TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 27.6.2024.
Svaka životna priča nosi sa sobom snagu preobrazbe i istrajnosti.
Za mnoge, put ljubavi prema sebi nije samo unutrašnje putovanje, već i javni poziv za promjene. Emina Merkez, koja je svoje osobno iskustvo s vitiligom pretvorila u platformu samopomoći i podrške, istinska je inspiracija za to putovanje.
Na svojoj web stranici selflove.ba i kroz aktivno prisustvo na društvenim mrežama, ona ne samo što dijeli svoju priču već i potiče druge da prihvate svoje jedinstvenosti. Kroz naš intervju nam otkriva svoje najdublje motive i izazove, kako balansira poslovni i privatni život te što ju je navelo da javno govori o vitiligu.

Emina Merkez, PR i Marketing menadžerica
Emina je na Svjetski dan vitiliga organizirala event naziva „Različitost kao snaga“, a ovdje je s nama podijelila i više detalja o istom.
Možete li nam reći nešto više o svojoj web stranici selflove.ba? Kako ste došli na ideju za pokretanje ove stranice?
Tokom pandemije COVID-19 i perioda potpune izolacije, kao i mnogi drugi, susrela sam se sa različitim emocijama. Strah od nepoznatog, bijes zbog ograničenog kretanja, blaga anksioznost i osjećaj nesigurnosti. Iako sam radila od kuće za svoj primarni posao na Univerzitetu SSST, moje misli nisu bile dovoljno okupirane pa sam počela više da razmišljam i primjećujem svoje flekice.
Imala sam osjećaj da sam ih u tom periodu dobila više nego ranije. Znala sam da moram pronaći ventil gdje će moje misli izlaziti. Budući da jako volim da čitam i pišem, blog je bio logičan sljedeći korak. Nažalost, zbog količine mojih obaveza i posla, zapostavila sam blog, ali sve to prenosim na svoj Instagram profil. Nakon događaja, sigurno ću se vratiti pisanju na temu self - love.

Što je bio najveći motiv i koji je trenutak bio odlučujući da počnete pisati na društvenim mrežama o vašem iskustvu s vitiligom?
Upravo u ovom periodu o kojem sam govorila, ohrabrila sam se da napišem prvi post i objavim svoje iskustvo, kao i prve fotografije vitiliga. Iako sam u tom trenutku flekice imala već oko dvije godine, sjećam se da sam objavila post i razmišljala o tome da li će me ljudi drugačije gledati.
Nisam htjela da me bilo ko sažalijeva jer vitiligo ne boli. Estetski, za nekoga možda nije prihvatljiv, ali važno je naučiti voljeti svoje flekice.
Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili na svom putovanju s vitiligom?
Izazovi su različiti i upravo zbog toga sam se odlučila glasno govoriti o njima i koristiti svoje mreže za promociju svijesti o vitiligu. Mnogo puta sam čula: "Ti si svijetle puti, ne vide se toliko, ne boli te, nema veze, super izgleda, znaš da postoje ljudi koji su tamne puti i imaju ga."
Da, znam, ali svakome od nas njegovo stanje može biti najteže i može biti teško prihvatiti. Moj najveći izazov je definitivno ljeto i sunce. Iako tokom cijele godine koristim SPF50 i pazim da tokom ljetnjeg perioda nisam izložena suncu u kritičnim periodima, nosim odjeću od prirodnih materijala, prozračnu i dovoljno pokrivajuću da ne dođem u situaciju da flekice pocrvene.

Najčešća pitanja koja dobijam kada me vide u košulji dugih rukava su: "Da li ti je vruće?" To je sigurno pitanje koje me posebno trigeruje. Takođe, u periodima kada nisam javno govorila o flekicama, često sam dobijala pitanja poput: "Šta ti je to? Da li je prelazno? Da li boli?" Sigurna sam da su i ova pitanja bila moja motivacija da počnem glasnije govoriti o vitiligu.
Što biste poručili nekome tko se tek počinje suočavati s istim?
Prva stvar koju bih rekla jeste da je u redu ne prihvatiti odmah. Svi smo različiti, naša koža je različita, kao i naš stil i način života. Nekome se može pojaviti jedna flekica i nikada više niti jedna druga, dok neko može u potpunosti izgubiti pigment kroz kratak period.
Važno je raditi na sebi, posebno na svom mentalnom zdravlju. Posvetiti se zdravom načinu života, vježbanju i stvarima koje nas čine sretnima. Koliko god to zvučalo čudno, posvetiti se sebi je jedino ispravno. Zdrava i stabilna ti ćeš biti dobra sebi i ljudima oko sebe.

