TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 4.3.2021.

KLOKO je domaći brend koji se izdvaja inovativnim dizajnom i kvalitetom.

Ove ergonomske nosiljke nove generacije, kako ističu na svojim mrežama, osiguravaju da je beba uvijek postavljena u anatomski ispravan položaj koji podržava pravilan razvoj kukova i kralježnice.

Pokrenula ga je Džana Hamedović i već je ukrao simpatije brojnih roditelja u kreiranju malih rituala s najmlađima, ali i obavljanju raznih obveza kroz dan. Džana nam je otkrila kako je započela svoju poduzetničku priču, kako se nosi sa izazovima i što KLOKO nosiljke izdvaja na domaćem tržištu.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov sa kojim ste se susreli?

Prva naša nosiljka  nastala je prije nešto više od 5 godina. Nastala je iz vlastite potrebe jedne mame da svoju bebu nosi u ergonomski ispravnoj nosiljci koju je sama dizajnirala i napravila. S obzirom da se dugi niz godina bavim dizajniranjem i kreativnim radom, jedva sam čekala neki novi izazov. A ovo je bio i te kako izazov: naučiti sve o bebonošenju, nosiljkama, EU standardima, materijalima i napraviti sigurnu, udobnu i lijepu nosiljku vodeći se svime naučenim i koristeći vještine koje posjedujem od ranije. Nosili smo se i uživali, a upiti od poznatih i nepoznatih mama su stalno pristizali. Odlučila sam da počnem da razvijam proizvod i usklađujem ga sa izmjenama standarda i potrebama tržišta. Cijeli tim saradnika iz regiona i šire uključila sam u kreiranje nosiljke i brenda i konačno, spremni smo bili da se otisnemo u vode društvenih mreža i predstavimo javnosti u augustu 2018. godine. Od tada rastemo, organski i polako, širimo paletu proizvoda, a ostajemo dosljedni kvalitetu izrade po kojem smo prepoznatljivi.

Svako preduzeće ima životni ciklus, proces rasta i razvoja tokom kojeg prolazi kroz određene faze. Prelazak iz jedne faze u drugu obično predstavlja veliki poslovni izazov, a nama se jedan takav desio prije nekoliko mjeseci: to je momenat koji vas određuje da li ćete biti i ostati mali ili idete u veće investicije i nastavljate rast.  Poseban začin izazovu bila je trenutna situacija sa pandemijom.

Kako biste opisali svoj bend u 3 riječi?

Ja ću napisati 5, a čitaoci neka odaberu 3 koje su im najbliže:

Kvalitet -sigurnost - udobnost - bliskost - sloboda pokreta.

Koji su proizvodi dostupni u sklopu vašeg brenda?

U našoj ponudi trenutno imamo Kloko ergonomske nosiljke koje rastu s bebom (6-18 kg),  Kloko wrap marame za nošenje bebe od rođenja i Kloko sling marame za sve uzraste i sva godišnja doba. Pored toga nudimo i dodatke nosiljkama kao što su gricke za zaštitu naramenica, lumbalna potpora, torbice za nosiljke, a uskoro uvodimo još novih zanimljivih proizvoda.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Inače volim da imam sve isplanirano i organizovano, pa tako i posao. Pored okvirnog godišnjeg plana, pravim plan za svaki mjesec, a petkom plan za narednu sedmicu. Osim toga, ništa nije uklesano u kamen. Teško je sažeti prosječan radni dan jer je moj posao jako dinamičan i potrebna je određena doza fleksibilnosti svaki dan kako bih se prilagodila dnevnim potrebama i događajima.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Dizajn naših nosiljki prepoznatljiv je i drugačiji. Ono što nas čini posebnim i na što smo ponosni, a to može potvrditi svaki naš kupac, je kvalitet i preciznost izrade svake nosiljke. Proizvodnji svakog pojedinačnog proizvoda pristupamo sa jednakom pažnjom.

Smatramo da je kvalitet najbolji temelj za razvoj brenda i ne žurimo sa povećanjem proizvodnje i prodaje na uštrb kvaliteta. Preko naših stranica na društvenim mrežama, pored prezentacije našeg brenda, želimo da motivišemo roditelje da nose svoju djecu.

