TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 8.5.2025.

Iako se Bosna i Hercegovina na Eurosongu nije takmičila još od 2016. godine, to ne znači da publika ne prati šta se dešava.

Naprotiv, ove godine pažljivo se prate nastupi, komentarišu mogući scenski styling, a poneki favorit već ima i svoju fan bazu i kod nas. 

Eurosong 2025. donosi nekoliko zanimljivih obrta uključujući činjenicu da ova godina bilježi i najveću upotrebu maternjih jezika u pjesmama do sada. Ako želite biti u toku, ovo su četiri izvođača o kojima će se, vrlo vjerovatno, najviše pričati.

 

 

Švedska: KAJ i “Bara Bada Bastu”

Tri čovjeka, jedan sauna-pop hit i više od 4,3 miliona glasova. Švedski trio KAJ osvojio je domaći Melodifestivalen rekordnim brojem glasova i publiku širom Evrope pjesmom "Bara Bada Bastu" koja slavi jednostavne životne radosti, tačnije, saunu. Uz kombinaciju harmonike, sintisajzera i zaraznog refrena, nastup u Bazelu je pravi mali wellness show.

 

 

Scenski nastup? Uz kostime za saunu, ples i pravu dozu komedije, Švedska je ove godine otišla full zabavno i to prolazi. KAJ je prvi na listama. Internet ih obožava, a fanovi ih već porede s legendarnim eurovizijskim zabavljačima. Ukratko? Imaju šanse za pobjedu i imaju šou koji će se pamtiti.

 

 

Estonija: Tommy Cash i “Espresso Macchiato”

Kad vam neko kaže da je estonska pjesma spoj meme kulture, italijanskih stereotipa i elektro repa ne znate baš šta biste pomislili. "Espresso Macchiato" je satirična i spektakularno viralna. Tommy Cash, poznat po avangardnom stilu, pravi je showman. Nastup sadrži sve od kečapa do retro video-efekata.

Italija je već reagovala u smislu da je tražena zabrana pjesme zbog "vrijeđanja italijanskog identiteta". CODACONS je pisao EBU-u, senator se javio, a publika... pa publika nastavlja dijeliti klipove. Nije da ima tendenciju da postane globalni hit u stilu "Espresso" od Sabrine Carpenter, ali "Espresso Macchiato" Tommyja Casha je već osvojio TikTok i komentare iz svih krajeva Evrope. Čak ako ne uzme bodove žirija, osvojit će publiku.

 

 

Francuska: Louane – “Maman”

Francuska ove godine šalje jednu od svojih najpoznatijih pop zvijezda Louane koja je već osvojila srca publike emotivnom baladom “Maman”. Pjesma je posveta majci, ispunjena nježnim vokalom i minimalističkom produkcijom koja naglašava iskrenost teksta. Louane je poznata po svom autentičnom izrazu, a ovaj nastup dodatno potvrđuje njen status umjetnice koja prenosi duboke emocije.

 

 

Na sceni, Louane donosi jednostavan, ali efektan nastup. Fokus je na njoj, bez previše scenskih efekata, što omogućava publici da se poveže s porukom pjesme. Ova iskrenost i ranjivost na sceni su rijetkost u današnjem šou-biznisu što Louane čini posebnom.

Francuska se nalazi među glavnim favoritima za pobjedu. Ovo je značajan pomak za zemlju koja nije pobijedila na Eurosongu od 1977. godine.

 

 

Austrija: JJ – “Wasted Love”

Austriju predstavlja JJ s emotivnom baladom “Wasted Love”, koja kombinuje operne elemente s modernim popom. Pjesma je osvojila publiku svojom iskrenošću i snažnim vokalom.

 

 

Scenski nastup je minimalistički, fokusiran na emociju i interpretaciju. JJ se trenutno nalazi na drugom mjestu predviđanja pobjednika.

 

 

U konačnici ovo nam je pokazatelj da publika sve više cijeni iskrenost, hrabrost i originalnost bilo da dolaze u formi balada, saune ili espresso haosa. 

