TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 8.5.2025.
Iako se Bosna i Hercegovina na Eurosongu nije takmičila još od 2016. godine, to ne znači da publika ne prati šta se dešava.
Naprotiv, ove godine pažljivo se prate nastupi, komentarišu mogući scenski styling, a poneki favorit već ima i svoju fan bazu i kod nas.
Eurosong 2025. donosi nekoliko zanimljivih obrta uključujući činjenicu da ova godina bilježi i najveću upotrebu maternjih jezika u pjesmama do sada. Ako želite biti u toku, ovo su četiri izvođača o kojima će se, vrlo vjerovatno, najviše pričati.
Švedska: KAJ i “Bara Bada Bastu”
Tri čovjeka, jedan sauna-pop hit i više od 4,3 miliona glasova. Švedski trio KAJ osvojio je domaći Melodifestivalen rekordnim brojem glasova i publiku širom Evrope pjesmom "Bara Bada Bastu" koja slavi jednostavne životne radosti, tačnije, saunu. Uz kombinaciju harmonike, sintisajzera i zaraznog refrena, nastup u Bazelu je pravi mali wellness show.
Scenski nastup? Uz kostime za saunu, ples i pravu dozu komedije, Švedska je ove godine otišla full zabavno i to prolazi. KAJ je prvi na listama. Internet ih obožava, a fanovi ih već porede s legendarnim eurovizijskim zabavljačima. Ukratko? Imaju šanse za pobjedu i imaju šou koji će se pamtiti.
Estonija: Tommy Cash i “Espresso Macchiato”
Kad vam neko kaže da je estonska pjesma spoj meme kulture, italijanskih stereotipa i elektro repa ne znate baš šta biste pomislili. "Espresso Macchiato" je satirična i spektakularno viralna. Tommy Cash, poznat po avangardnom stilu, pravi je showman. Nastup sadrži sve od kečapa do retro video-efekata.
Italija je već reagovala u smislu da je tražena zabrana pjesme zbog "vrijeđanja italijanskog identiteta". CODACONS je pisao EBU-u, senator se javio, a publika... pa publika nastavlja dijeliti klipove. Nije da ima tendenciju da postane globalni hit u stilu "Espresso" od Sabrine Carpenter, ali "Espresso Macchiato" Tommyja Casha je već osvojio TikTok i komentare iz svih krajeva Evrope. Čak ako ne uzme bodove žirija, osvojit će publiku.
Francuska: Louane – “Maman”
Francuska ove godine šalje jednu od svojih najpoznatijih pop zvijezda Louane koja je već osvojila srca publike emotivnom baladom “Maman”. Pjesma je posveta majci, ispunjena nježnim vokalom i minimalističkom produkcijom koja naglašava iskrenost teksta. Louane je poznata po svom autentičnom izrazu, a ovaj nastup dodatno potvrđuje njen status umjetnice koja prenosi duboke emocije.
Na sceni, Louane donosi jednostavan, ali efektan nastup. Fokus je na njoj, bez previše scenskih efekata, što omogućava publici da se poveže s porukom pjesme. Ova iskrenost i ranjivost na sceni su rijetkost u današnjem šou-biznisu što Louane čini posebnom.
Francuska se nalazi među glavnim favoritima za pobjedu. Ovo je značajan pomak za zemlju koja nije pobijedila na Eurosongu od 1977. godine.
Austrija: JJ – “Wasted Love”
Austriju predstavlja JJ s emotivnom baladom “Wasted Love”, koja kombinuje operne elemente s modernim popom. Pjesma je osvojila publiku svojom iskrenošću i snažnim vokalom.
Scenski nastup je minimalistički, fokusiran na emociju i interpretaciju. JJ se trenutno nalazi na drugom mjestu predviđanja pobjednika.
U konačnici ovo nam je pokazatelj da publika sve više cijeni iskrenost, hrabrost i originalnost bilo da dolaze u formi balada, saune ili espresso haosa.
Foto: @eurovision
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto u sarajevskim novembarskim vikendima, neka vrsta tihe dramaturgije grada.
Jesen u Sarajevu nikada ne znači kraj sezone, nego početak one najživlje one u kojoj se ulice pune svjetlima, scene pozivima, a galerije novim pogledima.
Grad je opet u svom prepoznatljivom ritmu. Prostorima se krećemo kao kroz memorijske mape: film kao terapija, galerijski prostor kao tišina, koncert kao oslobađanje, pozorište kao razgovor koji nismo znali da nam treba.
6 događaja posljednjeg ovog vikenda:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Suočavanje s prošlošću u Meeting Pointu
Tri dana u Meeting Pointu otvaraju se filmom Muškarci ne plaču u petak u 18:00, prikazanim u znak sjećanja na producenta Damira Ibrahimovića, kao snažna studija ratne traume i unutrašnjeg oprosta, uz razgovor Jasmile Žbanić i Alena Drljevića nakon projekcije.
Subotnja večer donosi Gospodina Nika protiv Putina, danskog kandidata za Oscara® koji prati tihu, opasnu pobunu jednog učitelja protiv propagande, nakon čega publika razgovara s producentom Radovanom Sibrtom.
Program se zatvara u nedjelju filmom To je bila samo nezgoda, novim Panahijevim ostvarenjem nagrađenim Zlatnom palmom, trilerom koji kroz potisnuta sjećanja, paranoju i osvetu iscrtava najtamnije zone sjećanja, tačno onako intenzivno kako ovakav vikend i treba završiti.
Hana Dujmović: “Nostalgija djetinjstva” u Historijskom muzeju BiH
Nakon uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović se ovog petka vraća Sarajevu s radovima koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima: tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci.
Dress code: crno. Jer publika ovdje nije samo posjetilac, nego dio ritualnog performansa.
I da, u ponedjeljak na Bonjour.ba izlazi naš intervju s Hanom, jedan od onih razgovora u kojima se umjetnost i biografija stapaju bez granice.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.
U posjeti kod gospodina Greena u SARTR-u
Komad o samoći, predrasudama i potrebi za pripadanjem, koji se čita kao intimna lekcija o tome kako nas odnosi liječe tamo gdje to ne očekujemo.
Igraju Miodrag Miki Trifunov i Alban Ukaj duo koji na sceni drži pažnju bez da podigne ton. Predstava koja se vraća na repertoar uvijek znači isto: publika je tražila još.
Završna noć festivala Dani Jurislava Korenića u Kamernom teatru 55
Večer posvećena teatru koji je živio svojim ritmom, ima svoj šarm: voditelj programa je Nedim Džinović, a završnica pripada Gudačkom kvartetu Kamernog teatra 55, ansamblu koji je ostavio generacijski trag od vremena kada su bili Sarajevski gudački kvartet do današnjeg kolektiva.
Nakon koncerta slijedi druženje u Klubu Kamernog uz DJ LEMANDIER-a i koktel, idealan kraj festivala koji je ove godine donio neočekivanu toplinu i hrabru liniju programa.
Partibrejkersi u Cinemas Slogi
Ako želite energiju stare škole, onu sirovu, bez filtera, bez nostalgije samo energiju koja se troši, znoji i nosi Partibrejkersi se vraćaju na binu Sloge.
Kultni bend čiji su koncerti uvijek više lični nego scenski, i čije pjesme Sarajevo zna napamet. Ovo je onaj koncert koji se ne planira: samo se pojaviš.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!