Džana Hamedović je u Zenici pokrenula brend ergonomskih nosiljki za bebe. Upoznajte KLOKO! - Bonjour.ba - bh.lifestyle m...

Džana Hamedović je u Zenici pokrenula brend ergonomskih nosiljki za bebe. Upoznajte KLOKO!

Tekst:

Bonjour.ba

MAME RULZ
5.3.2021.

KLOKO je domaći brend koji se izdvaja inovativnim dizajnom i kvalitetom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ove ergonomske nosiljke nove generacije, kako ističu na svojim mrežama, osiguravaju da je beba uvijek postavljena u anatomski ispravan položaj koji podržava pravilan razvoj kukova i kralježnice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokrenula ga je Džana Hamedović i već je ukrao simpatije brojnih roditelja u kreiranju malih rituala s najmlađima, ali i obavljanju raznih obveza kroz dan. Džana nam je otkrila kako je započela svoju poduzetničku priču, kako se nosi sa izazovima i što KLOKO nosiljke izdvaja na domaćem tržištu.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov sa kojim ste se susreli?

Prva naša nosiljka  nastala je prije nešto više od 5 godina. Nastala je iz vlastite potrebe jedne mame da svoju bebu nosi u ergonomski ispravnoj nosiljci koju je sama dizajnirala i napravila. S obzirom da se dugi niz godina bavim dizajniranjem i kreativnim radom, jedva sam čekala neki novi izazov. A ovo je bio i te kako izazov: naučiti sve o bebonošenju, nosiljkama, EU standardima, materijalima i napraviti sigurnu, udobnu i lijepu nosiljku vodeći se svime naučenim i koristeći vještine koje posjedujem od ranije. Nosili smo se i uživali, a upiti od poznatih i nepoznatih mama su stalno pristizali. Odlučila sam da počnem da razvijam proizvod i usklađujem ga sa izmjenama standarda i potrebama tržišta. Cijeli tim saradnika iz regiona i šire uključila sam u kreiranje nosiljke i brenda i konačno, spremni smo bili da se otisnemo u vode društvenih mreža i predstavimo javnosti u augustu 2018. godine. Od tada rastemo, organski i polako, širimo paletu proizvoda, a ostajemo dosljedni kvalitetu izrade po kojem smo prepoznatljivi.

Svako preduzeće ima životni ciklus, proces rasta i razvoja tokom kojeg prolazi kroz određene faze. Prelazak iz jedne faze u drugu obično predstavlja veliki poslovni izazov, a nama se jedan takav desio prije nekoliko mjeseci: to je momenat koji vas određuje da li ćete biti i ostati mali ili idete u veće investicije i nastavljate rast.  Poseban začin izazovu bila je trenutna situacija sa pandemijom.

Kako biste opisali svoj bend u 3 riječi?

Ja ću napisati 5, a čitaoci neka odaberu 3 koje su im najbliže:

Kvalitet -sigurnost - udobnost - bliskost - sloboda pokreta.

Koji su proizvodi dostupni u sklopu vašeg brenda?

U našoj ponudi trenutno imamo Kloko ergonomske nosiljke koje rastu s bebom (6-18 kg),  Kloko wrap marame za nošenje bebe od rođenja i Kloko sling marame za sve uzraste i sva godišnja doba. Pored toga nudimo i dodatke nosiljkama kao što su gricke za zaštitu naramenica, lumbalna potpora, torbice za nosiljke, a uskoro uvodimo još novih zanimljivih proizvoda.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Inače volim da imam sve isplanirano i organizovano, pa tako i posao. Pored okvirnog godišnjeg plana, pravim plan za svaki mjesec, a petkom plan za narednu sedmicu. Osim toga, ništa nije uklesano u kamen. Teško je sažeti prosječan radni dan jer je moj posao jako dinamičan i potrebna je određena doza fleksibilnosti svaki dan kako bih se prilagodila dnevnim potrebama i događajima.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Dizajn naših nosiljki prepoznatljiv je i drugačiji. Ono što nas čini posebnim i na što smo ponosni, a to može potvrditi svaki naš kupac, je kvalitet i preciznost izrade svake nosiljke. Proizvodnji svakog pojedinačnog proizvoda pristupamo sa jednakom pažnjom.

Smatramo da je kvalitet najbolji temelj za razvoj brenda i ne žurimo sa povećanjem proizvodnje i prodaje na uštrb kvaliteta. Preko naših stranica na društvenim mrežama, pored prezentacije našeg brenda, želimo da motivišemo roditelje da nose svoju djecu.