Sastavni dio svake naše objave je jedan kratki edukativni tekst koji približava nošenje svakom roditelju i promiče važnost nošenja za psihomotorni razvoj bebe. Naš mali biznis ima predznak 'sustainable', što znači održivost koja omogućava razvoj uvažavajući potrebe svih ljudi i čuva okolinu.

Kako se nosite sa neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Onog momenta kada odlučim da krenem da radim nešto, tada sam zasigurno naučila, ispitala, pripremila i organizovala sve, napravila plan A, plan B,  plan C, pripremila se na eventualne rizike, neuspjehe, potpuno spremna da riješim svaki problem koji se nađe na putu. Ne volim da guram probleme 'pod tepih',  svaki problem ima i rješenje, a ja sam osoba koja ne spava dok rješenje ne pronađe. Nikada ne odustajem od zacrtanih ciljeva. Ali to ne znači da se neuspjeh ne dešava. Neuspjeh je sastavni dio uspjeha. Ono što me motiviše da uvijek idem naprijed je ljubav prema poslu koji radim.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili do sad?

Život počinje kada izađemo iz zone komfora!

Koliko su po vašem iskustvu ljudi u BiH upoznati s #MadeinBIH etiketom i koji  su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Kupci traže kvalitet i ako im ponudimo ono što traže, nema prepreke da kupe domaći proizvod. Mogućnost prezentacije brandova preko društvenih mreža i pristup ciljanim grupama kupaca s vremenom je utjecala i na podizanje svijesti o važnosti biranja domaćih proizvoda. U BiH je u posljednjih par godina izgrađena cijela jedna mreža podrške preduzetnicima i kreativcima u segmentu promocije. Pa tako na primjer imamo domaće platforme poput Orea Bazaara koje promovišu bh kreativce i brendove, dm marketi takođe kroz razne projekte pomažu i podržavaju domaću proizvodnju, projekti i fondacije poput Fondacije 787 koje pomažu mladim preduzetnicima u više segmenata, magazini poput BONJOUR.ba, časopisi, portali i dr.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Svaki period mog života obilježila je neka knjiga koja je ostavila poseban utisak, ali ako moram izdvojiti jednu, to bi onda bila Tessa - Thomas Hardy. Inače su mi favoriti Andrić i Selimović koje često otvorim onako da pročitam koju stranicu i misao. Posljednjih par godina najviše čitam stručnu literaturu i poeziju. A posebno me obraduje svaka objavljena pjesma moje omiljene pjesnikinje i talentovane prijateljice Sajde Zukić.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Za odmor i punjenje baterija uvijek biram putovanja sa porodicom i prijateljima. Trudimo se da svaki slobodan trenutak provedemo u prirodi ili posjetimo neko zanimljivo mjesto/grad/državu ovisno o tome koliko vremena imamo. Jednom sedmično obavezan je izlazak sa prijateljicama koji posebno oslobađa od nakupljenog stresa.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo u suradnji sa dm drogerie markt Fondacijom 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Aktivnosti projekta su tek počele, ali vjerujem da ćemo osjetiti benefite uskoro. Puno nam znači učešće na radionicama koje obrađuju teme koje su nam važne u trenutnoj fazi poslovanja. A ono najvažnije i najvrijednije iz svakog projekta je umrežavanje i upoznavanje ljudi sa sličnim interesima. Svi projekti se završe, ali ono što ostaje je znanje koje smo ponijeli i ljudi koje smo upoznali.

Šta biste preporučili BONJOUR čitateljima kojima nedostaje hrabrosti za započnu svoju kreativnu priču?

Veseli nas činjenica da svojim primjerom možemo pokazati da dobra ideja, znanje, rad i upornost uvijek daju rezultate. Život je dinamičan, sve se kreće, razvija i raste. Možemo odabrati da stagniramo ili da rastemo. A za svaki rast  je potrebno izaći iz zone udobnosti, osloboditi se straha, puno učiti i razvijati vještine.  Ako imate ideju, znanje i malo preduzetničkog duha, strastveno volite svoj posao i spremni ste da radite vrijedno sigurna sam da nećete propustiti svoju priliku. I obavezno se uključite u aktivnosti Fondacije 787, jer divni ljudi su tu, uvijek spremni da vas usmjere i podrže.

