm drogerie markt koja kroz incijativu ZAJEDNO te sada u čak 80 dm prodavnica može pronaći njihovu čorokot kremu namjenjenu problematičnoj koži. Pogodna je i za osjetljivu kožu, a preporučuje se za saniranje akni i bubuljica te zaštitu i regeneraciju kože. Fatima nam je otkrila više detalja o njenom karijernom putu, procesu izrade kozmetike, kao i što ovaj proizvod izdvaja na domaćem tržištu.

***

Koje su tri stvari koje uvijek napravite ujutro?

Uvijek obavim namaz (molitvu), doručkujem i popijem kafu. Ponekad mi jutro počne i treningom za tijelo ili vježbama za lice, a nekada trening odgodim za kasnije, zavisi od drugih dnevnih obaveza.

Od kojih se koraka sastoji vaša beauty rutina?

Moja jutarnja i večernja rutina je jako jednostavna. Ujutro ide umivanje i nanošenje seruma pa dnevna krema, a večernja je nešto detaljnija. Pred spavanje čišćenje lica glinom ili prirodnim sapunom. Po potrebi maska za lice.

Ono što volim odraditi je parno čišćenje lica uljem, pa nakon toga nanošenje hidrolata i nekog hladno cijeđenog ulja. Ja volim arganovo, ulje lješnjaka ili kantarionovo ulje. Umjesto noćne kreme volim koristiti ulje ili uljane serume. Pored preparata za lice volim odraditi vježbe za lice i masažu. Cupping masaža je jako dobra za lice i radi se hladno cijeđenim uljem i cupping čašicama. Takođe ručnu masažu radim sa nekim uljem.

Što vas je potaknulo da pokrenete brend prirodne kozmetike?

Po završetku fakulteta zaposlila sam se u jednoj farmaceutskoj kompaniji, koja se bavi prodajom laboratorijske opreme i proizvodnjom dermatokozmetike. U toj kompaniji sam radila osam mjeseci i nakon toga jedno vrijeme nisam imala posao. Kada sam dobila prvi posao u toj farmaceutskoj kompaniji odmah sam naglasila tadašnjem direktoru da se meni sviđa taj dio dermatokozmetike koji imaju.

To me onako privuklo na prvu. Kasnije sam shvatila da imam pravo, kada sam vidjela kako teče proizvodnja i punjenje ambalaže, posebno čistoća i mirisi u tom djelu gdje je bila proizvodnja. Tada naravno nisam ni slutila da ću jednog dana i ja imati vlastitu proizvodnju. Kroz nekoliko godina, kada sam razmišljala šta bih mogla raditi, sjetila sam se tog svog oduševljenja i da je to ono što ja volim. Nisam istraživala tržište, samo sam krenula znajući da to volim.

Zavirivanje u backstage je uvijek najzabavniji način upoznavanja brenda, njegove filozofije i rada.
Otkrijte nam ukratko, kako teče proces izrade vaših proizvoda?

Imam dvije vrste proizvoda, za jednu vrstu kupujem sirovine, a za drugu vrstu proizvodim i sirovinu i proizvod. Tako da za nastanak tih proizvoda prije svega obilazim naše planine i skupljam potrebne biljke. Taj period je dva mjeseca i mogu reci da je najzanimljiviji dio proizvodnje. Od ubranih biljaka pravim ulja od kojih onda nastaju neki proizvodi.

Takođe, sadim neven i od njega pravim ulje i kreme. Za neke proizvode kupujem gotovu sirovinu i onda slijedi ručna izrada proizvoda. Topljenje, miješanje i lijevanje krema u ambalažu. Nabavka ambalaže i izrada naljepnica je takođe posao koji se obavi prije same proizvodnje. Naljepnice, letke i ostali promotivni material, kao i održavanje društvenih mreža radi moj muž.

Koji su izazovi s kojima se susrećete u svom poslovanju?

Što se tiče izazova na našem tržištu, to je za nas nabavka ambalaže i sirovina. Ponuda je mala, a kvalitet je nekih sirovina upitan, tako da dio kupujemo sa stranih tržišta. Ograničeni smo sa ambalažom, te nestankom iste, pa onda moramo da mijenjamo ambalažu proizvoda, što nam mijenja i naljepnicu i komplikuje nam proizvodnju. Takođe, neke sirovine nismo u mogućnosti nikako nabaviti, pa smo prisiljeni ili odustati od proizvodnje nekog proizvoda ili naći neku zamjenu.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Ono što izdvaja naš brend od drugih prirodnih kozmetika jeste da mi u proizvodnji koristimo isključivo hladno cijeđena ulja, proizvodi su bez konzervansa, umjetnih mirisa, boja, bez parabena i svih štetnih sastojaka. Proizvode radimo po narudžbi tako da je uvijek sve svježe napravljeno. Proizvodi su i ručno rađeni, detaljno smo posvećeni svakom proizvodu.

