TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 30.10.2020.
Sinoć je premijerno prikazan video spot za novu pjesmu Dina Merlina „Mi“.
Ovo je prvi singl s predstojećeg, dvanaestog po redu albuma ovog regionalno poznatog pjevača.
Video spot u čijoj su realizaciji sudjelovali umjetnici iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Makedonije predvođen je redateljicom umjetničkog imena KUKLA.
„Pjesma je puna života, optimizma, nade i vjere u bolje sutra. „'Mi', najavljuje novo vrijeme, vrijeme u kojem više nego ikad trebamo biti 'Mi', jer samo tako možemo prevladati nedaće koje život postavlja pred nas", komentirao je Dino Merlin.
https://www.youtube.com/watch?v=xsWT8DAmMEY
Video spot je već dobio brojne simpatije publike i nalazi se na repeatu mnogih od nas još od sinoćnje premijere, a ono što nas je posebice oduševilo, upravo je vijest da Dino u spotu nosi dvije kreacije u potpisu bh. dizajnera Marka Fehera.
Marko je na ovaj način dobio i sjajnu promociju svog rada, koja će vjerujemo potaknuti znatiželju brojnih zaljubljenika u modu da se detaljnije upoznaju s Marko Feher etiketom.
Naravno, nismo mogli odoljeti da Marka ne upitamo više detalja o ovoj suradnji koja će, kako nam Marko ekskluzivno otkriva, dobiti još mnoštvo kreativnih obrisa.
***
Kako je započela vaša suradnja?
„Ja nikada nisam krio da bih volio na našoj sceni obući Dinu, smatram da je godinama rušio stereotipe u odijevanju, takođe to i danas radi. Prosto je neko ko ima svoj stav i pogled i meni je to vrlo izazovno. Njegov tim me je kontaktirao unazad jedan period pa smo tako počeli pregovore i dogovore, čiji rezultati tek sada polako izlaze na vidjelo."

Dino Merlin u Marko Feher odijelu
Foto: Edvin Kalić
Što ti je bila inspiracija za dizajn odijela koja je Dino nosio u video spotu? Zašto baš ova kombinacija boja/uzoraka i kroja?
„Pink/sivo/crno odijelo je moja sklonost ka asimetriji i igri sa krojevima koja se Dini dopala još na skici pa smo odlučili da startujemo sa tim, to je bio prvi izbor, na probama smo svi bili srećni kako to zapravo izgleda kada Dino obuče.

Dino Merlin u Marko Feher odijelu
Foto: Sever Zolak
Drugo odijelo je inspirisano bosanskim ćilimom, zapravo detaljima sa ćilima. Materijal je specijalno rađen za ovu priliku, a sa mojim timom smo kreirali ovaj print vodeći se tradicionalnim uzorkom."


Foto: Screenshot: “We are where life is” - Dino Merlin
Koliko su po tebi, ovakve suradnje važne za razvoj domaćih modnih brendova, kako u BiH, tako i u regiji?
„Jako su važne. Dino nije BH zvijezda, on je prosto balkanska zvijezda i kada ustupi priliku nekome iz Bosne i Hercegovine, onda je to zaista velika stvar, pogotovo jer smo mi tek počeli i nove stvari dolaze.
Svjedoci smo da se regija najčešće drži zajedno i svi „forsiraju“ jedni druge, a mi u BiH imamo tendenciju da svoje nekako „ponizimo“ jer nam je bolje sve što izlazi iz naših granica. Mislim da je jedan od načina da pokažemo šta sve imamo, na Dinu bi se definitivno trebali ugledati svi kada je profesionalnost u pitanju, a i pomicanje granica. "
https://www.youtube.com/watch?v=RfWfyjg_f-U
Možeš li nam već sada otkriti i kako će se dalje razvijati vaše modno prijateljstvo? Pripremate li još zajedničkih projekata?
„Da, baš zato sam i rekao da smo tek počeli. Projekti nastavljaju, kako sa Dinom tako i s njegovim timom iz Magaze, spremamo nekih novih zanimljivih stvari i opet zajedno da ostvarimo neke nove poduhvate na našoj, usudio bih se reći, balkanskoj sceni."

Dino Merlin u Marko Feher odijelu
Foto: Edvin Kalić
***
Naslovna fotografija: Sever Zolak
Tekst: Dijana Ćavar
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!