TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.6.2010.
Srpanjsku naslovnicu magazina W krasi putena Eva Mendes. Fotografski dvojac Mert Alas & Marcus Piggott i stilistica Alex White iskoristili su seksipil kojim poznata glumica zrači i uradili editorijal iz kojeg pršte čari ove latino ljepotice. Eva se tako pokazala kao jedna od rijetkih glumica koja se jako dobro nosi i s ulogom modela. U intervjuu, Eva je progovorila o njenom stavu o golotinji,

O golotinji: "Nikad nisam imala problema sa svojim golim tijelom, ali ga ne pokazujem bez ikakvog razloga. Nisam egzibicionist. Ali iskreno, za umjetnost, učinit ću gotovo sve. Svjesna sam toga da balansiram između uloge poštovane glumice i nečega što zovu seks simbolom. I to je jako teško ukoliko želite da vas pamte kao dobrog, uvjerljivog glumca. Ali nikad nisam osjetila da me tretiraju samo kao objekt. Ništa što radim nije slučajno, naime, jako sam proračunata kada se radi o mojoj karijeri."
O novoj ulozi: "Izgleda da je jako teško doživjeti me kao smiješnu osobu. A istina je da se kao takva najbolje osjećam."
O vlastitim dvojakim strastima: "Moderna sam žena u smislu da brinem za sebe, jako sam neovisna i veoma ambiciozna. S druge strane, u nekim stvarima sam tradicionalna. Volim pripadati muškarcu. Volim imati muškarca u svom životu i na kraju dana osjećati se njegovom ženom. Znam, to je dihotomija."
O nacionalnoj pripadnosti: "Ne smatram se latinoameričkom glumicom. Ovdje sam rođena i odrasla, da roditelji su mi Kubanci, ali ako mene pitate ja sam nova "američka djevojka". Taj naziv više nije rezerviran samo za Drew Barrymore i plavokose djevojke sa srednjeg zapada. Ovako sada izgledamo!"






A.S.
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!