TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 8.5.2025.
Iako se Bosna i Hercegovina na Eurosongu nije takmičila još od 2016. godine, to ne znači da publika ne prati šta se dešava.
Naprotiv, ove godine pažljivo se prate nastupi, komentarišu mogući scenski styling, a poneki favorit već ima i svoju fan bazu i kod nas.
Eurosong 2025. donosi nekoliko zanimljivih obrta uključujući činjenicu da ova godina bilježi i najveću upotrebu maternjih jezika u pjesmama do sada. Ako želite biti u toku, ovo su četiri izvođača o kojima će se, vrlo vjerovatno, najviše pričati.
Švedska: KAJ i “Bara Bada Bastu”
Tri čovjeka, jedan sauna-pop hit i više od 4,3 miliona glasova. Švedski trio KAJ osvojio je domaći Melodifestivalen rekordnim brojem glasova i publiku širom Evrope pjesmom "Bara Bada Bastu" koja slavi jednostavne životne radosti, tačnije, saunu. Uz kombinaciju harmonike, sintisajzera i zaraznog refrena, nastup u Bazelu je pravi mali wellness show.
Scenski nastup? Uz kostime za saunu, ples i pravu dozu komedije, Švedska je ove godine otišla full zabavno i to prolazi. KAJ je prvi na listama. Internet ih obožava, a fanovi ih već porede s legendarnim eurovizijskim zabavljačima. Ukratko? Imaju šanse za pobjedu i imaju šou koji će se pamtiti.
Estonija: Tommy Cash i “Espresso Macchiato”
Kad vam neko kaže da je estonska pjesma spoj meme kulture, italijanskih stereotipa i elektro repa ne znate baš šta biste pomislili. "Espresso Macchiato" je satirična i spektakularno viralna. Tommy Cash, poznat po avangardnom stilu, pravi je showman. Nastup sadrži sve od kečapa do retro video-efekata.
Italija je već reagovala u smislu da je tražena zabrana pjesme zbog "vrijeđanja italijanskog identiteta". CODACONS je pisao EBU-u, senator se javio, a publika... pa publika nastavlja dijeliti klipove. Nije da ima tendenciju da postane globalni hit u stilu "Espresso" od Sabrine Carpenter, ali "Espresso Macchiato" Tommyja Casha je već osvojio TikTok i komentare iz svih krajeva Evrope. Čak ako ne uzme bodove žirija, osvojit će publiku.
Francuska: Louane – “Maman”
Francuska ove godine šalje jednu od svojih najpoznatijih pop zvijezda Louane koja je već osvojila srca publike emotivnom baladom “Maman”. Pjesma je posveta majci, ispunjena nježnim vokalom i minimalističkom produkcijom koja naglašava iskrenost teksta. Louane je poznata po svom autentičnom izrazu, a ovaj nastup dodatno potvrđuje njen status umjetnice koja prenosi duboke emocije.
Na sceni, Louane donosi jednostavan, ali efektan nastup. Fokus je na njoj, bez previše scenskih efekata, što omogućava publici da se poveže s porukom pjesme. Ova iskrenost i ranjivost na sceni su rijetkost u današnjem šou-biznisu što Louane čini posebnom.
Francuska se nalazi među glavnim favoritima za pobjedu. Ovo je značajan pomak za zemlju koja nije pobijedila na Eurosongu od 1977. godine.
Austrija: JJ – “Wasted Love”
Austriju predstavlja JJ s emotivnom baladom “Wasted Love”, koja kombinuje operne elemente s modernim popom. Pjesma je osvojila publiku svojom iskrenošću i snažnim vokalom.
Scenski nastup je minimalistički, fokusiran na emociju i interpretaciju. JJ se trenutno nalazi na drugom mjestu predviđanja pobjednika.
U konačnici ovo nam je pokazatelj da publika sve više cijeni iskrenost, hrabrost i originalnost bilo da dolaze u formi balada, saune ili espresso haosa.
Foto: @eurovision
TEKST: Bonjour.ba
Da, i ova regija je imala svog Freddieja Mercuryja još sedamdesetih godina prošlog vijeka.
Prije nego što su odijela, sako, farmerice i šal oko vrata postali njegov zaštitni znak, Zdravko Čolić je bio čista scenska energija i stilska hrabrost. Vladao je pokretom, pogledom i kombinacijama koje se nisu mogle ignorisati.



Zamislite Harryja Stylesa, ali 50 godina ranije i sa šarmom koji ne traži prevod.
Ako mislite da se sve svodilo na specifične printeve tog vremena ili velike kragne na špic, varate se. Čola je nosio aksesoare s lakoćom, imao frizuru koja je postala ikonic i birao komade koji su tada bili rezervisani samo za one s potpunim samopouzdanjem. Da, govorimo i o crvenom šljokičastom kombinezonu. I o metaliziranim srebrnim varijantama. Čola u šljokicama? Apsolutna inspiracija i tada i danas.

Kada je moda bila dio nastupa, a ne samo styling
Sedamdesete su bile vrijeme kada je scena tražila stav. Čolić je to intuitivno razumio. Njegove kombinacije nisu bile kostimi, već produžetak muzike i pokreta. Svaki izlazak na scenu bio je kompletna slika: od glave do pete, s jasnom porukom samouvjerenosti.
Košulje otvorenog ovratnika, često sjajne ili bogatih boja, nosio je bez ustručavanja. Kombinezoni, koji ni tada nisu bili “sigurna opcija”, kod njega su izgledali prirodno. Šljokice, metalik materijali, duboki V-izrezi, sve je bilo dio jednog hrabrog, ali kontrolisanog izraza.





Ikonična frizura i aksesoari koji su govorili dovoljno
Nijedan modni moment iz tog perioda ne bi bio potpun bez njegove frizure. Duga, gusta, pomalo razigrana kosa bila je jednako prepoznatljiva kao i pjesme koje su se pjevale u glas. U kombinaciji s nakitom, remenjem, ponekad i sunčanim naočalama, Čola je stvarao imidž... (ovo je savršen trenutak za iskoristiti ovu frazu)... koji je bio ispred svog vremena.


Zašto je bio frajer i zašto je to i danas
Zdravko Čolić nije bio frajer zato što je pratio trendove, nego zato što ih je nosio kao da su njegovi. Njegov stil nikada nije djelovao isforsirano. Čak i kada je nosio komade koji bi na nekome drugom izgledali previše, kod njega su djelovali... prikladno.
Danas, kada ga prepoznajemo po odijelima, sakoima, farmericama i šalu oko vrata, jasno je da se estetika promijenila.
Ali suština nije. Ostao je vjeran sebi, svom tempu i osjećaju za mjeru. I upravo zbog toga njegove kombinacije iz 70-ih danas ne gledamo s podsmijehom, nego s divljenjem.




Fotografije: YouTube , Facebook profil 1 , Facebook profil 2
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!