TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 8.5.2025.

Iako se Bosna i Hercegovina na Eurosongu nije takmičila još od 2016. godine, to ne znači da publika ne prati šta se dešava.

Naprotiv, ove godine pažljivo se prate nastupi, komentarišu mogući scenski styling, a poneki favorit već ima i svoju fan bazu i kod nas. 

Eurosong 2025. donosi nekoliko zanimljivih obrta uključujući činjenicu da ova godina bilježi i najveću upotrebu maternjih jezika u pjesmama do sada. Ako želite biti u toku, ovo su četiri izvođača o kojima će se, vrlo vjerovatno, najviše pričati.

 

 

Švedska: KAJ i “Bara Bada Bastu”

Tri čovjeka, jedan sauna-pop hit i više od 4,3 miliona glasova. Švedski trio KAJ osvojio je domaći Melodifestivalen rekordnim brojem glasova i publiku širom Evrope pjesmom "Bara Bada Bastu" koja slavi jednostavne životne radosti, tačnije, saunu. Uz kombinaciju harmonike, sintisajzera i zaraznog refrena, nastup u Bazelu je pravi mali wellness show.

 

 

Scenski nastup? Uz kostime za saunu, ples i pravu dozu komedije, Švedska je ove godine otišla full zabavno i to prolazi. KAJ je prvi na listama. Internet ih obožava, a fanovi ih već porede s legendarnim eurovizijskim zabavljačima. Ukratko? Imaju šanse za pobjedu i imaju šou koji će se pamtiti.

 

 

Estonija: Tommy Cash i “Espresso Macchiato”

Kad vam neko kaže da je estonska pjesma spoj meme kulture, italijanskih stereotipa i elektro repa ne znate baš šta biste pomislili. "Espresso Macchiato" je satirična i spektakularno viralna. Tommy Cash, poznat po avangardnom stilu, pravi je showman. Nastup sadrži sve od kečapa do retro video-efekata.

Italija je već reagovala u smislu da je tražena zabrana pjesme zbog "vrijeđanja italijanskog identiteta". CODACONS je pisao EBU-u, senator se javio, a publika... pa publika nastavlja dijeliti klipove. Nije da ima tendenciju da postane globalni hit u stilu "Espresso" od Sabrine Carpenter, ali "Espresso Macchiato" Tommyja Casha je već osvojio TikTok i komentare iz svih krajeva Evrope. Čak ako ne uzme bodove žirija, osvojit će publiku.

 

 

Francuska: Louane – “Maman”

Francuska ove godine šalje jednu od svojih najpoznatijih pop zvijezda Louane koja je već osvojila srca publike emotivnom baladom “Maman”. Pjesma je posveta majci, ispunjena nježnim vokalom i minimalističkom produkcijom koja naglašava iskrenost teksta. Louane je poznata po svom autentičnom izrazu, a ovaj nastup dodatno potvrđuje njen status umjetnice koja prenosi duboke emocije.

 

 

Na sceni, Louane donosi jednostavan, ali efektan nastup. Fokus je na njoj, bez previše scenskih efekata, što omogućava publici da se poveže s porukom pjesme. Ova iskrenost i ranjivost na sceni su rijetkost u današnjem šou-biznisu što Louane čini posebnom.

Francuska se nalazi među glavnim favoritima za pobjedu. Ovo je značajan pomak za zemlju koja nije pobijedila na Eurosongu od 1977. godine.

 

 

Austrija: JJ – “Wasted Love”

Austriju predstavlja JJ s emotivnom baladom “Wasted Love”, koja kombinuje operne elemente s modernim popom. Pjesma je osvojila publiku svojom iskrenošću i snažnim vokalom.

 

 

Scenski nastup je minimalistički, fokusiran na emociju i interpretaciju. JJ se trenutno nalazi na drugom mjestu predviđanja pobjednika.

 

 

U konačnici ovo nam je pokazatelj da publika sve više cijeni iskrenost, hrabrost i originalnost bilo da dolaze u formi balada, saune ili espresso haosa. 

Foto: @eurovision


Bonjour

Pitali smo fado divu Marizu 10 pitanja uoči velikog koncerta u Sarajevu

TEKST: Ada Ćeremida

Pitali smo fado divu Marizu 10 pitanja uoči velikog koncerta u Sarajevu Pitali smo fado divu Marizu 10 pitanja uoči velikog koncerta u Sarajevu

Prošlo je 15 godina otkako je Mariza, jedan od najpoznatijih glasova Portugala, posljednji put nastupila u Sarajevu.

Ove jeseni, legendarna fado pjevačica vraća se na scenu s koncertom koji obećava večer prepunu emocija i nezaboravnih trenutaka. Poznata po svojoj snažnoj scenskoj energiji i interpretacijama koje diraju u srž, Mariza je fado pretvorila iz portugalske tradicije u univerzalni jezik čežnje, ljubavi i izdržljivosti. Sarajevo, sa svojom bogatom i emotivnom historijom, čini se kao savršeno mjesto za njen povratak.


bonjour_ba_mariza_sarajevo_010

Sa više od dvije decenije međunarodnih uspjeha, brojnim nagradama i saradnjama s legendama poput Stinga i Lennyja Kravitza, Mariza je postala most između kultura, a opet ostala duboko vezana za dušu Lisabona

Njen posljednji projekat, Mariza Canta Amália, omaž je fado ikoni Amáliji Rodrigues, ali i potvrda njenog vlastitog umjetničkog puta. Uoči sarajevskog nastupa, razgovarali smo s Marizom o tradiciji, globalnoj sceni i povratku u grad koji je nazvala nezaboravnim.


bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_011

Nakon 15 godina vraćate se u Sarajevo. Kako se osjećate što ste ponovo u ovom gradu i nastupate pred njegovom publikom?  

