TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 2.10.2023.
Dopamin je hemijski prenosnik signala u mozgu koji igra ključnu ulogu u različitim moždanim funkcijama i procesima.
Zbog obaveza u toku dana, momente koje možemo izdvojiti za sebe često odlučimo provesti na društvenim mrežama jer su najbrži i najlakši način da se isključimo iz svega i opustimo. Ovo rezultira time da svaki takav trenutak - slobodan ili u potrebi da se "isključimo" mi odlučimo provesti skrolajući. Iako ne postoji ništa loše u tome da uživamo u prednostima društvenih mreža, trebamo imati i samokontrolu.
Zadovoljstvo i nagrada
Dopamin se često naziva "feel-good" neurotransmiterom jer se oslobađa kao odgovor na prijatne aktivnosti. To može uključivati uživanje u ukusnoj hrani, učestvovanje u zabavnim aktivnostima ili čak primanje pozitivnih povratnih informacija. Kako je ovo povezano s društvenim mrežama?
Društvene mreže koriste tehniku dizajna i interakcije koja stimuliše oslobađanje dopamina. Kada dobijemo lajk, komentar ili obavještenje o novoj poruci ili objavi, to može izazvati osjećaj zadovoljstva i nagrade, što je posljedica povećanog nivoa dopamina u mozgu. Zbog ovog sistema nagrađivanja, postajemo ovisni o provođenju više vremena na društvenim mrežama kako bismo ponovno doživjeli taj "dopaminski udar".
Motivacija i postavljanje ciljeva
Dopamin je također povezan s motivacijom i težnjom ka ciljevima. Kada postignete nešto na čemu ste radili, vaš mozak oslobađa dopamin, čime se ojačava željeno ponašanje.
Regulacija raspoloženja
Dopamin igra ulogu u regulaciji raspoloženja i emocionalnih reakcija. Niske nivoe dopamina često povezujemo sa stanjima kao što je depresija, dok viši nivoi mogu doprinijeti osjećaju sreće i blagostanja. Na TikToku smo uočili trend kreiranja dopaminskog menija koji pomaže pri buđenju istog na mnogo kvalitetnijem i dugotrajnijem nivou.
Sada kada znamo osnovno o dopaminu - kako kreirati dopamine menu i šta on predstavlja?
Ovaj meni podijeljen je na četiri dijela:
* * *
Naslovna fotografija: @rrayyme
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!