Sastavni dio svake naše objave je jedan kratki edukativni tekst koji približava nošenje svakom roditelju i promiče važnost nošenja za psihomotorni razvoj bebe. Naš mali biznis ima predznak 'sustainable', što znači održivost koja omogućava razvoj uvažavajući potrebe svih ljudi i čuva okolinu.

Kako se nosite sa neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Onog momenta kada odlučim da krenem da radim nešto, tada sam zasigurno naučila, ispitala, pripremila i organizovala sve, napravila plan A, plan B,  plan C, pripremila se na eventualne rizike, neuspjehe, potpuno spremna da riješim svaki problem koji se nađe na putu. Ne volim da guram probleme 'pod tepih',  svaki problem ima i rješenje, a ja sam osoba koja ne spava dok rješenje ne pronađe. Nikada ne odustajem od zacrtanih ciljeva. Ali to ne znači da se neuspjeh ne dešava. Neuspjeh je sastavni dio uspjeha. Ono što me motiviše da uvijek idem naprijed je ljubav prema poslu koji radim.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili do sad?

Život počinje kada izađemo iz zone komfora!

Koliko su po vašem iskustvu ljudi u BiH upoznati s #MadeinBIH etiketom i koji  su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Kupci traže kvalitet i ako im ponudimo ono što traže, nema prepreke da kupe domaći proizvod. Mogućnost prezentacije brandova preko društvenih mreža i pristup ciljanim grupama kupaca s vremenom je utjecala i na podizanje svijesti o važnosti biranja domaćih proizvoda. U BiH je u posljednjih par godina izgrađena cijela jedna mreža podrške preduzetnicima i kreativcima u segmentu promocije. Pa tako na primjer imamo domaće platforme poput Orea Bazaara koje promovišu bh kreativce i brendove, dm marketi takođe kroz razne projekte pomažu i podržavaju domaću proizvodnju, projekti i fondacije poput Fondacije 787 koje pomažu mladim preduzetnicima u više segmenata, magazini poput BONJOUR.ba, časopisi, portali i dr.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Svaki period mog života obilježila je neka knjiga koja je ostavila poseban utisak, ali ako moram izdvojiti jednu, to bi onda bila Tessa - Thomas Hardy. Inače su mi favoriti Andrić i Selimović koje često otvorim onako da pročitam koju stranicu i misao. Posljednjih par godina najviše čitam stručnu literaturu i poeziju. A posebno me obraduje svaka objavljena pjesma moje omiljene pjesnikinje i talentovane prijateljice Sajde Zukić.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Za odmor i punjenje baterija uvijek biram putovanja sa porodicom i prijateljima. Trudimo se da svaki slobodan trenutak provedemo u prirodi ili posjetimo neko zanimljivo mjesto/grad/državu ovisno o tome koliko vremena imamo. Jednom sedmično obavezan je izlazak sa prijateljicama koji posebno oslobađa od nakupljenog stresa.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo u suradnji sa dm drogerie markt Fondacijom 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Aktivnosti projekta su tek počele, ali vjerujem da ćemo osjetiti benefite uskoro. Puno nam znači učešće na radionicama koje obrađuju teme koje su nam važne u trenutnoj fazi poslovanja. A ono najvažnije i najvrijednije iz svakog projekta je umrežavanje i upoznavanje ljudi sa sličnim interesima. Svi projekti se završe, ali ono što ostaje je znanje koje smo ponijeli i ljudi koje smo upoznali.

Šta biste preporučili BONJOUR čitateljima kojima nedostaje hrabrosti za započnu svoju kreativnu priču?

Veseli nas činjenica da svojim primjerom možemo pokazati da dobra ideja, znanje, rad i upornost uvijek daju rezultate. Život je dinamičan, sve se kreće, razvija i raste. Možemo odabrati da stagniramo ili da rastemo. A za svaki rast  je potrebno izaći iz zone udobnosti, osloboditi se straha, puno učiti i razvijati vještine.  Ako imate ideju, znanje i malo preduzetničkog duha, strastveno volite svoj posao i spremni ste da radite vrijedno sigurna sam da nećete propustiti svoju priliku. I obavezno se uključite u aktivnosti Fondacije 787, jer divni ljudi su tu, uvijek spremni da vas usmjere i podrže.

Više detalja o Kloko nosiljkama saznajte na njihovoj službenoj Facebook i Instagram stranici.


***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba

Povezani članci

Najpopularniji članci

Posljednje objavljeno