Kampanja {ZAJEDNO} je pozitivan primjer poduzetničke prakse u BiH. Koje ste benefite osjetili za vaš brend kroz ovu inicijativu?

Moram priznati da je više ljudi čulo za nas i Theca kozmetiku. Ljudi su zainteresovani i za ostale proizvode. Naravno kako je dm na glasu kao jedna ozbiljna firma koja će na police staviti samo vrhunski kvalitet, ljudi imaju više povjerenja u naše proizvode.

Još jedna bitna stvar da je sada čorokot krema dostupnija svima, jer je u svim dm marketima širom BiH pa je lakše doći do nje. Takođe znanje koje sam dobila u toku ove saradnje sa dm-om mi pomaže u radu i na drugim proizvodima.

Ovaj korak sjajan je za dodatnu promociju #madeinBiH etikete, ali i razvoj bh. tržišta. Koje ste lekcije o brandingu i marketingu naučili u procesu pripreme, ali i plasmana proizvoda na police 80 dm drogerie markt prodavnica?

Ovo što dm radi je stvarno sjajno. Podrška velika za nas manje proizvođače. Dm ima već svoj izgrađen brend tako da to uveliko pomaže i promovisanju nas manjih i za neke i nepoznatih brendova. Kroz saradnju sa dm-om mnogo sam naučila upravo o brendiranju i marketingu. Za naš proizvod je jako bitna naljepnica i ambalaža.

Dm nam je dao smjernice u kojem pravcu trebamo ići tj. koja je naša target skupina. S tim u vezi su nam predložili naljepnicu i kutiju tj. kojim bojama se koristiti i kakvo pakovanje odabrati. Osim brendiranja proizvoda, bazirali smo se na brendiranje sastojaka, gdje smo istakli jedan sastojak, a to je čorokot ulje i odlučili brendirati proizvod na osnovu tog sastojka.

Takođe, nama je mnogo pomoglo kobrendiranje. Dm već ima izgrađen brend, što nama pomaže u rastu poslovanja, širi se svijest o našem brendu i pomaže u probijanju na tržište.

Što se tiče marketinga, tu smo jednako bili posvećeni klasičnom marketingu kao i digitalnom.

Naš proizvod su kupci mogli vidjeti na letcima, u dm katalogu gdje smo predstavljeni. Online marketing je nešto što smo mi već radili, ali je veliko zadovoljstvo kada se pojavite na dm-ovim stranicama.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Neuspjesi su neizbježni na putu do uspjeha. Meni pomaže slušanje i čitanje onih koji su sve ovo prošli. Upijam njihove savjete, motiviraju me da idem dalje. Ne volim odustanje, tako da me to motivira najviše. Takođe u poduzetništvu je najvažnije da volite ono sto radite. Ja ovo stvarno volim i za sada ne znam šta bih drugo radila da ne radim ovaj posao.

Za motivaciju je takođe bitna i stalna edukacija na svim poljima i balans u životu. Imati izbalansiran jedan dan aktivnostima, radom ali i odmorom, relaksacijom. Najbolje je kada je relaksacija i posao zajedno, kao što meni predstavlja sakupljanje bilja, ali i sama proizvodnja. Tako balansiram ono što mi i nije baš drago raditi, a ima naravno i takvih stvari u svakom poslu.

Mnogi se danas plaše odvažiti i pokrenuti vlastiti brend. Na što biste im vi voljeli skrenuti pažnju?

Ako se boje i nesigurni su, najbolje  da krenu manjim "koracima" bez nekog velikog rizika, dok ne postignu sigurnost da idu dalje. Na tom putu da se više educiraju, slušaju i čitaju one kakvi žele biti i šta žele postići. Doza straha će možda postojati i dalje, ali će se lakše odvažiti na sljedeći korak. Za ovaj posao je potrebna hrabrost, a hrabrost nije odsustvo straha, nego djelovanje usprkos strahu.
Mnogi pričaju kako je za poduzetništvo potrebna podrška, kako morate poznavati dosta ljudi koji će vam otvoriti neka “vrata”.
Da, to olakšava taj put, ali nije presudno za uspjeh. Možda je čak i ljepše kada sami prevazilazite prepreke i učite iz njih.

***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
Foto: Sanela Zukić za Bonjour.ba

 

Povezani članci

Najpopularniji članci