Projekt 'Domaći hljeb' za očuvanje domaće tradicije u Bosni i Hercegovini
Tekst:Bonjour.ba, Promotivni članak
GOURMETNišta ljepše ne podsjeća na dom i tradiciju kao miris svježeg domaćeg hljeba.
Osjećaj sreće i zajedništva koji daje domaći hljeb vrijedan je pokazatelj koliko je važno očuvanje bosansko-hercegovačkih tradicionalnih proizvoda i receptura koji ne smiju pasti u zaborav. U tom svjetlu, prije nešto manje od mjesec dana pokrenut je projekat „Domaći hljeb“ čiji je cilj upravo očuvanje domaće tradicije i podrška lokalnoj ekonomiji.
Iza ovog projekta koji je već ostvario impresivan uspjeh i postao jedan od najprodavanijih pekarskih proizvoda u Bosni i Hercegovini, ponosno stoje kompanije Argeta, Konzum i Mercator.
Kako bi ova inspirativna priča pod nazivom „Domaći hljeb“ ugledala svjetlost dana pomogli su etnolog Svjetlana Bajić i pekara "Slatko i Slano", a rezultat je ukusan jedinstveni hljeb, inspiriran tradicionalnim receptima iz različitih dijelova Bosne i Hercegovine. Ovaj domaći proizvod koji već oduševljava građane širom BiH za cilj ima i dublju svrhu, a to je očuvanje domaćeg sjemena i podršku lokalnim zajednicama.
Proizvod "Domaći hljeb" izrađen je od pažljivo odabranih lokalnih žitarica koje su mljevene u bosanskohercegovačkim mlinovima, podržavajući time i lokalnu proizvodnju. Ova inicijativa osigurava da će domaće žitarice iz Bosne i Hercegovine ostati dostupne za buduće generacije i domove koji mirišu na tradiciju.
Osim podrške lokalnoj proizvodnji i očuvanju domaćeg sjemena, kompanije Argeta, Konzum i Mercator podržale su napore Banke gena Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta, Univerziteta u Sarajevu, u projektu skladištenja lokalnih sjemenki žitarica u Svjetskoj banci sjemena na Svalbardu.
Profesor Fuad Gaši s Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta u Sarajevu je istakao: "Banka sjemena u Svalbardu skladišti sjemenski materijal iz banki gena širom svijeta, pružajući tako najviši nivo sigurnosti od nestanka genetičkih resursa poljoprivrednih kultura. Ovu najvažniju mjeru osiguranja finansijski su podržale kompanije Argeta, Konzum i Mercator, koje također promovišu korištenje domaćeg sortimenta kako bi pomogle očuvanju ovog segmenta poljoprivrednog biodiverziteta."
Važnost očuvanja bosansko-hercegovačke tradicije i baštine je prepoznata i od kupaca što pokazuje veliko interesovanje za "Domaći hljeb", kao i činjenica da je proizvod prema ostvarenoj prodaji za manje od mjesec dana zauzeo značajnu poziciju među top 10 najprodavanijih pekarskih proizvoda u Bosni i Hercegovini.
Mirsada Kadribašić, Senior brand building manager Argeta, istaknula je Argetinu posvećenost lokalnoj zajednici: "Argeta je kompanija koja u načelu radi po principu 'misli globalno, djeluj lokalno'. Pratimo svjetske trendove, ali uvijek pažljivo osluškujemo našeg lokalnog potrošača i stalno se pitamo kako možemo pridonijeti lokalnoj zajednici, gdje radimo i živimo. Aktivno tražimo one sfere društva koje, u skladu s našim mogućnostima, možemo poboljšati i unaprijediti. Volimo biti dio lokalne priče i ponosni smo što podržavamo bolju i prosperitetniju budućnost."
Ova inicijativa predstavlja primjer kako kompanije mogu surađivati u svrhu podrške lokalnoj zajednici, očuvanju kulturne baštine i doprinosu očuvanju prirodne raznolikosti.
Argeta, Konzum i Mercator pozivaju sve da podrže ovu važnu inicijativu i pridruže se naporima za očuvanje domaće tradicije i sjemena za buduće generacije. "Domaći hljeb" kojeg proizvodi pekara "Slatko i Slano" naši građani mogu pronaći u Konzum i Mercator objektima širom Bosne i Hercegovine.
* * *
Foto: PR