Foto: @eurovision


Bonjour

Nova pjesma Mache Ravel je stigla za Halloween, a priča iza nje je još zanimljivija

TEKST: Bonjour.ba

Nova pjesma Mache Ravel je stigla za Halloween, a priča iza nje je još zanimljivija Nova pjesma Mache Ravel je stigla za Halloween, a priča iza nje je još zanimljivija

Jedna od najintrigantnijih figura nove regionalne alt-pop scene, Macha Ravel, za Noć vještica je s publikom podijelila iznenađenje, novu pjesmu i videospot “Pasegoni”. 

Riječ je o mističnom izdanju koje dolazi usred aktualne turneje “Lutkica”, kojom će Macha u prosincu nastupiti i pred publikom u Mostaru 19.12. i Sarajevu 20.12., čime će zaključiti svoje prvo samostalno regionalno koncertno poglavlje.

macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_02
macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_03

“'Pasegoni' je nastala prije dvije godine i nisam imala u planu objaviti je. Pustila sam prvi demo svojoj producentici Endži koja me uvjerila da je obavezno moramo završiti. 

Krenule smo ispočetka, a proces je bio vrlo sličan stvaranju Lutkice – pjesma je jednostavno izašla iz nas. Pjesmu smo dodatno usavršili u suradnji s beogradskim producentom A.N.D.R.-om, koji joj je dao svoj osobni pečat, te smo dobili nešto potpuno unikatno”, objašnjava Macha Ravel.

macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_01
macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_04

Nova pjesma dolazi uz vizualno misteriozan spot koji u prepoznatljivom Machinom stilu spaja introspektivnost, emociju i simboliku. Želja joj je bila pronaći savršen balans između mističnosti i snage i što opipljivije prenijeti emociju, a iz te perspektive objašnjava i simboliku zmija koje se pojavljuju u videospotu: 

“Nisam htjela prikazati odnos dominacije jedne snage (zmije) nada mnom, već sporazum između mene i nje kao jedan ples, kao da smo ona i ja jedno. 

Htjela sam pokazati kako bi izgledala zmija da je ja, i kako bih izgledala ja da sam zmija. Zahvalna sam Goranu što je odmah razumio moju viziju i uspio da napravi jedan svijet oko mog osjećaja”.
 

macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_09
macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_06

Ideja o zmijama kao simbolu snage i preobražaja došla je gotovo slučajno, ali je prerasla u ključni element priče. 

“Znala sam da želim vizualno prikazati neku vrstu odnosa sa drugim živim bićem. Prva mi je ideja bila zmija, ali nisam znala gdje bih je mogla naći. U tom trenutku mi se javio David, osnivač udruženja za spašavanje reptila Basilisk iz Kragujevca, i ponudio da mi ustupi reptile za snimanje spota. 

Na setu sam se zaljubila u njegova dva pitona, Chi i Yuri. Zahvalna sam Davidu što je na tako neobičan način toliko doprinio spotu i ponosna sam što sam imala priliku surađivati s mladim ljudima koji rade vrijedan posao spašavanja nezbrinutih i zlostavljanih životinja. Želim ohrabriti sve koji se bore da, na svoj način, mijenjaju svijet”, dodaje Macha.
 

macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_05

Videospot za “Pasegoni” snimljen je u pauzi između koncerata aktualne klupske turneje “Lutkica”, s kreativnim timom iz Beograda, predvođenim redateljem Goranom Popovskim, uz idejni i redateljski potpis Mache Ravel i producentice Endži Dolores. 
 

macha_ravel_pasegoni_spot_pjesma_bonjour_ba_1
 

“Bilo je intenzivno i skoro neizvedivo vremenski, ali ekipa iz Beograda bila je toliko entuzijastična i talentirana da smo sve završili za svega par sati. 

Znala sam da želim iskoristiti trenutak nakon Lutkice i iznenaditi publiku još jednom novom pjesmom do kraja godine – upravo za Halloween” zaključuje.

 

 

Svoj dosadašnji autorski rad, koji uključuje i pjesme iz poglavlja Muhe, uživo predstavlja u sklopu jesenske turneje “Lutkica”, kojom je već oduševila publiku u Beogradu, Nišu i Splitu. 

Turneja se nastavlja kroz Rijeku, Novi Sad, Zagreb, a zatim stiže i u Mostar te Sarajevo, gdje će zaključiti svoju prvu regionalnu koncertnu sezonu.
 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Goran Popovski


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!