Više detalja o Kloko nosiljkama saznajte na njihovoj službenoj Facebook i Instagram stranici.


***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja.

TEKST: Bonjour.ba

Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja. Prva kašica voće – da ili ne? Specijalistica Magdalina rješava dilemu roditelja.

Tema koja jednako izaziva nježnost i paniku kod roditelja jeste prva kašica. Roditelji tada prelistaju bezbroj foruma, pitaju prijatelje i čekaju „znak“ da je dijete spremno, ali kako zapravo znati kada je pravi trenutak?

Da li su to prvi zubići, kada dijete sjedi samostalno, kada pokazuje interes za hranu ili jednostavno… instinkt?
 


Upravo o tim dilemama, ali i o tome kako zdrave prehrambene navike počinju od prve kašike, razgovarali smo s Magdalinom Janković, magistricom farmacije i sertifikovanom savjetnicom za dojenje i ishranu beba i djece.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-3-bonjour-ba

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-1-bonjour-ba

Magdalina Janković, mr. ph. i savjetnica za dojenje i ishranu i Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba portala


Kroz svoj rad svakodnevno pomaže roditeljima da razumiju proces dohrane… bez pritiska, stresa i osjećaja da moraju znati sve odmah. A kako su i Magdalina i Lino posvećeni istoj misiji, edukaciji roditelja i stvaranju zdravih prehrambenih navika od najranijih dana, bilo je sasvim prirodno da se te dvije jake, edukativne strane susretnu u jednoj priči.

Upravo zato smo ih povezali kroz razgovor koji otvara najvažnija pitanja o prvim zalogajima, dilemama i zabludama koje prate svaku porodicu.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-5-bonjour-ba

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-4-bonjour-ba


„Spremno za dohranu“ ne znači isto za svaku bebu


Prvo pitanje koje smo postavili Magdalini bilo je ono koje stvara najviše stresa za svaku mamu i tatu, a to je kada počinje period dohrane i kako prepoznati da je njihova beba spremna za prve zalogaje.

Magdalina, šta zapravo znači “spremno za dohranu” i zašto to nije isto za svaku bebu?

Magdalina: Spremno za početak nemliječne ishrane kod beba podrazumijeva pravilan motorni razvoj: da su vrat i trup čvrsti, odnosno da beba u sjedećem položaju može stabilno da sjedi kraći period. To podrazumijeva i da je razvila koordinaciju oko-ruka, što znači da može istraživati teksturu i ukuse hrane. 

Magdalina navodi da ono što često stvara zabunu jesu zubići jer se pogrešno misli da su neophodni za početak dohrane. “Nisu”, kaže. “Ali su prethodni znaci važni.” Dohrana, objašnjava, nije utrka, već prilagođavanje bebinom tempu, uz pažljivo slušanje njenih znakova.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-27-bonjour-ba


Majčino mlijeko ostaje temelj, a kašice su nova avantura


Kada krene dohrana, mnogi roditelji se pitaju da li treba prestati s dojenjem. Magdalina odmah razbija tu dilemu.

Može li beba iznad šest mjeseci istovremeno i dojiti i jesti kašu?

Magdalina: Svjetska zdravstvena organizacija savjetuje dojenje do navršene druge godine života ili dok god to mami i bebi odgovara. U prvih godinu dana majčino mlijeko je glavna hrana, a nemliječna ishrana, poput kašica, služi kao dopuna, dakle, dohrana.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-12-bonjour-ba


Nedoumica broj 1.


Šta ako beba još ne sjedi sama, čekati ili krenuti sa manjim količinama?

Magdalina: Počinje se tek kada beba pokaže znakove spremnosti. Samostalno posjedanje se obično očekuje između devetog i desetog mjeseca, pa je najbolje savjetovati se s pedijatrom i fizijatrom o tome da li bebu treba postavljati u sjedeći položaj samo tokom obroka ili koristiti alternativne položaje – npr. držati bebu u krilu u turskom sjedu, bez direktnog oslonca ispod guze.

Svaka beba ima svoj tempo, a svaka porodica svoj način. Važno je samo da hrana nikada ne postane pritisak, već prostor povjerenja.

 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-23-bonjour-ba


Prva kašica: koju odabrati?


Naravno, pitali smo Magdalinu ono što zanima roditelje, a to je koja je idealna prva kašica i utiče li slatko na kasnije navike?