Doktorica Tamara Jovović
Kako se vaša perspektiva o vitiligu promijenila kroz godine?
Moja perspektiva o vitiligu se značajno promijenila kroz godine. Na početku, bilo mi je teško da prihvatim svoje stanje. Nisam odmah mogla da se pomirim sa flekicama koje su se pojavile na mojoj koži, ali sam vremenom naučila da je u redu ne prihvatiti sve odmah.
Isto tako, u svom okruženju imam mnogo dragih žena koje imaju druga autoimuna oboljenja, od alopecije, hašimota do lupusa. Znam da su to oboljenja koja su mnogo intenzivnija i mnogo jače utiču na cjelokupni organizam.
Ja vitiligo ne mogu kontrolisati, ali mogu raditi na sebi kako bih ga prihvatala. Smatram da mi je na neki način i pomogao. Uvijek to govorim i tu rečenicu ponavljam, vitiligo je bolest duše. Imaju je osobe emotivnije od drugih. Ja sam takva, emotivna, srčana i moja koža je odlučila pokazati to kroz bijele flekice i to je uredu.

Organizirali ste event povodom Svjetskog dana vitiliga. Možete li nam reći više o tome?
Event je uspješno održan u utorak, na svjetski dan vitiliga. Htjela sam da to bude na ovaj dan, simbolično kako bih obilježila dan bijelih flekica, podigla svijest o ovom, ali i drugim autoimunim oboljenjima i iskoristila svoje i platforme svojih kolegica da svi zajedno glasnije govorimo o važnosti ženskog zdravlja.


Kako je jučer rekla dr. Tamara Jovović, 80% oboljelih od autoimunih oboljenja su žene. Jer smo nježnije, emotivnije, sklone tome da više trpimo i držimo emocije u sebi. Pored dermatologinje, sve prisutne su imale priliku poslušati predavanje magistrice nutricionizma Mirele Nikšić, koja je govorila i o svom problemu štitne žlijezde, važnosti zdrave i izbalansirane ishrane.
Za sami kraj, zahvaljujući Mikeu ispred Yoga studija Sarajevo, sve gošće naučile su nekoliko vježbica pravilnog disanja.


S obzirom na posao s punim radnim vremenom, vlastitom web stranicom i mnoštvom drugih obveza, možete li s našim čitateljima podijeliti savjet kako organizirati vrijeme i balansirati privatni i poslovni život?
Ja sam neko ko radi od svoje šesnaeste godine i raditi jedan, dva ili više poslova za mene stvarno ne predstavlja nikakav problem. Dobro sam organizovana, zapisujem i planiram obaveze unaprijed. Mislim da je najvažnije od svega znati prioritete.
Nikada sa svog primarnog posla ne odlazim, a da nisam završila sve tekuće, važne obaveze za taj dan. Radim prije posla, nakon posla, kod kuće. Znam se odmorim i koristim vikende za uživanje, odmor i vrijeme sa mužem i porodicom. Vjerujem da je dobra organizacija i podrška okoline beskrajno važna i da zahvaljujući istoj, stižem.
* * *
Naslovna fotografija: @inoeeea
Foto: Belmin Islam
TEKST: Bonjour.ba
Farmaceuti su svakodnevno prva adresa ljudi koji traže rješenje za akne, osjetljivost, isušivanje ili iznenadne promjene na koži. Ljudi očekuju jasne, sigurne i provjerene preporuke, a one su moguće samo kada stručnjaci lično poznaju teksture, aktivne sastojke i ponašanje formule na koži.

Antonio Trade Cosmetics donosi dermo brendove koji kombinuju istraživanja, moderne formulacije i rezultate koji se brzo primijete. Umjesto klasičnih prezentacija, željeli smo ponuditi potpuno drugačije iskustvo. Tako je nastao Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Lab.