Osjeća se kao povratak kući, u uspomenu koja me nikada nije istinski napustila. Sarajevo nosi dušu koja je i otporna i poetska, a vratiti se nakon 15 godina znači ponovo se povezati s tim duhom. 

Duboko sam dirnuta što mogu ponovo podijeliti svoju muziku s publikom koja je uvijek tako toplo prihvata.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_05

Fado je uvijek bio u srcu vaše muzike. Uz ovako globalnu karijeru, kako održavate ravnotežu između tradicije i modernih muzičkih izraza?  

Za mene tradicija nije teret, ona je temelj. Nosim suštinu fada svuda sa sobom, ali mu dopuštam da diše, da razgovara s drugim zvukovima i kulturama. Ta ravnoteža dolazi iz poštovanja, dajem čast onome što mi je predato, ali se usuđujem pustiti ga da raste.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_06

Vaš posljednji album, „Mariza Canta Amália“, omaž je legendi fada. Šta ste otkrili o sebi tokom stvaranja ovog intimnog projekta?  

Amália je bila svjetionik za sve nas. Dok sam iznova proživljavala njen repertoar, otkrila sam ne samo njenu briljantnost, već i vlastitu ranjivost. Podsjetilo me na odgovornost koju imam kao umjetnica, da budem autentična, da budem neustrašiva i da pustim emociju da me vodi.


Svaki nastup uživo je jedinstven. Koje emocije i priče želite prenijeti publici na sceni?  

Na sceni želim stvoriti prostor u kojem vrijeme nestaje, gdje svi zajedno osjećamo čežnju, radost, bol i nadu koju muzika nosi. Svaki nastup je novi razgovor, nikada ne znam tačno kuda će me odvesti, ali uvijek je iskren.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_02

Vaša muzika je duboko ukorijenjena u portugalskoj kulturi. Kako je vaše naslijeđe oblikovalo vaš umjetnički identitet?   

Možete li podijeliti jedno sjećanje iz djetinjstva koje je produbilo vašu vezu s ovim žanrom?  

Sjećam se da je fado bio svuda oko mene u mom susjedstvu, Mouraria. Bio je u glasovima ljudi, na ulicama, u duši zajednice. U taverni mojih roditelja počela sam pjevati fado kada sam imala samo pet godina, prije nego što sam znala čitati. 

Ti rani trenuci bili su moja prva škola života i muzike, i oblikovali su me na načine koje nikada ne mogu zaboraviti.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_07

Fado se često opisuje kao muzika čežnje i ljubavi. Da li se te emocije mijenjaju dok nastupate širom svijeta?  

Fado nije samo o čežnji i ljubavi, on nosi i jednu čarobnu melanholiju koja nam dopušta da istražimo najdublje emocije ljudske duše. Govori o ljubavi u svim njenim oblicima, romantičnoj, ljubavi prema životu, prema zemlji, prema korijenima. 

Kada pjevam fado širom svijeta, osjećam da se ta univerzalna istina povezuje s ljudima svugdje. Čak i ako ne razumiju riječi, razumiju emociju, jer ona pripada svima nama.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_04

Surađivali ste s umjetnicima poput Stinga i Lennyja Kravitza. Kako su ta iskustva utjecala na vašu umjetničku viziju?  

Pokazali su mi ljepotu muzičkog dijaloga. Stajati pored takvih umjetnika znači svjedočiti velikodušnosti, skromnosti i hrabrosti. Te suradnje proširile su moju viziju fada, dokazujući da on može razgovarati s bilo kojim žanrom, a da pri tome ne izgubi svoju dušu.


Tradicionalna muzika prelazi granice kao nikada do sada. Šta mislite o globalnoj sceni i rastućoj popularnosti kulturne muzike?  

Mislim da svijet gladuje za autentičnošću. U vremenu kada sve djeluje brzo i prolazno, tradicionalna muzika nas vraća korijenima, podsjeća nas odakle dolazimo. Njen uspon na globalnom nivou znak je da ljudi traže povezanost, korijene i priče koje traju.

bonjour_ba_marisa_dos_reis_nunez_sarajevo_koncert_07

Za mlade izvođače može biti izazovno balansirati između tradicije i modernosti.   

Koji biste savjet dali onima koji žele donijeti lokalnu muziku na svjetsku scenu?  

Budite ponosni na svoje korijene. Nikada se ne bojte inovacija, ali uvijek znajte koje vas tlo hrani. Ako u svojoj umjetnosti nosite istinu, svijet će slušati, jer autentičnost prelazi sve granice.


Sarajevo ima jedinstvenu muzičku i kulturnu historiju. Šta vas lično privlači ovom gradu i čemu se najviše radujete tokom posjete?

Sarajevo ima dušu otpornosti, ljepote i umjetnosti. Privlače me njegova historija, njegova toplina i sposobnost da bol pretvori u poeziju. Najviše se radujem povezanosti – da ponovo osjetim zagrljaj ove publike i da s njima podijelim glas fada.

bonjour_ba_mariza_sarajevo_N
 

Foto: Alex Dimitriović


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!