Magdalina: Ne postoji univerzalni odgovor, ali je preporuka da to budu sezonske, domaće namirnice. Ako se koriste gotove kašice poput Lino, važno je da imaju BIO oznaku što znači da je najmanje 95% sastojaka iz ekološkog uzgoja, pod kontrolom i sertifikatom evropskih tijela.

Majčino mlijeko je slatkastog ukusa, pa bebe prirodno vole slatko. Zbog toga je pametno prvo uvoditi neutralnije ukuse, a tek kasnije one slađe jer će ih beba svakako prihvatiti. Lino kašice, namijenjene od najranijeg uzrasta, mogu se davati bebama i one uživaju u njihovim blagim, prirodnim ukusima.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-25-bonjour-ba


Šta znači BIO oznaka?


Kada na ambalaži vidite BIO oznaku, to je potvrda da proizvod ispunjava stroge standarde Evropske unije o ekološkoj proizvodnji i održivoj poljoprivredi, regulisane Uredbom (EU) 2018/848. U praksi, to znači da BIO proizvodi poput Lino Frutolino BIO poucheva sadrže najmanje 95% ekoloških sastojaka, bez GMO-a, sintetičkih pesticida i hemijskih gnojiva. 

Iza te oznake stoji EU ekološki logotip, zelena lista sa zvjezdicama i redovne kontrole od strane ovlaštenih tijela koje potvrđuju kvalitet i sigurnost svakog sastojka.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-22-bonjour-ba-1

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-11-bonjour-ba


Kad kašice olakšaju svakodnevicu


Kada dohrana postane dio svakodnevne rutine, roditelji brzo shvate koliko praktična rješenja znače. Kašice u staklenkama, ali i pouch vrećice koje stanu u svaku torbu, često spašavaju trenutke kad obrok mora biti brz, siguran i bez stresa. Zato nas je zanimalo…

Koja je najveća zabluda o gotovim dječjim proizvodima poput kašica i poucheva?

Magdalina: Najčešća zabluda je da su gotovi proizvodi puni šećera, boja i konzervansa, te da nisu adekvatni obroci. Iako domaća priprema ima prednost, ponekad su gotove kašice praktično i sigurno rješenje, posebno u pokretu. Lino proizvodi sadrže čisto voće bez dodataka šećera, vještačkih zaslađivača i konzervansa pa mogu biti dobar obrok ili užina, naročito za starije mališane.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-gif-1


Odmah smo i pitali Magdalinu šta uraditi u onoj situaciji poznatoj svim roditeljima kada beba jednostavno ne pojede sve.

Magdalina: Za djecu do godinu dana obrok ne bi trebao stajati duže od dva sata na sobnoj temperaturi. Ne znači da će se pokvariti, ali se time smanjuje rizik od stomačnih tegoba. Ako beba ne pojede sve, roditelji ili starija braća i sestre mogu završiti obrok.


Kad prestanemo brojati zalogaje, počinjemo uživati    
 

Za kraj, zamolili smo Magdalinu da izdvoji jedno pravilo koje bi, po njenom mišljenju, svaki roditelj trebao znati kada je riječ o ishrani beba.

Magdalina: Roditelji bi trebali biti opušteniji kada je riječ o uvođenju nemliječne hrane, uz poštovanje osnovnih pravila i normi. Nema potrebe za pretjeranim tablicama i kuhanjem posebnih jela. Najvažnije pravilo: alergene treba uvoditi ranije, između šestog i dvanaestog mjeseca bebinog života.
 

lino-kasice-pouch-magdalina-jankovic-bonjour-expert-26-bonjour-ba

Ovaj razgovor pokazao je da dohrana nije faza u kojoj roditelji polažu ispit, nego prilika da zajedno rastu s bebom. Svaka kašika donosi nešto novo… iskustvo, strpljenje, povjerenje, pokoju mrljicu. Upravo na toj ideji raste i Lino: kao mali podsjetnik da su zdravi počeci najljepši kad su jednostavni.
 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravka BiH

Bonjour.ba produkcija  
Voditeljica projekta: Semra Manjura  
Asistentica projekta: Inka Šehić  
Voditeljica: Emina Smaka  
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović  
Foto i video: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!