Pozvali smo farmaceute u prostor koji je izgledao kao kombinacija edukacijskog centra i modernog skin-laba. Cilj? Stvoriti trenutak u kojem ljudi koji svakodnevno rade s kožom mogu isprobati proizvode koji mijenjaju rutine, postaviti pitanja koja se čuju samo između stručnjaka i dobiti uvide koji se ne mogu pronaći u deklaraciji.
Na samom početku goste su pozdravili iz Antonio Trade Cosmetics tima i ispred Bonjour.ba, uz kratko obraćanje koje je najavilo koncept Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Laba.

Clean, fokusirano i precizno baš kao formulacije u fokusu
Atmosfera je bila pažljivo oblikovana: clean futuristički prostor pretvoren u Beauty Lab, savršeno usklađen s temom i iskustvom koje je čekalo farmaceute.
Čim su gosti pristizali, osjetila se ona posebna atmosfera koja nastane kada se spoje znanje i dobra energija. Razgovori su krenuli odmah o iskustvima, kombinacijama proizvoda i pitanjima koja im ljudi najčešće postavljaju uz opušten, ali vrlo znatiželjan ton.


Event je zadržao taj ritam do kraja, dovoljno lagan da potakne pitanja, a dovoljno sadržajan da svako pronađe informaciju koja mu treba, uz osjećaj da je dio jednog posebnog Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Lab iskustva.
U trenutku kada je počeo praktični dio programa, dr. Matea Ćorluka, spec. dermatovenerologije s bogatim iskustvom u dijagnostici i tretmanu kožnih bolesti, otvorila je segment koji se osjećao više kao zajednički ritual. Uz konkretan primjer iz prakse postavilo je temelje za ono što je slijedilo, a to je testiranje tekstura.

Matea Ćorluka, dr. spec. dermatovenerologije
Tu je Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Lab koncept zaživio. Gosti su isprobavali formulacije na koži, komentarisali osjećaj nakon nekoliko minuta i međusobno dijelili dojmove koje mogu steći samo kroz ovakvo iskustvo.


Hero proizvodi su prirodno preuzeli pažnju: Acnemy gel za dubinsko čišćenje lica Zitclean izdvojio se već nakon prvog testiranja zbog lagane teksture, nježnog osjećaja na koži i činjenice da ne zateže, što je farmaceutima posebno važno kod njege kože sklone aknama.


Odmah iza njega, Acnemy pojedinačni flasteri Zitproof privukli su interes jer djeluju brzo i ciljano, a mnogi su komentarisali da je praktičnost upravo ono što se najčešće traži kod ovakvog tipa proizvoda.

U Transparent Lab dijelu, pažnju su preuzela dva proizvoda koja djeluju kao logičan duo: Transparent Lab Pure Glycerin Face Serum kojeg su gosti opisali kao “onaj serum koji odmah daje osjećaj mekoće” i Transparent Lab Niacinamide Glow Cream, kremu koja se brzo upija i ostavlja ujednačen i nenametljiv sjaj.




Zajedno, ovaj hidratacijski par dao je najjasniji uvid u razliku između tekstura i upravo ono što su farmaceuti najviše željeli isprobati iz prve ruke.

Završili smo u onom tihom, fokusiranom ritmu koji se dogodi kada stručnjaci izađu iz teorije i uđu u praksu.






Otvorile su se važne nijanse o kojima se obično ne stigne razmišljati tokom radnog dana, kako se tekstura ponaša nakon nekoliko minuta, šta korisnik može očekivati odmah, a šta tek kroz rutinu.










Kada formulacije prođu kroz ruke farmaceuta, sve postaje jasnije. Oni najbolje znaju šta ljudi pitaju, šta očekuju i koja tekstura daje rezultat.


Zato ovakav format ima posebnu težinu jer su proizvodi isprobani od ljudi kojima se svakog dana vraćamo po savjet. A šta je ostavilo najbolji dojam? Proizvodi koje su farmaceuti najviše spominjali nalaze se u nastavku.



Izdvojene photowall trenutke donosimo u nastavku.



















Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!